-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з видалення великогабаритних відходів
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
10.08.2022 11:28 - 09.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
5346d729b40b4eec9f859b110e69f15a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-003023-a.b4
Назва:
дискримінаційні умови закупівлі
Скарга:
тендерна документація містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення безпідставних та надмірних вимог, які не відповідають предмету закупівлі та не характерні для надання послуг, що закуповуються. Вказані дії є грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель. Детальне обгрунтування наведено у скарзі, що додається
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з ЄДР.pdf 20.08.2022 19:49
- Свідоцтво Медсестра Капука.pdf 20.08.2022 19:49
- Свідоцтво про державну реєстрацію.pdf 20.08.2022 19:49
- сертификат ISO 14001.pdf 20.08.2022 19:49
- сертификат ISO 9001.pdf 20.08.2022 19:49
- Свідоцтво контролер тех.стану КТЗ Козловский.pdf 20.08.2022 19:49
- Скарга.pdf.p7s 20.08.2022 19:49
- Штатний розпис.pdf 20.08.2022 19:49
- рішення від 23.08.2022 № 5500.pdf 23.08.2022 14:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.08.2022 № 5641.pdf 31.08.2022 11:24
- рішення від 30.08.2022 № 5641.pdf 31.08.2022 14:22
- Відповідь на скаргу 25.08.2022 16:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2022 21:41
Дата розгляду скарги:
30.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.08.2022 14:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.08.2022 14:22
Дата виконання рішення Замовником:
14.09.2022 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня , були внесені зміни 05.09.2022р.
Вимога
Вирішена
щодо дискримінаційної умови надання послуг
Номер:
7ebebece4d474bef81315d95d524a5e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-003023-a.b3
Назва:
щодо дискримінаційної умови надання послуг
Вимога:
Комунальним підприємством «Житлово-комунальний сервіс «Порто - Франківський» (надалі - Замовник) в Тендерній документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги з видалення великогабаритних відходів) встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель.
Пунктами 1, 3 Додатку 2 до тендерної документації на Закупівлю Замовником встановлені наступні вимоги до учасників:
Послуги з вивезення відходів включають: збирання великогабаритних відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію/видалення/ знешкодження/ захоронення великогабаритних відходів.
Учасник самостійно має здійснювати навантаження відходів у контейнери за допомогою спеціальних транспортних засобів (навантажувачів).
При цьому Учасник має виконати також наступні вимоги:
підтвердити наявність у нього мінімум 1 навантажувача, а також на навантажувач надати копію свідоцтва про державну реєстрацію та гарантійний лист щодо його технічного стану (згідно вимог під.1.1 п.1 Додатку 1 до тендерної документації);
гарантувати наявність не менш ніж 1 водія навантажувача який має посвідчення тракториста-машиніста з дозволом на категорію D1, E1 (копія посвідчення тракториста-машиніста учасником додається) (згідно вимог під.1.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації).
Таким чином Замовник встановив для учасників єдиний спосіб навантаження відходів - механічний за допомогою навантажувачів, яке має виконувати виключно водій навантажувача з посвідченням тракториста-машиніста та з дозволом на категорію D1, E1.
Пункт 3 Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 19.01.2015 №21 визначає, що вантажно-розвантажувальні роботи - це комплекс заходів, спрямованих на підняття різноманітних вантажів з метою їх завантаження чи розвантаження; такі роботи застосовуються для навантаження (розвантаження) або вивантаження вантажів вручну або за допомогою спеціалізованої техніки (вантажопідіймальних кранів і машин, навантажувачів, автоелектрокарів).
Таким чином, діючим законодавством України передбачено 2 безпечних та фізично можливих способи навантаження відходів:
1. Вручну
2. За допомогою спеціалізованої техніки.
Крім того, у випадку навантаження відходів з використанням спецтехніки, такою технікою може бути не лише навантажувач, а й вантажопідіймальний кран, автоелектрокар або інша вантажопідіймальна машина.
Незважаючи на це, Замовник умисно обмежив способи навантаження відходів, а також звузив можливість використання спеціалізованої техніки до одного виду - навантажувача.
Предметом Закупівлі є послуги з вивезення та видалення великогабаритних відходів. Відповідно до п.2 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070, під великогабаритними відходами розуміються тверді відходи, розміри яких перевищують 50 x 50 x 50 сантиметрів, що не дає змоги розмістити їх у контейнерах об’ємом до 1,1 куб. метра.
Отже, враховуючи специфіку та фізичні властивості великогабаритних відходів їх навантаження можна здійснити як вручну, так і з використанням будь-якої спеціалізованої техніки, а не лише навантажувача.
Вказавши у тендерній документації вимогу щодо механічного навантаження відходів та використання для цього виключного навантажувача, а також вимогу щодо виконання такого навантаження виключно водієм навантажувача з посвідченням тракториста-машиніста та з дозволом на категорію D1, E1, Замовник умисно обмежив коло суб’єктів господарювання, які здатні надавати послуги за предметом Закупівлі з дотриманням усіх кількісних, якісних та технічних характеристик та можуть бути учасниками Закупівлі, проте виконують навантаження великогабаритних відходів вручну або механічним способом, але з використання відмінної від навантажувачів спеціалізованої техніки (вантажопідіймальний кран, автоелектрокар або інша вантажопідіймальна машина) та техніки, яка не потребуює посвідчення тракториста-машиніста з дозволом на категорію D1, E1. Такі відверто звужені та умисно деталізовані Замовником вимоги є дискримінаційними для потенційних учасників Закупівлі.
Незаконність та дискримінаційність вказаної вимоги Замовника підтверджує Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №28769-р/пк-пз від 30.12.2021 року, Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-12-06-007034-c.
Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення публічної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 18:34
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику! Уважно розглянувши Ваше звернення та детально опрацювавши його зміст, повідомляємо наступне, будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога умов надання послуг, навантажувач
Номер:
8e163f66eb7f495cb08ee8e386762ebe
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-003023-a.b2
Назва:
Вимога умов надання послуг, навантажувач
Вимога:
Комунальним підприємством «Житлово-комунальний сервіс «Порто - Франківський» (надалі - Замовник) в Тендерній документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги з видалення великогабаритних відходів) встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель.
Пунктами 1, 3 Додатку 2 до тендерної документації на Закупівлю Замовником встановлені наступні вимоги до учасників:
Послуги з вивезення відходів включають: збирання великогабаритних відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію/видалення/ знешкодження/ захоронення великогабаритних відходів.
Учасник самостійно має здійснювати навантаження відходів у контейнери за допомогою спеціальних транспортних засобів (навантажувачів).
При цьому Учасник має виконати також наступні вимоги:
підтвердити наявність у нього мінімум 1 навантажувача, а також на навантажувач надати копію свідоцтва про державну реєстрацію та гарантійний лист щодо його технічного стану (згідно вимог під.1.1 п.1 Додатку 1 до тендерної документації);
гарантувати наявність не менш ніж 1 водія навантажувача який має посвідчення тракториста-машиніста з дозволом на категорію D1, E1 (копія посвідчення тракториста-машиніста учасником додається) (згідно вимог під.1.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації).
Таким чином Замовник встановив для учасників єдиний спосіб навантаження відходів - механічний за допомогою навантажувачів, яке має виконувати виключно водій навантажувача з посвідченням тракториста-машиніста та з дозволом на категорію D1, E1.
Пункт 3 Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 19.01.2015 №21 визначає, що вантажно-розвантажувальні роботи - це комплекс заходів, спрямованих на підняття різноманітних вантажів з метою їх завантаження чи розвантаження; такі роботи застосовуються для навантаження (розвантаження) або вивантаження вантажів вручну або за допомогою спеціалізованої техніки (вантажопідіймальних кранів і машин, навантажувачів, автоелектрокарів).
Таким чином, діючим законодавством України передбачено 2 безпечних та фізично можливих способи навантаження відходів:
1. Вручну
2. За допомогою спеціалізованої техніки.
Крім того, у випадку навантаження відходів з використанням спецтехніки, такою технікою може бути не лише навантажувач, а й вантажопідіймальний кран, автоелектрокар або інша вантажопідіймальна машина.
Незважаючи на це, Замовник умисно обмежив способи навантаження відходів, а також звузив можливість використання спеціалізованої техніки до одного виду - навантажувача.
Предметом Закупівлі є послуги з вивезення та видалення великогабаритних відходів. Відповідно до п.2 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070, під великогабаритними відходами розуміються тверді відходи, розміри яких перевищують 50 x 50 x 50 сантиметрів, що не дає змоги розмістити їх у контейнерах об’ємом до 1,1 куб. метра.
Отже, враховуючи специфіку та фізичні властивості великогабаритних відходів їх навантаження можна здійснити як вручну, так і з використанням будь-якої спеціалізованої техніки, а не лише навантажувача.
