-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Універсальний міні-навантажувач з навісним обладнанням
Завершена
2 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 500.00 UAH
Період оскарження:
17.08.2022 14:13 - 29.08.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
bcaf42a4117342e8b14c4de8ad0e9d48
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-17-005907-a.a3
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
17.08.2022 Виконавчий комітет Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднило оголошення про проведення процедури відкритих торгів № у ЦБД: UA-P-2022-08-17-000468-a (надалі – «Публічна закупівля»), на закупівлю (предмет закупівлі): «Універсальний міні-навантажувач з навісним обладнанням. Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (надалі- «Предмет закупівлі»).
ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (надалі – «Скаржник») виявило бажання взяти участь у вищевказаній закупівлі, як учасник.
Одними з принципів публічних закупівель, які вказані в Законі України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі – «Закон»), визначено такі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч. 3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також ч. 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Детально ознайомившись з Тендерної документацією вищезгаданої публічної закупівлі (надалі - «ТД») Скаржник вважає, що ця ТД містить вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема Скаржника, а також суперечать законодавству про публічні закупівлі, з огляду на наступне.
Вивчивши технічні вимоги до Предмета закупівлі, які зазначені в додатку 2 до ТД, Скаржник вважає, що деякі вимоги є такими, що не впливають на продуктивність Предмету закупівлі та несуттєво відрізняються від технічних характеристик мінінавантажувача, який бажає запропонувати Скаржник за конкурентною ціною.
№ Вимога Замовника в ТД Показник, що пропонується змінити та обґрунтування запропонованої зміни
1 Експлуатаційна вага, не більше кг - 3600 Експлуатаційна вага, не більше кг – 3700.
Пропонуємо збільшити цей показник на 100 кг від зазначеного в ТД. Ця зміна є зовсім незначною та не призводить до погіршення продуктивності мінінавантажувача.
2 Розміщення двигуна – перпендикулярне
Розміщення двигуна – перпендикулярне або паралельне.
Ця зміна є зовсім не призводить до погіршення продуктивності мінінавантажувача.
Як досвідчений виробник ряду універсальних навантажувачів, в тому числі мінінавантажувачів, запевняємо, що розміщення двигуна на продуктивність техніки не впливає, а є лише маркетинговим інструментом для розширення варіантів вибору покупців.
3 Розміщення радіатора – в верхній частині моторного відсіку Розміщення радіатора - в верхній або задній частині моторного відсіку.
Ця зміна не призводить до погіршення продуктивності мінінавантажувача, до того ж таке розміщення радіатора абсолютно не ускладнює обслуговування техніки. Лише маркетинговим інструментом для розширення варіантів вибору покупців.
З вказаними вище показниками Скаржник 19.08.2022 звернувся до Замовника з вимогою внести зміни до ТД, але Замовник відхилив вимоги Скаржника, посилаючись на таке «правом Замовника, яке не обмежено Законом України «Про публічні закупівлі», є бажання закупити товар, який би володів технічними характеристиками та відповідав функціональним потребам Замовника. Замовник визначив предмет закупівлі, виходячи зі свого досвіду та особливостей здійснення господарської діяльності. Технічні специфікації повинні чітко визначати очікуваний результат підготовки тендерної пропозиції в частині задоволення конкретних потреб і представлення необхідних технічних рішень.»
ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» вважає, що ця відповідь є розмитою та узагальнюючою, а не конкретною, пояснюючою чи аргументованою.
Провівши аналіз ринку мінінавантажувачів на території України, а також враховуючи значний власний досвід роботи з продажем, виробництвом та ремонтом навантажувачів (понад 10 років), Скаржник приходить до висновку, що під ті технічні характеристики Предмета закупівлі, які вказані в ТД Замовника в Публічні закупівлі підходить лише одна марка міні навантажувачів, а саме: BOBCAT модель S630. Отже, взявши до розгляду лише одну марку мінінавантжувачів та визначивши на підставі цього Технічні вимоги в ТД, Замовник дискримінує та обмежує будь-яких потенційних учасників взяти участь у цій Публічній закупівлі. Нижче ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» наводить табличку з аналогічними мінінавантажувачами, які представлені на ринку України:
Під час аналізу аналогів мінінавантажувачів Скаржник зосереджував свою увагу особливо на таких показниках, як: розміщення двигуна та радіатора. Як наслідок, з огляду на табличку вказану вище, бачимо, що такий показник характерний лише навантажувачам виробника BOBCAT.
