-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт трьох ліфтів із заміною ліфтового обладнання Комунального некомерційного підприємства «Новояворівська лікарня ім. Юрія Липи» Новояворівської міської ради
Завершена
5 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 000.00 UAH
Період оскарження:
30.08.2022 16:51 - 01.10.2022 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
8bc2ac3405bc450bbcf0de017fcd99b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-30-007974-a.b4
Назва:
СКАРГА
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД" (надалі – Скаржник, Учасник) прийняло участь у відкритих торгах на закупівлю робіт «КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ТРЬОХ ЛІФТІВ ІЗ ЗАМІНОЮ ЛІФТОВОГО ОБЛАДНАННЯ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «НОВОЯВОРІВСЬКА ЛІКАРНЯ ІМ. ЮРІЯ ЛИПИ» НОВОЯВОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ», оприлюдненого замовником торгів - Комунальне некомерційне підприємство «Новояворівська лікарня імені Юрія Липи» Новояворівської міської ради (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу, UA-2022-08-30-007974-a від 30.08.2022 р.
Очікувана вартість предмета закупівлі складала 5 200 000,00 грн (з ПДВ).
У Процедурі закупівлі прийняли участь три учасника з наступними остаточними ціновими пропозиціями:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГринКо» (код за ЄДРПОУ 44049223) з ціновою пропозицією 3 970 000,00 грн. (без ПДВ).
2. Скаржник - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД" (код за ЄДРПОУ 40240550) з ціновою пропозицією 4 389 999,00 грн. (з ПДВ).
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІ ЛІФТ» (код за ЄДРПОУ 40120773) з ціновою пропозицією 4 390 000,00 грн. (з ПДВ).
Підстава подання скарги
11 жовтня 2022 року, Замовник оприлюднив Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2022-08-30-007974-a (далі – Повідомлення, додається), яким визначено переможця процедури закупівлі згідно з предметом закупівлі «Капітальний ремонт трьох ліфтів із заміною ліфтового обладнання Комунального некомерційного підприємства «Новояворівська лікарня ім. Юрія Липи» Новояворівської міської ради» учасника відкритих торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГринКо» (44049223) (надалі по тексту – Переможець, Учасник, ТОВ «ГринКо»).
Скаржник не може погодитися з таким рішенням, так як Тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам Тендерної документації, а рішення Замовника, викладені у Повідомлені, суперечать Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 р. № 922-VIII (Далі - Закон про закупівлі) та принципам здійснення публічних закупівель.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Скаржник не погоджується із рішенням уповноваженої особи Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі учасника – ТОВ «ГринКо», виходячи з наступного.
Учасник не підтвердив відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які містяться в Додатку 3 до тендерної документації (додається) та іншим вимогам, зокрема:
1. Відповідно до п.1.2 Розділу 3 встановлено, що під час подання тендерної пропозиції учасник завантажує в електронну систему закупівель наступні файли, зокрема: - б) файл (файли) з документом (документами), що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі – згідно з умовами тендерної документації;
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації (додається).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, Учасники у складі пропозиції повинні надати документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (згідно Додатку3), зокрема:
- Довідка з детальними характеристиками (описом, фотографіями, кресленнями тощо) або дизайн-макетом інтер’єру обладнання та його елементів (внутрішнього вигляду кабіни, обрамлення, елементів керування, дверей тощо) та вказанням країни походження обладнання, яке передбачається встановити, з вказанням відповідності основним даним та вимогам, вказаним в даному Додатку.
ТОВ «ГринКо» в складі тендерної пропозиції не надано відповідної довідки з детальними характеристиками.
2. Відповідно до п.2 Розділу 5 Оцінка тендерної пропозиції (тендерна документація - додається), «Інші документи (для учасників – юридичних осіб та фізичних осіб, в тому числі фізичних осіб-підприємців)», в складі пропозиції повинно міститься, зокрема: - копія декларації (-ій) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що містять дозвіл на виконання наступних видів небезпечних робіт: роботи верхолазні та промисловий альпінізм.
