-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Труби сталеві попередньо ізольовані спіненим поліуретаном для теплових мереж без системи сигналізації ушкоджень та супутні вироби.
Торги відмінено
2 169 070.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 845.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 845.35 UAH
Період оскарження:
24.08.2022 17:17 - 04.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Усунення дискримінаційний вимог в ТД Замовника
Номер:
d8893ae31b004db787f705b13862c031
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-24-004508-a.b4
Назва:
Усунення дискримінаційний вимог в ТД Замовника
Скарга:
Ознайомившись з тендерної Документації, ТОВ «Перший трубний завод» (надалі-Скаржник), вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних, необґрунтованих вимог в тендерній Документації, а саме: в п. 11 Додатку 2 до ТД « ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ІНФОРМАЦІЯ ПРОТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) (надалі Додаток 2) «Надати сертифікат Euroheat & Power (чинний на дату подання)», виходячи з наступного.
Скаржник вважає вимоги зазначено пункту є дискримінаційними, необґрунтованими по відношенню до Скаржника виходячи з наступного.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту.
Сертифікати отримується виключно на добровільних засадах.
Скаржник, як виробник труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном на основі циклопентанового вспінювання з захисною оболонкою з поліетилену та захисною оболонкою з оцинкованого металу для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж діаметром 26/90-1420/1600мм (надалі - Продукція), на добровільних засадах отримав сертифікати відповідності: за № UA.024.С.0229-21 термін дії з 17 червня 2021р. по 16 червня 2031р. на відповідність Продукції вимогам ДСТУ Б В.2.5-31:2007 та за № UA.024.C.0228-21 термін дії 17 червня 2021 р. по 16 червня 2031р, на відповідність Продукції вимогам ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT); ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT); ДСТУ ISO 5208:2008. ( сертифікати відповідності додаються до скарги).
Сертифікати відповідності за UA.024.С.0229-21 та UA.024.C.0228-21, які наявні у Скаржника видані Державним підприємством «Сертифікаційний випробувальний центр опалювального обладнання» - ДП «СВЦОО», який акредитований на відповідність згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 та додаткових стандартів ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 та ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 - атестат про акредитацію органу з сертифікації на той час № 1О024 від 16.03.2020 р., атестат про акредитацію органу з сертифікації на сьогодні №1О024 від 04.08.2022 р.; сфера акредитації містить, зокрема, стандарти ДСТУ EN 253:2016 (EN 253:2009+A2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (EN 448:2015, IDT) та продукцію: Трубопроводи попередньо теплоізольовані спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж; Труби, фасонні вироби і арматура та інше.
Однією з вимог Замовника до предмету закупівлі є, те що Елементи сталеві (труби, фасонні частини) теплових мереж з пінополіуретановою теплоізоляцією (композиції на основі циклопентану) в захисній поліетиленовій оболонці і/або захисній оболонці з оцинкованої сталі повинні відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.5-31:2007 з урахуванням ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016). ( п. 3 Додатку 2 ТД).
Тобто, вищезазначені сертифікати повністю задовольняють вимоги Замовника щодо відповідності Продукції вимогам ДСТУ Б В.2.5-31:2007 з урахуванням ДСТУ EN 253:2016 (і/або ДСТУ EN 448:2016), але Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки не має в наявності сертифікату Euroheat&Power, який вимагається Замовником.
Щодо сертифікату Euroheat&Power, який вимагається Замовником.
По-перше: Euroheat&Power це назва некомерційної асоціації зі штаб квартирою в Брюселі (Бельгія)., яка видає Сертифікати на прямі попередньо ізольовані труби, гнучкі попередньо ізольовані трубопровідні системи, попередньо сприятливі збори клапана та екологічні підстанції для районного опалення, а саме:
• EHP001 – Прямі попередньо ізольовані труби (EN 253 і EN 15698-1) і фітинги (EN 448 і EN 15698-2) як однотрубні, так і подвійні системи, із системою спостереження або без неї (EN 14419).
• EHP002 (припинено до подальшого повідомлення) – Попередньо ізольовані гнучкі системи труб (EN 15632-1, -2, -3, -4) із системою спостереження або без неї (EN 14419).
• EHP003 – Сталеві клапани централізованого опалення (EN 488) для клапанів із попередньою теплоізоляцією.
• EHP004 – Екоефективні підстанції для централізованого теплопостачання (CWA 16975:2016).
що унеможливлює отримання зазначеного Сертифікату в умовах воєнного часу в Україні, тобто вимога обмежується учасниками, які змогли ще до війни отримати сертифікату Euroheat&Power, що в свою чергу є порушення принципів закупівлі ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон та ч.4 ст. 22 Закону, яка передбачає, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Крім, того зазначивши в Тендерній документації конкретну фірму (організацію), в якій Учасник повинен отримати Сертифікат для підтвердження предмету закупівлі Замовником порушено принципи закупівлі визначенні в ст. 5 Закону, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель
По-друге: Сертифікат Euroheat&Power, є документом, що підтверджує стандарти в тому числі відповідність EN 253 та EN 448.
Відмінність Сертифікату Euroheat & Power (EHP001) та Сертифікату відповідності № UA.024.C.0228-21, який наявний в ТОВ «Перший трубний завод», полягає в тому, що останній виданий в Україні акредитованим Національним агентством з акредитації України органом з сертифікації, який здійснює діяльність на підставі законодавчих актів України, а інший виданий за межами України згідно європейських норм та правил.
Предмет сертифікації однаковий, оскільки здійснюють підтвердження продукції вимогам стандартів в Україні ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT), а в європейських сертифікаційних центрах згідно вимог стандартів ЕN253:2009+А2:2015, IDT та ЕN448:2015, IDT.
Стандарти ЕN253:2009+А2:2015 та ЕN448:2015 не є чинними в Україні, в Україні є чинними ДСТУ ЕN 253:2016 (ЕN253:2009+А2:2015, IDT) та ДСТУ EN 448:2016 (ЕN448:2015, IDT), про свідчить лист ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3.
Але, Замовник наполягає саме на Сертифікаті Euroheat & Power ( протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.09.2022р.). Однією з підстав чому Замовник вимагає саме такий Сертифікат є те, що отримання даного сертифікату свідчить про те що випробування продукції проводилось у провідній європейській лабораторії на відповідність EN 253:2016 (який є чинний і в Україні).
Тобто, з вищезазначеного можна прийти до висновку, що Замовник віддає перевагу європейським лабораторіям.
Згідно до листа ДП «СВЦОО» від 20.09.2022р. за №110/3, який засвідчує, що віддання пріоритет сертифікату, виданого європейськими компаніями на відповідність європейським стандартам, що не є резидентами України, над сертифікатом, виданим в правовому полі України акредитованим Українським сертифікаційним центром на підставі випробувань, виконаних акредитованим Українським Випробувальним центром на відповідність чинним в Україні державним стандартам, може розцінюватись, як безпідставна дискримінація виробників та дискредитація випробувальних лабораторій та сертифікаційних центрів в Україні, а також недовіра до результатів діяльності Національного агентства з акредитації України, який перевіряє та підтверджує технічну компетентність цих організацій.
По- третє: Відповідно до ч.5 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством
Фірма Euroheat&Power, яка видає сертифікат не є резидентами України та не акредитована в Україні.
Крім, того компетентність останнього не визначена законодавством України враховуючи ст. 32 «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», якою передбачено, що проведення процедур з сертифікації та оцінки відповідності проводиться організаціями, які є юридичними особами - резидентами України незалежно від форми власності.
Слід зазначити, що сертифікат Euroheat&Power не регламентований нормативно-правовими актами України.
Враховуючи вищевикладене участь у Процедурі закупівлі зможуть прийняти суб’єкти господарювання, які мають сертифікат Euroheat&Power, що є дискримінаційним, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, який не має в наявності сертифікату Euroheat&Power, який видається європейськими центами сертифікації, але має в наявності сертифікати відповідності за №UA.024.С.0229-21 та UA.024.C.0228-21 виданими Українським центром сертифікації.