Отже, ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» вбачає, що технічна частина Тендерної документації Замовника викладена таким чином, що обмежує конкуренцію та дискримінує будь-яких інших учасників, які хочуть запропонувати аналогічний товар.
Зважаючи на вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні специфікація)» Тендерної документації Публічної закупівлі шляхом викладення зазначених пункту 5 додатку 2 ТД у наступній редакції:
П. 5 Основні технічні параметри додатку 2 ТД
Експлуатаційна вага, не більше кг - 3700
Розміщення двигуна – Розміщення двигуна – перпендикулярне або паралельне.
Розміщення радіатора – в верхній або задній частині моторного відсіку.
Внесення змін до ТД на таких умовах, які викладені в цій Скарзі Скаржником дозволить розширити коло потенційних учасників, що приведе до можливості більшій кількості учасників запропонувати якісну техніку за конкурентною ціною, яка задовольнить потреби Замовника. Більш того, внісши зміни до тендерної документації в тій формі, яка запропонована Скаржником, Замовником буде дотримано всіх принципів публічної закупівлі передбачених статтею 5 Закону, зокрема й - максимальна економія, ефективність та пропорційність. Це дозволить Замовнику максимально ефективно використати свій бюджет. Особливо це є актуальним як ніколи під час війни в Україні.
Наразі ж технічні показники Предмету закупівлі, які викладені в поточній редакції ТД дискримінують Скаржника та обмежують його участь у цій Публічній закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси, оскільки у Скаржника відсутня можливість запропонувати за конкурентної ціною аналог, що буде повністю відповідати потребам Замовника.
Відповідно до частини 8 статті 18 Закону: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.»
Стаття 18 Закону встановлює, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 3,5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до додатку №2 тендерної документації шляхом викладення додатку №2 ТД в редакції, вказаної Скаржником в цій Скарзі.
Додатки:
1. Платіжне доручення про внесення оплати за подання скарги.
Директор ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» М. С. Дєдов
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 26-08-2022_Validation_Report.pdf 26.08.2022 16:47
- Скарга 26-08-2022.pdf.asice 26.08.2022 16:47
- Скарга 26-08-2022.pdf 26.08.2022 16:47
- платіжне доручення.pdf 26.08.2022 17:07
- рішення від 30.08.2022 №5601.pdf 30.08.2022 14:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2022 17:03
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.08.2022 14:12
Скарга
Скасована
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
5c40a35468e3432fabd7d1025c7f7aa0
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-17-005907-a.a2
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
17.08.2022 Виконавчий комітет Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднило оголошення про проведення процедури відкритих торгів № у ЦБД: UA-P-2022-08-17-000468-a (надалі – «Публічна закупівля»), на закупівлю (предмет закупівлі): «Універсальний міні-навантажувач з навісним обладнанням. Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (надалі- «Предмет закупівлі»).
ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (надалі – «Скаржник») виявило бажання взяти участь у вищевказаній закупівлі, як учасник.
Одними з принципів публічних закупівель, які вказані в Законі України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі – «Закон»), визначено такі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч. 3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також ч. 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Детально ознайомившись з Тендерної документацією вищезгаданої публічної закупівлі (надалі - «ТД») Скаржник вважає, що ця ТД містить вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема Скаржника, а також суперечать законодавству про публічні закупівлі, з огляду на наступне.
Вивчивши технічні вимоги до Предмета закупівлі, які зазначені в додатку 2 до ТД, Скаржник вважає, що деякі вимоги є такими, що не впливають на продуктивність Предмету закупівлі та несуттєво відрізняються від технічних характеристик мінінавантажувача, який бажає запропонувати Скаржник за конкурентною ціною.
