-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
. Стерилізатор паровий СП ГК-100 з автоматичним керуванням (НК 024:2019 – 38671 стерилізатор паровий) (33191110-9 - автоклави), Стерилізатор повітряний ГП-100 (НК 024:2019 – 35364 стерилізатор сухожаровий) (33191110-6 – стерилізатори)
Закупівля здійснюється згідно до постанови 169 від 28 лютого 2022 року зі змінами.
Завершена
399 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 995.00 UAH
Період оскарження:
19.08.2022 11:56 - 25.08.2022 00:00
Вимога
Вирішена
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
9184a5cfdb254b899b87fbbe53273510
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-19-003706-a.b1
Назва:
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
(в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
Замовнику
Комунального некомерційного підприємства "Ватутінська міська лікарня Ватутінської міської ради"
20250, Україна, Черкаська область, м. Ватутіне, вул. Чайковського, буд. 11
ВИМОГА
щодо усунення порушення під час проведення тендеру шляхом внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
(в порядку ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»)
1. Комунальним некомерційним підприємством «Ватутінська міська лікарня Ватутінської міської ради" (надалі – Замовник) здійснено оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-19-003706-a, дата створення 19 серп. 2022 в 11:56, щодо предмету закупівлі: Стерилізатор паровий СП ГК-100 з автоматичним керуванням (НК 024:2019 – 38671 стерилізатор паровий) (33191110-9 - автоклави)
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
Стерилізатор повітряний ГП-100 (НК 024:2019 – 35364 стерилізатор сухожаровий) (33191110-6 – стерилізатори)
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
При цьому, Додатки 3 і 6 оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначено назву предмета закупівлі - Стерилізатор паровий СП ГК-100 та стерилізатор повітряний ГП-100. До того ж Додаток 3 до оголошення зазначено: «ЕКВІВАЛЕНТ НА ЗАЯВЛЕНИЙ ТОВАР НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. У РАЗІ, ЯКЩО ЗАПРОПОНОВАНИЙ ПЕРЕМОЖЦЕМ АУКЦІОНУ ТОВАР ВИЯВИТЬСЯ ЕКВІВАЛЕНТОМ, ПРОПОЗИЦІЮ БУДЕ ВІДХИЛЕНО!»
Отже потенційний Учасник має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання пропозиції щодо конкретної назви предмета зазначеної вище закупівлі Стерилізаторів парових, а саме: Стерилізатора парового СП ГК-100 та стерилізатору повітряного ГП-100 без обґрунтування потреби в даній закупівлі і не додали до конкретної назви товару вираз або "еквівалент".
Тому дані обставини, потребують за законодавчо врегульованою процедурою внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме в цій частині, з наступних підстав:
Згідно з пунктом 18 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, які закуповує замовник у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам можна подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі замовник визначає в порядку, установленому Уповноваженим органом, а саме відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок). Відповідно до абзацу 2 частини 1 розділу ІІ Порядку предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Пунктом 2 частини 4 статті 14 Закону, передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, які закуповують, у тому числі їхні технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення і термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, які закуповують, передбачені чинними міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, то воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
У частині 3 статті 23 Закону також зазначено, що у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тобто, щоб не обмежувати коло учасників, замовник у технічних вимогах до предмета закупівлі не повинен посилатися на конкретну марку / виробника / тощо, але якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
В проекті договору (Додаток 6 до оголошення), який міститься у складі оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника та технічних вимогах також зазначено назву предмета закупівлі - Стерилізатор паровий СП ГК-100 та стерилізатор повітряний ГП-100.
Також нагадаємо, що частиною 4 статті 36 Закону встановлено норму, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту оголошення про проведення спрощеної закупівлі за результатами аукціону, а отже, у такому випадку замовник матиме ситуацію, в якій конкретна назва предмета закупівлі, зазначена в річному плані закупівель/оголошенні про проведення процедури закупівлі/повідомленні про намір укласти договір/ звіті про результати проведення процедури закупівлі, відрізнятиметься від предмета договору, укладеного за результатами такої процедури закупівлі, що, звичайно, може спричинити ряд питань не лише під час реєстрації зобов’язань за договором в органах виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (або банках), а й під час подальших перевірок органами, уповноваженими на здійснення контролю у сфері закупівель.
Враховуючи вимоги Постанови Кабінет Міністрів України від 28.02.2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» під час здійснення закупівель, замовники повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Як визначено пунктами 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), серед основних принципів, за якими здійснюються публічні закупівлі, є добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі” дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель: - своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; - ефективність використання коштів, результативність.
Відповідно до а ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» - документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи дане, можна прийти до висновку, що дані умови Оголошення та Технічні вимоги створюють передумови для можливого спотворення конкуренції, та сприяють зловживанням у процедурі закупівлі як замовником так і учасниками.
