-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 09310000-5 "Електрична енергія" (Електрична енергія з оплатою за розподіл електричної енергії через постачальника).
Електрична енергія з оплатою за розподіл електричної енергії через постачальника
Торги не відбулися
178 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 892.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 892.50 UAH
Період оскарження:
25.08.2022 09:39 - 31.08.2022 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
b913809d2a0c438da7ad3cc9e6a154ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-25-000808-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 5.1.3. тендерної документації учасник закупівлі повинен надати копію(ї) виконаного(их) аналогічного(их) договору(ів), що вказаний(і) в довідці, зі всіма додатками та актами прийому-передачу товару або актами звірки, або видатковою накладною, що підтверджують виконання договору. *Подання діючого договору буде розцінено як невідповідність умовам тендерної документації та призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника. Ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі" встановлює кваліфікаційний критерій - підтвердження виконання аналогічного договору (договорів), необмежуючи строк виконання таких договорів. Встановлення вимоги щодо відхилення учасників через надання інформації про частково виконаний договір є дискримінаційним та не допускає до участі в процедурі учасників, які розпочали свою господарську діяльність у 2021-2022 роках та мають позитивний досвід виконання договорів з постачання електричної енергії, що діють на момент оголошення даної закупівлі. Щодо вимоги про наявність центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Полтавської області/окремого структурного підрозділу на території Полтавської області, звертаємо увагу, що нормативно-правові акти у сфері електропостачання не зобов'язують постачальників електричної енергії створювати ЦОК/структурні підрозділи в усіх регіонах України. Так, відповідно до 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тому, вищевказана вимога Замовника є протизаконною та дискримінаційною - допускає до участі у закупівлі лише електропостачальників, які мають ЦОК/структурні підрозділи на території Полтавської обл. Враховуючи вищевикладене, Замовником порушені принципи здійснення публічних закупівель, закріплені ст. 11 ЗУ "Про публічні закупівлі":
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимагаємо внести відповідні зміни до документації до закупівлі, виключивши дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.08.2022 11:59
Вирішення:
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що Замовник відповідно до ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" має право вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Він встановлює вимоги на свій розсуд. Це раво Замовника вимагати повністю виконаний договір, оскільки ч.2 ст.16 Закону зазначає саме на факт "виконання", а не "укладення" договору. Крім того, саме лише укладення та надання його Учасником не підтверджує досвіду виконання аналогічного договору. Стосовно другого питання повідомляємо наступне: для Учасників, кількість споживачів яких менше 50000 споживачів, передбачено подання інформації у Формі 2 (Розділ ІІ. Інші документи Додаток 3), а саме "Довідка про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області". У відповідності до вимог п. 8.3.17 та 8.3.6 " Правил роздрібного ринку електричної енергії" електропостачальник зобов'язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.09.2022 11:07