-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Картриджі та тонери для ксероксів та для принтерів та запчастини до них
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
18.08.2022 16:08 - 24.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
594fb015a7fc42769d206274df2d80f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-18-009181-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 18.08.2022 року було оголошено торги на закупівлю UA-2022-08-18-009181-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку».
Під час аналізу Тендерної документації було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме:
Відповідно до п.4 (Обов’язкові вимоги до Товару) Додатку №1 Учасник закупівлі повинен надати «Лист від виробника техніки XEROX або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника, також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів датою не раніше оголошення тендеру»
Так вимогу про надання Листа від виробника слід вважати свого роду вимогою про надання гарантії поставки. Проте, чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить.
До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару.
Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається.
Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки.
Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Вимога ж надати «Лист від виробника техніки XEROX або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією.
Відсутність таких листів ніяким чином не впливає на якісні та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Отже, така вимога є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Враховуючи викладене та керуючись положеннями ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо:
Усунути дискримінаційну умову п.4 Додатку №1 до Тендерної документації щодо надання учасником у складі пропозиції Листа від виробника техніки XEROX або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.08.2022 15:33
Вирішення:
Добрий день. Шановний учачснику! Відповідно до документації спрощеної закупівлі Додаток 1 Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; Обов’язкові вимоги до Товару. пункт 4.. Лист від виробника техніки XEROX або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника, також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів датою не раніше оголошення тендеру. Департамент комунальної власності повідомляє, що фірма виробника рекомендує використовувати оригінальні ліцензійні витратні матеріали, неоригінпльні витратні матеріали негативно впливають на якість друку та на роботу механізму самого апарату, тому Департамент комунальної власностіі м. Києва вважає важливою вимогою до товару згідно пункт 4.
Статус вимоги:
Відхилено