-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт із заміною віконних та дверних блоків будівель КНП «1 територіальне медичне об'єднання» на вул. В. Навроцького, 23 (ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація)
Місцезнаходження Замовника: вул. І. Миколайчука, 9, м. Львів, 79059. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова якою викладено - українська
Торги не відбулися
13 221 223.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 66 106.12 UAH
мін. крок: 0.5% або 66 106.12 UAH
Період оскарження:
10.08.2022 21:45 - 22.08.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо вимог у тендерної документації
Номер:
a3191630e3694b02a7770e36701efd27
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-010081-a.b3
Назва:
Щодо вимог у тендерної документації
Вимога:
У Розділі №3 Додатку №1 вказано, що Учасник повинен підтвердити досвід виконання робіт шляхом надання не менше двох аналогічних договорів де: … Вартість кожного одного з договорів має становити не менше очікуваної вартості закупівлі…. Ми вважаємо, що вимога щодо суми виконання робіт не менше очікуваної вартості закупівлі значно обмежує коло учасників закупівлі, адже в Законі «Про публічні закупівлі» в статті 22 п.4 вказано, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», також статті 5 визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, щоб не звужувати конкуренцію.
У статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено вимоги до учасників, а саме:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
{Абзац другий частини третьої статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1530-IX від 03.06.2021}
4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
У частини третьої статті 16 Закону зазначено - У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).Річного доходу а не вартості аналогічного (аналогічних) договорів яка має становити не менше очікуваної вартості закупівлі. Тому вище зазначена вимога є дискримінаційна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 19:42
Вирішення:
Шановний учаснику, замовник не вбачає у вищенаведених вимогах жодної дискримінації, адже відповідно до п.3. ч.2 статті 16 Закону він вправі зазначати в тендерній документації перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх кваліфікаційним критеріям. При цьому, нормами Закону Замовник не обмежується у можливості вибору та встановленні порядку надання документального підтвердження інформації про відповідність встановленим критеріям. Тобто, Закон не обмежує Замовника у можливості конкретизації, який саме має бути аналогічний договір та надає замовнику право самостійно визначати форму підтвердження даної кваліфікаційної вимоги, враховуючи специфіку предмету закупівлі.
Предметом даної закупівлі є Капітальний ремонт із заміною віконних та дверних блоків будівель КНП «1 територіальне медичне об'єднання» на вул. В. Навроцького, 23 (ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація), де очікувана вартість виконаних робіт становить 13`221`223.20 грн, враховуючи вищенаведене, а також специфіку за даним видом робіт, дану кваліфікаційну вимогу тендерної документації, вважаємо прийнятною для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору.
Жодний нормативний акт не містить чіткої вказівки, щодо методології чи механізму встановлення критеріїв до підтвердження аналогічного договору, тобто досвіду Учасника. Замовник керується виключно рекомендаціями Уповноваженого органу та напрацьованою за роки практикою під час встановлення цього кваліфікаційного критерію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.08.2022 22:01
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо внесення змін у ТД
Номер:
8df4fc89c2b74e1aa35c5741622d1d7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-010081-a.b2
Назва:
Щодо внесення змін у ТД
Вимога:
У Розділі №3 Додатку №1 вказано, що Учасник повинен підтвердити досвід виконання робіт шляхом надання не менше двох аналогічних договорів де: … Вартість кожного одного з договорів має становити не менше очікуваної вартості закупівлі…. Ми вважаємо, що вимога щодо суми виконання робіт не менше очікуваної вартості закупівлі значно обмежує коло учасників закупівлі, адже в Законі «Про публічні закупівлі» в статті 22 п.4 вказано, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», також статті 5 визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, щоб не звужувати конкуренцію. З метою здійснення прозорості та дотримання конкуренції просимо Вас усунути дискримінаційні вимоги щодо Учасників закупівлі.
Також зазначаємо, що згідно Додатку №2 до Тендерної документації відсутня інформація, щодо м2 демонтованих вікон, відсутня специфікації вікон які монтуються, розміру пiдвiконних дошок та віконних зливів, відсутня кількість м3 розчину для зв. відкосів, відсутня специфікації дверей які монтуються. Просимо Вас внести зміни у тендерну документацію та надати до дефектного акту локальний кошторис та пiдсумкову вiдомiсть ресурсiв
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 09:36
Вирішення:
Згідно вимог частини першої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У частині другій статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік таких критеріїв. Таким чином, Закон передбачає можливість встановлення кваліфікаційних критеріїв, які покликані допустити до участі в закупівлі лише тих учасників, які володіють певним досвідом, матеріально-технічною базою тощо. Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасника наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх кваліфікаційним критеріям, законодавством не визначено. Разом з тим, зі змісту частини третьої статті 16 Закону вбачається, що відповідний перелік документів визначається Замовником. Замовником на виконання вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційний критерій – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовником визначено спосіб документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію. Згідно Розділом 3 Додатку 1 тендерної документації Учасником в складі тендерної пропозиції подається скановані з оригіналу копії аналогічних договорів (не менше двох, один з них виконаний повністю), вартість кожного одного з договорів має становити не менше очікуваної вартості закупівлі.
Разом з тим, Учасником не зазначено, яким чином Замовник дискримінує учасника встановивши вимогу про надання аналогічних договорів, вартість виконаних робіт за якими має становити не менше очікуваної вартості закупівлі. Зазначена вимога встановлюється Замовником до невизначеного кола Учасників, є обов’язковою для всіх та кожного з них. Будь-який Учасник на рівних засадах має змогу підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію.
Здійснення Учасником капітального ремонту на систематичній основі вказує на наявність актуального досвіду у відповідній галузі господарювання, наявність кваліфікованого персоналу та матеріально-технічної бази. В той же час, відсутність в учасника досвіду, який задовольняє умовам тендерної документації вказує на те, що Учасником капітальний ремонт здійснюється у незначних обсягах, не систематично. Разом з тим, звертаємо увагу на низку правових позицій судів України з приводу порушеного питання. Так Київським апеляційним адміністративним судом у постанові від 05.06.2018 за результатами розгляду справи № 826/9149/17 зазначено: 1) «якщо не встановлювати критерій виконання обсягів основних робіт, то фактично до участі в аукціоні повинні допускатися як підприємства, які виконували значні обсяги, так і ті, які надавали такого роду послуги в дрібних об'ємах, які не співмірні з обсягами цієї закупівлі»; 2) «критерій підтвердження досвіду виконання обсягів основних видів робіт по аналогічних договорах є об'єктивно необхідним для забезпечення якісного виконання договорів та не є дискримінаційним, оскільки надає можливість будь-яким учасникам, які виконували аналогічні роботи, взяти участь у закупівлі, підтвердивши його наявність відповідними договорами і іншими документами». Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 14.05.2020 за результатами розгляду справи № 826/18068/17 також зазначив: «законодавством надано замовнику тендерної процедури право орієнтуватися на власні потреби, а не на можливості потенційних учасників тендерної процедури, тому він не повинен приводити власні вимоги у відповідність до їх можливостей».
Також зазначаємо, що у Додаток 2 до Тендерної документації буде внесено зміни щодо вiдомості ресурсiв.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.08.2022 22:01
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо вимог тендерної документації.
Номер:
f3359bcedb9842909097e857207bf9e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-010081-a.b1
Назва:
Щодо вимог тендерної документації.
Вимога:
У Розділі №3 Додатку №1 вказано, що Учасник повинен підтвердити досвід виконання робіт шляхом надання не меньше двох аналогічних договорів де: … Вартість кожного одного з договорів має становити не менше очікуваної вартості закупівлі…. Ми вважаємо, що вимога щодо суми виконання робіт не меньше очікуваної вартості закупівлі значно обмежує коло учасників закупівлі, адже в Законі «Про публічні закупівлі» в статті 22 п.4 вказано, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», також статті 5 визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, щоб не звужувати конкуренцію. З метою здійснення прозорості та дотримання конкуренції просимо Вас усунути дискримінаційні вимоги щодо Учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.08.2022 19:24
Вирішення:
Згідно вимог частини першої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У частині другій статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік таких критеріїв. Таким чином, Закон передбачає можливість встановлення кваліфікаційних критеріїв, які покликані допустити до участі в закупівлі лише тих учасників, які володіють певним досвідом, матеріально-технічною базою тощо. Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасника наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх кваліфікаційним критеріям, законодавством не визначено. Разом з тим, зі змісту частини третьої статті 16 Закону вбачається, що відповідний перелік документів визначається Замовником. Замовником на виконання вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційний критерій – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовником визначено спосіб документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію. Згідно Розділом 3 Додатку 1 тендерної документації Учасником в складі тендерної пропозиції подається скановані з оригіналу копії аналогічних договорів (не менше двох, один з них виконаний повністю), вартість кожного одного з договорів має становити не менше очікуваної вартості закупівлі.
Разом з тим, Учасником не зазначено, яким чином Замовник дискримінує учасника встановивши вимогу про надання аналогічних договорів, вартість виконаних робіт за якими має становити не менше очікуваної вартості закупівлі. Зазначена вимога встановлюється Замовником до невизначеного кола Учасників, є обов’язковою для всіх та кожного з них. Будь-який Учасник на рівних засадах має змогу підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію.
Здійснення Учасником капітального ремонту на систематичній основі вказує на наявність актуального досвіду у відповідній галузі господарювання, наявність кваліфікованого персоналу та матеріально-технічної бази. В той же час, відсутність в учасника досвіду, який задовольняє умовам тендерної документації вказує на те, що Учасником капітальний ремонт здійснюється у незначних обсягах, не систематично. Разом з тим, звертаємо увагу на низку правових позицій судів України з приводу порушеного питання. Так Київським апеляційним адміністративним судом у постанові від 05.06.2018 за результатами розгляду справи № 826/9149/17 зазначено: 1) «якщо не встановлювати критерій виконання обсягів основних робіт, то фактично до участі в аукціоні повинні допускатися як підприємства, які виконували значні обсяги, так і ті, які надавали такого роду послуги в дрібних об'ємах, які не співмірні з обсягами цієї закупівлі»; 2) «критерій підтвердження досвіду виконання обсягів основних видів робіт по аналогічних договорах є об'єктивно необхідним для забезпечення якісного виконання договорів та не є дискримінаційним, оскільки надає можливість будь-яким учасникам, які виконували аналогічні роботи, взяти участь у закупівлі, підтвердивши його наявність відповідними договорами і іншими документами». Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 14.05.2020 за результатами розгляду справи № 826/18068/17 також зазначив: «законодавством надано замовнику тендерної процедури право орієнтуватися на власні потреби, а не на можливості потенційних учасників тендерної процедури, тому він не повинен приводити власні вимоги у відповідність до їх можливостей».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.08.2022 22:01