-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональний комп’ютер в комплекті, системний блок
Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається.
Завершена
342 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 710.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 710.00 UAH
Період оскарження:
10.08.2022 12:43 - 14.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
4ae0025fc889423386510cad2575cbd7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-004417-a.a3
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 1 Розділу III тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Відповідно до п.п. 3.6.2. п. 6 Розділу III тендерної документації, Технічні, якісні, кількісні характеристики зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Згідно п. 2 Загальних вимог Технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації, Інформацію про відповідність запропонованого до поставки Товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом надання під час проведення процедури (повинні бути завантажені в електронну систему на момент проведення аукціону) закупівлі сканованих копій наступних документів завірених печаткою учасника (у випадку її наявності).
2.1. Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов’язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника).
За пунктом 1. Персональний комп’ютер в комплекті Технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації, в графі “Додаткові вимоги” передбачено, зокрема:
- наявність у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft. Надати завірену копію.
Вважаємо, що вищенаведена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Звертаємо увагу, що вимога тендерної документації про наявність у Учасника саме статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft є дискримінаційною, та такою, що не дозволяє іншим учасникам, які не мають вищенаведеного статусу прийняти участь в процедурі закупівлі.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають статус партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Повідомляємо колегію, що скаржник за даною процедурою закупівлі за пунктом 1 Персональний комп’ютер в комплекті Технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації планує запропонувати товар продукції Dell Technologies (також відомої як DellEMC) - Системні блоки DELL OptiPlex 3080 MFF.
Звертаємо увагу, що з метою підтвердження гарантійних зобов'язань, скаржник має офіційний партнерський статус DellEMC (Authorized) та може від свого імені подавати заявку на участь у тендері, та, відповідно, постачати обладнання, програмне забезпечення, надавати послуги для продукції виробництва DellEMC на території України (підтверджуючі документи додаються).
Слід зазначити, що за пунктом 1 Персональний комп’ютер в комплекті Технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації, в графі “Операційна система” вимагається наявність попередньо встановленої ліцензованої ОС Windows 10 Pro.
Разом з тим, предметом закупівлі є саме персональний комп'ютер (робоча станція), яка включає в себе, зокрема, системний блок, а не закупівля операційних систем компанії Microsoft.
Звертаємо увагу колегії, що здійснення закупівлі системних блоків зі встановленою операційною системою безпосередньо у виробника і подальший продаж даного товару в процедурах закупівлі не потребує наявності статусу партнера компанії Microsoft, в тому числі рівня не нижче Silver.
Так, згідно інформації з офіційного сайту Microsoft (https://docs.microsoft.com/ru-ru/partner-center/learn-about-competencies), статус партнера компанії рівня Silver не дає нічого більшого, окрім демонстрації стабільної роботи і приверженості зобов'язань.
Зазначаємо, що навіть на вищенаведеному офіційному ресурсі Microsoft зазначено, що статус рівня Silver дозволяє виділити свій бізнес на фоні конкурентів, отримавши компетенцію Microsoft.
Таким чином статус рівня Silver – це додаткова привілегія, яка дозволяє обмежити коло потенційних учасників, при цьому аж ніяк не стосується предмета закупівлі. До того ж, для отримання такого рівня, по-перше, необхідно продемонструвати досвід у різних галузях, пов'язаних з бізнесом та технологіями. За вищенаведеним посиланням зазначені відповідні області та компетенції, які не стосуються постачання персональних комп'ютерів та системних блоків.
По-друге, для отримання статусу рівня Silver необхідно скласти необхідні іспити та пройти перевірку навичок. виконати вимоги щодо ефективності, сплатити щорічний внесок у сумі 1 440$, відповідно до інформації, зазначеній на офіційному ресурсі Microsoft https://partner.microsoft.com/ru-RU/membership/compare-offers-legacy.
Отже, встановлення вимоги щодо наявності у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver – це штучна вимога, яка дозволяє брати участь тільки “обраним” компанією Microsoft.
Водночас, здійснювати поставку персональних комп'ютерів зі встановленою операційною системою ОС Windows 10 Pro можна на законних підставах без вищенаведеного статусу партнера компанії Microsoft, оскільки які-небудь обмеження з приводу цього ані компанією Microsoft, ані діючим українським законодавством не встановлені.
Таким чином, скаржник, як учасник процедури закупівлі, повідомляє про те, що повністю відповідає іншим установленим вимогам тендерної документації та має намір брати участь в закупівлі з метою подальшого укладення договору про закупівлі.
Разом з тим, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності в Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації
Враховуючи наведене, наголошуємо, що вищезазначена вимога щодо наявності відповідного статусу жодним чином не вказують на неможливість виконання скаржника своїх зобов'язань за договором закупівлі, а лише обмежує участь в даній закупівлі та призводить до дискримінації, всупереч ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.
Таким чином, Скаржник вважає, що Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині вимог за пунктом 1. Персональний комп’ютер в комплекті Технічних вимог Додатку 2 до тендерної документації в графі “Додаткові вимоги” шляхом видалення вимоги щодо наявності у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft.
2. Відповідно до п.п. 5.2.3 п. 2 Розділу V тендерної документації, На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 3400.00 (три тисячі чотириста гривень 00 копійок) гривень, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Скаржник вважає, що вищенаведена вимога тендерної документації є незаконною, адже така вимога зобов'язує учасників здійснити оплату послуг третій особі, яка не є стороною відносин замовника та учасника у процесі співпраці та змушує учасника нести зайві витрати у процесі участі у торгах.
Також звертаємо увагу, що така вимога не належить до предмету закупівлі, яким є ДК 021:2015:30213300-8 Настільні комп’ютери, а положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації.
Таким чином, витрати, пов'язані з юридично-консультаційними послугами, не відносяться до предмету закупівлі, а пункт щодо відшкодування зазначених витрат на користь третіх осіб, що надають юридичні послуги, не можуть бути включені до тендерної документації.
Базуючись на вищезазначеному, скаржник вважає п.п. 5.2.3 п. 2 Розділу V тендерної документації щодо оплати послуг консультанта торгів дискримінаційним, незаконним та таким, що підлягає вилученню з тендерної документації Замовника.
Скаржник вважає, що наведені вище юридично-консультаційні послуги, які надаються Замовнику третіми особами, не можуть бути віднесені до предмета закупівлі, оскільки в подальшому витрати на їх надання можуть бути включені до витрат учасника за процедурою закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, скаржника.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині вилучення пункту щодо оплати витрат в сумі 3400.00 (три тисячі чотириста гривень 00 копійок) гривень, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг.
3. Відповідно до п.п. 6.1.1. п. 1 Розділу VI тендерної документації, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону, Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Згідно ч. 3 ст. 32 Закону, про відміну тендеру з підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації.
Разом з тим, всупереч ч. 3 ст. 32 Закону, в тендерній документації не зазначено чітко про те, що Замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, саме з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Враховуючи наведене, тендерна документація в цій частині не узгоджується з вимогами ч. 1 та ч. 3 ст. 32 Закону, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині вимог щодо п.п. 6.1.1. п. 1 Розділу VI тендерної документації.
4. Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 2 Розділу VI тендерної документації, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до ч. 5 ст. 33 Закону, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Разом з тим, тендерна документація не містить інформації про те, що оскарження рішень замовника в цій частині здійснюється саме до органу оскарження.
Враховуючи наведене, тендерна документація в цій частині не узгоджується з вимогами ч. 5 ст. 33 Закону, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині вимог щодо п.п. 6.2.1. п. 2 Розділу VI тендерної документації.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.docx 19.08.2022 10:26
- Выделите свой бизнес на фоне конкурентов, получив компетенции Майкрософт - Partner Center _ Microsoft Docs.pdf 19.08.2022 10:26
- Додаток 3.docx 19.08.2022 10:26
- Додаток 2.docx 19.08.2022 10:26
- 22_08_11_Авторизаційний_Альфаметрік-ПРЦО(ПК+МОН).pdf 19.08.2022 10:26
- Скарга ТОВ Альфаметрік на умови UA-2022-08-10-004417-a.docx 19.08.2022 10:26
- Вимоги до статусу Silver з офіційного сайту Microsoft.png 19.08.2022 10:26
- ТД ПК.doc 19.08.2022 10:26
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf 19.08.2022 10:27
- Скарга ТОВ Альфаметрік на умови UA-2022-08-10-004417-a.pdf 19.08.2022 10:27
- рішення від 23.08.2022 № 5490.pdf 23.08.2022 14:15
- інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації Замовнику від 30.08.2022 № 1338.pdf 30.08.2022 14:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.09.2022 № 5716.pdf 07.09.2022 10:33
- рішення від 06.09.2022 № 5716.pdf 08.09.2022 14:44
- заперечення 25.08.2022 09:14
- заперечення на скаргу скан 25.08.2022 09:14
- Додаткові пояснення АМКУ 31.08.2022 12:51
- Додаткові пояснення 31.08.2022 12:51
- протокол внесення змін до тендерної документації на викотнання рішення АМКУ 09.09.2022 10:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.08.2022 11:20
Дата розгляду скарги:
30.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.08.2022 14:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2022 14:45
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2022 10:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення органу оскарження № 5716-р/пк-пз від 06.09.2022 року Замовник вніс зміни у тендерну документацію згідно мотивувальної частини рішення.
Вимога
Відхилено
Стосовно усунення дискримнаціної вимоги
Номер:
9d1ef3cf803444c7a9ee950a1a3500c6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-004417-a.b2
Назва:
Стосовно усунення дискримнаціної вимоги
Вимога:
Відповідно до положень частини 2 Статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі “ «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.»
В тендерній документації встановлено непередбачені законом кваліфікаційні критерії ,які видаються за Технічні вимоги до предмета закупівлі, та визначаються таким чином:
«- наявність у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft. Надати завірену копію.»
Викладена вимога не є технічною вимогою до предмета закупівлі, а є вимогою до учасників та їх кваліфікації, що приводить до дискримінації учасників та обмежує конкуренцію.
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до законодавства та видалити із тендерної документації вимогу про наявність у учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 18:35
Вирішення:
Доброго дня, Комунальне некомерційне підприємство «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» уважно вивчило Ваше питання щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональний комп’ютер в комплекті, системний блок)» та повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 3.6.2. частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен також надати наявність у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft. Надати завірену копію.
Перш за все, Замовник повинен бути впевненим у тому, що все обладнання,та програмне забезпечення яке закуповується, має високу якість та належний рівень сервісної підтримки на території України саме від виробника товару, а не компанії, яка зацікавлена продати товар сьогодні. Лист від виробника із зазначенням статусу є гарантією того, що товар буде в оригінальній (заводський) комплектації, без втручання у конструктив обладнання. Враховуючи вищевикладене, лист від виро компанії Microsoft не містить специфічних форм та не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних та технічних характеристик товару та підтвердженням гарантійного терміну обслуговування.
Також позицію щодо відсутності дискримінації у зазначених умовах підтримує і Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, зокрема, у своїх рішеннях від 08.06.2018 № 5498-р/пк-пз, від 13.08.2020 № 15536-р/пк-пз та інших.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога до умов закупівлі
Номер:
159c2288403c4a928a5f68d5b0c2f523
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-004417-a.a1
Назва:
Вимога до умов закупівлі
Вимога:
Маємо повідомити шановному Замовнику, що вказана у тендерній документації компетенція, а саме наявність у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, не мають жодного відношення до спроможності Учасника здійснювати продаж персональних комп’ютерів, що є предметом закупівлі. Детальний опис та призначення компетенцій є загальнодоступними на офіційних інтернет- ресурсах компанії Microsoft і ми просимо шановного Замовника ознайомитися з ними при нагоді та пересвідчитися, що дана компетенція підтверджує спроможність партнера Microsoft надавати послуги, жодна з яких не є предметом закупівлі.
Таким чином, дана вимога є суто дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію та призводить до завищення закупівельної ціни, що вступає в протиріччя одразу з декількома статтями закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідно, вимагаємо вилучити вимогу, процитовану вище, з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.08.2022 14:31
Вирішення:
Доброго дня, Комунальне некомерційне підприємство «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» уважно вивчило Ваше питання щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональний комп’ютер в комплекті, системний блок)» та повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 3.6.2. частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен також надати наявність у Учасника статусу партнера компанії Microsoft не нижче рівня Silver, що підтверджується відповідним листом компанії Microsoft. Надати завірену копію.
Перш за все, Замовник повинен бути впевненим у тому, що все обладнання,та програмне забезпечення яке закуповується, має високу якість та належний рівень сервісної підтримки на території України саме від виробника товару, а не компанії, яка зацікавлена продати товар сьогодні. Лист від виробника із зазначенням статусу є гарантією того, що товар буде в оригінальній (заводський) комплектації, без втручання у конструктив обладнання. Враховуючи вищевикладене, лист від виро компанії Microsoft не містить специфічних форм та не є дискримінаційною вимогою, а є гарантуванням дотримання учасником якісних та технічних характеристик товару та підтвердженням гарантійного терміну обслуговування.
Також позицію щодо відсутності дискримінації у зазначених умовах підтримує і Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, зокрема, у своїх рішеннях від 08.06.2018 № 5498-р/пк-пз, від 13.08.2020 № 15536-р/пк-пз та інших.
Статус вимоги:
Відхилено