-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
запасні частини до пасажирських вагонів
запасні частини до пасажирських вагонів
Торги не відбулися
107 940 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 539 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 539 700.00 UAH
Період оскарження:
01.11.2017 17:35 - 07.12.2017 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга АМКУ
Номер:
64f0bebf7b4f4e89a4b8b961a334f137
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-01-003185-a.b1
Назва:
Скарга АМКУ
Скарга:
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
"НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ
"МДС"
Код ЄДРПОУ 39887371
Місцезнаходження: 49017, м. Дніпро,
вул. Повітрофлотська, буд. 2а
ЗАМОВНИК:
Філія «Центр забезпечення виробництва»
Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця»
Код ЄГРПОУ 40081347
Місцезнаходження: 03049, м. Київ,
Повітрофлотський проспект, 11/15
закупівля ID: UA-2017-11-01-003185-a
● ae4e9f1f15a741d68f504a0c80e63358
ID 2be963febe6c484fb9685fe8ae34ecf5
СКАРГА
на загальні умови закупівлі
01.11.2017 р. в електронній системі закупівель Замовником було розміщене оголошення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі товару за кодом код ДК:021-2015- 34630000-2 «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху» (запасні частини для пасажирських вагонів). До закупівлі передбачається обладнання на загальну суму 107 940 000,00 грн. з ПДВ.
ТОВ «НВО «МДС» (надалі - Скаржник) планує прийняти участь в Процедурі закупівлі. При цьому детально опрацювавши тендерну документацію з метою підготовки тендерної пропозиції, Скаржником виявлені порушення з боку Замовника норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом – Закон), а саме: ст.22, ст.3, ст.5 які створюють антиконкурентні (дискримінаційні) умови для Скаржника та полягають в наступному.
1. Щодо дискримінаційних умов при забезпеченні тендерної пропозиції:
Відповідно до п.8 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» «Забезпечення тендерної пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія». Таким чином гарантією забезпечуються зобов’язання учасника, безпосередньо пов’язані із поданням тендерної пропозиції.
П.14 ч.2 ст.22 Закону визначає, що тендерна документація повинна містити умови щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Ч.1. ст. 24 закону зумовлює, що у разі, якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинен бути зазначений зокрема й строк його дії. Пункт 10 ч.2 ст.22 Закону також передбачає строк, протягом якого вважаються дійсними самі тендерні пропозиції, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття. Виходячи із наведеного, оскільки тендерна документація встановлює і строк дії тендерної пропозиції, і строк дії її забезпечення, а самою гарантією забезпечується зобов’язання учасника, безпосередньо пов’язані із тендерною пропозицією, строк дії такої гарантії не може перевищувати строк дії тендерної пропозиції.
П.3.5. розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а також Додаток №3 тендерної документації встановлюють, що «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів з дати розкриття». При цьому п.3 Додатку №7 до тендерної документації передбачає, що термін дії забезпечення, повинен бути не менше ніж 125 календарних днів з дати фактичного кінцевого строку подання тендерних пропозицій (включно) – тобто з дати розкриття тендерних пропозицій.
Вказані умови свідчать, що встановлений тендерною документацією строк дії забезпечення тендерної пропозиції на 5 календарних днів більше ніж строк дії самої пропозиції (тобто гарантується забезпечення тендерної пропозиції, строк дії якої вже минув). Ця обставина, а також умова тендерної документації (п.3.3. розділу 3) щодо повної відповідності забезпечення тендерної пропозиції вимогам, зазначеним у Додатку №7, призводить до неможливості належного оформлення гарантії Скаржником ані в банківській, ані в страховій установі і , як слідство, неможливості подання тендерної пропозиції, яка б відповідала умовам тендерної документації.
2. Щодо встановлення дискримінаційного строку постачання товару
Відповідно до Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником) та завантаження файлів із зумовленою тендерною документацією інформацією. Серед обов’язкових файлів, передбачених до заповнення та подання учасником передбачено до подання файлу з інформацією про «тендерну пропозицію», що заповнюється та подається учасником відповідно до Додатку №3 до тендерної документації. Вказаним Додатком №3 передбачено, повне відтворення Учасником наданої форми документу, а також самостійне обрання та заповнення окремих умов поставки, а саме: максимального місячного обсягу продукції, кінцевого строку поставки всього обсягу продукції, строку поставки окремої партії продукції (виходячи із максимально можливого 30 календарних днів) та бажаний строк оплати поставленої продукції замовником.
Оголошенням про закупівлю, а саме підпунктом 1.4.4. пункту 1.4. розділу 1. Тендерної документації, а також проектом договору про закупівлю, що наведений у Додатку №9 до тендерної документації вже передбачений кінцевий строк поставки товарів до 31.12.2017 року.
