• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015 48320000-7 Пакети програмного забезпечення для роботи з графікою та зображеннями (ліцензійне програмне забезпечення visio pro 2016)

Завершена

125 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 27.11.2017 17:52 - 30.11.2017 18:30
Вимога
Вирішена

Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі

Номер: fd8202ec90c04714bb869b94ac2e448c
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-27-002483-b.c1
Назва: Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі
Вимога:
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі: 1) Вимагати від учасника-переможця аукціону обов’язкової публікації в остаточній пропозиції ОБОХ параметрів, які ідентифікують продукцію: точного коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. Публікувати остаточну пропозиції на порталі Prozorro. 2) Вказувати у специфікаціях договорів, які укладаються з переможцем торгів ОБИДВА параметри, які ідентифікують продукцію: точний коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. ПОЯСНЕННЯ ВИМОГ. (ЗАСТЕРЕЖЕННЯ: Дані вимоги не є оскарженням вибору переможця торгів, не є звинуваченням або підозрою у скоєнні переможцем або учасниками будь-яких маніпуляцій. Вимоги стосуються забезпечення прозорості закупівлі, шляхом унеможливлення дій замовника щодо вибору пропозицій, в яких не розкрито, який саме продукт або ліцензія пропонуються.) Останнім часом, у публічних закупівлях поширюється схеми маніпуляцій у проведенні тендерів і закупівель на програмне забезпечення. Найбільше поширення ці схеми набули у закупівлях ліцензій та програмного забезпечення Microsoft. Суть маніпуляцій полягає в підміні предмета закупівлі на етапі постачання. Основні методи маніпуляцій: 1) Підміна ліцензій OLP або легалізації, які було оголошено предметом закупівлі, ліцензіями OEM, які дешевше. Дана схема є нелегальною, оскільки ліцензії OEM призначені виключно для виробників персональних комп’ютерів (ПК), які виробляють ПК під власною торговою маркою. Ліцензії OEM не можуть продаватися окремо від ПК кінцевому користувачу. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошується на придбання ліцензій FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, але на етапі укладення договору підміняється ліцензіями FQC-08909 Microsoft Windows 10 Pro 64-bit Russian 1pk DVD, які значно дешевші. 2) Підміна закупівлі ліцензій закупівлею електронних ліцензій, які дешевше, але мають обмеження у способах використання, не закріплюються за організацією, яка їх придбала і можуть бути вільно використані поза її межами, та привласнені сторонніми особами, а також не враховуються у обсягах закупівель, що позбавляє організацію можливості отримання знижок на наступні закупівлі продукції Microsoft. На даний момент, електронні ключі офіційно не постачаються в Україну, але їх можна придбати на зовнішніх ринках, наприклад у Росії. Якщо партнер Microsoft, таким чином, займається реекспортом – він порушує ліцензійні правила Microsoft, що означає припинення статусу офіційного партнера Microsoft. З іншого боку, такі дії мають бути розглянуті на відповідність діючому законодавству про санкції. Приклад, який зафіксовано: Постачання електронних ліцензій: FQC-09131 Microsoft Windows 10 Professional 32-bit/64-bit All Lng PK Lic Online DwnLd NR, постачання електронних ліцензій: FQC-08788 Windows 10 Professional 32/64-Bit USB постачання у державний сектор контрафактних електронних ліцензій продуктів Office, Project, Visio замість ліцензій рівня GOV (OLP GOV) 3) Підміна рівня знижки для державних установ. Існує три рівня знижки і три відповідних ліцензії на кожний продукт: OLP A Gov, OLP B Gov, OLP C GOV. Причому, ціна на OLP C Gov значно нижча за OLP A Gov. Річь у тім, що знижка С GOV надається замовникам, які досягли певного обсягу закупівель продуктів Microsoft або взяли на себе відповідні зобов’язання. Шахрайська схема працює наступним чином: Замовник оголошує закупівлю ліцензій OLP A Gov але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії A Gov на ліцензії C Gov, які значно дешевші. Дана схема реалізується виключно за домовленістю з замовником, який, оголошуючи торги, має рівень знижки OLP A Gov, але очікує отримати OLP C Gov до закінчення закупівлі, про що повідомляє лише одному з учасників. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій 021-10587 OfficeStd 2016 UKR OLP A Gov, але на етапі поставки постачальник підміняє їх на ліцензії 021-10555OfficeStd 2016 UKR OLP C Gov 4) Підміна типу ліцензій, наприклад – замовник оголошує торги на «коробочну» версію продукту, але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії коробочної версії на ліцензії легалізації, або OLP, які значно дешевші. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій FQC-09128 Win Pro 10 32-bit/64-bit Ukrainian USB, але на етапі укладання договору ці ліцензії підміняються ліцензіями FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, які значно дешевші. Всі ці схеми працюють наступним чином: шахраї приймають участь у закупівлі та етапі аукціону пропонують ціну, яка нижче собівартості, або майже дорівнює собівартості, і виграють аукціон. Після чого, на етапі укладення або виконання контракту здійснюють підміну предмету закупівлі та отримують неправомірну вигоду за рахунок державних коштів. Є підстави вважати що більшість цих випадків відбуваються за попередньої змови або згоди замовника. Маємо звернути увагу на той факт, що: 1) підміна ліцензій, описана вище не підпадає під дію терміну «або еквівалент». У всіх випадках мова йде про піратський спосіб отримання програмного забезпечення, аналогічний способу використання піратським чином згенерованих ключів. Але в даному випадку, за ліцензії, отримані піратським шляхом замовник сплачує державними коштами. 2) Наведені вище схеми, та їх варіанти є прямим порушенням закону «Про публічні закупівлі» у багатьох статтях. 3) Виявити маніпулятивні схеми можна по таким ознакам: - Замовник не надає кодів та найменувань ліцензій у тендерній документації, хоча всі ці коди та найменування добре відомі. Замовник відмовляється надати такі коди та найменування, посилаючись на «досвід» учасників, які самі мають їх обрати. - Учасник, не надає відповідних кодів а ні у пропозиції, ані у остаточній пропозиції, ані у договорі. - Коди ліцензій та їх найменування у договорі та остаточній пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Міністерство соціальної політики розглянуло Вашу вимогу та дійшло висновку, що Ваша інформація дуже корисна для нас. При закупівлі програмного забезпечення замовник зробить кроки, які будуть направлені на досягнення ефективності використання бюджетних коштів.
Статус вимоги: Задоволено