Вказавши у тендерній документації вимогу щодо механічного навантаження відходів та використання для цього виключного навантажувача, а також вимогу щодо виконання такого навантаження виключно водієм навантажувача з посвідченням тракториста-машиніста та з дозволом на категорію D1, E1, Замовник умисно обмежив коло суб’єктів господарювання, які здатні надавати послуги за предметом Закупівлі з дотриманням усіх кількісних, якісних та технічних характеристик та можуть бути учасниками Закупівлі, проте виконують навантаження великогабаритних відходів вручну або механічним способом, але з використання відмінної від навантажувачів спеціалізованої техніки (вантажопідіймальний кран, автоелектрокар або інша вантажопідіймальна машина) та техніки, яка не потребуює посвідчення тракториста-машиніста з дозволом на категорію D1, E1. Такі відверто звужені та умисно деталізовані Замовником вимоги є дискримінаційними для потенційних учасників Закупівлі.
Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення публічної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 18:24
Опис причини скасування:
помилкова
Дата скасування:
15.08.2022 18:32
Вимога
Вирішена
вимога ISO
Номер:
c7ef36e6b7544c74a517b552f381a4a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-003023-a.b1
Назва:
вимога ISO
Вимога:
Комунальним підприємством «Житлово-комунальний сервіс «Порто - Франківський» (надалі - Замовник) в Тендерній документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (Послуги з видалення великогабаритних відходів) встановлені дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі, що є службовим зловживанням та грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель.
Так, п.п. 3.10 та 3.11 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен мати Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно таких видів діяльності: збирання безпечних відходів, оброблення та видалення безпечних відходів, технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів, перевезення вантажів автомобільним транспортом, загального прибирання будинків, діяльності із прибирання будинків і промислових об'єктів.
Предметом закупівлі є послуги з видалення великогабаритних відходів. В свою чергу п.1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що послуги з вивезення відходів мають включати: збирання великогабаритних відходів за контейнерною схемою, механічне навантаження відходів, перевезення, утилізацію /видалення/ знешкодження/ захоронения великогабаритних відходів.
Таким чином, ні предмет закупівлі, ні суть послуг з вивезення відходів не включає в себе технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, загального прибирання будинків, діяльності із прибирання будинків і промислових об'єктів. Окрім того, чинним законодавством України не передбачений обов'язок суб'єктів господарювання, що надаються послуги з вивезення та видалення великогабаритних відходів, здійснювати самостійне технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів. Як і в будь-якій іншій сфері діяльності, такі послуги можуть отримуватись у спеціалізованих організацій. Що ж стосується таких видів діяльності як загальне прибирання будинків та діяльності із прибирання будинків і промислових об'єктів, то вказані види діяльності стосуються виключно прибирання будинків, промислових об'єктів та інших приміщень всередині, а не зовні на вулиці.
Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника про надання учасником Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) стосовно таких видів діяльності як технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, а також загального прибирання будинків, діяльності із прибирання будинків і промислових об'єктів жодним чином не стосується предмету закупівлі.
Також звертаємо увагу на те, що сертифікація за системою ISO наразі в Україні не є обов'язковою, а діючим законодавством та відповідними Стандартом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 взагалі не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення конкретного переліку видів господарської діяльності у самому сертифікаті. Суб’єкт господарювання проходить сертифікацію на визначені ним за власним бажанням види господарської діяльності, які відповідають зареєстрованим КВЕДам, наявній матеріально-технічній базі та специфіці роботи конкретного підприємства.
Вважаємо, що вищенаведена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників публічної закупівлі, які можуть надавати послуги за предметом закупівлі якісно, ефективно та на умовах максимальної економії, але не мають відповідних сертифікатів або отримали їх на інші види діяльності.
Незаконність та дискримінаційність вимоги Замовника щодо надання учасниками закупівлі Сертифікатів ISO, які не мають жодного відношення до послуг, що закуповуються, а також встановлення вичерпного переліку видів діяльності, щодо яких учасник має надати сертифікат, також підтверджує Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх рішеннях №11323-р/пк-пз від 24.05.2021 року, №9206 - р/пк-пз від 27.04.2021 року, №4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року та інші.
Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вказані дії Замовника є грубим порушення основних принципів державних закупівель та вимог статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить прямі ознаки корупційних проявів та зловживань Замовника, та є складом правопорушення, передбаченого ст.50 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді антиконкурентних дії, обмежувальної, дискримінації діяльності, а також склад кримінальних злочинів, передбачених ст.191 Кримінального кодексу України у вигляді привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, та злочину, передбаченого ст.364 Кримінального кодексу України у вигляді зловживання владою або службовим становищем.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо усунути дискримінаційні умови для проведення публічної закупівлі, викладені у даній вимозі, та привести умови Тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2022 18:23
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику! Уважно розглянувши Ваше звернення та детально опрацювавши його зміст, повідомляємо наступне, будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено