-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 «Капітальний ремонт по заміні лікарняного ліфта КНП «МКЛ№ 16» ДМР за адресою: просп. Богдана Хмельницького, 19, м. Дніпро»
Торги відмінено
2 618 937.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 78 568.11 UAH
мін. крок: 3% або 78 568.11 UAH
Період оскарження:
23.08.2022 12:54 - 04.09.2022 00:00
Вимога
Без відповіді
ВИМОГА щодо умов закупівлі
Номер:
50fd991b22504babbc7669bc35031b37
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-23-002706-a.b1
Назва:
ВИМОГА
щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник,
1. В Додатку до тендерної документації «Технічне завдання» вказано:
«…Учасник повинен надати акт візуального обстеження, складений учасником закупівлі та підписаний Замовником (в довільній формі). В даному акті обов’язково зазначаються відомості про дату огляду об’єкту, уповноважені особи учасника та замовника, стан об’єкту тощо. (Даний акт готується і підписується в період подачі уточнень).»
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні акти лише обраним безпосередньо ним Учасникам, та встановити таким чином додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі.
Встановивши умову, що обстеження об’єкту потрібно провести в період уточнення, Замовник звузив коло потенційних учасників процедури закупівлі. Так як в даній процедурі зможуть взяти участь лише ті учасники, котрі здійснили огляд в період уточнення.
Період уточнення по даній закупівлі завершиться – 29.08.2022 року 00.00, тому Суб’єкт оскарження, бажаючи взяти участь у даній процедурі закупівлі не може виконати умови тендерної документації, а саме здійснити обстеження об’єкту в період уточнень.
Також, додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації, щодо обов’язкового обстеження об’єкта в період уточнень з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 № 18550-р/пк-пз
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264-р/пк-пз
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669-р/пк-пз
4. Рішення від 10.09.2020 № 17024-р/пк-пз
5. Рішення від 27.04.2021 № 9252-р/пк-пз
6. Рішення від 25.05.2021 № 11481-р/пк-пз
2. п. 1.6. проекту договору (Додаток 6 до тендерної документації) зазначено, що розрахунок учасника здійснюється виключно згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва. Також посилання на ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 є в назві предмету закупівлі та п.п.1.1; 1.4 предмету договору Додатку 6 до тендерної документації.
Хочемо зауважити, що ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 втратив чинність відповідно до Наказу Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281 (далі — наказ № 281), яким затверджено Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Відповідно до п. 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва вона визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення в будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування та є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Отже, учасник не зможе надати розрахунок згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, який скасовано в Україні.
Враховуючи викладене, вимагаємо виключити вищенаведені дискримінаційні вимоги до учасників шляхом внесення змін до тендерної документації, відповідно до чинного Законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.08.2022 12:25
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА що стосуються прийнятого рішення про скасування процедури закупівлі від 26.08.2022р.
Номер:
7e7bf6bf78914d4fa0fddc99d19a3c59
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-23-002706-a.b2
Назва:
СКАРГА
що стосуються прийнятого рішення про скасування процедури закупівлі від 26.08.2022р.
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ІНТЕРБУД" (надалі – Скаржник, Учасник) потенційний учасник у відкритих торгах на закупівлю робіт «ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 «Капітальний ремонт по заміні лікарняного ліфта КНП «МКЛ№ 16» ДМР за адресою: просп. Богдана Хмельницького, 19, м. Дніпро» ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» (надалі – Процедура закупівлі), оприлюдненого замовником торгів - Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №16» Дніпровської міської ради (надалі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу, UA-2022-08-23-002706-a від 23.08.2022 р.
Очікувана вартість предмета закупівлі складала 2 618 937,00 грн (з ПДВ).
Підстава подання скарги
Уповноваженою особою прийнято рішення про скасування процедури закупівлі (Протокол № 105 від 26.08.2022р., додається), відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. (далі – Закон про закупівлі), яке суперечить Закону про закупівлі.
Скасування процедури закупівлі, а саме: у зв’язку із втратою чинності ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі - ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) та прийняттям нових кошторисних норм, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Кошторисні норми № 281), є безпідставним з огляду на те, що чинним законодавством не передбачено перегляд кошторисної частини проектної документації у зв’язку з введенням нових кошторисних норм.
Так, в період уточнень, Учасником подано вимогу Замовнику щодо умов закупівлі, в якій просив усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації , а саме:
1. Внести зміни у Додаток до тендерної документації «Технічне завдання» (додається) щодо періоду проведення огляду об’єкту;
2. Внести зміни до п. 1.6. проекту договору (Додаток 6 до тендерної документації, додається) зазначено, що проведення розрахунків згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва, з огляду на те, що Учасники не зможуть надати розрахунок виключно згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, у зв’язку набрання чинності Кошторисних норм № 281.
