-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
09310000-5 - Електрична енергія
Завершена
520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 200.00 UAH
Період оскарження:
16.08.2022 14:13 - 20.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Структурний підрозділ
Номер:
d88a5eb9c71e49538c6591ec72b06531
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-16-005766-a.b2
Назва:
Структурний підрозділ
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимога щодо надання довідки про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, носить дискримінаційний характер та обмежує коло учасників у закупівлі. Дана вимога є незаконною та необгрунтованою. Чинне законодавство не зобов'язує електропостачальників створювати власні структурні підрозділи по всіх регіонах України, хоча ліцнзія з постачання електричної енергії розповсюджується на всю територію України. Обмежень щодо місця розташування структурних підрозділів електропостачальника чинне законодавство не має. Своєю вимогою Ви допускаєте до участі у торгах лише електропостачальників, що мають офісні приміщення у Полтавській області, що звужує коло учасників закупівлі та є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, які встановлені ЗУ "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 2.docx 18.08.2022 09:07
Дата подачі:
16.08.2022 15:25
Вирішення:
Відповідь
Шановний Учаснику! За результатами розгляду поданої Вами вимоги про усунення порушення (далі – Вимога), повідомляємо наступне. Дискримінацією є відсутність можливості перемогти в закупівлі незалежно від вжитих заходів. Всі інші критерії, відповідати яким може значна кількість учасників у випадку вжиття дій, спрямованих на це, та які відмежовують тих учасників, які наразі вже відповідають таким вимогам від інших учасників, які не вжили заходів, спрямованих на відповідність таким вимогам, не є дискримінаційними. 1.2. Аналіз відкритої інформації щодо ринку електричної енергії дає підстави стверджувати про наявне існування значної кількості постачальників електричної енергії, які не лише можуть, а й наразі відповідають вимогам до тендерної документації. До їх числа входять, щонайменше: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНО-ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «КРЕДО», 36008, м. Полтава, вул. Віктора Андрієвського, буд. 29, кв. 16. 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СФЕРА РЕГІОН», 36040, м. Полтава, вул. Київське шосе, буд. 74, к. 82. 3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛТАВАЕНЕРГОЗБУТ», 36007, м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, буд. 47А. 4. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПОЛТАВСЬКИЙ ОЛІЙНОЕКСТРАКЦІЙНИЙ ЗАВОД-КЕРНЕЛ ГРУП», 36007, м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, буд. 17. 5. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНОНІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», 36014, м. Полтава, площа Павленківська, буд. 24. 6. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ», 36020, м. Полтава, вул. Пилипа Орлика, буд. 40А. 7. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕВЕРЕСТ О», 36002, м. Полтава, вул. Матросова, буд. 4. 8. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОТРЕЙД», 36000, м. Полтава, вул. Пилипа Орлика, буд. 18. 9. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОСВІТ ТРЕЙД», 36000, м. Полтава, вул. Міщенка В., буд. 2А. 10. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРМА ТРЕЙДИНГ», 36008, м. Полтава, вул. Кагамлика, буд. 66, кім. 8. 11. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЯВІР-2000», 36007, м. Полтава, вул. Степана Кондратенко, буд. 6. 12. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СК ЕНЕРДЖІ ГРУП», 36000, м. Полтава, вул. Вільямса, буд. 1. Організації, що зареєстровані у місті Полтаві та мають щонайменше відповідного працівника (посадову особу), з робочим місцем у м. Полтава, на якого покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, є такими, що відповідають вимогам тендерної документації. Враховуючи кількість таких, вбачається, що навіть за відсутності зацікавленості у цій закупівлі більшості з них, забезпечується конкуренція на високому рівні. Також звертаємо увагу, що факт місцезнаходження особи – учасника не має жодного значення під час участі в цій закупівлі. Будь який учасник може відкрити на території міста Полтави (обласного центру) центр обслуговування споживачів, структурний підрозділ, чи щонайменше мати відповідну посадову особу. Звертаємо увагу, що як учасники, які мають місцезнаходження на території міста Полтави, так і ті, що зареєстровані за її межами, перебувають в рівних умовах. Тендерною документацією не встановлено обмежень щодо прав на приміщення, в якому розміщуватиметься відповідний підрозділ чи посадова особа учасника. Приміщення може перебувати у власності, бути орендованим, чи використовуватись на інших правах, не заборонених законодавством. Так само, не встановлено жодних вимог до порядку формування відповідного підрозділу чи працевлаштування відповідної особи. Не встановлено обмежень щодо можливості суміщення чи сумісництва. Не встановлено обмежень щодо можливості роботи на умовах неповного робочого дня. Замовник у тендерній документації фактично сам просить надати інформацію про графік роботи відповідного підрозділу чи працівника. При цьому, навіть учасники з місцезнаходженням у місті Полтаві чи Полтавській області повинні забезпечити працівників приміщенням, обладнанням, та оплачувати їх працю. 