-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021: 2015:34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Шкільний автобус)
Торги не відбулися
401 350.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 006.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 006.75 UAH
Період оскарження:
29.08.2022 15:53 - 13.09.2022 00:00
Скарга
Розгляд припинено
Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
043b0b9d10164700ae1fae6bde618e07
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-29-007304-a.b1
Назва:
Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Приватне акціонерне товариство «Хмельниччина-АВТО» (далі – ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» або – Скаржник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» (скорочено ПРАТ «ЗАЗ»). Скаржник неодноразово звертався до Комісії щодо дискримінаційних вимог замовників у закупівлях шкільних автобусів, що грунтуються на обмеженнях у технічних вимогах, що не передбачені законодавством України.
З цього приводу Антимонопольний комітет України надав рекомендації від 01.06.2021 року № 16-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» (далі – Рекомендації), у яких зазначив, що встановлення вимог до шкільного автобусу, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників торгів у тендерній документації замовників, що унеможливлює доступ до закупівлі усіх охочих дилерів/дистриб’юторів шкільних автобусів.
ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» планує брати участь у тендері, оголошеному 29 серпня 2022 року Відділом освіти, молоді та спорту Турійської селищної ради (далі – Замовник) на закупівлю ДК 021: 2015:34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Шкільний автобус), ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-29-007304-a.
Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги, що не дозволяють Скаржнику подати тендерну пропозицію, а саме - обмеження, які не передбачені ДСТУ 7013:2009. Такі вимоги є дискримінаційними та встановлені таким чином, що обмежує можливість участі у закупівлі постачальників шкільних автобусів вітчизняного виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що планує постачати Скаржник. Вимоги тендерної документації порушують принципи закупівель та вимоги п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме:
Обгрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Відповідно до п.п. 6.1 пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» - Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі та іншим вимогам згідно із Додатком 2 до тендерної документації.
Пунктом 5 Додатку 2 Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», замовником встановлені Основні технічні характеристики автобусу, яким повинен відповідати запропонований учасником шкільний автобус, зокрема:
« 5. Основні технічні характеристики автобуса:
….
5.2. Об’єм двигуна - не менше 4000 куб.см. …»
При цьому, Замовник зазначає, що шкільний автобус має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування).
Антимонопольним комітетом України було проведено дослідження ринку шкільних автобусів, та 01.06.2021р. на офіційному сайті було розміщено рекомендації дотримуватися національних стандартів під час їх закупівель ( https://amcu.gov.ua/news/1 ). Комітетом зазначено, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (далі – ДСТУ 7013:2009).
Однак, встановлене замовником обмеження щодо об’єму двигуна – не менше 4000 куб. см - не узгоджується з вимогами ДСТУ 7013:2009, в якому не передбачена така вимога до шкільних автобусів, як «об’єм двигуна», та всупереч рекомендацій Антимонопольного комітету України.
Технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус встановлено ДСТУ 7013:2009. Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521 "Про затвердження Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898 (зі змінами).
Зазначені нормативні документи не містять жодних обмежень щодо об'єму двигуна спеціалізованих автобусів для перевезення школярів.
ДСТУ 7013:2009 визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності.
Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу.
Таким чином, вимоги тендерної документації, встановлені особисто замовником не у відповідності до вимог законодавства у цій сфері, не дозволяють ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» запропонувати шкільні автобуси, що повністю відповідають законодавчим вимогам та, при цьому мають необхідну потужність двигуна при меншому об’ємі, що дозволило б заощадити бюджетні кошти та забезпечити перевезення школярів безпечно та якісно.
Обмежуючи можливість участі у закупівлі об’ємом двигуна, замовник порушує принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них, та створює умови, коли участь у закупівлі зможе брати лише обмежене коло учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в частині обмежень щодо показників об’єма двигуна.
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат типу_UA_46A(b)_0729_02 ШК.PDF 09.09.2022 11:46
- Скарга_86.pdf.asice.zip 09.09.2022 11:46
- Рекомендації Антимонопольного комітету України № 16-рк від 01.06.2021 ро....pdf 09.09.2022 11:46
- ДСТУ_7013-2009.pdf 09.09.2022 11:46
- Сертифікат відповідності.pdf 09.09.2022 11:46
- відповідь на скаргу.docx.asice.zip 09.09.2022 15:34
- відповідь на скаргу.PDF 09.09.2022 15:34
- відповідь на скаргу 4.docx 14.09.2022 14:53
- Додаток2(технічна характеристика) зі змінами від09.09.22.docx 14.09.2022 14:53
- відповідь на скаргу4_Validation_Report.pdf 14.09.2022 14:53
- UA-2022-08-29-007304-a-open.pdf 14.09.2022 14:53
- відповідь на скаргу4.rar.asice 14.09.2022 14:53
- протокол69.PDF 14.09.2022 14:53
- перелік змін - 09.09.22.docx 14.09.2022 14:53
- лист492.PDF 14.09.2022 14:53
- ТД шкільний автобус.doc 14.09.2022 14:53
- відповідь на скаргу4.rar 14.09.2022 14:53
- Рішення від 13.09.2022 № 5791.pdf 13.09.2022 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.09.2022 № 5916.pdf 21.09.2022 13:00
- Рішення від 20.09.2022 № 5916.pdf 22.09.2022 15:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2022 13:24
Дата розгляду скарги:
20.09.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.09.2022 15:35
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.09.2022 15:57
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.09.2022 15:57