Вимога замовника щодо наявності дозволу на виконання небезпечних робіт актуальна та відповідає п. 18. Верхолазні роботи та промисловий альпінізм, Група Б, ПЕРЕЛІКУ видів робіт підвищеної небезпеки (Додатку 2 до Порядку в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 р. № 77 (додається)).
У складі Пропозиції Переможець надав копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 04.01.2021р. № 0001/21 (додається), в якій відсутній дозвіл на виконання таких робіт, як: роботи верхолазні та промисловий альпінізм.
Отже, учасник не виконав вимогу Замовника і не підтвердив наявність законодавчо визначеного дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи верхолазні та промисловий альпінізм.
Також, згідно п.п. 6 п.2 Розділу 5 Оцінка тендерної пропозиції, «Інша інформація», замовником вимагалось наступне: Якщо документ, що вимагається замовником, містить інформацію, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, надати лист-роз’яснення, в якому зазначити, де міститься така інформація.
У складі своєї пропозиції ТОВ «ГринКо» не надав лист-роз’яснення, в якому було б зазначено, де міститься інформація, яку він надав. Отже, учасник не виконав вимогу замовника в цій частині.
Крім того, відповідно до ч.1 ст. 24 Закону: Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. ТОВ «ГринКо» протягом встановленого Законом терміну не звертався через електронну систему закупівель до замовника з вимогою чи за роз’ясненнями щодо тендерної документації, а відтак погодився з умовами Тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, відповідно до частини першої статті 31 Закону замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема: 2) тендерна пропозиція учасника: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону про закупівлі, процедура закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вказані вище рішення Замовника порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування.
Виходячи з вищевикладеного, вважаємо що тендерна пропозиція ТОВ "ГринКо" не відповідає вимогам Тендерної документації та повинна бути відхилена відповідно до вимог ч. 2 ст. 31 Закону про закупівлі та п. 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2022-08-30-007974-а з переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ГринКо».
3. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2022-08-30-007974-а на 2 арк.
2. Додаток 3 до тендерної документації на 4 арк.
3. Тендерна документація із змінами 27.09.2022р. на 35 арк.
4. Додаток 2 до Порядку в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03лютого 2021 р. № 77 на 2 арк.
5. Декларація відповідності матеріально-технічної бази_ТОВ «ГринКо» на 2 арк.
Директор ТОВ "ВК "ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД_ліфти із змінами 27.09.docx 12.10.2022 13:32
- Повідомлення про намір укласти договір.pdf 12.10.2022 13:33
- СКАРГА.pdf 12.10.2022 13:33
- Додаток 2 до Порядку в редакції постанови КМУ від 03.02.2021 № 77.pdf 12.10.2022 13:33
- Додаток 3 до тендерної документації.docx 12.10.2022 13:33
- Декларація відповідності матеріально-технічної бази_ГринКо.pdf 12.10.2022 13:33
- Інформація, документи та інші матеріали.doc 18.10.2022 11:24
- Витяг з Настанов з визначення вартості будівництва (п.32. Розділу V).pdf 18.10.2022 11:25
- Інформація, документи та інші матеріали.pdf 18.10.2022 11:25
- Рішення від 13.10.2022 № 6233.pdf 13.10.2022 15:19
- інформація про перенесення розгляду скарги від 25.10.2022 № 1478.pdf 25.10.2022 15:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2022 № 6485.pdf 28.10.2022 12:10
- Рішення від 27.10.2022 № 6485.pdf 31.10.2022 14:16
- Декларація МТБ ВВС.pdf 17.10.2022 14:01
- довідка про обладнання.pdf 17.10.2022 14:01
- субпідряд.pdf 17.10.2022 14:01
- У відповідь на скаргу по закупівлі..docx 17.10.2022 14:36
- Інформація.pdf 17.10.2022 14:36
- У відповідь на скаргу по закупівлі 2..docx 21.10.2022 15:22
- Інформація.pdf 21.10.2022 15:22
- лист (6).pdf 21.10.2022 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.10.2022 13:37
Дата розгляду скарги:
25.10.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2022 15:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
31.10.2022 14:17
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується тендерної документації
Номер:
000331aa9e44444fab8647fcccb7e582
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-30-007974-a.b3
Назва:
СКАРГА
що стосується тендерної документації
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «НОВОЯВОРІВСЬКА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ ЛИПИ» НОВОЯВОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 30.08.2022 року оголосило відкриті торги на закупівлю робіт «Капітальний ремонт трьох ліфтів із заміною ліфтового обладнання Комунального некомерційного підприємства «Новояворівська лікарня ім. Юрія Липи» Новояворівської міської ради» (далі – Предмет закупівлі), ідентифікатор закупівлі - UA-2022-08-30-007974-a.