Учасник вимагав від Замовника виключити вищенаведені дискримінаційні вимоги до учасників шляхом внесення змін до тендерної документації, відповідно до чинного Законодавства України.
Вимогу щодо умов закупівлі, замовник залишив без розгляду, втім, 26.08.2022 року Замовником оприлюднено рішення про відміну цієї процедури закупівлі, яке оформлено протоколом № 105 від 26.08.2022 року (далі – Протокол № 105) за підписом уповноваженої особи Замовника – Бондар А.А., на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону про закупівлі у зв’язку із втратою чинності ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та прийняття нових кошторисних норм затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України» від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві».
Зазначене рішення Замовника про відміну процедури закупівлі є таким, що суперечить ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» реальній потреби Замовника та прийняте з метою уникнути проведення законної та відкритої закупівлі за процедурою – відкриті торги.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Скаржник не може погодитися з рішенням Замовника, так як інформація викладена у Протоколі № 105, не відповідає дійсності, суперечать Закону про закупівлі та чинному законодавству, виходячи з наступного.
1. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи (ст. 58 Конституції України). Тож за загальним правилом документація/проектно-кошторисна документація, виготовлена до набуття Кошторисних норм № 281, є чинною. Це підтверджує і Мінрегіон у листі від 16.11.2021 р. № 7/15.2/17444-21 (додається).
Зокрема, Мінрегіон зазначає, що кошторисна частина проектної документації, розроблена та затверджена у встановленому порядку до 08.11.2021 р., у зв’язку з набранням чинності Настановами не потребує перегляду та може використовуватися для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі.
Тобто, всі розрахунки кошторисної частини проектної документації, які підготовлені замовником для проведення процедури закупівлі – відкриті торги є чинними та не потребують перегляду, а визначення орієнтовної вартості робіт є актуальною.
2. Пунктом 4 розд. І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 р. № 708, і досі міститься вимога про визначення предмета закупівлі робіт з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
При цьому, якщо замовником розпочато процедуру закупівель, умовами яких передбачений порядок розрахунку договірної ціни учасника відповідно до національних стандартів з ціноутворення в будівництві (далі – ДСТУ), замовником повинно бути прийнято рішення щодо внесення відповідних змін до тендерної документації.
Враховуючи, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі і що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, то при укладенні договору про закупівлю після 08.11.2021 р. договірна ціна переможця має бути розрахована відповідно до умов, встановлених замовником під час проведення закупівлі. У подальшому, за необхідності, здійснюється внесення змін до умов укладеного договору в частині порядку формування договірної ціни згідно з Настановами. Перерахування договірної ціни відповідно до Настанов здійснюється за згодою сторін, коли таке перерахування передбачено умовами укладеного договору.
3. Протокол № 105 від 26.08.2022 р. не містить опису порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які саме Замовник не може усунути.
Враховуючи вищевикладене, Тендерна документація, затверджена протоколом №103 від 23.08.2022р., відповідає законодавству у сфері публічних закупівель та потребує лише внесення корегувань, а саме:
1. Останній абзац Додатку до ТД «Технічне завдання» пропонуємо викласти в наступній редакції: «Учасник повинен надати акт візуального обстеження, складений учасником закупівлі та підписаний Замовником (в довільній формі). В даному акті обов’язково зазначаються відомості про дату огляду об’єкту, уповноважені особи учасника та замовника, стан об’єкту тощо. (Даний акт готується і підписується до кінця періоду подачі пропозицій)». Обмеження терміну огляду є дискримінаційною вимогою, що обмежує коло учасників (рішення АМКУ від 25.05.2021 № 11481-р/пк-пз);
2. Пункт 1.6. проекту договору (Додаток 6 до ТД) має бути видалений або скорегований відповідно до Наказу Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281, а саме: розрахунок учасника здійснюється згідно Кошторисних норм України: Настанова з визначення вартості будівництва».
Тендерна документація потребує корегування в цих частинах, процедура закупівлі має бути продовжена.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись практикою рішень АМКУ, хочемо зазначити про те, що скасування (відміна) тендеру згідно п.2 ч.1 ст.32 Закону «неможливість усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель», а саме: у зв’язку із втратою чинності ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва та прийняття нових кошторисних і затвердженням наказом Міністерства розвитку громад та територій України» від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві» є безпідставною.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про скасування процедури закупівлі, прийняте згідно протоколу № 105 від 26.08.2022 року.
3. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 08.09.2022 №5731.pdf 08.09.2022 15:44
- Проект договору пр.docx 05.09.2022 16:56
- Лист № 7_15.2_17444-21.pdf 05.09.2022 16:56
- Тендерна документація Ліфт.docx 05.09.2022 16:56
- Протокол №105_скасування.pdf 05.09.2022 16:56
- СКАРГА.pdf 05.09.2022 16:56
- Технічне завдання.docx 05.09.2022 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2022 16:59
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.09.2022 15:45