Щодо місцезнаходження та індексу Замовника
В Розділі 1 «Загальні положення» Тендерної документації, а саме п. 2.2 Місцезнаходження, зазначено 21021, м. Вінниця, вул. 60- річчя, 13.
Згідно до інформації з сервісу які мають доступ до АРІ ЄДР: Oпендатабот (https://opendatabot.ua/open/edr), зазначена адреса Замовника, Україна, 21021, Вінницька обл., Вінницький р-н, місто Вінниця, вул.600-річчя, будинок 13.
В розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» в п. 2 «Розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій» Замовник вказав реквізити:
КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго»
код ЄДРПОУ 33126849
Місцезнаходження та адреса для листування:
021021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 13
Міжнародний банківський рахунок (IBAN)
UA98320478000000002600927820 в АБ «Укргазбанк» МФО 320478.
Згідно до інформації з сервісу які мають доступ до АРІ ЄДР: Oпендатабот (https://opendatabot.ua/open/edr), індекс зазначений 21021. Невірний індекс та невірна адреса зазначена в ТД може призвести до непорозумінь з отриманням банківської гарантії та є грубим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України ЗУ «Про публічні закупівлі»,
Зобов’язати Замовника- Комунальне підприємство Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» внести зміни до Тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015: 44160000-9 Магістральні трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні товари. (Труби сталеві попередньо ізольовані спіненим поліуретаном для теплових мереж без системи сигналізації ушкоджень та супутні вироби) CODE СPV 021:2015 – 44160000-9 Main pipelines, pipes, casing pipes, tubings and associated goods. (Steel pipes pre-insulated with foam polyurethane for heating networks without damage signalization system and associated products) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-08-24-004508-а.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ПТЗ.pdf 21.09.2022 14:03
- ДП СВЦОО.pdf 21.09.2022 14:03
- Сертифікат_труби_ТІ ЦВ_17.06.21 - EN.pdf 21.09.2022 14:03
- Сертифікат_труби_ТІ ЦВ_17.06.21 -ДСТУ.pdf 21.09.2022 14:03
- ПРОТОКОЛ - відповідь на Вимогу.docx 21.09.2022 14:03
- Доповненя до скарги.pdf 27.09.2022 16:15
- рішення від 22.09.2022 № 5944.pdf 22.09.2022 15:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.10.2022 № 6112.pdf 04.10.2022 15:29
- рішення від 04.10.2022 № 6112.pdf 06.10.2022 17:11
- Лист АМКУ труби пояснення 27.09.22.pdf 27.09.2022 17:11
- лист АМКУ Труби- пояснення.doc 27.09.2022 17:11
- ЗМІНИ_ АМКУ.docx 31.10.2022 15:10
- Протокол УО про внесення змін від АМКУ.docx 31.10.2022 15:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.09.2022 14:50
Дата розгляду скарги:
04.10.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.09.2022 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.10.2022 17:11
Дата виконання рішення Замовником:
31.10.2022 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно рішення АМКУ від 04.10.2022 року №6112 внесено зміни до тендерної документації.
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
48c629cc2f284da4a99219b41f813406
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-24-004508-a.b3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення
Ознайомившись з тендерною Документацією, вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимоги в п. 5 Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ІНФОРМАЦІЯ ПРОТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) (надалі-Додаток2 ТД ) «На підтвердження надати……. акт обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
ЩОДО ВИМОГ п. 5 Додатку2, щодо надання акту обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності на підтвердження, що пінополіуретанову теплоізоляцію сформувано на основі циклопентанового вспінення. є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, виходячи з наступного.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту.
Виробники труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж на добровільних засадах отримують сертифікати відповідності, які видані органом з оцінки відповідності.
Органи з оцінки відповідності в Україні при сертифікації продукції дотримуються діючого законодавства України та нормативних документів до них та керуються в своїй діяльності ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT), які гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами.
«Акт обстеження виробництва» це документ, який був передбачений в ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції».
Зазначений стандарт встановлював вимоги до порядку обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції….. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає орган сертифікації за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції (п.4.1ДСТУ 3957-2000).
Результат перевірки, висновки та рекомендації комісії оформляються у вигляді акта обстеження виробництва (п. п. 5.4.1 п. 5.4 ДСТУ 3957-2000).
ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції» скасовано Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» від 29.12.2017 № 500 (додається, як доказ до Скарги). Згідно з інформацією, яка розміщена на сайті Будстандарт / сервіс документів он-лайн http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=54662, СТАТУС - ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції»- НЕДІЮЧИЙ.
Сертифікат відповідності продукції видається на підставі випробувань, які оформляються протоколом випробувань, а не на підставі акту обстеження виробництва.
Крім, того участь у Процедурі закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які зробили сертифікат відповідності до 01.01.2018 року (момент недійсності ДСТУ 3957-2000). Скаржник отримав сертифікат відповідності в 2021 році і тому не може виконати вимогу щодо надання акту обстеження на підставі якого виданий сертифікат відповідності.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон, визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене вимога п.5 Додатку2 є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з цим необхідно внести зміни в п.5 Додатку2.
З цього приводу є рішення АМКУ, яке додається до вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 18.11.2021№25915.pdf 12.09.2022 09:52
- ПРОТОКОЛ - відповідь на Запитання та Вимогу 14.09.2022.docx 14.09.2022 18:00
Дата подачі:
12.09.2022 09:52
Вирішення:
«Шановний Учаснику!В п.5 Додатку 3 до тендерної документації будуть внесені зміни»
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
a1da65f4ed06485c8a466128e2609188
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-24-004508-a.b2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з тендерною Документацією, вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимоги в п. 11 Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ІНФОРМАЦІЯ ПРОТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) (надалі-Додаток2 ТД ) «На підтвердження надати……. акт обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Щодо надання сертифікату Euroheat&Power (чинний на дату подання), який зазначений в п. 11 Додатку2 ТД
По-перше: Сертифікат Euroheat&Power видається некомерційною асоціацією зі штаб квартирою в Брюселі (Бельгія), що унеможливлює отримання зазначеного Сертифікату в умовах воєнного часу в Україні, тобто вимога обмежується учасниками, які змогли ще до війни отримати сертифікату Euroheat&Power, що в свою чергу є порушення принципів закупівлі ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон), недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім, того Euroheat&Power це назва фірми, яка видає відповідні Сертифікати, тобто, Замовник зазначив конкретну фірму (організацію), в якій Учасник повинен отримати Сертифікат для підтвердження предмету закупівлі, що в свою чергу є порушення принципів закупівлі ст. 5 Закону, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та ч.4 ст. 22 Закону, яка передбачає, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
По-друге: Сертифікат Euroheat&Power, є документом, що підтверджує стандарти в тому числі відповідність EN 253:2016. Не зрозуміло чому саме цей документ вимагає Замовник, оскільки не тільки Сертифікат Euroheat&Power свідчить про відповідність продукції EN 253:2016, а й інші сертифікати які видані уповноваженими на це органами.
По- третє: Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (ч.5 ст. 22 Закону).
Фірма Euroheat&Power, яка видає сертифікат не акредитована в Україні та компетентність останнього не визначена законодавством України.
Крім, того Сертифікат Euroheat&Power не регламентований нормативно-правовими актами України.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон, визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. (ч.4 ст. 22 Закону).
Враховуючи вище зазначене, просимо внести зміни в Додаток 2, а саме видалити п. 11 Додатку2, що в свою чергу надасть виробникам предмету закупівлі прийняти участь в закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ - відповідь на Вимогу.docx 08.09.2022 14:51
Дата подачі:
06.09.2022 13:33
Вирішення:
«Шановний Учаснику! Щодо вимоги видалити п.11 Додатку 2 (надання учасником закупівлі сертифікату Euroheat & Power (чинного на дату подання) повідомляємо наступне:
Зважаючи на той факт, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію – якості, замовник обгрунтовано сподівається, на придбання якісного товару.
Замовник вважає правомірним застосування даних вимог, які ніяким чином не обмежують учасників, оскільки отримати сертифікат Euroheat&Power, може будь-яка компанія в Україні.
Отримання даного сертифікату свідчить про те що випробування продукції проводилось у провідній європейській лабораторії на відповідність EN 253:2016 (який є чинний і в Україні). Вимоги даного нормативного документу є вищими від діючого паралельно із ним в Україні ДСТУ Б В.2.5-31:2007, зокрема це стосується вимог до коефіцієнта ефективної теплопровідності ізоляції.
Сертифікат доступний в отриманні, оскільки є українські виробники, які його отримали.
Крім того, Euroheat & Power – це найпотужніша мережа професіоналів з енергетики в Європі та за її межами, яка сприяє централізованому теплопостачанню, є некомерційною асоціацією зі штаб-квартирою в Брюсселі (Бельгія), яка об’єднує сектор енергетики.
Замовник вважає правомірним застосування даних вимог, які ніяким чином не обмежують учасників, оскільки згідно цих матеріалів буде виготовлятись продукція, що є предметом закупівлі, та впливатиме на її якість. Скасування даної вимоги призведе до ризиків поставки неякісного товару, який не відповідатиме технічним характеристикам, вказаним в тендерній документації, тому просимо виконувати технічні вимоги, вказані в тендерній документації.»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
4f8d05db191c4768863a708f88505235
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-24-004508-a.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Ознайомившись з тендерною Документацією, вважає що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимоги в п. 10 Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ІНФОРМАЦІЯ ПРОТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) (надалі-Додаток2 ТД ) «На підтвердження надати……. акт обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
ЩОДО ВИМОГ п. 10 Додатку2, щодо надання акту обстеження виробництва органом сертифікації діючим в Україні, на підставі якого виданий сертифікат відповідності на з’єднання елементів теплоізольованих пінополіуретаном із захисною поліетиленовою оболонкою трубопроводів за допомогою муфт поліетиленових термоусадкових та комплектуючих до них, є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, виходячи з наступного.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту.
Виробники труб, фасонних виробів та арматури, попередньо теплоізольованих поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж на добровільних засадах отримують сертифікати відповідності, які видані органом з оцінки відповідності.
Органи з оцінки відповідності в Україні при сертифікації продукції дотримуються діючого законодавства України та нормативних документів до них та керуються в своїй діяльності ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT), які гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами.
«Акт обстеження виробництва» це документ, який був передбачений в ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції».
Зазначений стандарт встановлював вимоги до порядку обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції….. Необхідність проведення обстеження виробництва визначає орган сертифікації за згодою заявника під час прийняття рішення за заявкою на сертифікацію продукції (п.4.1ДСТУ 3957-2000).
Результат перевірки, висновки та рекомендації комісії оформляються у вигляді акта обстеження виробництва (п. п. 5.4.1 п. 5.4 ДСТУ 3957-2000).
ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції» скасовано Наказом ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» від 29.12.2017 № 500 (додається, як доказ до Скарги). Згідно з інформацією, яка розміщена на сайті Будстандарт / сервіс документів он-лайн http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=54662, СТАТУС - ДСТУ 3957-2000 Система сертифікації УкрСЕПРО. «Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції»- НЕДІЮЧИЙ.
Сертифікат відповідності продукції видається на підставі випробувань, які оформляються протоколом випробувань, а не на підставі акту обстеження виробництва.
Крім, того участь у Процедурі закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які зробили сертифікат відповідності до 01.01.2018 року (момент недійсності ДСТУ 3957-2000). Скаржник отримав сертифікат відповідності в 2021 році і тому не може виконати вимогу щодо надання акту обстеження на підставі якого виданий сертифікат відповідності.
Ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» надалі - Закон, визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене вимога п.10 Додатку2 є дискримінаційною, по відношенню до інших суб'єктів господарювання, необґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України, що є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з цим необхідно внести зміни в п.10 Додатку2.
З цього приводу є рішення АМКУ, яке додається до вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 18.11.2021№25915.pdf 06.09.2022 13:32
- ПРОТОКОЛ - відповідь на Вимогу.docx 08.09.2022 14:49
Дата подачі:
06.09.2022 13:32
Вирішення:
«Шановний Учаснику!В п.10 Додатку 2 до тендерної документації будуть внесені зміни»
Статус вимоги:
Задоволено