Код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання)
Код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання)Місце знаходження - 04210, Україна, м. Київ, проспект Героїв Сталінграда,16; Вид закупівлі – передбачений передбачений абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Категорії замовників - передбачена передбачений абз. п.3 ч.4 ст.2 Закон
Торги відмінено
224 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 120.00 UAH
Період оскарження:29.08.2022 15:53 - 10.09.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:fd2a6203833b4e73a54525e7e435745d
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-08-29-006985-a.b2
Назва:СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
29.08.2022 року Замовник оголосив закупівлю “код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання)”. Учасники процедури закупівлі подають тендерну пропозицію щодо предмету закупівлі в цілому (так як відсутній поділ предмета закупівлі на лоти).
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до ВСІХ медичних виробів (за позиціями №1-10), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ЗА ВСІМА ПОЗИЦІЯМИ ВСІ такі медичні вироби (так як предмет закупівлі в цілому — без поділу на лоти). ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ВКАЗАНИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ.
Зокрема, факт дискримінації також вбачається й з настуного:
Викладеним у позиції 5 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації СУКУПНИМ ВИМОГАМ в чинній редакції відповідають медичні вироби ЛИШЕ ОДНОГО ВИРОБНИКА - ТОВ МК КВЕРТІМЕД-УКРАЇНА, однак даний виробник не може запропонувати всі інші позиції (№1-4, 6-10) ,так як предмет закупівлі в цілому — без поділу на лоти.
Щодо позицій 7 - 8 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації: СУКУПНИМ ВИМОГАМ в чинній редакції відповідають медичні вироби ЛИШЕ ОДНОГО ВИРОБНИКА - ТД "ВОЛЕС" . Однак даний виробник не може запропонувати всі інші позиції (№1-6, 9-10) ,так як предмет закупівлі в цілому — без поділу на лоти.
Слід зазначити, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати згадані вище медичні вироби, які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, однак з іншими технічними характеристиками щодо позиції №8 та за виключенням позицій 5 та 7 (так як дані медвироби є лише в ОДНОГО ВИРОБНИКА, який наведений вище).
Зокрема даним виробником є “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (вищевказаних) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати ОДРАЗУ ВСІ медичні вироби (№1-10) саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, так як предмет закупівлі уцілому, без поділу на лоти) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі:“код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання)”. (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-29-006985-a).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2022-08-29-006985-a.
3.Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації :
Позиції 5 та 7 виокремити в окремий лот закупівлі.
Частково змінити вимоги до позиції 8: замінити "Довжина голки: 25 мм" на «Довжина голки: 25 мм або 38 мм».
Частково змінити вимоги до позицій 6, 7, 8: замінити "Упаковка: 100 шт." на "Упаковка: 50 або 100 шт."
Додатки:
1. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
08.09.2022 року
Дата прийняття скарги до розгляду:08.09.2022 14:05
Причина:До дня подання скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:13.09.2022 15:25
29.08.2022 року Замовник оголосив закупівлю код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання)
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що викладеним у п. 5 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації СУКУПНИМ ВИМОГАМ в чинній редакції відповідають медичні вироби ЛИШЕ ОДНОГО ВИРОБНИКА - ТОВ МК КВЕРТІМЕД-УКРАЇНА,
а у п.7 та п. 8 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації СУКУПНИМ ВИМОГАМ в чинній редакції відповідають медичні вироби ЛИШЕ ОДНОГО ВИРОБНИКА - ТД "ВОЛЕС".
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації:
- найменування вказані у п. 5 і п. 7 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації виокремити в окремий лот закупівлі.
- у п. 8 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації замінити "Довжина голки: 25 мм" на "Довжина голки: 25 мм або 38 мм."
- у п. 6, 7, 8 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації замінити "Упаковка: 100 шт." на "Упаковка: 50 або 100 шт."
Усунення дискримінаційних вимог суттєво розширить коло потенційних учасників закупівлі і дозволить зекономити бюджетні кошти.
В разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” .
Дякуємо за розуміння!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:02.09.2022 12:46
Вирішення:Замовником була розглянута вимога на закупівлю код за ДК 021-2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (42386 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 42585 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з цитратом натрію IVD; 47588 Пробірка вакуумна для відбору зразків крові IVD, з K3ЕДТА; 44488 Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з фторидом натрію IVD; 36188- Тримач для забору крові багаторазовий; 35209 - Голка для взяття крові; 46238 Стерильна пробірка; 61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД, одноразового використання) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-29-006985-a) та прийнято до уваги зауваження щодо п.5 Таблиці у Додатку 1 до Тендерної документації , а саме:
5 Кювети для коагулометрів SC20/SC40 (у наборі по 288 шт.)
(61032 Кювету для лабораторного аналізатора ІВД) шт 288 Призначені для коагулометрів Steellex SC-40, SC-20, LG-Paber-2CH, LG-Paber-I, виробництва Taizhou Steellex Biotech Co.
буде відокремлено у окремий лот.
Щодо інших зауважень повідомляємо, що відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі.
Отже, після визначення Замовником предмету закупівлі на підставі наявної потреби, з метою оптимального формування переліку товарів, що становлять предмет закупівлі згідно тендерної документації, Замовником проводиться певний аналіз ринку, в даному випадку медичних виробів, на предмет наявних пропозицій та відповідного товару. З метою недопущення порушення принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, при плануванні даної закупівлі Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наведені у вимозі дані не відповідають дійсності, оскільки проведеним аналізом ринку Замовником отримано інформацію, що не відповідає даним наведеним у вимозі. За інформацією Замовника медичні вироби, що є предметом закупівлі представлені на ринку України також іншими продавцями/постачальниками, окрім наведеного у вимозі. Крім того, при розгляді аналогічних скарг Колегією АМКУ основною вимогою та підставою для всебічного розгляду скарг про встановлення дискримінаційних вимог є обов’язкове документальне підтвердження неможливості виконати умови Тендерної документації , а також надання документального підтвердження, яким чином наведені умови Тендерної документації порушують права та законні інтереси потенційного учасника закупівлі, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Тендерної документації (рішення Колегії АМКУ від 10.10.2018 року № 10459-р/пк-пз).
Додатково повідомляємо, що Додатком № 1 до Тендерної документації від 29.08.2022 року встановлені технічні, кількісні та якісні вимоги до предмету закупівлі, серед іншого у відповідності до вимог частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником зазначено, що всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження слід читати «або еквівалент». Звертаємо вашу увагу, що еквівалентними товарами є рівноцінні товари, в тому числі за своїми характеристиками, взаємозамінні при досягненні того ж самого або кращого результату.
Виходячи з положень тендерної документації коло учасників, бажаючих прийняти участь у закупівлі ніяким чином не обмежена, оскільки до розгляду Замовником приймаються всі тендерні пропозиції, що відповідають вимогам Тендерної документації та медико-технічним вимогам, встановленим до предмету закупівлі.»
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації серед інших зазначаються відомості та інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Визначення предмету закупівлі здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів. Визначення конкретних характеристик, в тому числі кількісних, предмету закупівлі зумовлено досвідом практичного виконання лабораторних досліджень, зручності персоналу закладу, кількості здійснення маніпуляцій, умовами зберігання медичних виробів. Отже, враховуючи всі перелічені фактори Замовником встановлені викладені у тендерній документації вимоги до предмету закупівлі. Пакування медичних виробів по 100 штук забезпечує заклад плановою потребою на певний період часу без додаткового використання іншого пакування, це робить процес зберігання та транспортування медичних виробів в межах закладу безпечним, без загрози пошкодження або втрати.