Враховуючи технологічний термін виготовлення заявленої до постачання продукції (не менш ніж 30 календарних днів) та визначений тендерною документацією кінцевий строк поставки (31.12.2017 р.), при підготовці тендерної пропозиції Скаржником були здійснені відповідні розрахунки, які свідчать :
A. про неможливість фактичного використання Скаржником, як учасником максимальних термінів поставки передбачених Додатком №3 (до 30 календарних днів);
B. про неможливість виконання зобов’язань у терміни, встановлені тендерною документацією (до 31.12.2017 р.) та неможливість подання Скаржником пропозиції, яка б відповідала умовам тендерної документації (при заповненні Додатку №3). Вказане вище підтверджується наступним розрахунком термінів (здійснених відповідно до норм, встановлених Законом):
Дата кінцевого строку подання пропозицій відповідно до оголошення про закупівлю – 04.12.2017 р.;
Період розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним та кваліфікаційним вимогам (прекваліфікація), встановлений ст.28 закону – від 1 до 20 робочих днів (тобто з 05.12.17 по 02.01.18),
Враховуючи строки розгляду тендерних пропозицій, терміни проведення електронного аукціону можуть бути встановлені лише в період – з 06.12.2017 р. по 03.01.2018 р.,
Публікація рішення про визначення переможця та повідомлення про намір укласти договір можлива в період – з 07.12.17 р. по 04.01.2018 р.,
Дата укладення договору з переможцем – в період з 18.12.17 р. по 05.01.2018 р.)
Вищевикладене свідчить, що
максимальний термін постачання продукції, який має можливість встановити Скаржник у своїй тендерній пропозиції - не 30 а лише 13 днів (з 18.12 по 31.12.);
максимальний місячний обсяг продукції, що постачається має повністю співпадати із загальним об’ємом заявленої до постачання продукції (оскільки встановлений кінцевий строк постачання - 31 грудня 2017 р., мінімально можлива дата укладення договору (18.12.2017 р.) також припадає на грудень 2017 р.).
При цьому враховуючи, що відповідно до ч.5 ст.36 Закону дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному у попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку, оголошення Замовником складної з технологічної точки зору (довготривалого виготовлення) вартісної закупівлі у грудні (на початку 12-го місяця поточного року), із встановленням строків постачання (виконання договору) до 31.12.2017 р., призводить до неможливості подання тендерної пропозиції Скаржником, як виробником продукції, та значно звужує можливості, задекларовані Замовником у Додатку №3 до тендерної документації.
3. Щодо встановлення умов відхилення тендерної пропозиції, не передбачених законодавством про публічні закупівлі.
Пунктом 1.6. розділу 1 тендерної документації, а також Додатком №3 передбачено подання переможцем торгів одночасно із документами, визначеними ч.1 та ч.2 ст.17 Закону корегованої цінової пропозиції за Додатком №3. При цьому тендерна документація передбачає, що наявність арифметичних помилок або невідповідність оформлення корегованої цінової пропозиції умовам, визначеним тендерною документацією призводить до відхилення пропозиції учасника.
Щодо вказаної умови Замовника зазначаємо наступне:
Відповідно до п.30 частини 1 ст.1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі, або його частини (лота), який учасник подає замовникові відповідно до вимог тендерної документації;
Згідно з п.13 частини 2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити зазначення строку подання тендерних пропозицій. Разом із цим ч.2 ст.21 Закону передбачено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково потрібно зазначати кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
Частина 3 ст.25 Закону містить норму щодо заборони приймати тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання;
Частиною 5 ст.25 Закону також передбачено право Учасника внести зміни або відкликати пропозицію лише до закінчення строку їх подання;
Ч.1 ст.28 закону передбачено що оцінка тендерних пропозицій проводиться шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до оголошення про закупівлю, а також п.1 розділу ІІ тендерної документації, кінцевим строком подання тендерних пропозицій визначено 04 грудня 2017 р. Таким чином, корегована тендерна (цінова) пропозиція згідно Додатку 3, яку вимагає Замовник у тендерній документації, повинна бути додатково надана Учасником вже після закінчення строку подання тендерної пропозиції й оцінки пропозицій. Тобто, виходячи з вищезазначених норм Закону, такий документ не може бути частиною тендерної пропозиції, а відповідно невиконання або неналежне виконання вимоги щодо її подання не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника як такої, що не відповідає умовам тендерної документації.
Перелік документів, що подаються переможцем торгів й не надання яких є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника чітко визначений Законом та є вичерпним;
Перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця торгів, також встановлений ст.30 Закону й не може бути штучно розширений Замовником.
Вищевикладене свідчить, що вказані у скарзі умови тендерної документації є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло учасників, у тому числі й Скаржника та підлягають скасуванню шляхом внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи, викладене, керуючись частиною 3 ст.8 та ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати Замовника закупівлі внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК:021-2015- 34630000-2 «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху» (обладнання СЦБ в асортименті), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-11-01-003185-a
Додатки:
1. Платіжне доручення про сплату збору за розгляд цієї скарги.
Директор _________________ С.В. Семенов
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ исх 503 от 29-11-2017 29.11.2017 17:29
- Скан-копія платіжного доручення 29.11.2017 17:29
- Рішення від 01.12.2017 № 8448 + Лист Замовнику.pdf 04.12.2017 13:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.12.2017 № 8892.pdf 19.12.2017 09:32
- Рішення від 18.12.17 №8892.pdf 21.12.2017 17:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.11.2017 17:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
21.12.2017 17:58