• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ (інші комунальні послуги: послуги з поводження з побутовими відходами)

ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТА СКЛАДУВАННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ (інші комунальні послуги: послуги з поводження з побутовими відходами) (Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 "Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану" (зі змінами))

Завершена

400 302.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 003.02 UAH
Період оскарження: 23.08.2022 16:04 - 27.08.2022 00:00
Вимога
Вирішена

незаконні та дискримінаційні вимоги до кваліфікації учасників

Номер: 94d40df37b8644dcb095191d0fb712d3
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-23-008428-a.b2
Назва: незаконні та дискримінаційні вимоги до кваліфікації учасників
Вимога:
Національним університетом “ОДЕСЬКА ЮРИДИЧНА АКАДЕМІЯ” (надалі - Замовник) в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі встановлені незаконні та дискримінаційні умови для учасників закупівля. Так, згідно п.13 Додатку №4 до Оголошення встановлено, що Учасник повинен підтвердити наявність у його штаті лікаря, який має право проводити предрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів (надати наказ про призначення/інші документи на підтвердження трудових правовідносин, свідоцтво про право на проведення предрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів). Відповідно до п.п.1.1, 1.4 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 року (надалі - Положення) визначено, що медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів проводиться з метою визначення придатності особи до безпечного керування транспортними засобами, одним з видів якого є щозмінні передрейсові та післярейсові огляди. Щозмінному передрейсовому та післярейсовому медичним оглядам підлягають водії транспортних засобів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб-підприємців, що здійснюють перевезення пасажирів та вантажів (далі - перевізник). Пункт 1.8 Положення визначає, що щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа» (далі - медичні працівники). Тобто, наразі щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів можуть проводити, як лікарі, так і молодші медичні працівники з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Інших будь-який вимог, в тому числі і щодо наявності у фахівця свідоцтва про право на проведення предрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів для таких осіб, Положення не висувається. До 31.01.2013 року порядок проведення передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв встановлювався Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України від 5 червня 2000 року №124/345, пунктом 1.9 якого було передбачено, що медичні працівники мають право проводити щозмінний передрейсовий та післярейсовий медичні огляди водіїв транспортних засобів після періодичного (1 раз на три роки) навчання методів їх проведення в Державному підприємстві "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" Міністерства охорони здоров'я України та його філіалах. У свою чергу Державне підприємство "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" Міністерства охорони здоров'я України та його філіалах» з метою визначення процедури навчання проведення передрейсових медичних оглядів розробило свій Наказ від 03.03.2008 N 80/1-П "Інструкція про порядок видачі і використання штампів медичних працівників, що проводять щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів", який визначав порядок проведення навчання та видачу свідоцтв про право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водії транспортних засобів. Але на сьогодні вказані нормативні документи скасовані, а відповідно разом з ними скасована вимога щодо наявності у медичного працівника, який проводить передрейсових та післярейсових медичний огляд водіїв, свідоцтва про право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водії транспортних засобів. На сьогоднішній день єдиним документом, що визначає порядок передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв є Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України від від 31 січня 2013 року. Відтак, наразі на підприємстві мають право проводити передрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв працівники, які є лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа», та при цьому вони взагалі не потребують будь-якого додаткового навчання методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів та отримання сертифікатів, свідоцтв тощо про таке навчання. Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника щодо надання учасниками свідоцтва про право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водії транспортних засобів не ґрунтується на вимогах закону, оскільки для підтвердження кваліфікації медичного працівника достатньо його диплому лікаря або диплому з медичної освіти за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Окрім того, звертаємо Вашу увагу не те, що право на проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв має не лише лікар, як встановив у вимогах Оголошення Замовник, а й молодший медичний працівник з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Це свідчить про умисне звуження та конкретизацію вимог до учасників закупівлі порівняно з тими, що визначені чинним законодавством, задля надання переваг певним учасникам закупівлі, у яких передрейсовий (післярейсовий) медичний огляд водіїв проводить саме лікар, а не молодший медичний працівник, та який має свідоцтво про право на проведення предрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, видача якого взагалі не передбачена законом. Такі дії Замовника обмежують конкуренцію та доступ потенційний учасників для участі в спрощеній закупівлі, що є грубим порушенням основних принципів здійснення закупівель, які встановлені статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «запобігання корупційним діям і зловживанням»; “недискримінація учасників та рівне ставлення до них”. Стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлює заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови закупівлі та привести пункт 13 Додатку №4 до Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі у відповідність з вимогами п.1.8 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 року, а саме: виключити вимогу про надання учасником свідоцтва про право на проведення предрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, яке не передбачено чинним законодавством України; встановити, що Учасник повинен підтвердити наявність у його штаті не лише лікаря, який має право проводити предрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів, а передбачити, що це може робити лікар лікувального профілю та/або молодший медичний працівник з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа», як того вимагає Положення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 3 Листа МОЗ України від 14 липня 2016 р. № 3.23-Г-5457/7765-зв проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів — це вид діяльності, що відповідно до чинного законодавства України потребує ліцензії на медичну практику, оскільки відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» медична практика є видом господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом» від 2 грудня 2015 р. № 1001 у разі відсутності ліцензії на медичну практику у підприємства, установи, організації, що проводить таку діяльність, необхідно укласти договір із суб’єктом господарювання, що має таку ліцензію на надання його персоналом послуг зі щозмінних медичних оглядів водіїв. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 2 березня 2016 р. № 285 забезпечення медичною допомогою працівників підприємств, установ, організацій, вихованців (учнів, студентів) загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів, здійснення передрейсових та післярейсових оглядів водіїв здійснюється шляхом: укладення такими підприємствами, установами, організаціями та закладами договору з амбулаторно-поліклінічним закладом, що має ліцензію, згідно з яким відповідні послуги надаватимуться відокремленим структурним підрозділом амбулаторно-поліклінічного закладу; або відкриття на таких підприємствах, в установах, організаціях та закладах медичних кабінетів фізичними особами — підприємцями, які провадять медичну практику на підставі ліцензії; або отримання такими підприємствами, установами, організаціями та закладами ліцензії та відкриття на підставі їх розпорядчого документа медичного кабінету без утворення закладу охорони здоров’я, що діятиме відповідно до положення про такий кабінет. Згідно з Положенням про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 N 267, МОЗ України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я. Медичний огляд проводиться з метою визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами. Зазначений огляд включає: попередні, періодичні, щозмінні передрейсові і післярейсові огляди, а також позачергові огляди, зумовлені необхідністю. Періодичність оглядів, порядок їх проведення і направлення водіїв на позачергові огляди визначаються спільним актом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, і Міністерства внутрішніх справ України. Згідно з положеннями Основ законодавства України про охорону здоров'я, медичною діяльністю можуть займатися особи, які мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам. Згідно п. 1.8 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 N 65/80 щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю "сестринська справа", "лікувальна справа". Наказами МОЗ України від 07.09.93 N 198 "Про підвищення кваліфікації молодших спеціалістів з медичною та фармацевтичною освітою" та від 22.07.93 N 166 "Про підвищення кваліфікації лікарів (провізорів) на курсах інформації та стажування" передбачено проходження обв`язкового періодичного підвищення кваліфікації. Курси стажування/підвищення кваліфікації організовуються і проводяться з метою набуття спеціальних знань з певних проблем медицини, поглиблення професійних знань, умінь та практичних навиків у роботі відповідно до спеціальності і посади. За результатами проходження відповідного навчання медичним працівникам видається відповідні документи, а зокрема Свідоцтва за формою № 141-о, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров‘я України від 28.11.1997 № 339 “Про вдосконалення системи профілактичних, протиалкогольних та проти наркотичних заходів та обов‘язкових профілактичних наркологічних оглядів”. Таким чином, необхідність оволодіння медичними працівниками, які обслуговують транспортні підприємства, методикою проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів є очевидною, оскільки вимагає від таких медичних працівників знань, умінь та навичок, пов'язаних зі специфікою діяльності суб'єктів господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, обстеження на предмет перебування водія у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні
Вимога
Вирішена

дискримінаційні умови закупівлі

Номер: 00fb0b7a1de3452aaa8b98b7444f285e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-23-008428-a.b1
Назва: дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Пунктом 13 Додаток №4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі НАЦІОНАЛЬНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ "ОДЕСЬКА ЮРИДИЧНА АКАДЕМІЯ" (надалі - Замовник) встановлено, що “Учасник повинен підтвердити наявність у його штаті лікаря, який має право проводити предрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів (надати наказ про призначення/інші документи на підтвердження трудових правовідносин, свідоцтво про право на проведення предрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів). Вимоги щодо порядку проведення медичних оглядів водіїв передбачені Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України від від 31 січня 2013 року. Пункт 1.8 цього Положення визначає: Щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються ЛІКАРЯМИ лікувального профілю ТА/АБО МОЛОДШИМИ МЕДИЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа» (далі - медичні працівники). Таким чином, право на проведення медичних оглядів водіїв має як лікар, так і молодший медичний працівник з медичною освітою за спеціальністю “сестринська справа”, “лікувальна справа”. Відповідно до пункту 1 Приміток до розділів І та ІІ Переліку вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, підготовка і отримання звання в яких дають право займатись медичною і фармацевтичною діяльністю, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.12.1992 № 195, до роботи на посадах лікарів допускаються фахівці, які отримали спеціальну підготовку у вищих навчальних закладах та звання лікаря-спеціаліста з конкретної спеціальності. В той час як для проведення медичних оглядів водіїв достатньо бути молодшим медичним працівником з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника щодо підтвердження наявності у нього в штаті ЛИШЕ лікаря, який має право проводити передрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв транспортних засобів не відповідає вимогам Положенням про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів та є дискримінаційною умовою проведення закупівлі. Крім того, така вимога обмежує участь у спрощеній закупівлі потенційних учасників, які мають у своєму штаті кваліфікованого працівника, який має право проводити передрейсові (післярейсові) медичні огляди водіїв згідно вимог Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, однак за посадою у штаті учасника та освітою не є лікарем, як того вимагає Замовник, а є молодшим медичним працівників з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення спрощеної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Оголошення у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 1.8 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства внутрішніх справ України 31.01.2013 № 65/80 щозмінні передрейсові та післярейсові медичні огляди водіїв транспортних засобів здійснюються лікарями лікувального профілю та/або молодшими медичними працівниками з медичною освітою за спеціальністю «сестринська справа», «лікувальна справа». Звертаємо увагу, що у зазначеному положенні використовується формулювання «та/або». Під час проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв передбачено, окрім загальної діагностики стану здоров'я водія транспортного засобу, обстеження на предмет перебування водія у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції. Проведення такого обстеження зобов'язує медичного працівника оволодіти спеціальними методами та засобами, що є одним з ключових аспектів проведення щозмінних оглядів водіїв транспортних засобів та вимагає особливої уваги. Враховуючи те, що на території всієї України, у тому числі Одеської області введено воєнний стан, а також у зв’язку із масовими дорожньо-транспортними пригодами, що спричинені, у тому числі станом здоров’я водіїв транспортних засобів, станом алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння, з метою належного виконання зобов’язань виконавцем послуг, забезпечення безпеки громадян та безпеки дорожнього руху у регіоні, замовником встановлено вимогу про проведення щоденних медичних оглядів водіїв саме лікарем. Дана вимога не є дискримінаційною та чітко відповідає положенням чинного законодавства України.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні