-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія з послугою по її розподілу – 220000 кВт*год
Торги не відбулися
1 432 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 322.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 322.00 UAH
Період оскарження:
10.08.2022 08:58 - 22.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено
проект договору
Номер:
7d79a0da4e254124b9cbdd9ae2a10a4d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-000263-a.b2
Назва:
проект договору
Вимога:
Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".
Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 2 ст. 2 вказаного Закону, основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема: правилами роздрібного ринку.
Порядок зміни постачальника детально регламентований розідлом VI постанови НКРЕКП № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії».
Пункт 6.1.2. Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб'єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.
Пункт 6.1.14. Адміністратор комерційного обліку може відмовити у забезпеченні зміни електропостачальника у таких випадках:
1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії обраній комерційній пропозиції електропостачальника), підтвердження якої здійснюється за запитом нового електропостачальника до адміністратора комерційного обліку;
2) відсутності у споживача чинного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи;
3) припинення електроживлення об'єкта (об'єктів) споживача за зверненням чинного електропостачальника або наявності на дату ініціювання споживачем процедури зміни електропостачальника такого звернення, надісланого в установленому порядку.
Отже, враховуючи розділ VI постанови НКРЕКП № 312, зміну постачальника за запитом здійснює та підтверджує адміністратор комерційного обліку, який в свою чергу має регламентовані п. 6.1.14 підстави для відмови у зміні постачальника. Виконавець договору (постачальник) не може нести відповідальність за дії суб’єктів ринку електричної енергії на які він за своїм процесуальним статусом не впливу.
Положення п. 9.6 проекту договору є таким, шо не відповідає розділу VI постанови НКРЕКП № 312, порушує вимоги ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії». Пункт 9.6 вимагаємо виправити,та проонуємо наступну редакцію: «У разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме у разі набуття постачальником статусу «дефолтного», в зв‘язку з чим постачання електричної енергії Споживачу буде здійснюватися постачальником «останньої надії», постачальник зобов’язаний відшкодувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та ціною (тарифом) встановленою цим Договором, протягом усього терміну дії договору Споживача із постачальником «останньої надії» та повне відшкодування збитків завданих у зв’язку з неможливістю виконання постачальником своїх зобов’язань.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.08.2022 15:24
Вирішення:
Відхилити вимогу з наступних підстав
Відповідно до умов тендерної документації з метою забезпечення виконання умов договору передбачено, що відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», забезпечення виконання договору про закупівлю - надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником за договором про закупівлю.
Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладання договору, забезпечення виконання договору про закупівлю робіт у вигляді безумовної, безвідкличної банківської гарантії. Оригінал документу, що підтверджує внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, має бути поданий у вигляді оформленої банківської гарантії. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 3 (трьох) відсотків вартості договору.
Вважаємо забезпечення банківською гарантією виконання умов договору достатнім.
Умови договору визначені в Додатку 5 до тендерної документації відповідно до ч. 1 ст. 627 ЦК України зазначено, що сторони, відповідно до ст. 6 цього Кодексу, є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
проект договору
Номер:
c3257d8a257d42189ede6f1db1fd100f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-10-000263-a.b1
Назва:
проект договору
Вимога:
Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17).
Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов».
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні (позиція суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду по справі №927/491/19 від 18.06.2021р.), щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору:
- перерахунку ціни (порогові показники);
- формули розрахунку нової ціни;
- якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку;
- цінове застереження (підстава для дострокового розірвання);
- підстави для розірвання умов договору у зв’язку з недосягненням згоди щодо зміни ціни.
Адже замовник не може не розуміти волатильність ціни на електричну енергію, а отже має встановити однаковий та прозорий критерій перегляду ціни за одииницю товару для кожного учасника, в іншому випадку договір без зазначеня вказаних критеріїв розглядається, як договір з фіксованим тарифом (позиція об’єднаної палати). Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору.
Вимагаємо надати роз’яснення, замовник вважає за можливе здійснювати постачання електричної енергії з фіксованим тарифом? Або привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.08.2022 15:23
Вирішення:
Відхилити вимогу з наступних підстав
Відповідно до п 5.3 Додатку 5 тендерної документації Істотні умови договору (проект договору) визначено, що
«5.3. Істотні умови цього договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Сторони можуть внести зміни до договору у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Споживача а також у випадку зменшення обсягу споживчої потреби товару. В такому випадку ціна договору зменшується залежно від зміни таких обсягів;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
У разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10 % від ціни за одиницю товару, зацікавлена сторона ініціює внесення змін у договір щодо зміни ціни за одиницю товару. Наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою(ми) або листом(ми) (завіреними копіями цих довідки(ок) або листа(ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку. До розрахунку ціни за одиницю товару приймається ціна щодо розміру ціни на товар на момент укладання Договору (з урахуванням внесених раніше змін до Договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим Договором;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Сторони можуть внести зміни до договору у випадку покращення якості товару за умови, що така зміна не призведе до зміни товару та відповідатиме тендерній документації в частині технічних вимог до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Підтвердженням можуть бути документи технічного характеру з відповідними висновками, наданими уповноваженими органами, що свідчать про покращення якості, яке не впливає на технічні характеристики товару;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування.
Зміна ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування може відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, сума Договору може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Підтвердженням можливості внесення таких змін будуть чинні (введені в дію) нормативно-правові акти;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Сторони вносять до договору зміни у разі зміни регульованого тарифу на передачу електричної енергії, з моменту набрання чинності нормативно-правовим актом, яким встановлено (змінено) регульовану ціну (тариф) на передачу електричної енергії. Постачальник письмово звертається до Споживача щодо зміни ціни за одиницю товару. Підтвердженням необхідності внесення таких змін є чинні (введені в дію в порядку встановленому законодавством) нормативно-правові акти відповідного уповноваженого органу або держави щодо встановлення (зміни) регульованого тарифу на передачу електричної енергії. Сума Договору при цьому може змінюватися в залежності від таких змін в бік збільшення або в бік зменшення без зміни обсягу закупівлі;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41Закону України «Про публічні закупівлі».
5.4. В разі необхідності зміни істотних умов Договору, в тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку та/або зміни регульованої ціни (тарифу), Сторона ініціатор такої зміни зобов’язана підготувати та направити на погодження іншій стороні проект змін до цього Договору у формі додаткової угоди. Зміни до договору про закупівлю оформляються в такій самій формі, що й договір про закупівлю, а саме у письмовій формі шляхом укладення додаткової угоди.
5.5. Пропозицію щодо внесення змін до договору може зробити кожна із Сторін Договору забороняється внесення зміни до ціни договору в сторону збільшення в перший місяць його дії..
5.6. Пропозиція щодо внесення змін до договору має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Обмін інформацією щодо внесення змін до договору здійснюється у письмовій формі шляхом взаємного листування.
5.7. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну умов договору, у 5-ти денний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.»
Відповідно в договорі визначено порядок зміни договірної ціни.
Постачання електричної енергії буде здійснюватись за тарифами визначеними в тендерній пропозиції.
Статус вимоги:
Відхилено