• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою - поточний ремонт дорожнього покриття вул. Зарожанської на ділянці від мосту до будинку № 9 в м. Чернівці

Закупівля відповідно до Постанови КМУ від 28.02.2022р. № 169 (зі змінами)

Торги не відбулися

2 140 821.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 704.11 UAH
Період оскарження: 19.08.2022 15:09 - 25.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога на усунення дискримінаційних вимог, що містять ознаки корупції

Номер: 48fc71ab60664d7b88174a20215213e9
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-19-007189-a.a2
Назва: Вимога на усунення дискримінаційних вимог, що містять ознаки корупції
Вимога:
Відповідно до п. 12 Додатку 1 до Оголошення зазначено, що для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно в період подачі пропозицій (або в період уточнення інформації про закупівлю) відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути зафіксовано шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Вважаємо дану вимогу встановлену замовником в оголошенні такою, що є дискримінаційною, містить корупційні ознаки та повинна бути виключена з вимог оголошення виходячи з наступного. 22 серпня 2022 року нами було поставлено вимогу про усунення дискримінаційних вимог, які містять корупційні ознаки у закупівлях UA-2022-08-17-008789-a та UA-2022-08-17-008993-a оголошених Департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради. Дані вимоги були проігноровані замовником та відповідно було відмовлено у їх задоволенні. Згідно наданої Вами відповіді було зазначено, що кошторисна документація на поточний ремонт виготовлена у відповідності з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова). Розділом V Настанови встановлено порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Пунктами 5.31.-5.32. регулюється порядок визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Абзацом 4 пункту 5.32. передбачено, що з метою зменшення ризиків підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Враховуючи надану вами відповідь хочемо зазначити наступне. Відповідно до п. 5.31. – 5.32. «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 зазначено визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Відповідно до п. 5.31. Розділу V «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Таким чином, п. 5.31. Настанови передбачено розмір коштів кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт які обґрунтовує саме підрядник, а не учасник закупівлі. Також, абз. 2 п. 5.31 визначено, що розмір коштів передбачених на ризики за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5% та за динамічної договірної ціни —не враховується. Отже, учасник самостійно вираховує розмір ризиків за твердої ціни у розмірі до 1.5 % та за динамічної не визначається взагалі. В умовах оголошення Замовником також не зазначено який вид кошторису розробленого замовником, а для розрахунку витрат є всі необхідні вихідні дані зазначені у Технічному завданні. Відповідно до абз. 4 п. 5.32 «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Таким чином, абз. 4 п. 5.32 Настанови зазначено, що саме підрядник, а не учасник закупівлі, та не у обов’язковому порядку здійснює обстеження будівельного майданчика з метою виявлення проблем. Відповідно до ч. 1 ст. 318 Господарського кодексу України За договором підряду на капітальне будівництво одна сторона (підрядник) зобов'язується своїми силами і засобами на замовлення другої сторони (замовника) побудувати і здати замовникові у встановлений строк визначений договором об'єкт відповідно до проектно-кошторисної документації або виконати зумовлені договором будівельні та інші роботи, а замовник зобов'язується передати підряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти закінчені будівництвом об'єкти і оплатити їх. Таким чином, підрядник є особа, яка бере на себе обов'язки з виконання робіт за договором підряду, і така, що залучає до виконання робіт інших осіб (субпідрядників). Отже, відповідно до вимог абз. 4 п. 5.32 Настанови огляд здійснює саме підрядник, який набуває даного статусу після укладення договору підряду. До укладення договору всі зацікавлені суб’єкти господарювання мають статус учасника закупівлі. У абз. 4 п. 5.32 Настанови не зазначено, що за результатами огляду сторони повинні складати будь-які акти. Огляд здійснюється з метою уточненя робіт, які проводить підрядник, та для з’ясування із замовником питань, якщо вони звісно виникають. Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність складання акту, та якими нормами законодавства він передбачений, яка його форма, які сторони даного акту та яким нормам закупівель відповідає акт. Дана вимога містить тільки зобов’язання учасника отримати дозвіл від замовника на участь у закупівлі. Також, згідно акту огляду від 16.08.2022 року наданому учасником ТОВ «Техно-Буд-Центр» у складі пропозиції по закупівлях UA-2022-08-17-008789-a та UA-2022-08-17-008993-a зазначається тільки, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Техно-Буд-Центр» підтверджує, можливість виконати роботи/надати послуги відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, за відповідним предметом закупівлі. Отже фактично, в актах не визначається жодних технічних питань, що мають значення для визначення ризиків у складі тендерної пропозиції учасника, окрім як власне фіксація замовником до проведення кваліфікації переможця закупівлі його спроможність виконати роботи згідно предмету закупівлі. Даний акт не має жодного відношення до вимог абз. 4 п. 5.32 Настанови та питань, згідно яких проводиться огляд. Окрім цього, п. 12 оголошення, суперечить п.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», де зазначено, що «у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право лише звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, », а не обов’язково оглянути об’єкт. Тобто вся взаємодія до закінчення аукціону між Замовником та учасником закупівлі здійснюється виключно через електронну систему закупівель. Складання акту огляду суперечить принципам здійснення закупівель, а саме відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Додатково і повторно наголошуємо, що аналогічні вимоги вже були неодноразово предметом розгляду в антимонопольному комітеті де було встановлено їхню незаконність та дискримінаційність, а саме: №2680-р/пк-пз від 09.02.2022 р., № 5364-р/пк-пз від 09.08.2022 р., №5252-р/пк-пз від 28.07.2022 р., №4448-р/пк-пз від 05.05.2022 р., та багато інших рішень. Однак, цей факт замовником і надалі ігнорується, та Замовник безпідставно і надалі залишає таку вимогу в Оголошенні. Відповідно до п. 1.2. Проекту договору зазначеному в Оголошенні Кількість наданих послуг має відповідати кошторису. Кількість наданих послуг (їх види) при потребі можуть змінюватись в межах договірної ціни. Таким чином, навіть при виявленні на об’єкті огляду та виявленні додаткових робіт, або відсутності робіт учасник не може змінити їх, так як кількість наданих послуг повинна відповідати кошторису. Таким чином, вимагаємо виключити з Додатку 1 оголошення до закупівлі вимоги встановлені п. 12 Додатку 1 як такі, що є дискримінаційними, незаконними, порушують принципи здійснення закупівель та містять корупційну складову.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником не встановлено жодних умов, які б перешкоджали учасникам даної закупівлі відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, і зафіксувати цей факт шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Оголошення про проведення даної закупівлі перебуває у вільному доступі на веб-сайті уповноваженого органу з питань публічних закупівель та містить контактні дані замовника, зокрема, його юридичну адресу, номери телефонів та електронні адреси контактних осіб. З огляду на вище вказане, учасником не надано жодного документального підтвердження стосовно неможливості виконання вимоги замовника, встановленої пунктом 12 вимог до предмета закупівлі (додаток 1).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Кваліфікаційні вимоги

Номер: 3986082cf4504f45ad5a0724b2c8f5b7
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-19-007189-a.b1
Назва: Кваліфікаційні вимоги
Вимога:
Зміна вимог щодо наявності обладнання та матеріаль-технічної бази
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дані механізми передбачені підсумковою відомістю ресурсів, яка є невід'ємною частиною кошторисної документації на послуги з благоустрою - поточний ремонт дорожнього покриття вул. Зарожанської на ділянці від мосту до будинку № 9 в м. Чернівці. А отже, їх наявність та в кількості, що передбачено вимогами до предмета закупівлі (Додаток 1) необхідні для своєчасного та якісного виконання даних будівельних робіт.
Статус вимоги: Відхилено