-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виконання робіт з відновлення (реставрації) асфальтобетонного покриття на території Корольовського адміністративного району в м. Житомирі
Завершена
2 553 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 530.00 UAH
мін. крок: 1% або 25 530.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2022 12:24 - 31.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо неправомірного відхилення ТОВ "Шляхбуд-5"
Номер:
1b72b983ccca45e4a8ca5c45bd35c7c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-25-003824-a.a2
Назва:
Вимога щодо неправомірного відхилення ТОВ "Шляхбуд-5"
Вимога:
ВИМОГА
(в порядку п.14 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі)
25.08.2022 року комунальним підприємством «Житомиртеплокомуненерго» (далі – Замовник) оголошенено проведення спрощеної закупівлі (оголошенняUA-2022-08-25-003824-a) по предмету «Виконання робіт з відновлення (реставрації) асфальтобетонного покриття на території Корольовського адміністративного району в м. Житомирі».
ТОВ «Шляхбуд-5» прийняло участь у вищевказаній спрощеній закупівлі та завантажило до відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі до електронної системи закупівель всі необхідні документи.
05.09.2021 о 14;41 відбувся електронний аукціон. В аукціоні прийняло участь ТОВ «Шляхбуд-5» та ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія Світ Будінвест».
За результатами аукціону пропозиція ТОВ «Шляхбуд-5» визначена електронною системою як найбільш економічно вигідна та підлягає розгляду в першу чергу.
Однак, за результатами розгляду пропозицію ТОВ «Шляхбуд-5» відхилено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12 вересня 2022 року (далі – Протокол).
Підставою відхилення згідно Протоколу зазначено: «Відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі за предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – (код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Виконання робіт з відновлення (реставрації) асфальтобетонного покриття на території Корольовського адміністративного району в м. Житомирі», ТОВ "Шляхбуд-5", відповідно до Додатку №1 Технічна специфікація «Вимоги до кваліфікації учасника» п.6 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал довідки виданим компетентним державним органом про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) та фінансових установах, виданої станом не більше двох тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)» також згідно Додатку №1 Технічна специфікація «Вимоги до кваліфікації учасника» п.7 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючих банків та фінансових установах про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) (п.1 ч.13 ст.14 Закону)».
У складі тендерної пропозиції ТОВ "Шляхбуд-5" надано копію довідки з податкової інспекції від 31.08.2022 р №9376/6/06-30-12-01-04 у додатку до якої, зазначена інформація про відкриті банківські рахунки в Казначействі України та АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Однак, на порушення п.7 Додатку №1 Технічної специфікації «Вимоги до кваліфікації учасника» документації, довідка про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) у Казначействі України відсутня».
ТОВ «Шляхбуд-5» категорично не погоджується з рішенням уповноваженої особи викладеним у Протоколі та вважає, що рішення про відхилення ТОВ «Шляхбуд-5» має бути скасовано з наступних підстав:
1. В додатку 1 до Оголошення в п. 6 Замовник встановив вимогу «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал довідки виданим компетентним державним органом про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) та фінансових установах, виданої станом не більше двохтижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)» та в п. 7 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючих банків та фінансових установах про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)»
На виконання вимог п.6 ТОВ «Шляхбуд-5» в складі пропозиції надано лист з Головного управління ДПС у Житомирській області №93766706/06-30-12-01-04 від 31.08.2022 (файл «46 Довідка з ДПС відкритим рахункам.pdf») в якому зазначено, що підприємство має відкриті рахунки в АТ «КБ Приватбанк» (МФО 305299), Казначействі України (МФО 899998) та Держказначейській службі України в м. Київ (МФО 820172). Також в складі пропозиції ТОВ «Шляхбуд-5» надано довідку №01/9 від 01 вересня 2022 року з інформацією про те, що відкриті рахунки є наступними
- в АТ КБ «Приватбанк» МФО 305299 - поточний;
- в Казначейство України МФО 899998 – для електронного адміністрування податку на додану вартість;
- в Державній казначейській службі України МФО 820172 – для зарахування попередньої оплати відповідно до ПКМУ від 04.12.2019 №1070. Відповідно до п.2 вищевказаної постанови «попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Державної казначейської служби для здійснення платежів».
Отже, рахунки в органах Державної казначейської служби відкрито для адміністрування податку на додану вартість та для зарахування попередньої оплати від бюджетних та державних підприємств, установ та організацій та не можуть використовуватись для отримання кредитів.
Також зазначаємо, що Державна казначейська служба України здійснює свою діяльність на підставі ПКМУ від 15 квітня 2015 року №215 «Про затвердження Положення про державну казначейську службу України» (далі – Положення). Таким чином, відповідно до ч. 1 Положення «Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів».
Відповідно до ч. 4 Положення:
«4. Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру фінансів;
2) забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку, зокрема:
здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства;
здійснює відкриття і закриття рахунків в національній валюті, проводить операції на рахунках, формує та видає виписки з рахунків;
здійснює розподіл бюджетних коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, між місцевими бюджетами, а також між загальним та спеціальним фондами бюджету відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і їх перерахування відповідно до законодавства;
здійснює повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету;
здійснює за висновком ДПС та її територіальних органів перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до державного та/або місцевих бюджетів через єдиний рахунок;
здійснює бюджетне відшкодування податку на додану вартість;
здійснює за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, перерахування компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій покупцям (споживачам) за рахунок сплачених до державного бюджету сум штрафних (фінансових) санкцій, застосованих такими органами за наслідками проведеної перевірки за зверненням або скаргою покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій;
здійснює операції з повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
проводить відповідні розрахунки між державним та місцевими бюджетами, між місцевими бюджетами, а також між учасниками бюджетного процесу та суб’єктами господарювання;
формує та веде єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів і базу даних мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
формує і доводить до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів витяги з розпису державного бюджету, витяги з розпису державного бюджету за територіями, територіальний розподіл за міжбюджетними трансфертами та зміни до них;
здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
здійснює платежі за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідно до законодавства, в тому числі платежі, пов’язані з виконанням зобов’язань, взятих під державні та місцеві гарантії;
перераховує міжбюджетні трансферти;
здійснює операції в іноземній валюті для проведення витрат розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
здійснює погашення та обслуговування державного боргу, здійснює платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань держави, в національній та іноземній валютах за дорученням Мінфіну;
забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів під час реалізації проектів, що підтримуються іноземними державами, іноземними фінансовими установами і міжнародними фінансовими організаціями;
3) здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду;
4) здійснює відкриття, закриття та обслуговування рахунків у системі електронного адміністрування податків;
5) обслуговує кошти фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, інших клієнтів та кошти єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
6) управляє наявними фінансовими ресурсами, що консолідуються на єдиному казначейському рахунку;
7) забезпечує розміщення тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка та коштів валютних рахунків державного бюджету на депозитах або шляхом придбання державних цінних паперів за рішенням Міністра фінансів, погодженим з Національним банком;
8) здійснює покриття тимчасових касових розривів загального фонду державного бюджету, місцевих бюджетів та Пенсійного фонду України;
9) здійснює операції з купівлі іноземної валюти та за погодженням з Мінфіном операції з продажу іноземної валюти, яка обліковується на рахунках Казначейства;
10) здійснює видачу і погашення фінансових казначейських векселів;
11) веде бухгалтерський облік операцій з виконання державного та місцевих бюджетів;
12) встановлює графіки подання квартальної (проміжної) та річної бюджетної та фінансової звітності розпорядникам коштів державного, місцевих бюджетів, органам фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування та головним розпорядникам бюджетних коштів;
13) зводить і складає звітність про виконання державного, місцевих, зведених місцевих і зведеного бюджетів та подає звітність органам законодавчої, виконавчої влади, місцевим фінансовим органам;
13-1) складає консолідовану фінансову звітність про загальний майновий стан і результати діяльності суб’єктів державного сектору та бюджетів;
14) розміщує на офіційному веб-сайті Казначейства звітність про виконання Державного бюджету України та інформацію про виконання місцевих бюджетів, річну консолідовану фінансову звітність про загальний майновий стан і результати діяльності суб’єктів державного сектору та бюджетів;
15) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за:
веденням бухгалтерського обліку надходжень і витрат державного та місцевих бюджетів, складенням та поданням розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів фінансової і бюджетної звітності;
бюджетними повноваженнями під час зарахування надходжень бюджету;
відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів показникам розпису бюджету;
відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми;
відповідністю платежів узятим бюджетним зобов’язанням та відповідним бюджетним асигнуванням;
дотриманням правил за операціями з бюджетними коштами в іноземній валюті;
дотриманням порядку проведення лотерей з використанням електронних систем прийняття сплати за участь у лотереї в режимі реального часу;
дотриманням розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, іншими клієнтами вимог законодавства у сфері закупівель в частині наявності документів шляхом їх перегляду в електронній системі закупівель;
16) застосовує або здійснює заходи впливу за порушення бюджетного законодавства;
17) забезпечує організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом проведення оцінки їх діяльності;
18) розглядає і погоджує проекти законодавчих актів, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру фінансів;
19) надає консультаційну допомогу учасникам бюджетного процесу з питань, що належать до його компетенції;
20) забезпечує функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної та внутрішньої платіжної систем Казначейства, вживає заходів до захисту інформації, яка обробляється органами Казначейства;
20-1) надає кваліфіковані електронні довірчі послуги;
20-2) забезпечує функціонування системи дистанційного обслуговування “Клієнт казначейства - Казначейство”, автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами Казначейства;
20-3) готує інформацію про платіжні транзакції на єдиному казначейському рахунку для оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів;
21) здійснює управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління Казначейства;
22) інформує громадськість про свою діяльність та про стан реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства;
23) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Казначейства, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
24) здійснює інші повноваження, визначені законом.»
Відповідно до норм Положення Державна казначейська служба України та її територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями).
Зазначеним Положенням Державна казначейська служба України та її територіальні органи не наділені кредитними функціями.
Враховуючи викладене, ТОВ «Шляхбуд-5» в повній мірі виконав вимоги п. 7 додатку 1 до Оголошення шляхом надання довідки про відсутність заборгованості по кредитам лише з АТ КБ «Приватбанк», оскільки надання кредитів Державною казначейською службою України не передбачено чинним законодавством, а тому видача довідок про відсутність заборгованості по кредитам вищевказаною службою також не передбачено.
Таким чином, пропозиція ТОВ «Шляхбуд-5» була неправомірно відхилена Замовником з вищевказаної підстави.
2. Відповідно до ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю»
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12 вересня 2022 року не відповідає вимогам закону, оскільки в ньому не зазначено підставу відхилення відповідно до вищевказаних вимог Закону ТОВ «Шляхбуд-5», а тому рішення про відхилення ТОВ «Шляхбуд 5», яке зазначене в Протоколі, має бути скасоване. Аналогічна позиція викладена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3681-р/пк-пз від 26.02.2021.
Враховуючи вищевикладене,
ВИМАГАЮ:
1. Скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «Шляхбуд-5», як таке, що не відповідає вимогам Закону.
2. Винести наступне рішення про визнання ТОВ «Шляхбуд-5» переможцем спрощеної закупівлі.
Крім того, у разі невиконання нашої вимоги ТОВ «Шляхбуд-5» буде змушене звернутись до суду з метою відновлення порушених прав та інтересів товариства.
Додаток: - рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3681-р/пк-пз від 26.02.2021
Директор Олександр ОМЕЛЬЯНЧУК
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ 14.09.2022 19:29
- Вимога 14.09.2022 19:29
- Протокол розяснення вимогу.docx 19.09.2022 16:14
Дата подачі:
14.09.2022 19:29
Вирішення:
Роз’яснення
Відповідно до п.6 Додатку №1 «Технічна специфікація» встановлено таку вимогу:
«Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал довідки виданим компетентним державним органом про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) та фінансових установах, виданої станом не більше двох тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)» також згідно Додатку №1 Технічна специфікація «Вимоги до кваліфікації учасника».
Згідно з п.7 Додатку №1:
«Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючих банків та фінансових установах про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)».
У складі пропозиції ТОВ «Шляхбуд-5» надано копію довідки з податкової інспекції від 31.08.2022 №9376/6/06-30-12-01-04, у додатку до якої зазначена інформація про відкриті банківські рахунки в Казначействі України та АТ КБ «ПРИВАТБАНК».