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
2. Відповідно до Додатку №3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Вами передбачено, що Учасник повинен надати у складі пропозиції Оригінал або копію Гарантійного листа виробника яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, якості та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів, повинен включати назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі. Звертаємо Вашу увагу на те, що дана технічна вимога є дискримінаційною та штучним чином звужує коло осіб, які мають можливість прийняти участь та бути переможцем зазначеної закупівлі, а також є грубим порушенням вимог чинного законодавства України в сфері закупівель, внаслідок чого порушуються права учасників зазначеної закупівлі. По перше: - В законодавстві України в Господарському кодексі України не існує юридично визначеного терміну «Гарантійний лист від виробника» на поставку товарів належної якості. Законодавством не встановлена правова природа цього листа і він не підпадає під поняття угоди або договору. Взаємовідносини між господарчими суб’єктами України регулюються виключно договірними відносинами згідно Господарського кодекса України. В договорах і зазначаются як гарантії, так і права та обов’язки сторін. Отже «Гарантійний лист від виробника» не може нести за собою будь яку відповідальність, тому є юридично нікчемним документом і вимагати такий лист у Виробника є безпідставним. По друге: -Антимонопольним комітетом України розроблені рекомендації «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства, про заходи економічної конкуренції від 30.03.2018 р. №4-рк.
Водночас, в спільному Листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України вих.№3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 р, на виконання рекомендацій АМК України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства, про заходи економічної конкуренції від 30.03.2018 р. №4-рк., в п.8 зазначено, що Замовникам не рекомендуеться висувати вимоги щодо надання постачальникам гарантійного листа від виробника, оскільки це «…в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі». А також вивченими рішенями АМК щодо надання гарантійних листів від Виробника, визнано що практика використання гарантійного листа від Виробника є дискрімінаційною.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації про проведення закупівлі: виключити дану вимогу, яка є дискрімінаційною.
На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 1, 5, 14, 18, 22, 23, Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
1. Замовника, Комунальне некомерційне підприємство «Ватутінська міська лікарня Ватутінської міської ради», - внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-19-003706-a, дата створення 19 серп. 2022 в 11:56, щодо предмету закупівлі: Стерилізатор паровий СП ГК-100 з автоматичним керуванням (НК 024:2019 – 38671 стерилізатор паровий) (33191110-9 - автоклави)
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
Стерилізатор повітряний ГП-100 (НК 024:2019 – 35364 стерилізатор сухожаровий) (33191110-6 – стерилізатори)
ДК 021:2015: 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, - визначивши у Додатку 3 та Додатку 6 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі предмет даної закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства, виключивши з ней дискримінаційні вимоги, а саме додати до конкретної назви товару вираз або "еквівалент":
- ДК 021:2015: 33190000-8 : Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні: Стерилізатор паровий СП ГК-100 з автоматичним керуванням (НК 024:2019: 38671 Стерилізатор паровий) вираз або "еквівалент"; Стерилізатор повітряний ГП-100 (НК 024:2019 – 35364 стерилізатор сухожаровий) (33191110-6 – стерилізатори) вираз або "еквівалент".
З додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі прибрати вимогу про надання Оригіналу або копії Гарантійного листа виробника яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, якості та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів, повинен включати назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі, яка є дискримінаційною.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокольне рішення УО про надання роз_яснень.docx 24.08.2022 08:36
Дата подачі:
22.08.2022 11:51
Вирішення:
Замовником комунальним некомерційним підприємством «Ватутінська міська лікарня Ватутінської міської ради» розглянувши вимогу щодо усунення порушень під час проведення спрощеної процедури , - повідомляє:
Ваша вимога в частині, визначення у Додатку 3 та Додатку 6 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (надалі – Оголошення) предмет даної закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства, виключивши з ней дискримінаційні вимоги, а саме додати до конкретної назви товару вираз або "еквівалент", - не підлягає задоволенню так як згідно абзацу 2 ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Аналізуючи дану норму можна прийти до висновку, що законодавець передбачає саме у (спрощеній закупівлі) замовнику визначати у предметі закупівлі його «торгівельну марку», «конструкцію», «тип», отже визначення у Оголошенні,- Стерилізатор паровий СП ГК-100, Стерилізатор повітряний ГП-100 вказує саме на його «тип», а визначене даною нормою словосполучення - «може вказати» які [аналоги] або [еквівалент]» в розумінні його правової природи не є обо’язком Замовника, і являється альтернативою права вибору, вказувати або ні. Натомість норма ч. 4 ст. 23 цього Закону за умовами (відкритих торгів) навпаки передбачає словосполучення «не повинні містити конкретну марку чи виробника», що вказує на відміну від (спрощеної процедури» на заборону Замовнику це вказувати і повинно містити вираз «або еквівалент».
Тому такі вимоги до предмета закупівлі визначені у даному Оголошені в жодному разі не обмежує конкуренцію учасників, а отже не є дискримінаційними.
Ваша вимога в частині, видалення з Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимоги про надання оригіналу або копії Гарантійного листа виробника яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, якості та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів, повинен включати назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі - не підлягає задоволенню, адже листи і роз’яснення Антимонопольного комітету України, щодо «Гарантійного листа виробника» несуть лише рекомендаційний характер і жодним чином не зобов’язують Замовників не включати до умов закупівлі вимогу про наявність у складі пропозиції останнього. Але Замовник у даній закупівлі ніяким чином не обмежуючи конкуренцію передбачає наявність його лише для того щоб переконатись у виконання гарантійних зобов’язань саме виробником товару разі настання обставин що унеможливлюють їх виконати продавцем (постачальником), який виступає Учасником закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні