-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фотокопіювальне обладнання (ДК 021:2015 - 30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку)
Завершена
115 810.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 579.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 579.05 UAH
Період оскарження:
11.08.2022 17:03 - 24.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційна вимога тд
Номер:
9cdcb19291284fd19552d0ef7f5d7bdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-11-010271-a.b2
Назва:
дискримінаційна вимога тд
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 11.08.2022 року було оголошено про відкриті торги на закупівлю UA-2022-08-11-010271-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку».
Під час аналізу Тендерної документації було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі, а саме у п.2 Додатку №3 було зазначено, що
У разі якщо, Учасник пропонує еквівалентні витратні матеріали, він має надати лист від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих Учасником витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
У тендерній документації Замовника відсутня інформація та підтвердження того, що у своїй роботі ДЕРЖАВНЕ БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому Замовник може вимагати від учасників «лист від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих Учасником витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника».
Крім того, вимога про необхідність подання у складі пропозиції такого листа призводить до обмеження конкуренції та усуває від участі в торгах учасників, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку № 3 до Тендерної документації. Так як виробник друкуючих пристроїв, що зазначений у Вашій Тендерній документації у посібниках користувача пристрою зазначають, що вони не мають можливості контролювати конструкцію та якість виготовлення еквівалентів, тому жоден виробник або його офіційне представництво ніколи не погодять можливість використання еквівалентного товару замість оригінального.
Вимога надати «лист від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих Учасником витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи представником товаровиробника в Україні, та стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент, тобто є дискримінацією, обмежує конкуренцію, спричиняє штучне завищення видатків замовника на закупівлю витратних матеріалів та може створити сприятливі умови для застосування корупційних схем, що забороняється ст. 3, 5, ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року.
Таким чином, внаслідок дії дискримінаційної вимоги п. 2 Додатку №3 до Тендерної документації усуваються від участі в торгах учасники, що пропонують еквівалент товару, який за технічними характеристиками відповідає товару виробників та торгових марок, що вказані в Додатку №3 до Тендерної документації, що призводить до обмеження конкуренції.
Враховуючи викладене та керуючись положеннями ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо:
Усунути дискримінаційну умову п. 2 Додатку №3 до Тендерної документації на закупівлю UA-2022-08-11-010271-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку, а саме «У разі якщо, Учасник пропонує еквівалентні витратні матеріали, він має надати лист від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих Учасником витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 14:00
Вирішення:
Добрий день. Шановний Учасник.
Тендерною документацією передбачено надання листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника, у зв’язку з тим, що у обладнання, до якого проводиться закупівля витратних матеріалів, триває гарантійний строк експлуатації.
Учасники мають можливість надати еквівалентні витратні матеріали при умові надання листа від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника.
Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний строк товару починається з моменту передачі Товару Замовнику.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
дискримінаційна вимога тд
Номер:
acb2d80da5904840b6c57e02d92e49c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-11-010271-a.b1
Назва:
дискримінаційна вимога тд
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 11.08.2022 року було оголошено про відкриті торги на закупівлю UA-2022-08-11-010271-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку».
Під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, що суперечить положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняє дискримінацію учасників процедури закупівлі.
Відповідно п. 1 Додатку №3 до Тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника.
Таку вимогу ДЕРЖАВНОГО БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ слід вважати свого роду вимогою про надання гарантії поставки. Проте, чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить.
До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару.
Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається.
Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки.
Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією.
Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Враховуючи викладене та керуючись положеннями ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо:
1. Усунути дискримінаційну умову п.1 Додатку №3 до Тендерної документації на закупівлю UA-2022-08-11-010271-a за предметом: «ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» про те, що Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 13:58
Вирішення:
Добрий день. Шановний Учасник.
Тендерною документацією передбачено надання листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника, у зв’язку з тим, що у обладнання, до якого проводиться закупівля витратних матеріалів, триває гарантійний строк експлуатації.
Учасники мають можливість надати еквівалентні витратні матеріали при умові надання листа від Виробника пристрою для друку або його представництва в Україні про можливість використання запропонованих витратних матеріалів без погіршення технічних характеристик пристрою для друку, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника.
Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний строк товару починається з моменту передачі Товару Замовнику.
Статус вимоги:
Відхилено