• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (товар з урахуванням послуг з його передачі)

Завершена

420 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 205.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2022 16:11 - 14.08.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Проект Договору

Номер: 6cf76007fc554fb9b8bab91177db87d3
Ідентифікатор запиту: UA-2022-08-01-006263-a.a1
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! 1) Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17). Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов». Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні (позиція суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду по справі №927/491/19 від 18.06.2021р.), щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору: - перерахунку ціни (порогові показники); - формули розрахунку нової ціни; - якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку; - цінове застереження (підстава для дострокового розірвання); - підстави для розірвання умов договору у зв’язку з недосягненням згоди щодо зміни ціни. Адже замовник не може не розуміти волатильність ціни на електричну енергію, а отже має встановити однаковий та прозорий критерій перегляду ціни за одииницю товару для кожного учасника, в іншому випадку договір без зазначеня вказаних критеріїв розглядається, як договір з фіксованим тарифом (позиція об’єднаної палати). Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору. Вимагаємо надати роз’яснення, замовник вважає за можливе здійснювати постачання електричної енергії з фіксованим тарифом? Або привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону. 2) Підпунктом 2 пункту 13.6. проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів». Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням. Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії". Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. Підпункт 2 пункту 13.6. порушено вимоги ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" щодо чіткості і ясності положень умов договору. Просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можє Постачальник, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», в порядку _____ проекту договору? Також просимо звернути уваги на правову позицію Верховного Суду у складі Об’єднаної Палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 753/11000/14-ц, провадження № 61-11сво17 (ЄДРСРУ№ 73500675) від 18 квітня 2018 року де зазначено, що «аналіз змісту договору купівлі-продажу свідчить, що правила встановленні статтею 213 ЦК України не дають можливості визначити справжній зміст відповідної умови договору купівлі-продажу щодо порядку проведення розрахунку, тому потрібно застосовувати тлумачення contra proferentem. Contra proferentem (лат. verba chartarum forties accipiuntur contra proferentem – слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав). Особа, яка включила ту або іншу умову в договір, повинна нести ризик, пов'язаний з неясністю такої умови. Це правило застосовується не тільки в тому випадку, коли сторона самостійно розробила відповідну умову, але й тоді, коли сторона скористалася стандартною умовою, що була розроблена третьою особою. 3) Редакція п.13.8 проекту договору не враховує можливість електронного листування. Враховуючи військову агресію РФ, Указ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» з подальшим продовженням його дії, наказ № 75 від 25.04.2022 року Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 30 травня 2022 року», список яких постійно оновлюється, трагічні події 24.02.2022р. змусили багатьох мешканців країни покинути свої місця проживання та місця роботи, доводиться облаштовуватись дистанційно. Оскільки небезпечність ситуації продовжує загрожувати відповідними наслідками (несправною роботою «укрпошти», інших поштових відділень, фізичної неможливості доставки важливої кореспонденції, збільшення термінів доставки, тощо), єдиним належним способом листування Сторонами договору, що вже давно є звичаєм ділового обороту, є електронне листування. Відповідно до ст. 14 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу. Враховуючи вищевикладене, пункт 13.8 проекту договору пропонуємо викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору, рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін, або через особистий кабінет споживача. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача», або зазначити іншу редакцію, однак з урахуванням можливості використання електронного документообігу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» вул. Бидгощська, 38/1, м.Черкаси, 18003, тел./факс 64-21-78 web: http://oipopp.ed-sp.net , e-mail: oipopp@ukr.net, код ЄДРПОУ 02139133 Потенційному учаснику закупівлі згідно вимоги UA-2022-08-01-006263-a.a1 від 04-08-22, 13:42:53 КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» оголошено закупівлю по предмету Електрична енергія (товар з урахуванням послуг з його передачі), код 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (номер закупівлі UA-2022-08-01-006263-a ) Частиною 1 Стаття 24 Закону встановлено « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.» Питання 1 та 2: «Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору. Вимагаємо надати роз’яснення, замовник вважає за можливе здійснювати постачання електричної енергії з фіксованим тарифом? Чи можє Постачальник, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», в порядку проекту договору?» Замовник в п.13.7. Проєкту договору перерахував випадки що можуть призвести до припинення дії договору: «13.7. Дія цього Договору також припиняється у наступних випадках: - у разі неприйняття Споживачем своєчасно запропонованих Постачальником змін до Договору, що викликані змінами регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії) та/або змінами в нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни або щодо умов постачання електричної енергії; - закінчення строку, призупинення дії ліцензії з провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії або її анулювання; - банкрутства або припинення господарської діяльності Постачальником; - у разі зміни власника об'єкта Споживача та отримання від нового власника (користувача) або оператора системи розподілу документального підтвердження щодо укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з новим власником (користувачем) - у частині постачання; - у разі зміни Постачальника - у частині постачання.» Замовник прописав в п.1.2 Проєкту договору, що умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 N 312 (далі - ПРРЕЕ), та є однаковими для всіх споживачів. Оскільки ринок електричної енергії вільний і ціна може коливатись на електричну енергію протягом року, Замовник вказав в п.13.2 Проєкту Договору вийнятки зміни істотних умов договору: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини 6 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Питання 3: «Редакція п.13.8 проекту договору не враховує можливість електронного листування.» Замовник в п.13.8.Проєкту договору прописав можливість листування через особистий кабінет споживача з використанням ЕЦП і без. «13.8. Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін, або через особистий кабінет споживача. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Повідомлення можуть бути надіслані через особистий кабінет споживача з використанням ЕЦП так і без.» Проєкт договору Замовника складений за зразком Примірного договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 5 до Правил роздрібного ринку електричної енергії.) затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 N 312 (далі - ПРРЕЕ).
Статус вимоги: Відхилено