• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільний автобус

Завершена

2 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 30.08.2022 16:37 - 11.09.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги до учасників в тендерній документації

Номер: 2d0500f1c0d945858efea412e5bbfed3
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-30-007674-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги до учасників в тендерній документації
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ! Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме: В Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», окрім іншого, зазначено: Кількість місць для сидіння - більше 22 пасажирів. Звертаємо Вашу увагу, що єдиним нормативним документом, що діє на території України й поширюється на автобуси спеціалізовані, призначені для перевезення школярів, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів, є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». Зазначений стандарт містить виключний перелік технічних параметрів для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу Зазначена вимога Тендерної документації є необґрунтованою та дискримінаційною, не передбаченою ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Визначення Замовником в тендерній документації мінімальної кількості місць більше 22 є дискримінаційним, таким, що звужує коло потенційних учасників тендеру, та штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах. У зв’язку з чим, вимагаємо усунути порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію, та прибрати вище описану вимогу з Технічної специфікації (Додаток 1) для приведення у відповідність тендерної документації до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Відділ освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров’я, соціального захисту(послуг) Львівського району Львівської області (далі – Замовник) розглянув Вашу вимогу (UA-2022-08-30-007674-a.b2) та повідомляє наступне. 30 серпня 2022 року Замовником була оголошена процедура відкритих торгів (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-08-30-007674-a) по предмету закупівлі - ДК 021:2015:34120000-4: Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Шкільний автобус). Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Пунктом 3 ч.2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Частиною 1 та 3 ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що технічна специфікація повинна опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Звертаємо Вашу увагу, що Додаток 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» розроблений Замовником на підставі потреби замовника, з урахуванням вимог ДСТУ 7013:2009 „Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги” та вимог чинного законодавства України (надалі – ДСТУ). Зокрема, у пункті 4.1 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів, залежно від виконання повинні відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52–01 для автобусів класу В, ДСТУ UN/ЕСЕ R 36–03 для автобусів ІІІ класу за винятком вимог, наведених у цьому стандарті, та вимогам цього стандарту. Примітка. Тут і далі дія ДСТУ UN/ЕСЕ R 52–01 поширена на автобуси, призначені для перевезення не більше 22 пасажирів, а ДСТУ UN/ЕСЕ R 36–03 – на автобуси, призначені для перевезення більше 22 пасажирів». У пункті 4.10.1 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «Міцність кузовів автобусів, призначених для перевезення не більше 22 пасажирів, повинна відповідати вимогам ДСТУ UN/ЕСЕ R 52-01 для автобусів класу В, а автобусів, призначених для перевезення більше 22 пасажирів, – ДСТУ UN/ECE R 66-00». В пункті 4.11.6 Розділу 4 ДСТУ зазначено: «У автобусах, призначених для перевезення до 22 пасажирів, повинно бути передбачено не менше одного сидіння, а у автобусах, призначених для перевезення понад 22 пасажирів, – не менше двох сидінь для дорослих пасажирів, які супроводжують школярів. За наявності двох сидінь для згаданих осіб одне з них повинно бути розташоване в передній частині пасажирського салону, а друге – в задній. Розташування сидінь повинно дозволяти супровідним особам здійснювати нагляд за школярами під час руху автобуса». З наведеного вбачається, що згідно вимог ДСТУ спеціалізовані автобуси для перевезення школярів поділяються на два типи, тобто для перевезення не більше 22 пасажирів та для перевезення більше 22 пасажирів. Це беззаперечно надає право Замовникам, із урахуванням їхньої потреби та фінансової спроможності, вказувати в тендерній документації для перевезення скількох саме пасажирів повинен бути призначений необхідний їм спеціалізований автобус, тобто для перевезення не більше 22 пасажирів чи для перевезення більше 22 пасажирів. Таким чином, по даній закупівлі Замовником, із урахування його потреби та фінансової спроможності, в тендерній документації (Додаток 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ») зазначено вимогу, що необхідний Замовнику спеціалізований автобус повинен бути обладнаний відповідною кількістю місць для сидіння, а саме більше 22 пасажирів. Тобто на даний момент у Замовника є потреба в спеціалізованому автобусі призначеному для перевезення більше 22 пасажирів. Отже, зазначені вище умови тендерної документації узгоджуються з вимогами ДСТУ, що не є дискримінаційним по відношенню до учасників даної процедури закупівлі та не обмежує таким чином конкуренцію на відкритих торгах. Варто зазначити, що задоволення Вашої вимоги може призвести до вимушеної закупівлі Замовником товару, який не буде відповідати і не забезпечить в повній мірі потреб Замовника, що в свою чергу порушить принцип ефективності закупівлі передбачений в п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За таких обставин, враховуючи вище викладене, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційні вимоги до учасників в тендерній документації

Номер: b33b85e10c2c47dd8c4eeb272627d361
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-30-007674-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги до учасників в тендерній документації
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ! Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме: В Додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», окрім іншого, зазначено: Кількість місць для сидіння - більше 22 пасажирів. Звертаємо Вашу увагу, що єдиним нормативним документом, що діє на території України й поширюється на автобуси спеціалізовані, призначені для перевезення школярів, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів, є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». Зазначений стандарт містить виключний перелік технічних параметрів для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу Зазначена вимога Тендерної документації є необґрунтованою та дискримінаційною, не передбаченою ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Визначення Замовником в тендерній документації мінімальної кількості місць саме не менше 22 є дискримінаційним, таким, що звужує коло потенційних учасників тендеру, та штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах. У зв’язку з чим, вимагаємо усунути порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію, та прибрати вище описану вимогу з Технічної специфікації (Додаток 1) для приведення у відповідність тендерної документації до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Допущено помилку в тексті вимоги
Дата скасування: 04.09.2022 09:06