1.3. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Виходячи з положень Закону України «Про публічні закупівлі, вбачається, що замовник має виключне право визначати необхідні характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасників. Вказане виключне право замовника корелюється з принципом ефективності, передбаченим пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», який гарантує замовнику можливість придбати саме той товар, необхідність у придбанні якого визначена ним, та з саме тими технічними та якісними характеристиками, які визначив замовник. Відповідно, замовник має право не купувати товар, що не відповідає визначеним ним вимогам. Звертаємо увагу шановного Учасника, що будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників), тобто обмежує конкуренцію. Саме з метою здійснення ефективних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає право замовника на встановлення умов та вимог. В той же час, не будь-яка умова чи вимога є дискримінаційною. Критерій розмежування дискримінаційних та недискримінаційних вимог зазначено Учасником у його Вимозі. Аналіз вказаного критерію здійснено Замовником та викладено вище. Вищевказана інформація дає підстави стверджувати, що положення тендерної документації не є дискримінаційними. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника, особливо у цей складний час, робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. У такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням в країні воєнного стану.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Для ДЕРЖАВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ПОЛТАВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ" такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника.
При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місця знаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
На даний час на території Полтавської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає.
Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
З огляду на вищевказане, Вимога про внесення відповідних змін до оголошення є зловживанням правами Учасника. Виходячи з сукупності вищевикладених обставин, вимога про усунення порушення не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Довідки від ОСР
Номер:
fe06427eb9b44c17a2c250cc2f28a3e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-16-005766-a.b1
Назва:
Довідки від ОСР
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до умов договору між оператором системи передачі та електропостачальником про надання послуг з розподілу електричної енергії не передбачено обов'язок оператора системи розподілу надання інформації про кількість споживачів, яких електропостачальник обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Неодноразово отримували у відповідь на запити такого характеру відмову від АТ "ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО" з посиланням на відсутність такого обов'язку в договорі. Тому, вимога документації до закупівлі щодо надання довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу, насить дискримінаційний характер. Вимагаємо вилучити дану вимогу з умов закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу про довідку.docx 18.08.2022 09:24
Дата подачі:
16.08.2022 14:52
Вирішення:
Шановний учасник! Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної документації до проведення закупівлі (у тому числі і вимог до учасника). Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення оголошення спрощеної закупівлі захищають інтереси замовників та постачальників.
В разі, якщо дійсно від ОСР на Ваш запит отримано відмову, то Замовника задовільнить вмотивований лист-пояснення про неможливість виконати дану вимогу, з додаванням до нього копій відповідей від ОСР з відмовою про надання наданої інформації. В такому разі Замовник не проти отримати в якості документального підтвердження того, що учасник обслуговує менше 50 000 споживачів гарантійний лист від учасника щодо кількості споживачів, яких він обслуговує станом на початок місяця, в якому оголошена дана закупівля, в т.ч. кількість споживачів в розрізі кожного оператора системи розподілу, з яким учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії. Замовник має право вибірково перевірити достовірність наданої учасником інформації шляхом направлення запиту(ів) окремому(им) ОСР. В разі встановленні факту надання недостовірної інформації пропозиція такого учасника підлягає відхиленню (дискваліфікації).
Зважаючи на те, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо кількості споживачів немає. Також варто відмітити, що деякі ОСР публікують інформацію про кількість клієнтів електропостачальника на свої сайтах. А томуВаше твердження про неможливість та ускладненість отримання необхідної інформації від ОСР, не відповідає дійсності. ОСР володіють інформацією про кількість споживачів електропостачальника та для підготовки інформації, яка вимагається замовником, не потрібно робити якихось додаткових зусиль.
Враховуючи те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника, щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації.
Відтак з поставленої вимоги щодо внесення змін в Документацію незрозуміло, яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необґрунтованість положення Документації, які ґрунтуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином така редакція Документації не відповідає Закону. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Статус вимоги:
Відхилено