-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова
Завершена
177 601.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 888.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 888.01 UAH
Період оскарження:
05.08.2022 08:43 - 12.08.2022 08:48
Вимога
Є відповідь
щодо усунення порушень
Номер:
42e4e6ddf7c84673af3e2a55da759a27
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-05-000300-a.b3
Назва:
щодо усунення порушень
Вимога:
ВИМОГА
щодо усунення порушень Замовником
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЛАВДОРСТРОЙ» (далі за текстом - Скаржник) приймає участь у спрощеній закупівлі «Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова» (UA-2022-08-05-000300-a), Замовник - Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради.
До участі у закупівлі подало свої пропозиції два учасника:
ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»
ФОП Оганесян Агван Арамович
За результатами аукціону, переможцем закупівлі було визначено ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ».
26 серпня 2022р. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/4 (далі за текстом - Протокол) пропозицію ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» було відхилено. Замовник вирішив відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі UA-2022-08-05-000300-a за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова Фастівського району Київської області) ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" ( код ЄДРПОУ 40090765) згідно «Вимоги до документації пропозиції Учасника» «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі»:
- не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону;
- наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону;
- тендерна пропозиція не відповідає оголошення про проведення спрощеної закупівлі,
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням, а Протокол №26-08/4 від 26 серпня 2022 вважаємо необґрунтованим, безпідставним, прийнятими всупереч законодавства України, та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», а також ці дії Замовника порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі». Учасник ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» через електронну систему закупівель подало вимогу щодо усунення порушень Замовником.
29.08.2022 у системі закупівель Замовник розмістив Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/5 від 26.08.2022, відповідно якого ФОП Оганесян Агван Арамович було визнано переможцем згідно з предметом закупівлі (код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) поточний ремонт дороги по вул. Січових Стрільців в селищі Борова, Фастівського району», та вирішено укласти договір про закупівлю.
Учасник – ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» категорично не згоден з прийняттям такого рішення з наступних обставин: тендерна пропозиція ФОП Оганесян Агван Арамович не відповідає умовам тендерної документації, а саме:
1. Згідно вимог Документації спрощеної закупівлі (Затверджено Протокольним рішенням № 4-08/2 від 04.08.2022р.) Учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель (далі – Система) до кінцевого строку подання пропозицій у вигляді сканованої кольорової копії у форматі PDF (скановані документи повинні бути викладені в повному обсязі, а саме: мати чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.).
Згідно вимог Документації спрощеної закупівлі (Затверджено Протокольним рішенням № 4-08/2 від 04.08.2022р.) Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про виконання за 2 останні роки аналогічного договору, який безпосередньо стосується предмета закупівлі або його частини (вказати назву та контактні дані Замовника, назву предмету закупівлі, рік виконання). Для підтвердження завершення робіт в складі пропозиції надаються форми КБ-3 та форми КБ-2В, прийняті Замовником на суму виконання договору (договорів) та лист-відгук про виконання аналогічного договору.
ФОП Оганесян Агван Арамович на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надано два договору
- Договір №192 від 19 серпня 2020р. з додатками. Деякі листи не містять дати підписання, а саме, файл Договір_192, лист 9, 16.
- Договір № 195 від 19 серпня 2020р. з додатками. Деякі листи не містять дати підписання, а саме, файл Договір_195, лист 9, 15.
Учасником - ФОП Оганесян Агван Арамович не виконано вимоги Документації спрощеної закупівлі, Документи, надані Учасником не мають чіткий вигляд повного (завершеного) документу, печатки, підпису і т.ін.).
2. Згідно вимог Документації спрощеної закупівлі Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді Інформацію про наявність ліцензій та дозволів на надання послуги, якщо це передбачено чинним законодавством України.
Учасником - ФОП Оганесян Агван Арамович не надано інформацію про Ліцензію.
У складі своєї пропозиції Учасником надано файл «Інформація про наявність ліцензії та дозволів» вих.№ 6 від 16.08.2022, у якому Учасник просто повідомляє, що відповідно до Технічного завдання даний від робіт не підлягає ліцензуванню, та посилається на Постанову Кабінету Міністрів України від 30.03.2016р. №256. Однак, по – перше, Лист вих.№ 6 від 16.08.2022 не містить в собі інформацію про ліцензію, а містить повідомлення, що даний від робіт не підлягає ліцензуванню, Учасник просто повідомляє, що даний від робіт не підлягає ліцензуванню, а по - друге Постанова Кабінету Міністрів України від 30.03.2016р. №256 на яку посилається Учасник втратила чинність у 2020році. Тобто, Учасник ФОП Оганесян Агван Арамович не виконав вимоги Документації, не надав інформацію про ліцензію.
3. Згідно вимог Документації спрощеної закупівлі у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Подається у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника з інформацією про наявність інженерно-технічних працівників і робітників необхідних професій і кваліфікації, які можуть бути залучені до виконання робіт за предметом закупівлі із зазначенням ПІБ, посади, освіти, досвіду роботи за фахом. Керівник Учасника (ФОП) повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер з охорони праці повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Виконавець робіт повинен мати освіту за напрямком «Будівництво та експлуатація автомобільних шляхів» (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер-кошторисник повинен мати кваліфікаційний сертифікат який відповідно до реєстру атестованих осіб перебуває в статусі «Чинний» (надається у складі пропозиції).
Учасник ФОП Оганесян Агван Арамович у довідці від 16.08.2022р. №4 зазначив, що Оганесян Агван Арамович головний інженер, директор.
Посвідчення та протокол, щодо навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг» надано на директора Оганесян Агван Арамович,
Посвідчення та протокол, щодо навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» надано на головного інженера Оганесян Агван Арамович,
Посвідчення та протокол щодо навчання з питань пожежної безпеки надано на головного інженера Оганесян Агван Арамович,
Не зрозуміло, Агван Арамович займає дві посади, чи працює за самітництвом, або суміщенням посад – Наказу не надано.
Учасник - ФОП Оганесян Агван Арамович не виконав вимоги Документації.
4. Згідно вимог Документації спрощеної закупівлі у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати Кошторисні розрахунки ЦІНИ ПРОПОЗИЦІЇ ( пояснювальна записка, локальний кошторис, зведений кошторисний розрахунок, договірна ціна, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат) складені згідно з переліком та обсягами відображеними в технічних вимогах (Додаток 2).
ФОП Оганесян Агван Арамович у складі своєї пропозиції надано файл «Кошторис Січових Стрільців», однак Розрахунки №№1-4., підсумкова відомість ресурсів, Локальний кошторис на будівельні роботи, загальновиробничі витрати на будову, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01, зведений кошторисний розрахунок не підписані особою, яка їх склала. Якщо відповідні документи (Кошторисна документація) були розроблені та складені, вони повинні бути підписані особою, яка їх склала.
Учасник - ФОП Оганесян Агван Арамович не виконав вимоги Документації.
Тендерна пропозиція ФОП Оганесян Агван Арамович не відповідає умовам тендерної документації
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію та порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1.об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення наших майнових прав.
На підставі викладеного Вимагаємо:
1. Скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/5 від 26 серпня 2022 щодо визначення ФОП Оганесян Агван Арамович переможцем спрощеної процедури згідно з предметом закупівлі (код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) поточний ремонт дороги по вул. Січових Стрільців в селищі Борова, Фастівського району, Київської області та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Січові Стрільці на перем.pdf 30.08.2022 14:41
- Відповідь С.Стрільців 2.docx 01.09.2022 10:18
Дата подачі:
30.08.2022 14:41
Вирішення:
На Ваш лист № 30/08/22-2 від 30.08.2022 року, щодо усунення порушень Замовником, а саме: скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/5 від 26 серпня 2022 щодо визначення ФОП Оганесян Агван Арамович переможцем спрощеної процедури згідно з предметом закупівлі (код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) поточний ремонт дороги по вул. Січових Стрільців в селищі Борова, Фастівського району, Київської області (далі-Переможець) та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради повідомляє:
1. Договір №192 від 19 серпня 2020р. з додатками. Деякі листи не містять дати підписання, а саме, файл Договір_192, лист 9, 16.
Договір № 195 від 19 серпня 2020р. з додатками. Деякі листи не містять дати підписання, а саме, файл Договір_195, лист 9, 15.
У Договорі №192 від 19 серпня 2020р. дата підписання стоїть на стор.20.
У Договорі №195 від 19 серпня 2020р. дата підписання стоїть на стор.19.
2. Інформація про наявність ліцензій та дозволів на надання послуги, якщо це передбачено чинним законодавством України. Лист Учасника ФОП Оганесян А.А. вих.№ 6 від 16.08.2022р. містить інформацію про наявність ліцензій та дозволів.
Учасник посилається на те, що 18 березня 2020 року набрали чинності дві Постанови КМУ від 13.03.2020 року №218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду».
Згідно з Постановою КМУ №218 ліквідовано Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ДАБІ) та утворено центральний орган виконавчої влади – Державну сервісну службу містобудування України (Держсервісбуд).
Також, Згідно законодавства України, ліцензія на поточний ремонт не видається.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (в редакції постанови Кабінету міністрів України від 03.02.2021 №77), Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки надсилається поштою до територіального органу Держпраці або адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці. Тому ФОП Оганесян А.А. надав у склад пропозиції дозвільний документ, а саме Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, необхідної для виконання робіт згідно технічного завдання.
3. У довідці про правомочність підпису документів пропозиції та укладення договору вих.№ 5 від 16.08.2022р. зазначена наступна інформація:
На відміну від юридичних осіб фізичні особи-підприємці діють без установчих документів (Статут, протокол загальних зборів, наказ про призначення та інші) та обов’язкового формування статутного капіталу.
Фізична особа-підприємець є одночасно і власником бізнесу, і органом управління ним.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 128 Господарського кодексу України та ст. 52 Цивільного кодексу України фізична особа – підприємець відповідає за зобов’язаннями, пов’язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном.
Тим більш, що Замовник не вимагав документи, які підтверджують працевлаштування робітників Учасника.
4. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) та надана у форматі pdf., скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником.
Вимоги щодо підписання особою, яка їх склала не було.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
щодо усунення порушень
Номер:
aa66c4b0dba14c3388cb7bb0c194cdd6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-05-000300-a.b2
Назва:
щодо усунення порушень
Вимога:
ВИМОГА
щодо усунення порушень Замовником
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СЛАВДОРСТРОЙ» (далі за текстом - Скаржник) приймає участь у спрощеній закупівлі «Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова» (UA-2022-08-05-000300-a), Замовник - Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/4 від 26.08.2022р. (далі за текстом - Протокол) пропозицію ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» було відхилено. Замовник вирішив відхилити пропозицію учасника спрощеної закупівлі UA-2022-08-05-000300-a за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова Фастівського району Київської області) ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" ( код ЄДРПОУ 40090765) згідно «Вимоги до документації пропозиції Учасника» «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі»:
- не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону;
- наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону;
- тендерна пропозиція не відповідає оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме:
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням, а Протокол №26-08/4 від 26 серпня 2022 вважаємо необґрунтованим, безпідставним, прийнятими всупереч законодавства України, та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», а також ці дії Замовника порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
По-перше: Замовник вказує у Протоколі, що Учасник ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" Учасник ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" у довідці від 19.08.2022р. №19/08/22-18 зазначив, що директором та інженером з охорони праці є Воронов Олег Вітальйович та на нього надані протоколи, посвідчення тільки як на директора та наказ про суміництво інженера з охорони праці. Але ж, якщо один працівник займає дві посади, то на нього повинні бути посвідчення та протоколи як на директора, так і на інженера з охорони праці. Городецький Денис Андрійович у довідці вказаний виконавцем робіт, а в протоколах і посвідченнях він то виконавець робіт, то інженер з охорони праці. Посвідчення та протокол на нього як на інженера з охорони праці є тільки з питань пожежної безпеки. Наказу про сумітництво немає.
Категорично не погоджується з таким рішенням, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» спрощеній закупівлі «Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова» (UA-2022-08-05-000300-a), не має довідки № 19/08/22-18 від 19.08.2022.
На виконання вимог Документації відповідної закупівлі, у складі пропозиції, Учасником ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вих.№ 17/08/22-5 від 17.08.2022. з інформацією про наявність інженерно-технічних працівників і робітників необхідних професій і кваліфікації, які можуть бути залучені до виконання робіт за предметом закупівлі із зазначенням ПІБ, посади, освіти, досвіду роботи за фахом. Керівник Учасника має вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надано копія диплому), пройшов навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надано копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер з охорони праці має вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надано копія диплому) та пройшов навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надано копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Виконавець робіт має освіту за напрямком «Будівництво та експлуатація автомобільних шляхів» (надано копія диплому) та пройшов навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» (надано копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер-кошторисник має кваліфікаційний сертифікат який відповідно до реєстру атестованих осіб перебуває в статусі «Чинний» (надано у складі пропозиції).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» зазначено, що директор є Воронов О.В., та згідно Наказу №152/1-к від 27.07.2022 «Про виконання обов’язків інженера з охорони праці» він поряд з основною роботою виконує обов’язки інженера з охорони праці (за вакантною посадою) у порядку суміщення посад без звільнення від основної роботи. Директор Воронов О.В. не може пройти навчання з охорони праці як інженер з охорони праці, це буде порушенням законодавства. Він не займає одночасно дві посади, а на посаді – директор виконує обов’язки інженера з охорони праці.
Протоколи і посвідчення з навчання з охорони праці надані на директора Воронова О.В. Директор пройшов навчання з охорони праці і як керівник Товариства і як особа, що виконує обов’язки інженера з охорони праці. Відповідно і посвідчення надані на посаду директор. Він має вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надано копія диплому) та пройшов навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надані копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Тобто, виконано усі вимоги Замовника викладені у тендерній документації.
На теперішній час, згідно штатного розпису посада – Інженер з охорони праці є вакантна. Коли на посаду інженера з охорони праці буде прийнято працівника він буде проходити навчання з охорони праці як інженер з охорони праці та мати відповідні протоколи та свідоцтва саме на свою посаду та на свою фамілію.
Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, визначені у Законі України «Про охорону праці», Наказі Державного комітету України № 255 від 15.11.2004 р. «Про затвердження Типового положення про службу охорони праці», Наказі Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» та інш., у жодному з законодавчих акті з охорони праці не має вимоги, якщо посадова особа виконує повноваження інженера з охорони праці, вона повинна мати свідоцтва про навчання з охорони праці, як на основній посаді, так і такі ж самі, за той самою програмою навчання і на посаді за суміщенням, вона може пройти навчання, однак не повинна. Головне, що і директор Воронов О.В. і виконроб Городецький Д.А. мають вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надано копія диплому) та пройшли навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надані копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Усі вимоги Замовника викладені у тендерній документації виконано у повному обсязі.
По – друге: у Протоколі Замовник прописує - Розмір кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва в 2022 році складає 12101, 81 грн.
- Участник ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" застосував 15040 грн. та не надав відповідних розрахунків
Не погоджуємося з таким рішенням: В тендерній документації немає вимоги надання розрахунку кошторисної заробітної плати учасника.
Щодо розміру середньомісячної заробітної плати. Відповідно до п. 5.3 Настанови з визначення вартості будівництва «заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників- будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади».
Відповідно до розрахунку розміру заробітної плати на 2022 рік, який враховується на стадії складання ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) та при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконання робіт ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»: складає 18047,00 грн.
При розрахунку тендерної пропозиції показник кошторисної заробітної плати був врахований в розмірі 15040,00 грн., що не суперечить кошторисному ціноутворенню.
По – друге: Замовник у Протоколі вказує - Згідно Додатоку 27 до Настанови з визначення вартості будівництва (пункт 4.39) - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, показник для визначення розміру адміністративних витрат складає 3,89 грн/люд.год.
Не погоджуємося з таким рішенням: Згідно п. 5.17. Настанови з визначення вартості будівництва «адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково- аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).»
Відповідно до розрахунку адміністративних витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку показник адміністративних витрат ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» складає 27 грн/люд.год.
По – третє: Замовник у Протоколі прописує - Учасник ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ" при складанні Договірної цини застосував кошти на покриття ризику 1,89207 т.грн., що не відповідає технічному завданню;
Не погоджуємося з таким рішенням: Відповідно до п. 5.31 «у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів».
Також, згідно 5.32. «під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б компенсували його втрати на такий випадок.».
Таким чином, згідно до Додатку 28 Настанови з визначення вартості будівництва учасником ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» було враховано показник коштів на покриття ризиків в розмірі 1,89207 т. грн в своїй пропозиції.
По – четверте: Локальний кошторис № 04-01-01 відноситься до класифікації «Об’єкти енергетичного господарства», що не відповідає технічному завданню до тендерної документації на «Поточний ремонт дороги». Даний вид робіт відноситься до класифікації «Благоустрій території» і має шифр локального кошторису 07-01-01.;
Не погоджуємося з таким рішенням: Класифікація «Об’єкти енергетичного господарства» наведена як найменування глави 4 у Додатку №8 Настанови з визначення вартості будівництва. У даному додатку наведена номенклатура зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, яка є примірною, а не обов’язковою.
