• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-95, Дизельне паливо

Торги не відбулися

75 362.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 753.62 UAH
Період оскарження: 26.08.2022 15:15 - 01.09.2022 14:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційності Оголошення рпо проведення спрощеної закупівлі

Номер: 60d9d4e629d640b88c9a91286456883d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-26-007233-a.c1
Назва: Щодо дискримінаційності Оголошення рпо проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційні умови тендерної документації, зокрема: В п. 12 Додатку № 2 до Оголошення визначено: «На підтвердження наявності АЗС надати копії договорів оренди/партнерства. У разі надання учасником договору оренди/ партнерства, обов’язково надати оригінал листа від Орендодавця або партнера АЗС, про те, що він гарантує безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС Замовнику, протягом усього терміну дії договору та придатності товару (лист повинен містити № закупівлі, адресуватись Замовнику закупівлі та з обов’язковим накладенням електронного підпису Партнера/Оредодавця (власника АЗС).) Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації Вимоги надання гарантійного листа від власника (емітента) товару з накладеним електронним підписом уповноваженої особи порушують один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - максимальна економія, ефективність, недискримінація учасників, які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків з виробниками. Тому ця вимога суттєво обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення в ТД наведеної вимоги у спосіб, наведений вище, порушують вимоги ст. 5 та ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з його участю у відкритих торгах, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі. Потенційні учасники публічних закупівель укладають партнерські договори з контрагентами на здійснення відпуску нафтопродуктів. Зазначеними договорами не передбачена можливість та право вимагати від партнера надати листи. Це обумовлено тим, що потенційні учасники беруть численну участь у публічних закупівлях і вимагати від партнера щоразу надавати певні документи – створить додаткові незручності та поставить під сумнів подальшу співпрацю. Відповідно до умов договорів, укладених між нами та партнерами – партнери здійснюють йому продаж палива, а не розсилку кореспонденції. Також згідно тендерної документації Замовника він вимагає від Учасника закупівлі підписувати та скріплювати печаткою документи подані у складі пропозиції, тоді незрозумілим вважається те, що саме Лист від партнера повинен мати електронний підпис. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 2. В п. 12 Додатку № 2 до Оголошення визначено: Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС, а саме ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним для власних та орендованих АЗС згідно з вимогами Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР. У разі залучення партнерських АЗС надати ліцензії на право роздрібної торгівлі АЗС партнері.» имога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо. Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва. Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер. За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензії на гуртову та роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною та АМКУ виносить рішення щодо встановлення змін в тендерну документацію Замовника за таких умов. Також варто зазначити, що відповідна вимога встановлена, як підтверджуюча щодо права користуванням АЗС учасником, - що є дискримінацією відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Т аким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності) , без залучення партнерських АЗС. Практика АМКУ в цій частині виносить позитивні рішення, щодо дискримінації учасників, які працюють на умовах партнерських договорів, та не встановлює норм, щодо співпраці учасника саме з власником, орендарем АЗС та АЗС у праві користуванні. Зважаючи на зазначене просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та вилучити зазначені дискримінаційні умови. Варто зазначити, що Замовник фактично вимагає надання документа, що виданий третій особі – власнику АЗС, яка не приймає участь у тендері. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги, які порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.