• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

Завершена

1 330 310.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 651.55 UAH
Період оскарження: 03.08.2022 15:02 - 15.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Проект Договору

Номер: 3af5acb2b5bf4b5a93ee4b87a3493203
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-03-006683-a.a1
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! 1) Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17). Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов». Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні (позиція суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду по справі №927/491/19 від 18.06.2021р.), щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору: - перерахунку ціни (порогові показники); - формули розрахунку нової ціни; - якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку; - цінове застереження (підстава для дострокового розірвання); - підстави для розірвання умов договору у зв’язку з недосягненням згоди щодо зміни ціни. Адже замовник не може не розуміти волатильність ціни на електричну енергію, а отже має встановити однаковий та прозорий критерій перегляду ціни за одииницю товару для кожного учасника, в іншому випадку договір без зазначеня вказаних критеріїв розглядається, як договір з фіксованим тарифом (позиція об’єднаної палати). Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору. Вимагаємо надати роз’яснення, замовник вважає за можливе здійснювати постачання електричної енергії з фіксованим тарифом? Або привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону. 2) Підпунктом 2 пункту 13.4 проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів». Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням. Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії". Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. Підпункт 2 пункту 13.4 порушено вимоги ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" щодо чіткості і ясності положень умов договору. Просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можє Постачальник, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»? Також просимо звернути уваги на правову позицію Верховного Суду у складі Об’єднаної Палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 753/11000/14-ц, провадження № 61-11сво17 (ЄДРСРУ№ 73500675) від 18 квітня 2018 року де зазначено, що «аналіз змісту договору купівлі-продажу свідчить, що правила встановленні статтею 213 ЦК України не дають можливості визначити справжній зміст відповідної умови договору купівлі-продажу щодо порядку проведення розрахунку, тому потрібно застосовувати тлумачення contra proferentem. Contra proferentem (лат. verba chartarum forties accipiuntur contra proferentem – слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав). Особа, яка включила ту або іншу умову в договір, повинна нести ризик, пов'язаний з неясністю такої умови. Це правило застосовується не тільки в тому випадку, коли сторона самостійно розробила відповідну умову, але й тоді, коли сторона скористалася стандартною умовою, що була розроблена третьою особою. 3) Редакція п.13.7 проекту договору не враховує можливість електронного листування, а також використання особистого кабінету на сайті постачальника. Враховуючи військову агресію РФ, Указ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» з подальшим продовженням його дії, наказ № 75 від 25.04.2022 року Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 30 травня 2022 року», список яких постійно оновлюється, трагічні події 24.02.2022р. змусили багатьох мешканців країни покинути свої місця проживання та місця роботи, доводиться облаштовуватись дистанційно. Оскільки небезпечність ситуації продовжує загрожувати відповідними наслідками (несправною роботою «укрпошти», інших поштових відділень, фізичної неможливості доставки важливої кореспонденції, збільшення термінів доставки, тощо), єдиним належним способом листування Сторонами договору, що вже давно є звичаєм ділового обороту, є електронне листування. Відповідно до ст. 14 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу. Враховуючи вищевикладене, пункт 13.7 проекту договору пропонуємо викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору, рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача.», або зазначити іншу редакцію, однак з урахуванням можливості використання електронного документообігу. 4) Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії". Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 2 ст. 2 вказаного Закону, основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема: правилами роздрібного ринку. Відповідно до п. 4.12. постанови НКРЕКП № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», та постанови НКРЕКП «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» від 28.12.2018 № 2118, а саме, п. 6.8.-6.12. де вказано, що до 16.00 7 числа М+1 ОСР/НЕК надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б". До 16.00 8 числа М+1 ОСР/НЕК та електропостачальники узгоджують фактичні сумарні обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М. Отже, звірення фактичних обсягів споживання електричної енергії споживачем між учасниками ринку електричної енергії здійснюється лише до 8 числа, що унеможливлює постачальника надавати рахунок/акт приймання-передачі з фактичними даними споживання «на останній календарний день розрахункового періоду та протягом 5 (п’ять) робочих днів». Пропонуємо до 12го числа місяця наступного за розрахунковим, або протягом 3 робочих днів, коли Постачальник отримає фактичні обсяги споживання по Споживачу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: згідно протоколу уповноваженої особи від 09.08.2022р
Статус вимоги: Відхилено