• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

м’ясо яловичини на кістці 1 категорії

Завершена

1 360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 800.00 UAH
Період оскарження: 20.11.2017 13:21 - 02.12.2017 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: fa953356e2d2405bb4064decdf598ad0
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-20-001027-b.b1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Фізична особа-підприємець Смирнов Дмитро Олегович звертається з вимогою про усунення дискримінаційних вимог тендерної документації замовника. В тендерній документації Замовника встановлено ряд дискримінаційних вимог, що є порушенням вимог ст.ст. 3,5 ЗУ "Про публічні закупівлі". Так, в п/п 10 п. 1.1. Інструкції з підготовки тендерної документації встановлена наступна вимога: "Погодження на участь в тендері на постачання харчових продуктів та продовольчої сировини в дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, школи-інтернати, ліцеї Донецької області, дитячі оздоровчі заклади, та інші заклади міст та районів Донецької області в 2018 році, видане Головним управлінням Держпродспоживслужби в Донецькій області, або відповідним підрозділом управлінь Держпродспоживслужби в містах і районах області". Вказана вимога суперечить чинному законодавству, оскільки ні ЗУ "Про публічні закупівлі" ні ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не передбачать обов'язкової вимоги отримання будь-яких дозволів/погоджень будь-яких державних органів, установ, організацій на участь в будь-яких тендерах (публічних закупівлях). Крім того, в п. 1.1. Кваліфікаційних критеріїв до учасників встановлена вимога надати "копію укладеного договору з державною установою ветеринарної медицини для забезпечення державного контролю за дотриманням необхідних гігієнічних вимог щодо безпечності готових харчових продуктів тваринного походження на бійнях, гуртівнях та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса під час надходження, розбирання та обвалювання продукції первинного виробництва тваринного походження". Вказана вимога також є дискримінаційною, оскільки її мають змогу виконати лише виробники м'ясних напівфабрикатів, які здійснюють технологічні операції з розбирання та обвалювання м’яса під час надходження, розбирання та обвалювання продукції первинного виробництва тваринного походження. Суб'єкти підприємницької діяльності, які не здійснюють вказані операції, а здійснюють лише оптову або роздрібну торгівлю м'ясними напівфабрикатами не зобов'язані укладати договори з державною установою ветеринарної медицини. Так, ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" вимагає від операторів ринку обігу харчових продуктів отримання експлуатаційних дозволів на відповідні потужності задіяні під час обігу харчових продуктів тваринного походження. В п. 1.2. Кваліфікаційних критеріїв до учасників встановлена вимога надати "копію санітарних паспортів на автотранспорт". Так, відповідно до вимог ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" оформлення санітарних паспортів не передбачено. Таку інформацію було неодноразово доведено до суб'єктів господарської діяльності відповідними територіальними підрозділами Держпродспоживслужби. Зокрема, така інформація була надана моєму перевізнику ФОП Чичімову О.В. Управлінням Держпродспоживслужби у м. Харкові. Копії відповідних підтверджуючих документів додаються. В зв'язку з вище викладеним, вимагаю усунення вище перелічених дискримінаційних вимог тендерної документації та приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законлдавства.
Вирішення: П.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначає, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідним до неї включити. Згідно листа №01-17/277 від 12.12.2016 р. Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Управління Держпродспоживслужби в Слов’янському районі: «п.13 «Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 242/329 від 01.06.2005 року, «перелік постачальників продуктів харчування та продовольчої сировини визначається рішенням тендерних комітетів (комісій) за погодженням з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби». Після реорганізації Держсанепідемслужби погодження постачальників харчових продуктів, на виконання вимог ст. 20 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-XII (зі змінами), покладено на Держпродспоживслужбу в області та відповідні підрозділи управлінь Держпродспоживслужби в містах і районах області. Відносно постачання сирого м’яса , підприємство, яке виробляє кускове м’ясо, зобов’язане мати експлуатаційний дозвіл. Крім того, у відповідності до 35 статті Закону для забезпечення державного контролю за дотриманням необхідних гігієнічних вимог щодо забезпечення безпечності готових харчових продуктів тваринного походження на бійнях, гартівнях та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса під час надходження, розбирання та обвалювання продукції первинного виробництва тваринного походження присутність державного інспектора, який має відповідну кваліфікацію та ветеринарну освіту, або уповноваженої особи є обов’язковою. Отже якщо посередник не здійснює забій, а лише розбирає та фасує сире м’ясо на порції, він обов’язково повинен мати експлуатаційний дозвіл та укладений договір з державною установою ветеринарної медицини для забезпечення державного контролю за дотриманням необхідних гігієнічних вимог щодо безпечності готових харчових продуктів тваринного походження на бійнях, гартівнях та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса під час надходження, розбирання та обвалювання продукції первинного виробництва тваринного походження». Відсутність бажання у суб’єкта господарювання отримувати даний документ не може вважатись підставою для визнання даної вимоги тендерної документації дискримінаційною. Наявність даних документів гарантує Замовнику постачання якісної продукції та унеможливлює різного виду зловживання та негативні наслідки, що можуть виникнути під час організації дитячого харчування.
Статус вимоги: Задоволено