• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт по заміні ліфта КНП «Первомайська ЦРЛ» за адресою: Харківська область, м.Первомайський, вул.Світанкова,3»

Завершена

1 871 392.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 356.96 UAH
Період оскарження: 25.08.2022 11:00 - 07.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 22904a3b0557405ca1a01935f91e0e3b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-25-002236-a.a1
Назва: СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Первомайська центральна районна лікарня» (далі по тексту – Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: «Капітальний ремонт по заміні ліфта КНП «Первомайська ЦРЛ» за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул. Світанкова,3» (код ДК 021:2015 - 45310000-3 Електромонтажні роботи) (далі – Предмет закупівлі). Очікувана вартість Предмету закупівлі – 1871392,80 грн. з ПДВ. За процедурою відкритих торгів, 12.09.2022 відбувся електронний аукціон, в якому взяло участь 3 учасники. За результатами оцінки тендерних пропозицій, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ІНТЕРБУД» (код за ЄДРПОУ 40240550) (далі – Скаржник) надало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію у розмірі 1 699 950,00 грн. з ПДВ. За процедурою розгляду та оцінки тендерних пропозицій, 12.09.2022 року Замовником розпочато розгляд на відповідність вимогам тендерної документації Тендерної пропозиції Скаржника. Підстава подання скарги. Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19 вересня 2022 року (далі – Протокол, додається), Замовником відмінено процедуру відкритих торгів на закупівлю: «Капітальний ремонт по заміні ліфта КНП «Первомайська ЦРЛ» за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул. Світанкова,3» (код ДК 021:2015 - 45310000-3 Електромонтажні роботи), відповідно до п.2 ч.1 ст.32 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон про закупівлі), у зв’язку з неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства, які неможливо усунути. Підставою для відміни процедури стало те, що «…під час проведення закупівлі встановлено, що тендерна документація для процедури закупівлі-відкриті торги «Капітальний ремонт по заміні ліфта КНП «Первомайська ЦРЛ» за адресою: Харківська область, м. Первомайський, вул. Світанкова,3» (код ДК 021:2015 - 45310000-3 Електромонтажні роботи), складена із порушенням, оскільки вимоги щодо підтвердження відсутності підстав, викладених у ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), встановлені не вірно. Зараз, у період воєнного стану реєстри, зазначені у додатку №2 до тендерної документації, в яких Замовник самостійно перевіряв учасника процедури закупівлі закриті, а тому відповідно до п.2 ч.1 ст.32 Закону Замовник відміняє тендер у зв’язку з неможливістю усунення порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства, які неможливо усунути…». Скаржник не може погодитися з рішенням уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі, викладеним у Протоколі від 19 вересня 2022 року, виходячи з того, що таке рішення суперечить нормам Закону про закупівлі та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів. Відповідно до Протоколу, Замовник вважає, що тендерна документація складена із порушенням, оскільки вимоги щодо підтвердження відсутності підстав, викладених у ст. 17 Закону про закупівлі, встановлені не вірно, у зв’язку з відсутністю відкритого доступу до державних реєстрів в період військового стану. Скаржник вважає рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі необґрунтованим, виходячи з наступного. 1. Що стосується відповідності Тендерної документації, вимогам Закону про закупівлі. Тендерна документація складається відповідно до вимог ст. 22 Закону про закупівлі, зокрема, і щодо вимог про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Так, пп. 2 п. 2 ст. 22 Закону про закупівлю визначено, що підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. На виконання вимоги пп. 2 п. 2 ст. 22 Закону Тендерна документація Замовника містить додаток 2 (додається), яким визначено «Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника вимогам, установленим статтею 17 Закону». Враховуючи вищевикладене, Тендерна документація Замовника відповідає вимогам ст. 22 Закону про закупівлю, отже, підстава для відміни торгів, на підставі того що тендерна документація складена із порушенням законодавства про закупівлі, відсутня. 