Відповідно до п. 3.30 Настанови з визначення вартості будівництва «для окремих галузей господарства і видів об’єктів будівництва найменування і номенклатура глав зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, а також найменування, кількість і порядок розташування граф у ньому та у формах іншої кошторисної документації можуть бути уточнені.»
У кошторисній документації учасника ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», а саме у Зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, Глава 4 вказана з найменуванням «Дорожній одяг». Тобто, локальний кошторис має шифр №04-01-01 за Главою 4. Дорожній одяг.
Також, технічним завданням в тендерній документації на «Поточний ремонт дороги» не вказано ніяких вимог найменувань глав та жодні такі найменування не впливають на результати розрахунків тендерної пропозиції.
По – п’яте: Замовник у Протоколі вказує - Локальний кошторис №04-01-01 – п. Виправлення профілю щебеневих основ з використання автогрейдера SEM 922 AWD без додавання нового матеріалу не відповідає додатку №2 до тендерної документації п.1 - Виправлення профілю основ щебеневих без додавання нового матеріалу. Шифр роботи СВ1-26-2 не відповідає кошторисним нормам на ремонтно-будівельні роботи;
Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером SEM 922 AWD, тип важкий, потужність 162 кВт (220 к.с.) , при товщини шару 15 см не відповідає додатку №2 до тендерної документації п.2 Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером, за товщини шару 15 см. Шифр роботи СВ1-21-1 не відповідає кошторисним нормам на ремонтно-будівельні роботи.
Не погоджуємося з таким рішенням: ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» було розроблено, погоджено ТК 311 «Ціноутворення та кошторисне нормування в будівництві» (лист від 29.10.2020 № 315) і затверджено наказом ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» від 04.11.2020 №64:
- СОУ Д.2.4-40090765-001:2020 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Автомобільні дороги»;
- СОУ Д.2.7-40090765-002:2019 «Ресурсні кошторисні норми експлуатації будівельних машин та механізмів. Машини та механізми для будівництва та ремонту автомобільних доріг, вулиць та проїздів»;
- Зміна 1 СОУ Д.2.7-40090765-002:2019 «Ресурсні кошторисні норми експлуатації будівельних машин та механізмів. Машини та механізми для будівництва та ремонту автомобільних доріг, вулиць та проїздів»;
- СОУ Г.1-40090765-003:2020 «Ресурсні елементні кошторисні норми на роботи з експлуатаційного утримання. Автомобільні дороги».
Зазначені у Додатку №2 до тендерної документації роботи з п.1 Виправлення профілю основ щебеневих без додавання нового матеріалу та п.2 Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером, за товщини шару 15 см були розраховані ТОВ «Славдорстрой» із заст
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Січові Стрільці на дискваліф.pdf 30.08.2022 14:40
- Відповідь С.Стрільців 1.docx 01.09.2022 10:11
Дата подачі:
30.08.2022 14:40
Вирішення:
На Ваш лист № 30/08/22-1 від 30.08.2022 року, щодо усунення порушень Замовником, а саме: скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №26-08/4 від 26 серпня 2022 щодо відхилення пропозиції ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» та прийняти пропозицію ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ», ухвалити рішення про визнання ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» переможцем спрощеній закупівлі «Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова» (UA-2022-08-05-000300-a), та ухвалити рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради повідомляє:
- вимогою Оголошення було "Інженер з охорони праці повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром)". Якщо директор Воронов О.В., згідно Наказу №152/1-к від 27.07.2022 «Про виконання обов’язків інженера з охорони праці» поряд з основною роботою виконує обов’язки інженера з охорони праці, то у протоколах і посвідченнях повинно було б вказано "директор, інженер з охорони праці за сумісництвом". Але ж, вами надано протоколи та посвідчення тільки на директора, що не відповідає вимогам оголошення;
- Згідно Додатоку 27 до Настанови з визначення вартості будівництва (пункт 4.39) - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, показник для визначення розміру адміністративних витрат складає 3,89 грн/люд.год.
Підрядник застосував показник для визначення розміру адміністративних витрат 27 грн/люд.год.