Разом з тим, у супереч вимог Замовника у складі Пропозиції ТОВ "Шляхбуд-5" відсутні довідки про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) у Казначействі України.
Згідно зі ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.14 Закону, зокрема, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, що передбачено п.1 ч.13 ст.14 Закону.
Таким чином, враховуючи принципи публічної закупівлі та вимоги Закону у Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Шляхбуд-5».
Аналогічні висновки у тому числі зазначені Постійно діючою адміністративною колегією антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №17124-р/пк-пз від 27.07.2021.
Також інформую, що Ваші доводи про невідповідність та відсутність підстав відхилення відповідно ст.13 Закону не знайшли свого об’єктивного підтвердження, оскільки в протоколі уповноваженої особи від 12.09.2022 зазначено пункт, частину, та статтю Закону, за якими відхиллено пропозицію ТОВ "Шляхбуд-5 (п.1 ч.13 ст.14 Закону).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога про неправомірне відхилення пропозиціїї ТОВ "Шляхбуд-5"
Номер:
3f23b0e1a4364fb5b708c9ba4661cb60
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-25-003824-a.b1
Назва:
Вимога про неправомірне відхилення пропозиціїї ТОВ "Шляхбуд-5"
Вимога:
ВИМОГА
(в порядку п.14 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі)
25.08.2022 року комунальним підприємством «Житомиртеплокомуненерго» (далі – Замовник) оголошенено проведення спрощеної закупівлі (оголошенняUA-2022-08-25-003824-a) по предмету «Виконання робіт з відновлення (реставрації) асфальтобетонного покриття на території Корольовського адміністративного району в м. Житомирі».
ТОВ «Шляхбуд-5» прийняло участь у вищевказаній спрощеній закупівлі та завантажило до відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі до електронної системи закупівель всі необхідні документи.
05.09.2021 о 14;41 відбувся електронний аукціон. В аукціоні прийняло участь ТОВ «Шляхбуд-5» та ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія Світ Будінвест».
За результатами аукціону пропозиція ТОВ «Шляхбуд-5» визначена електронною системою як найбільш економічно вигідна та підлягає розгляду в першу чергу.
Однак, за результатами розгляду пропозицію ТОВ «Шляхбуд-5» відхилено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12 вересня 2022 року (далі – Протокол).
Підставою відхилення згідно Протоколу зазначено: «Відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі за предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – (код ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) «Виконання робіт з відновлення (реставрації) асфальтобетонного покриття на території Корольовського адміністративного району в м. Житомирі», ТОВ "Шляхбуд-5", відповідно до Додатку №1 Технічна специфікація «Вимоги до кваліфікації учасника» п.6 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал довідки виданим компетентним державним органом про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) та фінансових установах, виданої станом не більше двох тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)» також згідно Додатку №1 Технічна специфікація «Вимоги до кваліфікації учасника» п.7 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючих банків та фінансових установах про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) (п.1 ч.13 ст.14 Закону)».
У складі тендерної пропозиції ТОВ "Шляхбуд-5" надано копію довідки з податкової інспекції від 31.08.2022 р №9376/6/06-30-12-01-04 у додатку до якої, зазначена інформація про відкриті банківські рахунки в Казначействі України та АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Однак, на порушення п.7 Додатку №1 Технічної специфікації «Вимоги до кваліфікації учасника» документації, довідка про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) у Казначействі України відсутня».
ТОВ «Шляхбуд-5» категорично не погоджується з рішенням уповноваженої особи викладеним у Протоколі та вважає, що рішення про відхилення ТОВ «Шляхбуд-5» має бути скасовано з наступних підстав:
1. В додатку 1 до Оголошення в п. 6 Замовник встановив вимогу «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал довідки виданим компетентним державним органом про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) та фінансових установах, виданої станом не більше двохтижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)» та в п. 7 «Учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал або нотаріально завірену копію довідки з обслуговуючих банків та фінансових установах про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами виданої станом не більше тижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців)»
На виконання вимог п.6 ТОВ «Шляхбуд-5» в складі пропозиції надано лист з Головного управління ДПС у Житомирській області №93766706/06-30-12-01-04 від 31.08.2022 (файл «46 Довідка з ДПС відкритим рахункам.pdf») в якому зазначено, що підприємство має відкриті рахунки в АТ «КБ Приватбанк» (МФО 305299), Казначействі України (МФО 899998) та Держказначейській службі України в м. Київ (МФО 820172). Також в складі пропозиції ТОВ «Шляхбуд-5» надано довідку №01/9 від 01 вересня 2022 року з інформацією про те, що відкриті рахунки є наступними
- в АТ КБ «Приватбанк» МФО 305299 - поточний;
- в Казначейство України МФО 899998 – для електронного адміністрування податку на додану вартість;
- в Державній казначейській службі України МФО 820172 – для зарахування попередньої оплати відповідно до ПКМУ від 04.12.2019 №1070. Відповідно до п.2 вищевказаної постанови «попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Державної казначейської служби для здійснення платежів».