2. Що стосується підтвердження відсутності підстав, викладених у ст. 17 Закону про закупівлі. Підтвердження відсутності підстав, викладених у ст. 17 Закону про закупівлі, здійснюється Учасником (а не Замовником) в порядку, визначеному цією статтею, а саме: учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. У Додатку №2 до тендерної документації «Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника вимогам, установленим статтею 17 Закону» (додається), Замовник визначив спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону для учасників, як Інформація в довільній формі та згідно частини 3 цієї статті, у Додатку №2 замовник визначив спосіб документального підтвердження, згідно із законодавством, лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель у строк зазначений частиною 6 статті 17 Закону. Тобто, замовником, відповідно до статті 17, визначено вичерпний перелік документів для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Частиною 5 статті 17 Закону визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Слід зазначити, що Закон про закупівлі не зобов’язує Замовника перевіряти Учасника на предмет відсутності підстав, викладених у ст. 17 цього закону. Замовнику надано право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, відхилити тендерну пропозицію такого учасника (п. 15 ст. 29 Закону про закупівлі). 3. Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із веденням воєнного стану. Міністерством економіки України листом № 3323-04/40967-06 від 23.06.2022р. (додається), надало роз’яснення Замовникам закупівель щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із веденням воєнного стану. У зв’язку з тим, що на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в таких системах, як: інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних, публічних електронних реєстрах було тимчасово зупинено або обмежено. З огляду на зазначене Мінекономіки як Уповноважений орган, звернулося до суб’єктів, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, зокрема щодо способів їх отримання: - Щодо підстав, передбачених пунктами 5, 6 частини першої статті 17 Закону Для підтвердження відсутності судимості та не притягнення до кримінальної відповідальності пропонуємо ознайомитись та врахувати інформацію, надану листом Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022 щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (лист додається). - Щодо підстав, передбачених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону Стосовно відсутності, розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків і зборів пропонуємо враховувати, що Державна податкова служба України листом від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05 проінформувала про порядок доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання інформації (лист додається). - Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини першої статті 17 Закону Міністерство юстиції України листом від 24.05.2022 № 38570/44897-26- 22/19.1.3, що додається, надало відповідь щодо функціонування в умовах воєнного стану Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, що додається, надало відповідь щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та отримання з нього інформації. Поряд з цим, ДП “ПРОЗОРРО” листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, що додається, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). З огляду на викладене, під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації. Виходячи з наданої інформації суб’єктами, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, Замовник може надати письмовий запит до таких суб’єктів, для підтвердження відсутності підстав, викладених у статті 17 Закону. Вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування. Виходячи з вищевикладеного, Замовник не довів та не підтвердив що тендерна документація складена із порушенням законодавства про закупівлі. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19 вересня 2022 року. Відміняючи процедуру закупівлі із зазначенням підстав, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель Замовник порушує наші та інших учасників конкурсних торгів законні права та інтереси охоронювані законодавством України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, прийняте згідно протоколу від 19.09.2022 року. 3. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Протокол прийняття рішення уповноваженої особою від 19.09.2022 року на 1 арк. 2. Додаток № 2 до тендерної документації на 6 арк. 3. Лист Мінекономіки № 3323-04/40967-06 від 23.06.2022 на 4 арк. 4. Лист МВС № 12655/16-2022 від 23.05.2022 на 4 арк. 5. Лист ДПСУ № 3694/5/99-00-13-01-05 від 31.05.2022 4 арк. 6. Лист Мін’юсту № 38570/44897-26-22/19.1.3 від 24.05.2022 на 3 арк. 7. Лист НАЗК від 31.05.2022 №23-06/12865-22 на 3 арк. 8. Лист ДП Прозорро № 206/01/659/11 від 10.06.2022 на 1 арк.
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 06.10.2022 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2022 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.10.2022 15:26
Дата виконання рішення Замовником: 13.10.2022 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно частини 22 статті 18 Закону, обов’язкове виконання Замовником рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6171-р/пк-пз від 06.10.2022 про скасування рішення про відміну процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД", Давид Іванов +380662562366 interbudltd@ukr.net