• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою - поточний ремонт вул. В. Винниченка на ділянці від вул. У. Кармелюка до вул. Миру в м. Чернівці

Закупівля відповідно до Постанови КМУ від 28.02.2022р. № 169 (зі змінами)

Завершена

11 178 429.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 892.15 UAH
Період оскарження: 17.08.2022 16:22 - 23.08.2022 10:50
Вимога
Відхилено

Про усунення дискримінаційної та корупційної вимоги встановленої Замовником в Оголошенні

Номер: e4459b6dc2f245c6a286466fddf0524b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-17-008789-a.a1
Назва: Про усунення дискримінаційної та корупційної вимоги встановленої Замовником в Оголошенні
Вимога:
Відповідно до п. 12 Додатку 1 до Оголошення зазначено, що Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно в період подачі пропозицій (або в період уточнення інформації про закупівлю) відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути зафіксовано шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Вважаємо дану вимогу встановлену замовником в оголошенні такою, що є дискримінаційною, містить корупційні ознаки та повинна бути виключена з вимог оголошення виходячи з наступного. Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з ч. 1,2 Розділу 2 Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України 02 травня 2022 року № 273 Вартість дорожніх робіт та послуг визначається: на стадії проєктування - у складі кошторисної частини проєктної документації або кошторисної документації, складеної за дефектним актом відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»; на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель та узгодження договірної ціни - в твердій договірній ціні за УПВ; на стадії проведення взаєморозрахунків - в порядку, обумовленому в договорі. Вартість дорожніх робіт та послуг на всіх стадіях, визначених пунктом 1 розділу II цих Правил, включає прямі, загальновиробничі, адміністративні витрати, прибуток, кошти на покриття ризиків, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі, інші витрати. Таким чином, визначення очікуваної вартості предмету закупівлі відбувається на підставі проєктної документації або кошторисної, відповідно до яких і визначається перелік робіт, який викладений у Додатку 2 до оголошення (Технічне завдання), а тому вимога замовника, про необхідність відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги є абсурдним, та не має жодного правового підґрунтя, окрім як отримати погодження від замовника. Ввесь перелік робіт, їх об’єми та види повинні бути визначенні до оголошення закупівлі, та в оголошенні повинен бути зазначений перелік цих робіт. Відповідно до ч. 3 Розділу 4 Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України 02 травня 2022 року № 273 Ціна тендерної пропозиції розраховується з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт (BoQ). Водночас укрупнені показники вартості робіт розраховуються учасником процедури закупівлі на власний розсуд. Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Таким чином, учасник закупівлі розраховує свою ціну тендерної пропозиції на підставі Відомості робіт (Технічного завдання), які передбачені замовником у Додатку 2 до оголошення. Додаткові виїзд на місце ремонту та оцінка надання послуг з подальшим оформленням акту огляду не надає ніякого розуміння щодо оцінки можливості надання послуг, так як ввесь набір робіт вже встановлений замовником. Особисте спілкування представників замовника з потенційними учасниками тендеру протирічить самим засадам та принципам публічних закупівель, нівелює мету їх запровадження, створює підґрунтя для корупційних дій і зловживань. Крім того, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписаний акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що призведе до порушення принципу об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Таким чином, Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено взаємодію замовника та учасника закупівлі тільки через електронну систему закупівлі, попередня зустріч Замовника з учасником процедури закупівлі порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Таким чином, замовник встановивши вимогу про особисту зустріч із Замовником для складання акту огляду порушено принципи закупівель щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а тому такі вимоги повинні бути виключені з оголошення до закупівлі. Окрім цього, дана вимога замовника не містить жодного механізму щодо періоду розгляду звернення потенційного учасника, обов’язковості підписання Замовником акту огляду, терміни у які здійснюється огляд, та хто уповноважений щодо контактів з потенційними учасниками. Відповідно до частини 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів. Враховуючи вище зазначене, вимагаємо виключити з Додатку 1 оголошення до закупівлі вимоги встановлені п. 12 Додатку 1 як такі, що є дискримінаційними, незаконними, порушують принципи здійснення закупівель та містять корупційну складову. Також, звертаємо увагу, що аналогічні вимоги вже були неодноразово предметом розгляду в антимонопольному комітеті де було встановлено їхню незаконність та дискримінаційність, а саме: №2680-р/пк-пз від 09.02.2022 р., № 5364-р/пк-пз від 09.08.2022 р., №5252-р/пк-пз від 28.07.2022 р., №4448-р/пк-пз від 05.05.2022 р., та багато інших рішень.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідь на вимогу, подану в спрощеній закупівлі за предметом «Послуги з благоустрою - поточний ремонт вул. В. Винниченка на ділянці від вул. У. Кармелюка до вул. Миру в м. Чернівці» (код ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор закупівлі - UA-2022-08-17-008789-a) Учасник у вимозі зазначає наступне: «Згідно з ч. 1,2 Розділу 2 Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України 02 травня 2022 року № 273 Вартість дорожніх робіт та послуг визначається: на стадії проєктування - у складі кошторисної частини проєктної документації або кошторисної документації, складеної за дефектним актом відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»; на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель та узгодження договірної ціни - в твердій договірній ціні за УПВ; на стадії проведення взаєморозрахунків - в порядку, обумовленому в договорі.». Однак, пунктом першим Розділу 1 Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України 02 травня 2022 року № 273, передбачено, що ці Правила визначають основні підходи до визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання автомобільних доріг загального користування (далі - дорожні роботи та послуги). Відповідно до статті 5 Закону України «Про автомобільні дороги» Автомобільні дороги поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях. Предметом даної закупівлі є послуги з благоустрою – поточний ремонт вул. В. Винниченка на ділянці від вул. У. Кармелюка до вул. Миру в м. Чернівці. Тобто дана автомобільна дорога не належить до автомобільних доріг загального користування, а тому посилання учасника у вимозі на Правила визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України 02 травня 2022 року № 273, є хибним і не стосується даного предмета закупівлі. Кошторисна документація на поточний ремонт вулиці В. Винниченка на ділянці від вул. У. Кармелюка до вул. Миру в м. Чернівці виготовлена у відповідності з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова). Розділом V Настанови встановлено порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Пунктами 5.31.-5.32. регулюється порядок визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Абзацом 4 пункту 5.32. передбачено, що з метою зменшення ризиків підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Отже, враховуючи наведене вище, відвідування місця ремонту на етапі здійснення закупівлі є цілком законною і необхідною вимогою, після чого учасник зможе оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, визначити ризики та врахувати їх при складанні своєї цінової пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено