-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Хліб пшеничний з борошна вищого ґатунку та хліб з борошна житнього обдирного
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі «Тендерна документація» та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України від 25.12.2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі», із змінами, надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.
Завершена
381 271.05
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 906.36 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 906.36 UAH
Період оскарження:
01.09.2022 22:42 - 20.09.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
98f7395c3d994f32989088c1620197b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-01-010034-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику, ТОВ «Одеський хлібозавод №4» категорично не погоджується із рішенням про відхилення нашої Тендерної пропозиції на підставі абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, а саме: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (зі змінами) вимогам до учасника відповідно до законодавства (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03 жовтня 2022 року).
ТОВ «Одеський хлібозавод №4» вважає, що рішення Замовника має упереджене ставлення, частина підстав відхилення безглузді, просто надумані замовником для кількості, чим Замовник порушив Закон України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закон). Згідно ст. 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», а саме:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
По-перше, Замовник у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03 жовтня 2022 року вказує однією із причин відхилення:
«Тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам пункту 1.5. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме: тендерна пропозиція подана учасником закупівлі без урахування вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», тобто не містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника закупівлі на тендерну пропозицію».
Дана причина є безпідставною та безглуздою, так як пропозиція ТОВ «Одеський хлібозавод №4» містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, а саме – директора Добровольського В.В., учасника закупівлі на тендерну пропозицію- файл «sign.p7s», який було накладено 23.09.2022 р о 19:19:05. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
По-друге, Замовник у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03 жовтня 2022 року вказує причину відхилення:
« Тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам підпункту 4 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме: в складі тендерної пропозиції Учасника не надано відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.».
Необхідно відмітити, що Замовник не мав ніякого права вимагати від Учасників відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, дата видачі яких повинні бути не раніше дати оприлюднення цієї закупівлі. Але, Замовник сам, порушуючи п.4. ст. 22 Закону: « Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.», відхиляє пропозицію ТОВ «Одеський хлібозавод» відповідно до цієї ж ст. 22.
ТОВ «Одеський хлібозавод №4» у своїй Тендерній пропозиції надає оригінали документів, які містять всю інформацію, яка відображається у заявленому документі: відомості про найменування юридичної особи, її ідентифікаційний код та місцезнаходження, відомості про директора та здійснювані види діяльності, - Витяг ЄДР, який є ідентичним документом. Тому, не зрозуміло, чому Замовник знехтував тим, що він отримав аналогічний офіційний документ із тією ж інформацією та із тими ж обумовленими термінами («дата видачі яких повинні бути не раніше дати оприлюднення цієї закупівлі») і яким чином документ, який вимагався Замовником, впливає на предмет закупівлі. Невже найнижча ціна не важливіша для економії державних коштів у такий тяжкий час.
По -третє, Замовник у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03 жовтня 2022 року вказує іще одну із причин відхилення, яка також є безпідставною та безглуздою:
«Тендерна пропозиція Учасника містить файл «Акти виконаних робіт санобробки автомобілів червень-вересень 2022.pdf», в складі якого містяться Акт № 7 від 31.07.2022 року та Акт № 8 від 31.08.2022 року. В обох актах зазначено, що обробка транспорту проводилась 3 рази на місяць.
Відповідно до підпункту 6 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації: «Учасник процедури закупівлі повинен в складі тендерної пропозиції додатково надати Скан-копії оригіналів актів наданих послуг (виконаних робіт) по дезінфекції транспортного (-их) засобу (-ів) учасника для перевезення товару (обробка не рідше одного разу на десять днів) за останні два місяці».
В останніх двох місяцях – липні та серпні – було по 31 календарному дню, натомість транспорт Учасника проходив дезінфекцію лише 3 рази на місяць, що є меншим, ніж раз на 10 днів у такі місяці, а тому не відповідає вимогам підпункту 6 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації та пункту 13 Додатку 1 «Вимоги щодо предмету закупівлі» до Тендерної документації.»
На вимогу Тендерної документації Замовника надати « Скан-копії оригіналів актів наданих послуг (виконаних робіт) по дезінфекції транспортного (-их) засобу (-ів) учасника для перевезення товару (обробка не рідше одного разу на десять днів) за останні два місяці.»
ТОВ «Одеський хлібозавод №4 надає скан-копії оригіналів Актів прийому-здачі послуг за Договором №ОХ-01-Д від 01.01.2021 року: №7 за липень 2022 року від 31.07.2022 р.; №8 за серпень 2022 року від 31.08.2022 р., які підтверджують дезінфекцію транспортних засобів 3 рази на місяць. Не зрозуміле рішення Замовника відхилити нашу пропозицію, бо в зазначених місяцях 31 день. До чого тут це? Дезінфекція автомобілів проводиться регулярно, починаючи із січня 2022 року (або іншого місяця і року), і дні проведення дезінфекції не прив’язані до конкретних чисел місяцю (у лютому місяці також не 30 днів, то тоді як в цьому випадку Замовник придумав би відхилити пропозицію?), а є регулярною, в залежності від першої дати санобробки – і це не обов’язково 1 число місяця. Таке безглузде «висмоктування» для відхилення найбільш вигідної пропозиції серед всіх Учасників вказує на не бажання економити бюджетні кошти в тяжкий час для нашої країни, а на підписання Договору уже із заздалегідь визначеним для Замовника Учасника – не зрозуміло тільки з яких причин.
Такий підхід Замовника додатково підтверджує ознаки упередженого підходу до оцінки учасників закупівлі та свідчить про зловживання уповноваженими особами замовників своїм становищем та про прояви корупції.
Уповноважених осіб Замовника не зупиняє той факт, що у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, було введено воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 року (відповідно до Указ Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ; Указ Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ; Указ Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженого Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ; Указ Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ; Указ Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 затвердженого Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-ІХ), і наша країна опинилася і знаходиться у важкій ситуації.
ТОВ «Одеський хлібозавод №4», як найкрупніший безпосередній виробник хлібобулочних виробів на півдні України, надаючи свою Тендерну пропозицію у відкритих торгах (Закупівля UA-2022-09-01-010034-a), оголошених Барабойським психоневрологічним будинком -інтернатом, запропонувало ціну, яка на 146506,05 грн. нижча від очікуваної вартості предмета закупівлі, більш того, наша пропозиція нижча на 88830,00 грн від Пропозиції ТОВ «Батьківський хліб» та на 128169,00 грн від пропозиції ТОВ «Одеса-хліб», що давало можливість Замовнику досягти значної економії бюджетних коштів, що є досить суттєвим полегшенням для бюджетних установ та організацій в такий тяжкий час. Але, як видно із прийнятого рішення, - Замовнику байдуже, не потрібно.
На вище викладене,
Просимо:
1. Прийняти вимогу ТОВ «Одеський хлібозавод №4» до розгляду;
2. Скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.10.2022р. про відхилення пропозиції ТОВ «Одеський хлібозавод №4»;
3. Визнати тендерну пропозицію ТОВ «Одеський хлібозавод №4» найбільш вигідною з метою економії бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.10.2022 11:33
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику!
Звертаємо Вашу увагу на наступне: пунктом 1.2. Розділу «Загальні положення» Тендерної документації зазначено: «Тендерна пропозиція - документи, що разом становлять тендерну пропозицію Учасника щодо предмета закупівлі або його частини (лота), які учасник надає замовнику в електронному вигляді за допомогою веб-порталу уповноваженого органу (шляхом підвантаження документів пропозиції за допомогою електронного майданчика). Учасник у складі пропозиції надає лист про те, що він гарантовано погоджується з умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття, та про те, що уся інформація, подана ним у складі тендерної пропозиції є невід’ємною її частиною, є чинною та достовірною».
У складі Вашої тендерної пропозиції надано файл «Пропозиція Барабойський інтернат частина 1.pdf», в складі якого міститься Лист щодо погодження з умовами тендерної документації № 410/1 від 16.09.2022 року, в якому Ви повідомляєте, що гарантовано погоджуєтесь з умовами тендерної документації, розумієте її зміст та поняття, та гарантуєте, що уся інформація, подана ТОВ «Одеський хлібозавод №4» у складі тендерної пропозиції, є невід’ємною її частиною, є чинною та достовірною.
Щодо питання першого Вашої вимоги:
Пунктом 1.5. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено наступне: «Тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис особи учасника закупівлі на тендерну пропозицію. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify».
