-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
молоко та вершки
Торги відмінено
2 130 462.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 304.62 UAH
мін. крок: 1% або 21 304.62 UAH
Період оскарження:
02.08.2022 11:37 - 14.08.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарги
Номер:
adf52e4525be49a6b7a24f15046d806f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-08-02-002933-a.c1
Назва:
Скарги
Скарга:
Департаментом освіти Луцької міської ради (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2022-08-02-002933-a про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua), було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі товару за ДК 021:2015 – код 15510000-6 МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності) (далі – Процедура закупівлі, Закупівля).
В даній Процедурі закупівлі взяли участь ПП Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство імені Шевченка (далі – ПОСП ім. Шевченка, а також – Переможець) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі – Скаржник).
За результатами розгляду тендерних пропозицій згідно оприлюднених на веб-порталі Уповноваженого органу 19.08.2022р. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та Протоколу № 2 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.08.2022р. ПОСП ім. Шевченка було визнано переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем.
В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ПОСП ім. Шевченка та про намір укласти договір з ПОСП ім. Шевченка передчасним та неправомірним з огляду на наступне.
1. Так, згідно п. 1.1 частини 1 розділу III тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Тендерна документація, а також ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, з інформацією про відповідність товару технічним вимогам/технічній специфікації (згідно вимог частини 6 розділу 3 ТД та Додатку 5 ТД).
Згідно п. 2 Додатку 5 ТД для підтвердження відповідності товару технічним вимогам Учасник повинен надати, серед іншого, сертифікат виданий на ім’я Виробника екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
В складі тендерної пропозиції ПОСП ім. Шевченка наявний файл «3.Щодо відповідності технічним вимогам_молоко.pdf», який містить Сертифікат на систему екологічного управління, виданий Органом з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія» та зареєстрований в реєстрі цього Органу 05.01.2022р.
В той же час, в у вищезгаданому файлі «3.Щодо відповідності технічним вимогам_молоко.pdf» також міститься Атестат про акредитацію, виданий Національним агентством з акредитації України Органу з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія» та зареєстрований 10.12.2020р. за № 8О127., яким, серед іншого, визначена сфера акредитації Органу з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія».
Як вбачається з вищезгаданого Атестату про акредитацію та додатку до нього, до сфери акредитації Органу з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія» не включено ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», а відтак Орган з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія» не акредитований у відповідній сфері для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності, тобто із сертифікації систем екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Відповідно до Інструкції ІН-15.08.02 (редакція 20) від 19.04.2022р. «Порядок використання знаків акредитації та посилання на акредитацію» (https://naau.org.ua/77-instruktsii-naau), затвердженої Національним агентством з акредитації України як уповноваженої державної організації в сфері акредитації згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», не можуть видаватися неакредитовані сертифікати (тобто сертифікат, що видається органом з сертифікації систем управління поза сферою його акредитації – як у даному випадку), коли вони мають бути показані чи надіслані третім сторонам (в даному випадку – Замовнику та іншим учасникам Закупівлі).
З огляду на вищевикладене, зважаючи, що Орган з сертифікації систем управління ДП «Волиньстандартметрологія» не акредитований у сертифікації систем екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), враховуючи, що за умовами ТД та Додатку 5 ТД сертифікат екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) об’єктивно має бути показаний та надісланий третім сторонам, зокрема, Замовнику та іншим учасникам Процедури закупівлі, наявний в складі тендерної пропозиції переможця Сертифікат на систему екологічного управління не може бути належним підтвердженням відповідності запропонованого товару технічним вимогам у цій частині умов Тендерної документації.
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ПОСП ім. Шевченка мала бути відхилена Замовником, оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. Згідно п. 1.1 частини 1 розділу III ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до пп. а) п. 10 частини 2 розділу V ТД для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю, учасники у складі тендерної пропозиції подають інформаційну довідку, складену за наведеною нижче формою, щодо осіб, які мають право укладати договори (угоди), пов’язані з господарською діяльністю учасника, та документи, що підтверджують правомочність особи на укладення договору про закупівлю, а саме, для юридичної особи, якщо посадова особа виступає від імені учасника згідно Статуту (чи іншого установчого документу), то учасник надає оригінал або копію документу, який підтверджує її повноваження (наказ про призначення керівника підприємства на посаду та протокол загальних зборів, акціонерів чи рішення власників про призначення його керівником або виписка з протоколу засновників про призначення директора, президента, голови правління і т.п.).
Отже, умовами ТД для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю для посадових осіб юридичних осіб, як учасників, передбачено надання як наказу про призначення керівника підприємства на посаду, так і протоколу вищого органу управління про призначення керівника (або виписки з такого протоколу).
В складі тендерної пропозиції ПОСП ім. Шевченка наявний файл «6.Документи для підтвердження повноважень_молоко.pdf», який містить документ за вих. № 9-Т від 08.08.2022р., в якому у відповідній таблиці зазначено документи, що підтверджують правомочність особи на укладення договору про закупівлю (копії або оригінали яких повинні бути надані Учасником в складі тендерної пропозиції), а саме – наказ № 1 від 19 квітня 2000 року «Про призначення директора ПОСП ім. Шевченка», та сам такий наказ.
Оригінал або копія протоколу загальних зборів про призначення відповідної особи (Туракова Андрія Антоновича) керівником або виписки з протоколу засновників про призначення директора відсутні, що є невідповідністю умовам Тендерної документації в цій частині, зокрема, встановленим Замовником згідно аб. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про закупівлі) вимогам за пп. а) п. 10 частини 2 розділу V Тендерної документації.
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ПОСП ім. Шевченка мала бути відхилена Замовником, оскільки такий учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам до учасника, встановленим Замовником відповідно до законодавства.
3. Згідно п. 1.1 частини 1 розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів, зокрема, інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Відповідно до абзацу 10 частини 3 розділу VI ТД Учасник, який подав тендерну пропозицію повинен підтвердити згоду із проектом договору, викладеним в Додатку 6 до цієї тендерної документації дотримання умов своєї тендерної пропозиції протягом строку встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації.
3.1. В складі тендерної пропозиції ПОСП ім. Шевченка відсутня згода (підтвердження згоди) із проектом договору, викладеним в Додатку 6 до цієї тендерної документації, що не відповідає умовам Тендерної документації у цій частині, зокрема, встановленим Замовником згідно аб. 1 ч. 3 ст. 22 Закону про закупівлі вимогам за ч. 3 розділу VІ Тендерної документації.
3.2. В складі тендерної пропозиції ПОСП ім. Шевченка відсутня згода (підтвердження згоди) із дотримання умов своєї тендерної пропозиції протягом строку встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації, що не відповідає умовам Тендерної документації у цій частині, зокрема, встановленим Замовником згідно аб. 1 ч. 3 ст. 22 Закону про закупівлі вимогам за ч. 3 розділу VІ Тендерної документації.
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ПОСП ім. Шевченка мала бути відхилена Замовником, оскільки такий учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам до учасника, встановленим Замовником відповідно до законодавства.
З огляду на викладене вище, тендерна пропозиція ПОСП ім. Шевченка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а сам учасник не відповідає встановленим аб. 1 ч. 3 ст. 22 Закону про закупівлі вимогам до учасника, у вищенаведених частинах, та мала бути відхилена Замовником.
Таким чином, рішення Замовника про визнання ПОСП ім. Шевченка переможцем у Процедурі закупівлі є необґрунтованим, безпідставним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації та Закону про закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
В той же час, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція ПОСП ім. Шевченка не відповідала встановленим умовам Тендерної документації та мала бути відхилена Замовником відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 31 Закону про закупівлі.
Не відхиливши тендерну пропозицію ПОСП ім. Шевченка, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону про закупівлі, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а сам учасник не відповідає вимогам до учасника, встановленим Замовником відповідно до законодавства згідно аб. 1 ч. 3 ст. 22 Закону про закупівлю.
Однак такого зроблено не було, що порушує право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, як це передбачено ст. 5 Закону про закупівлі.
Враховуючи викладене вище, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Департаментом освіти Луцької міської ради Процедури закупівлі товару за ДК 021:2015 – код 15510000-6 МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-08-02-002933-a, зокрема, у вигляді необґрунтованого та безпідставного визнання ПП Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство імені Шевченка (ПОСП ім. Шевченка) переможцем.
3. Зобов'язати Департамент освіти Луцької міської ради скасувати рішення про визнання ПОСП ім. Шевченка переможцем та про намір укласти договір з ПОСП ім. Шевченка у Процедурі закупівлі товару за ДК 021:2015 – код 15510000-6 МОЛОКО ТА ВЕРШКИ (молоко 3,2% жирності), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-08-02-002933-a, та завершити Процедуру закупівлі у відповідності до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга у закупівлі UA-2022-08-02-002933-a на ріш. №2 від 19.08.2022.docx.p7s 29.08.2022 15:34
- Скарга у закупівлі UA-2022-08-02-002933-a на ріш. №2 від 19.08.2022.docx 29.08.2022 15:34
- Доручення на уповноважену особу.pdf 29.08.2022 15:34
- Скарга у закупівлі UA-2022-08-02-002933-a на ріш. №2 від 19.08.2022.pdf 29.08.2022 15:34
- Скарга у закупівлі UA-2022-08-02-002933-a на ріш. №2 від 19.08.2022.pdf.p7s 29.08.2022 15:34
- 6.Документи для підтвердження повноважень_молоко.pdf 29.08.2022 15:34
- 3.Щодо відповідності технічним вимогам_молоко.pdf 29.08.2022 15:34
- Платіжне доручення.pdf 29.08.2022 15:44
- Пояснення по скарзі у зак UA-2022-08-02-002933-a.docx.p7s 08.09.2022 10:14
- Пояснення по скарзі у зак UA-2022-08-02-002933-a.docx 08.09.2022 10:14
- Пояснення по скарзі у зак UA-2022-08-02-002933-a.pdf.p7s 08.09.2022 10:14
- Пояснення по скарзі у зак UA-2022-08-02-002933-a.pdf 08.09.2022 10:14
- рішення від 30.08.2022 № 5609.pdf 30.08.2022 14:20
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.09.2022 № 5775.pdf 09.09.2022 11:57
- рішення від 08.09.2022 № 5775.pdf 13.09.2022 13:32
- заперечення на скаргу.doc 02.09.2022 20:10
- заперечення на скаргу 1.doc 06.09.2022 09:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2022 15:42
Дата розгляду скарги:
08.09.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.08.2022 14:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2022 13:33
Дата виконання рішення Замовником:
14.09.2022 14:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За результатами скарги ПОСП ім.Шевченка постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України постановила: задовільними скаргу частково та зобов'язати Департамент освіти Луцької міської ради скасувати рішення про визначення ПОСП ім.Шевченка переможцем процедури закупівлі — ДК 021:2015 код 15510000-6: Молоко та вершки (молоко 3,2% жирності) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-08-02-002933-а.
З метою усунення порушень та виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5775-р/пк-пз від 08.09.2022 р. з підстави, що передбачена згідно ч. 1 ст. 32 Закону.
Скасувати рішення про визначення ПОСП ім.Шевченка переможцем процедури закупівлі — ДК 021:2015 код 15510000-6: Молоко та вершки (молоко 3,2% жирності), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-08-02-002933-а.