Кінцевий термін подання пропозицій 15.09.2022 року.
Керуючись ч.8 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Підстава подання скарги
Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме:
1. У Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» та таблиці 1 Додатку 3 зазначено вимоги до учасників, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема:
- У учасника повинна бути наявна сервісна служба у м. Новояворівськ, що підтверджується копією договору на технічне обслуговування з замовником об’єкт якого знаходиться у м. Новояворівськ, та листом від замовника про підтвердження інформації про дійсність договору;
- СЕРВІСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - Власне, наявність сервісної служби у м. Новояворівськ (таблиця 1 Додатку 3).
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників до компаній м. Новояворівськ.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Встановивши умову, щодо наявності сервісної служби у м. Новояворівськ, Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того, Предметом закупівлі є Капітальний ремонт ліфтів із заміною ліфтового обладнання та не передбачає її сервісного обслуговування ліфтів
Слід зазначити, що за забезпечення утримання в справному стані ліфтового обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт.
Так, пунктом 4.10 розділу ІV Терміни та визначення понять ПРАВИЛ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ (НПАОП 0.00-1.02-08) (надалі по тексту – ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 - додається), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду 01.09.2008 року № 190 Технічне обслуговування, це комплекс дій або дія для підтримання справного стану чи працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, зберігання та транспортування.
Пунктом 9.7.1 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) «Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен:
- призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації;
- призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан;
- призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)».
Також, п. 9.7.15 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) Робота ліфта не дозволяється, якщо:
- відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію;
- не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта;
- закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта;
- не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів;
- відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери);
- не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці;
- знос канатів перевищує встановлені норми;
- є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта;
- несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.
Тобто, виходячи з вищевикладеного та керуючись ПРАВИЛАМИ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ, за забезпечення утримання в справному стані ліфтове обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання.
Пунктом 9.7.16 ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08 (додається) визначено: Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт.
Виходячи з вищевикладеного, з метою експлуатації ліфтів, після виконання робіт з монтажу та пусконалагоджування, та введення обладнання в експлуатацію, замовник може укласти договір на технічне обслуговування, який не має нічого спільного з предметом закупівлі.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 3,5, 7, 9, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію.
Додатки (документальне підтвердження/докази):
1. Документальне підтвердження (Додаток 3 до тендерної документації «Технічна специфікація») на 5 арк.
2. Докази (ПББЕЛ_НПАОП 0.00-1.02-08) на 48 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 09.09.2022 10:55
- Документальне підтвердження (Додаток 3 до Тендерноі_ документаціі від 31.08.2022).pdf 09.09.2022 10:55
- Докази (ПББЕЛ _НПАОП 0.00-1.02-08).pdf 09.09.2022 10:55
- рішення від 13.09.2022 № 5797.pdf 13.09.2022 15:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.09.2022 № 5967.pdf 23.09.2022 11:54
- рішення від 22.09.2022 № 5967.pdf 26.09.2022 15:15
- ТД_ліфти із змінами 27.09.docx 27.09.2022 09:11
- ТД_ліфти із змінами 23.09.docx 27.09.2022 09:11
- ТД_ліфти із змінами 27.09.docx 27.09.2022 09:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2022 10:57
Дата розгляду скарги:
22.09.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.09.2022 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.09.2022 15:18
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2022 09:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА що стосується тендерної документації
Номер:
1574466a793346ec8dfd98e2932c677b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-30-007974-a.b2
Назва:
СКАРГА
що стосується тендерної документації
Скарга:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «НОВОЯВОРІВСЬКА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ЮРІЯ ЛИПИ» НОВОЯВОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 30.08.2022 року оголосило відкриті торги на закупівлю робіт «Капітальний ремонт трьох ліфтів із заміною ліфтового обладнання Комунального некомерційного підприємства «Новояворівська лікарня ім. Юрія Липи» Новояворівської міської ради» (далі – Предмет закупівлі), ідентифікатор закупівлі - UA-2022-08-30-007974-a.