Отже, рахунки в органах Державної казначейської служби відкрито для адміністрування податку на додану вартість та для зарахування попередньої оплати від бюджетних та державних підприємств, установ та організацій та не можуть використовуватись для отримання кредитів.
Також зазначаємо, що Державна казначейська служба України здійснює свою діяльність на підставі ПКМУ від 15 квітня 2015 року №215 «Про затвердження Положення про державну казначейську службу України» (далі – Положення). Таким чином, відповідно до ч. 1 Положення «Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів».
Відповідно до ч. 4 Положення:
«4. Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру фінансів;
2) забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку, зокрема:
здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства;
здійснює відкриття і закриття рахунків в національній валюті, проводить операції на рахунках, формує та видає виписки з рахунків;
здійснює розподіл бюджетних коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, між місцевими бюджетами, а також між загальним та спеціальним фондами бюджету відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і їх перерахування відповідно до законодавства;
здійснює повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, за поданням (висновком) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету;
здійснює за висновком ДПС та її територіальних органів перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до державного та/або місцевих бюджетів через єдиний рахунок;
здійснює бюджетне відшкодування податку на додану вартість;
здійснює за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, перерахування компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій покупцям (споживачам) за рахунок сплачених до державного бюджету сум штрафних (фінансових) санкцій, застосованих такими органами за наслідками проведеної перевірки за зверненням або скаргою покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій;
здійснює операції з повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
проводить відповідні розрахунки між державним та місцевими бюджетами, між місцевими бюджетами, а також між учасниками бюджетного процесу та суб’єктами господарювання;
формує та веде єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів і базу даних мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
формує і доводить до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів витяги з розпису державного бюджету, витяги з розпису державного бюджету за територіями, територіальний розподіл за міжбюджетними трансфертами та зміни до них;
здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
здійснює платежі за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідно до законодавства, в тому числі платежі, пов’язані з виконанням зобов’язань, взятих під державні та місцеві гарантії;
перераховує міжбюджетні трансферти;
здійснює операції в іноземній валюті для проведення витрат розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
здійснює погашення та обслуговування державного боргу, здійснює платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань держави, в національній та іноземній валютах за дорученням Мінфіну;
забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів під час реалізації проектів, що підтримуються іноземними державами, іноземними фінансовими установами і міжнародними фінансовими організаціями;
3) здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду;
4) здійснює відкриття, закриття та обслуговування рахунків у системі електронного адміністрування податків;
5) обслуговує кошти фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, інших клієнтів та кошти єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
6) управляє наявними фінансовими ресурсами, що консолідуються на єдиному казначейському рахунку;
7) забезпечує розміщення тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка та коштів валютних рахунків державного бюджету на депозитах або шляхом придбання державних цінних паперів за рішенням Міністра фінансів, погодженим з Національним банком;
8) здійснює покриття тимчасових касових розривів загального фонду державного бюджету, місцевих бюджетів та Пенсійного фонду України;
9) здійснює операції з купівлі іноземної валюти та за погодженням з Мінфіном операції з продажу іноземної валюти, яка обліковується на рахунках Казначейства;
10) здійснює видачу і погашення фінансових казначейських векселів;
11) веде бухгалтерський облік операцій з виконання державного та місцевих бюджетів;
12) встановлює графіки подання квартальної (проміжної) та річної бюджетної та фінансової звітності розпорядникам коштів державного, місцевих бюджетів, органам фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування та головним розпорядникам бюджетних коштів;