Провівши аналіз ринку мінінавантажувачів на території України, а також враховуючи значний власний досвід роботи з продажем, виробництвом та ремонтом навантажувачів (понад 10 років), Скаржник приходить до висновку, що під ті технічні характеристики Предмета закупівлі, які вказані в ТД Замовника в Публічні закупівлі підходить лише одна марка міні навантажувачів, а саме: BOBCAT модель S630. Отже, взявши до розгляду лише одну марку мінінавантжувачів та визначивши на підставі цього Технічні вимоги в ТД, Замовник дискримінує та обмежує будь-яких потенційних учасників взяти участь у цій Публічній закупівлі.
Під час аналізу аналогів мінінавантажувачів Скаржник зосереджував свою увагу особливо на таких показниках, як: розміщення двигуна та радіатора. Як наслідок, з огляду на табличку вказану вище, бачимо, що такий показник характерний лише навантажувачам виробника BOBCAT.
Отже, ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» вбачає, що технічна частина Тендерної документації Замовника викладена таким чином, що обмежує конкуренцію та дискримінує будь-яких інших учасників, які хочуть запропонувати аналогічний товар.
Зважаючи на вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні специфікація)» Тендерної документації Публічної закупівлі шляхом викладення зазначених пункту 5 додатку 2 ТД у наступній редакції:
П. 5 Основні технічні параметри додатку 2 ТД
Експлуатаційна вага, не більше кг - 3700
Розміщення двигуна – Розміщення двигуна – перпендикулярне або паралельне.
Розміщення радіатора – в верхній або задній частині моторного відсіку.
Внесення змін до ТД на таких умовах, які викладені в цій Скарзі Скаржником дозволить розширити коло потенційних учасників, що приведе до можливості більшій кількості учасників запропонувати якісну техніку за конкурентною ціною, яка задовольнить потреби Замовника. Більш того, внісши зміни до тендерної документації в тій формі, яка запропонована Скаржником, Замовником буде дотримано всіх принципів публічної закупівлі передбачених статтею 5 Закону, зокрема й - максимальна економія, ефективність та пропорційність. Це дозволить Замовнику максимально ефективно використати свій бюджет. Особливо це є актуальним як ніколи під час війни в Україні.
Наразі ж технічні показники Предмету закупівлі, які викладені в поточній редакції ТД дискримінують Скаржника та обмежують його участь у цій Публічній закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси, оскільки у Скаржника відсутня можливість запропонувати за конкурентної ціною аналог, що буде повністю відповідати потребам Замовника.
Відповідно до частини 8 статті 18 Закону: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.»
Стаття 18 Закону встановлює, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного, відповідно до ст.ст. 3,5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до додатку №2 тендерної документації шляхом викладення додатку №2 ТД в редакції, вказаної Скаржником в цій Скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 26-08-2022.pdf.asice 26.08.2022 16:43
- Скарга 26-08-2022.pdf 26.08.2022 16:43
- Скарга 26-08-2022_Validation_Report.pdf 26.08.2022 16:43
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
26.08.2022 16:52
Вимога
Залишено без розгляду
Внесення змін до Додатку 2 до ТД
Номер:
e9acf40aa6d1440db0c6c039ccd66200
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-17-005907-a.c1
Назва:
Внесення змін до Додатку 2 до ТД
Вимога:
Шановний Замовник, просимо вас розширити та видалити чи обгрунтувати деякі технічні показники до предмета закупівлі (Додаток 2 до ТД). Наголошуємо, що запропоновані зміни стосуються лише 3х з 39ти основних технічних характристик (п.5 та п.6 Додатка 2до ТД).
Пов'язані документи:
Учасник
- Внесення змін у Додаток 2 до ТД.docx 19.08.2022 10:13
Дата подачі:
19.08.2022 10:13
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Ознайомившись з Вашою вимогою, повідомляємо, що правом Замовника, яке не обмежено Законом України «Про публічні закупівлі», є бажання закупити товар, який би володів технічними характеристиками та відповідав функціональним потребам Замовника. Замовник визначив предмет закупівлі, виходячи зі свого досвіду та особливостей здійснення господарської діяльності. Технічні специфікації повинні чітко визначати очікуваний результат підготовки тендерної пропозиції в частині задоволення конкретних потреб і представлення необхідних технічних рішень.
Дякуємо за взаєморозуміння!
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.09.2022 14:20