Кінцевий термін подання пропозицій 15.09.2022 року.
Керуючись ч.8 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Підстава подання скарги
Ознайомившись з умовами тендерної документації ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, а саме:
1. У Додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» та таблиці 1 Додатку 3 зазначено вимоги до учасників, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема:
- У учасника повинна бути наявна сервісна служба у м. Новояворівськ, що підтверджується копією договору на технічне обслуговування з замовником об’єкт якого знаходиться у м. Новояворівськ, та листом від замовника про підтвердження інформації про дійсність договору;
- СЕРВІСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ - Власне, наявність сервісної служби у м. Новояворівськ (таблиця 1 Додатку 3).
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі, та, фактично, обмежив коло компаній-учасників до компаній м. Новояворівськ.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Встановивши умову, щодо наявності сервісної служби у м. Новояворівськ, Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Окрім того, Предметом закупівлі є Капітальний ремонт ліфтів із заміною ліфтового обладнання та не передбачає її сервісного обслуговування ліфтів
Слід зазначити, що за забезпечення утримання в справному стані ліфтового обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання. Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт.
Так, пунктом 4.10 розділу ІV Терміни та визначення понять ПРАВИЛ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ (надалі по тексту – ПББЕЛ), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду 01.09.2008 року № 190 Технічне обслуговування, це комплекс дій або дія для підтримання справного стану чи працездатності ліфта (підйомника) під час використання його за призначенням, простою, зберігання та транспортування.
Пунктом 9.7.1 ПББЕЛ «Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен:
- призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації;
- призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан;
- призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є)».
Також, п. 9.7.15 ПББЕЛ Робота ліфта не дозволяється, якщо:
- відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію;
- не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта;
- закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта;
- не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів;
- відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери);
- не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці;
- знос канатів перевищує встановлені норми;
- є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта;
- несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.
Тобто, виходячи з вищевикладеного та керуючись ПРАВИЛАМИ БУДОВИ І БЕЗПЕЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛІФТІВ, за забезпечення утримання в справному стані ліфтове обладнання та безпечну експлуатацію відповідає виключно суб’єкт господарювання (балансоутримувач) ліфтового обладнання.
Пунктом 9.7.16 ПББЕЛ визначено: Суб'єкт господарювання, який експлуатує ліфти, може укласти договір на технічне обслуговування і ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт.
Виходячи з вищевикладеного, з метою експлуатації ліфтів, після виконання робіт з монтажу та пусконалагоджування, та введення обладнання в експлуатацію, замовник може укласти договір на технічне обслуговування, який не має нічого спільного з предметом закупівлі.
Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 3,5, 7, 9, 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 до Тендерноі_ документаціі від 31.08.2022.docx 05.09.2022 17:08
- СКАРГА.pdf 05.09.2022 17:08
- Рішення від 08.09.2022 № 5738.pdf 08.09.2022 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2022 17:09
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.09.2022 15:23
Вимога
Вирішена
ВИМОГА щодо умов закупівлі
Номер:
6897947c68dc41faa970c6d38f496dce
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-30-007974-a.b1
Назва:
ВИМОГА
щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник,
По-перше,
в Додатку 3 та таблиці1 Додатку 3 до тендерної документації (затвердженою протоколом уповноваженою особою від 30.08.2022р) на закупівлю Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, а саме:
- використання аналогів/еквівалентів ліфтового обладнання не допускається;
- У учасника повинна бути наявна сервісна служба у м. Новояворівськ, що підтверджується копією договору на технічне обслуговування з замовником обєкт якого знаходиться у м. Новояворівськ, та листом від замовника про підтвердження інформації про дійсність договору;
- Власне, наявність сервісної служби у м. Новояворівськ (таблиця 1 Додатку 3).
Вимоги викладені в тендерної документації від 30.08.2022 є дискримінаційними та такими, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі.
Як потенційний Учасник, маємо необхідний досвід з постачанню та капітального ремонту із заміною ліфтового обладнання, та хочемо зауважити наступне:
1. п. 6 Розділу 3 тендерної документації на закупівлю: «КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ТРЬОХ ЛІФТІВ ІЗ ЗАМІНОЮ ЛІФТОВОГО ОБЛАДНАННЯ КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «НОВОЯВОРІВСЬКА ЛІКАРНЯ ІМ. ЮРІЯ ЛИПИ» НОВОЯВОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (UA-2022-08-30-007974-a), зазначено: У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
п.3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту – Закон) визначено, що «…..До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент"».
п.4 ст. 23 Закону визначено: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"».
Незрозуміло, чому замовник не допускає використання учасниками аналогів/еквівалентів ліфтового обладнання, зазначивши дану недопустиму вимогу в Додатку 3 до тендерної документації, тим самим порушив Закон України. Також, не зрозуміло, на яке обладнання, конкретну марку чи виробника посилається замовник і що в розумінні замовника: «……..не допускається аналоги/еквіваленти ліфтового обладнання».
2. Визначивши вимогу, щодо наявності сервісної служби в м. Новояворівськ, замовник свідомо лобіює інтереси певної компанії, чим порушує Закон України. Предметом закупівлі є «Капітальний ремонт трьох ліфтів із заміною ліфтового обладнання Комунального некомерційного підприємства «Новояворівська лікарня ім. Юрія Липи» Новояворівської міської ради». Предмет закупівлі, поставка обладнання та технологія виконання робіт ніякого відношення до сервісного обслуговування не мають.
Зазначеними вимогами Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Окрім того, необхідно зазначити, що визначені замовником вимоги порушують основні принципи публічних закупівель (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»), а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи викладене, вимагаємо виключити вищенаведені дискримінаційні вимоги до учасників шляхом внесення змін до тендерної документації, відповідно до чинного Законодавства України.
По-друге,
Замовник у технічній специфікації визначив наступне: Учасники у складі пропозиції повинні надати документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (згідно Додатку3), зокрема:
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси / локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- відомість ресурсів;
- розрахунок договірної ціни та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни.
Але, замовник свідомо не вказав в технічній специфікації/технічному завданні необхідні об’єми робіт, з зазначенням:
- найменування робіт і витрат та кількості.
Відсутність даної інформації в технічному завданні унеможливлює здійснення кошторисного розрахунку в програмному комплексі АВК-5 та надання відповідних розрахунків у складі пропозиції учасників.
Отже, вимагаємо надати в складі технічного завдання до тендерної документації об’єми робіт, згідно проектно-кошторисної документації по даному предмету закупівлі. Проектно-кошторисна документації повинна бути затверджена експертною організацією, результатом проведення експертизи є позитивний експертний висновок.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.08.2022 12:14
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1.Вимогу щодо використання аналогів/еквівалентів ліфтового обладнання не допускається – було допущено технічну помилку тому було внесено зміни в ТД від 31.08.2022 року та оприлюднено відповідно до Закону.
2. Вимогу щодо наявності сервісної служби в м. Новояворівську важаємо обгрунтованою, так як наявність сервісної служби в місті Новояворівськ забезпечить оперативність в обслуговувані та ремонті ліфтів на який буде гарантійний термін не менше 36 місяців. Адже лікарня є об’єктом стратегічного значення і перевозить важкохворих пацієнтів, яким необхідна невідкладна медична допомога . Безперебійна робота ліфтів та їх оперативний ремонт є життєво необхідний для важкохворих пацієнтів. Вважаємо, що дана вимога не є дискримінаційною.
3. Вимогу щодо визначення об’єму робіт в технічному завдані нами було додано. Відповідні зміни внесено в ТД від 31.08.2022 року додаток №3 ( таблиця №2)та оприлюднено відповідно до Закону.
Підсумовуючи все вищезазначене, Замовник задовільняє Вашу вимогу частково.
Статус вимоги:
Задоволено