Згідно додатку №27 Настанови з визначення вартості будівництва показник розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт для ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальних роботи на пам’ятках архітектури та містобудування складає 3,89. Жодного обгрунтування та відповідних розрахунків за попередній період по підприємству для застосуванн показника 27 грн/люд.год. Підрядник не надав;
- Згідно Технічного завдання до тендерної документації Договірна ціна та розрахунки до неї (пояснювальна записка, розрахунок прибутку, адміністративних витрат, розрахунки інших витрат, підсумкова відомості ресурсів, об’єктні та локальні кошториси, розрахунки загальновиробничих витрат) мають бути складені, бажано, у програмному комплексі АВК-5 або в іншому, який має рекомендації Мінрегіону до застосування. При складанні Договірної цини підрядник застосував кошти на покриття ризику 1,89207 т.грн., що не відповідає технічному завданню.
В Технічному завданні Замовник не зазначив, що при складанні Договірної Ціни слід використовувати кошти на покриття ризику. Підрядник самовільно заклав ці кошти, тим самим порушивши умови торгів;
- розмір кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва в 2022 році складає 12101, 81 грн. Підрядник застосував 15040 грн. та не надав відповідних розрахунків-
З 31 січня 2022 року на сайті Держстату є інформація щодо середньомісячної заробітної плати за видами економічної діяльності за період з початку року у 2021 році (за видом діяльності «Будівництво» - 11289 грн).
Постановою КМУ №586 від 31.05.2021 визначено основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2022 – 2024 роки (прогнозний індекс споживчих цін на 2022 рік - 107,2 відсотків).
Розмір кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва в 2022 році на стадії розроблення проектної документації:
11289 х 1,072 = 12101,81 грн.
Якщо Підрядник використовує іншу заробітну плату при складанні кошторисних документів, він повинен надати обгрунтування;
- локальний кошторис № 04-01-01 відноситься до класифікації «Об’єкти енергетичного господарства», що не відповідає технічному завданню до тендерної документації на «Поточний ремонт дороги». Даний вид робіт відноситься до класифікації «Благоустрій території» і має шифр локального кошторису 07-01-01.- Згідно додатку №4 Настанови з визначення вартості будівництва - Глава 4. «Об’єкти енергетичного господарства», сюди входять Електростанції, трансформаторні підстанції та кіоски, лінії електропостачання тощо.
Глава №7 «Благоустрій та озеленення території»-це вертикальне планування території, улаштування доріжок, малі архітектурні форми, спортивні та ігрові майданчики, огорожа територій, зовнішнє освітлення, саджання дерев, чагарників, улаштування квітників, газонів
Тобто, поточний ремонт доріг повинен бути визначений у главі №7;
- Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером SEM 922 AWD, тип важкий, потужність 162 кВт (220 к.с.) , при товщини шару 15 см не відповідає додатку №8 до тендерної документації п.2 Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером, за товщини шару 15 см. Шифр роботи СВ1-21-1 не відповідає кошторисним нормам на ремонтно-будівельні роботи.
Згідно додатку №8 Технічному завдання п. 2 Улаштування основи зі щебенево-піщаної суміші автогрейдером, за товщини шару 15 см відповідає РЕКН на ремонтно-будівельні роботи, шифр ЕН 27-15-1, ЕН27-15-2.. При складанні Договірної Ціни Підрядник це не врахував та не надав обгрунтування для використання відомчих та індивідуальних РЕКН.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення проведення процедури закупівлі Замовником
Номер:
b295b20ad4c44236bfe774a1ea3e0556
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-05-000300-a.b1
Назва:
Вимога
щодо усунення порушення проведення процедури закупівлі Замовником
Вимога:
Вимога
щодо усунення порушення проведення процедури закупівлі Замовником
05.08.2022 Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради (далі - Замовник) оприлюднило в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» оголошення про державну закупівлю (спрощена закупівля) «Поточний ремонт ділянки дороги по вулиці Січових Стрільців в селищі Борова» (далі Закупівля), також була оприлюднена документація спрощеної закупівлі.
Ознайомившись зі змістом документації Закупівлі, вважаємо, що окремі її умови не відповідають вимогам законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Міістерства розвитку економіки, торговлі та сільського господарства України № 1572 від 17.08.2020 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства», чим порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію, а саме:
Відповідно Вимогам до документації пропозиції Учасника, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Подається у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника з інформацією про наявність інженерно-технічних працівників і робітників необхідних професій і кваліфікації, які можуть бути залучені до виконання робіт за предметом закупівлі із зазначенням ПІБ, посади, освіти, досвіду роботи за фахом. Керівник Учасника (ФОП) повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер з охорони праці повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Виконавець робіт повинен мати освіту за напрямком «Будівництво та експлуатація автомобільних шляхів» (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер-кошторисник повинен мати кваліфікаційний сертифікат який відповідно до реєстру атестованих осіб перебуває в статусі «Чинний» (надається у складі пропозиції).
