• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби: Methoxyflurane, Sevoflurane)»

Закупівля у воєнний час проводяться відповідно до Постанови №169 зі змінами.

Завершена

302 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 020.00 UAH
Період оскарження: 31.08.2022 10:30 - 06.09.2022 10:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 6a29ac5ac3b04f3da83336be00f46d63
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-31-001437-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Детально ознайомившись з вимогами оголошення про проведення спрощеної закупівлі, нами були виявлені дискримінаційні та такі, що суперечать принципам здійснення публічних закупівель вимоги, які полягають у наступному. Відповідно до п. 5 оголошення про проведення спрощеної закупівлі, предметом закупівлі без поділу на лоти є 2 лікарські засоби з різними міжнародними непатентованими назвами – Methoxyflurane (Метоксифлуран, розчин для інгаляцій, 2 мл) та Sevoflurane (Севофлуран, рідина для інгаляцій 100 %, 250 мл). Інформуємо, що один з лікарських засобів, який є предметом Закупівлі, а саме - – Methoxyflurane (Метоксифлуран, розчин для інгаляцій, 2 мл), є ексклюзивним, тобто виготовляється та представлений на ринку України лише одним виробником, що можна перевірити у Державному реєстрі лікарських засобів. Повідомляємо, що відповідно до інформації з Державного реєстру лікарських засобів(http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument&titlem=Methoxyflurane), за МНН «Methoxyflurane» зареєстровано лише один лікарський засіб під найменуванням «МЕТОКСИФЛУРАН» виробництва ТОВ «Юрія-Фарм», Україна (заявником та власнико реєстраційного посвідчення є теж ТОВ «Юрія-Фарм»). Таким чином, участь у Закупівлі можуть взяти лише ті учасники, які мають договірні відносини з ТОВ «Юрія-Фарм» на поставку вищевказаного препарату за МНН «Methoxyflurane». Разом з цим, препарат з МНН «Sevoflurane» представлений в Україні п’ятьма (5) виробниками. Інформуємо, що наше підприємство може поставити Sevoflurane (Севофлуран, рідина для інгаляцій 100 %, 250 мл, 120 флаконів), яке становить переважну частину очікуваної вартості даної закупівлі, проте не може поставити Methoxyflurane (Метоксифлуран, розчин для інгаляцій, 2 мл), оскільки не має договірних відносин з ТОВ «Юрія-Фарм», яке є виробником та власником реєстраційного посвідчення. Таким чином, ми як потенційний учасник неправомірно позбавлені взяти участь у даній закупівлі. Така ситуація негативно впливає на конкуренцію, оскільки обмежує кількість учасників, зокрема і Скаржника, які могли б подати тендерні пропозиції на закупівлю, а як наслідок – впливає на кінцеву ціну, за яку Замовник міг би закупити препарати, які є предметом Закупівлі, і як наслідок порушує принципи здійснення публічних закупівель, що закріплені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 2 Розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. Препарати, які є предметом закупівлі, мають різні міжнародні непатентовані назви, форми випуску, дозування, тому можуть бути розділені на різні лоти в межах однієї закупівлі. Крім цього, відповідно до п. 2 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ України №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018, «з метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн та яка містить два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожної окремої частини предмета закупівлі (лота) дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень». Повідомляємо, що позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) повністю збігається з вищезазначеним. У рішенні № 17160-р/пк-пз від 27.07.2021 (UA-2021-07-02-009301-c), Колегія зазначає наступне: «За таких умов, Замовником об’єднано в один лот (3 з 4 лікарських засобів) ексклюзивну продукцію, виробником, якої є ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", Україна, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Отже, об’єднання в межах однієї закупівлі двох препаратів, один з яких є ексклюзивним – тобто представлений на українському ринку одним виробником, є дискримінаційним по відношенню до нашого підприємства та інших потенційних учасників, а також може призвести до закупівлі препаратів за завищеними цінами (необґрунтована розтрата бюджетних коштів), що особливо неприпустимо у воєнний час. Зважаючи на зазначене, вимагаємо виділити ексклюзивний препарат Methoxyflurane (Метоксифлуран, розчин для інгаляцій, 2 мл) у окремий лот або у окрему закупівлю, в іншому випадку будемо змушені звернутися з відповідними заявами до контролюючих органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановник Учаснику! Уповноваженою особою розглянуто Ваше звернення щодо здійснення закупілі товару окремо за позиціями. Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) – визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок). Згідно з пунктом 1 Розділу II “Визначення предмета закупівлі товарів і послуг” Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг (абзац четвертий пункту 1 розділу ІІ Порядку). Разом з тим зазначаємо, що у розумінні Закону обсяг та кількість є тотожними поняттями. Таким чином, за обсягом, номенклатурою та місцем замовник може визначити окремі частини (лоти) предмета закупівлі як товарів, так і послуг або робіт. Враховуючи викладене, визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та розділу IІ Порядку та є правом, а не обов’язком замовника, при цьому обидві позиції товару належать до одного показника (коду) Єдиного закупівельного словника. На сьогоднішній день Замовник не вбачає необхідності внесення змін до оголошення
Статус вимоги: Відхилено