13) зводить і складає звітність про виконання державного, місцевих, зведених місцевих і зведеного бюджетів та подає звітність органам законодавчої, виконавчої влади, місцевим фінансовим органам;
13-1) складає консолідовану фінансову звітність про загальний майновий стан і результати діяльності суб’єктів державного сектору та бюджетів;
14) розміщує на офіційному веб-сайті Казначейства звітність про виконання Державного бюджету України та інформацію про виконання місцевих бюджетів, річну консолідовану фінансову звітність про загальний майновий стан і результати діяльності суб’єктів державного сектору та бюджетів;
15) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за:
веденням бухгалтерського обліку надходжень і витрат державного та місцевих бюджетів, складенням та поданням розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів фінансової і бюджетної звітності;
бюджетними повноваженнями під час зарахування надходжень бюджету;
відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів показникам розпису бюджету;
відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми;
відповідністю платежів узятим бюджетним зобов’язанням та відповідним бюджетним асигнуванням;
дотриманням правил за операціями з бюджетними коштами в іноземній валюті;
дотриманням порядку проведення лотерей з використанням електронних систем прийняття сплати за участь у лотереї в режимі реального часу;
дотриманням розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, іншими клієнтами вимог законодавства у сфері закупівель в частині наявності документів шляхом їх перегляду в електронній системі закупівель;
16) застосовує або здійснює заходи впливу за порушення бюджетного законодавства;
17) забезпечує організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом проведення оцінки їх діяльності;
18) розглядає і погоджує проекти законодавчих актів, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру фінансів;
19) надає консультаційну допомогу учасникам бюджетного процесу з питань, що належать до його компетенції;
20) забезпечує функціонування багаторівневої інформаційно-обчислювальної та внутрішньої платіжної систем Казначейства, вживає заходів до захисту інформації, яка обробляється органами Казначейства;
20-1) надає кваліфіковані електронні довірчі послуги;
20-2) забезпечує функціонування системи дистанційного обслуговування “Клієнт казначейства - Казначейство”, автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами Казначейства;
20-3) готує інформацію про платіжні транзакції на єдиному казначейському рахунку для оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів;
21) здійснює управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління Казначейства;
22) інформує громадськість про свою діяльність та про стан реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства;
23) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Казначейства, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
24) здійснює інші повноваження, визначені законом.»
Відповідно до норм Положення Державна казначейська служба України та її територіальні органи не є ані банками, ані кредитними установами (організаціями).
Зазначеним Положенням Державна казначейська служба України та її територіальні органи не наділені кредитними функціями.
Враховуючи викладене, ТОВ «Шляхбуд-5» в повній мірі виконав вимоги п. 7 додатку 1 до Оголошення шляхом надання довідки про відсутність заборгованості по кредитам лише з АТ КБ «Приватбанк», оскільки надання кредитів Державною казначейською службою України не передбачено чинним законодавством, а тому видача довідок про відсутність заборгованості по кредитам вищевказаною службою також не передбачено.
Таким чином, пропозиція ТОВ «Шляхбуд-5» була неправомірно відхилена Замовником з вищевказаної підстави.
2. Відповідно до ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю»
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12 вересня 2022 року не відповідає вимогам закону, оскільки в ньому не зазначено підставу відхилення відповідно до вищевказаних вимог Закону ТОВ «Шляхбуд-5», а тому рішення про відхилення ТОВ «Шляхбуд 5», яке зазначене в Протоколі, має бути скасоване. Аналогічна позиція викладена у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3681-р/пк-пз від 26.02.2021.
Враховуючи вищевикладене,
ВИМАГАЮ:
1. Скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «Шляхбуд-5», як таке, що не відповідає вимогам Закону.
2. Винести наступне рішення про визнання ТОВ «Шляхбуд-5» переможцем спрощеної закупівлі.
Крім того, у разі невиконання нашої вимоги ТОВ «Шляхбуд-5» буде змушене звернутись до суду з метою відновлення порушених прав та інтересів товариства.
Додаток: - рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3681-р/пк-пз від 26.02.2021
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 14.09.2022 19:15
Дата подачі:
14.09.2022 19:15
Опис причини скасування:
Не завантажено всі документи
Дата скасування:
14.09.2022 19:27