Встановлення вимог в частині вищої освіти відповідного напрямку підготовки Інженеру з охорони праці є дискримінаційними умовами, встановлені без додержання норм законодавства України.
Закон України «Про охорону праці» визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні. Відповідно ст. 15 Закону України «Про охорону праці» На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Співробітники цієї служби повинні мати відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Тобто, співпрацівники служби охорони праці повинні знати Закони, нормативні акти з охорони праці, санітарно-гігієнічного забезпечення, надання першої допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, техногенної безпеки і надзвичайних ситуацій на виробництві, інструкції з охорони праці, повинні, пройти навчання з питань охорони праці, електробезпеки, технології робіт та пожежної безпеки, за напрямком діяльності підприємства, повинні мати опит роботи у сфері охорони праці. Жодного слова про вищу освіту відповідного напрямку підготовки Інженеру з охорони праці.
Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 255 від 15.11.2004 Затверджено Типове положення про службу охорони праці (далі - Положення). Навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводяться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Працівники служби охорони праці підприємства в своїй
діяльності керуються законодавством України, нормативно-правовими актами з охорони праці, колективним договором та актами з охорони праці, що діють в межах підприємства.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з п. 2 частини 2, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 року №3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ця думка також підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 759-р/пк-пз від 23.01.2019. Все вищевикладене підтверджує, що вимоги, встановлені Замовником у документації в частині вищої освіти відповідного напрямку підготовки Інженеру з охорони праці є дискримінаційними умовами, встановлені без додержання норм законодавства України. Ці вимоги порушують принципи недискримінації, максимальної економії та ефективності та конкуренцію.
До речі, раніш оприлюдненні Вами закупівлі (спрощені закупівлі, відкриті торги) в електронній системі закупівель «prozorro.gov.ua» не містили дискримінаційних вимог, були розроблені та затверджені згідно законодавства України.
Виходячи з вищевикладеного, просимо Замовника усунути порушення законодавства про публічні закупівлі в частині надання інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, встановлених Замовником у Документації спрощеної закупівлі «Поточний ремонт дороги по вул. Січових Стрільців в селищі Борова Фастівського району Київської області», затвердженої Протокольним рішенням № 4-08/2 уповноваженої особи від 4.08.2022 року розділу «Вимоги до документації пропозиції Учасника» шляхом викладення їх у наступній редакції:
«Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Подається у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника з інформацією про наявність інженерно-технічних працівників і робітників необхідних професій і кваліфікації, які можуть бути залучені до виконання робіт за предметом закупівлі із зазначенням ПІБ, посади, освіти, досвіду роботи за фахом. Керівник Учасника (ФОП) повинен мати вищу освіту відповідного напрямку підготовки (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та отримання автомобільних доріг», НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер з охорони праці, або особа, виконуюча його повноваження, повинен пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» та навчання з питань пожежної безпеки (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Виконавець робіт повинен мати освіту за напрямком «Будівництво та експлуатація автомобільних шляхів» (надається копія диплому) та пройти навчання відповідно до НПАОП 45.2-7.02-12 «Охорона праці та промислова безпека у будівництві» (надати копії протоколу і посвідчення, виданих навчальним центром). Інженер-кошторисник повинен мати кваліфікаційний сертифікат який відповідно до реєстру атестованих осіб перебуває в статусі «Чинний» (надається у складі пропозиції).»
У разі незадоволення нашої вимоги, не усунення порушень законодавства про публічні закупівлі, ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» залишає за собою право оскарження у судовому порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Січові Стрільці.pdf 11.08.2022 21:28
Дата подачі:
11.08.2022 21:28
Вирішення:
Шановний Учасник. Під встановленням вимоги надання копії диплому про вищу освіту відповідного напрямку на інженера з охорони праці малась на увазі наявність вищої освіти у сфері, пов'язаною з автомобільними дорогами, що ніяким чином не є дискримінаційною умовою, виходячи із предмету закупівлі. Дякуємо за питання.
Статус вимоги:
Задоволено