Відповідно до Листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587:
- особистий ключ кваліфікованого електронного підпису може зберігатися виключно в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки та повинен бути пов’язаним з кваліфікованим сертифікатом електронного підпису
- кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для удосконаленого електронного підпису чи печатки, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки; під час перевірки удосконаленого електронного підпису чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки
- якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
В тексті вимоги Вами зазначено: «пропозиція ТОВ «Одеський хлібозавод №4» містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, а саме – директора Добровольського В.В., учасника закупівлі на тендерну пропозицію- файл «sign.p7s», який було накладено 23.09.2022 р о 19:19:05. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify.
Замовник вказує на хибність цього твердження, оскільки при перевірці вказаного файлу «sign.p7s» на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify, Замовником було встановлено, що тип підпису Учасника – «удосконалений», а не «кваліфікований», що є порушенням вимог тендерної документації.
Беручи до уваги вищевикладене, Замовник вважає, що правомірно відхилив тендерну пропозицію Учасника відкритих торгів ТОВ «Одеський хлібозавод №4» стосовно цього пункту.
Замовник не бачить жодних підстав для скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Одеський хлібозавод №4» по даному питанню.
Щодо питання другого Вашої вимоги:
Абзацом 4 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено наступне: «Учасник процедури закупівлі повинен в складі тендерної пропозиції додатково надати: Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Дата видачі повинна бути не раніше дати оприлюднення цієї закупівлі».
Замовник наголошує, що Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України ведеться саме Державною службою статистики України.
Натомість, Учасником відкритих торгів ТОВ «Одеський хлібозавод №4» у складі своєї пропозиції надано файл «Витяг ЄДР від 16.09.2022 р.pdf», в складі якого міститься Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.09.2022 року. Звертаємо увагу, що вказаний документ було видано іншим органом, а саме – органом юстиції.
Слід окремо зауважити те, що реєстр, який веде Державна служба статистики України, не є відкритим, а тому отримати відомості з нього може лише установа (підприємство, організація) за власним запитом до такої служби. Звертаємо увагу, що із зазначеного виходить те, що у Замовника відсутня як технічна, так і фактична можливість за власної ініціативи отримати інформацію, яку відображено у статистичних відомостях з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Враховуючи вищенаведене та те, що на задоволення вимоги абзацу 4 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасником було надано абсолютно інший документ (що Учасник підтвердив у тексті відповідної вимоги), Замовник вважає, що правомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Одеський хлібозавод №4» по даному питанню.
Замовник не бачить жодних підстав для скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Одеський хлібозавод №4» по даному питанню.
Щодо питання третього вимоги:
Абзацом 6 пункту 3.1. Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації визначено наступне: «Учасник процедури закупівлі повинен в складі тендерної пропозиції додатково надати: Скан-копії оригіналів актів наданих послуг (виконаних робіт) по дезінфекції транспортного (-их) засобу (-ів) учасника для перевезення товару (обробка не рідше одного разу на десять днів) за останні два місяці».
Тендерна пропозиція Учасника відкритих торгів ТОВ «Одеський хлібозавод №4» містить файл «Акти виконаних робіт санобробки автомобілів червень-вересень 2022.pdf», в складі якого містяться Акти прийому-здачі послуг за договором № ОХ-01-Д від 01.01.2021 року №№ 6, 7, 8, 9 від 30.06.2022 р., 31.07.2022 р., 31.08.2022 р. та 23.09.2022 р. відповідно.
В складі вказаних актів зазначено: «Кількість виконаних послуг (періодичність) - 3», тобто за періоди, стосовно яких видані такі акти, а саме – червень, липень, серпень та вересень 2022 року, автотранспорт Учасника проходив санітарну обробку, зокрема, дезінфекцію, 3 рази на місяць.
Як Замовником вже було вказано у відповідному рішенні, липень та серпень мають по 31 календарному дню кожен.
Повторно вказуємо на те, що вимога Замовника, що міститься у Тендерній документації, зазначає необхідність проведення санітарної обробки саме один раз на десять днів, а не три рази на місяць.
Не дивлячись на заперечення Учасника у його вимозі, проведення санітарної обробки три рази на місяць, якщо в місяці 31 календарний день, є рідшим. аніж проведення такої санітарної обробки раз на десять днів, а тому не відповідає викладеним вимогам Замовника в Тендерній документації.
Замовник вважає, що правомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Одеський хлібозавод №4» та не бачить жодних підстав для скасування відповідного рішення по даному питанню.
Статус вимоги:
Відхилено