• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

920 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 600.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2022 16:59 - 12.08.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Безпідставна дискваліфікація учасника ТОВ "ГОЕР"

Номер: bb8bb60287ab462ab58ff52d5c9b0e7f
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-29-007461-a.b2
Назва: Безпідставна дискваліфікація учасника ТОВ "ГОЕР"
Вимога:
Згідно протоколу №26 від 18.08.2022 року ТОВ "ГОЕР" було дискваліфіковано з підстав визначених в описовій частині протоколу, а саме: у тендерній пропозиції учасника відсутня довідка у довільній формі щодо підтвердження врахування ним при поданні тендерної пропозиції, зазначених в пп.9 п.2 Дод. 2, нормативно-правових актів. Також відсутній лист-пояснення з зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти. Вважаємо дану підставу дискваліфікації не аргументованою та такою що не відповідає дійсності, а саме рішення про дискваліфікацію необгрунтованим та безпідставним з наступних причин: 1. Згідно пп.9 п.2 Дод. 2 до тендерної документації відсутня вимога про необхідність надання довідки в довільній формі, яка б підтверджувала виконання вимог пп.9 п.2 Дод. 2, а лише вказано слова: "довідка у довільній формі". Тобто відсутня вимога про надання інформації учасником в тій чи іншій формі. 2. Аналізуючи текст абзацу 4 пп.9 п.2 Дод. 2 до тендерної документації , а саме: "У випадку не врахування учасником під час подання пропозиції, зокрема невідповідність учасника чи товару, зазначеним нормативно-правовим актам, пропозиція учасника вважатиметься такою, що не відповідає мовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, тому така пропозиція підлягатиме відхиленню на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону - ( довідка у довільній формі)." дана вимога про відповідність пропозиції учасника нормативно правовим актам стосується лише пропозицій поданих в межах процедури спрощеної закупівлі. Оскільки дана закупівля відбувалась згідно відкритих торгів то дана вимога взагалі не мала б виконуватись учасниками. 3. ТОВ "ГОЕР" безумовно гарантує та декларує те що наша пропозиція відповідає вимогам пп.9 п.2 Дод. 2 та подана з дотриманням та чітким виконанням Нормативно-правових актів, прийнятих згідно з Законом України “Про санкції” та не підпадає під дію пункту 2 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.12.2021 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». - Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи пов’язані з країною агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; - Постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; - Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII та іншого національно законодавства; 4. На вимогу замовника будь-які уточнення та/або документи могли бути надані, проте замовник не вважав за необхідне витребувати додаткові документи та уточнення, що вказує на формальний та необгрунтований підхід щодо кваліфікації ТОВ "ГОЕР". На підставі вище викладеного вимагаємо скасувати протокол №26 від18.08.22 року, як такий що порушує права переможця, та кваліфікувати нашу компанію. У випадку не виконання даної вимоги ТОВ "ГОЕР" буде вимушене звернутись до АМКУ з метою захисту порушеного права. Просимо надати відповідь в термін до 24.08.2022 року оскільки скарга в АМКУ буде надіслана 25.08.2022 року. З повагою ТОВ "ГОЕР"!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовник не може погодитись із змістом вимог ТОВ «ГОЕР», вважає їх необґрунтованими і безпідставними з огляду на таке: 1) Тендерна документація на закупівлю електричної енергії складена відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема частиною 3 ст. 22 зазначено, що ТД може містити іншу інформацію (окрім перерахованої ст.22), вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до ТД. Якщо учаснику не був зрозумілий зміст тендерної документації, то він міг звернутися до замовника щодо надання роз’яснень та/або звернутись до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру ( ст.24 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Таких запитань та вимог не надходило. 2) В п.16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: - що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; - на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Довідка в довільній формі щодо дотримання нормативно-правових актів, яка вимагалась згідно частини 3 ст. 22 не відноситься до жодних вище перелічених документів, тому замовник не мав законних підстав звертатися до учасника з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції. Визнання ТОВ «ГОЕР» переможцем закупівлі призвело б до порушення принципів ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме дискримінація учасників та нерівне ставлення до них. Тому, Замовник не може задовільнити вимогу ТОВ «ГАРАНТОВАНА ОПТИМІЗАЦІЯ ЕНЕРГЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ», у зв’язку із відсутністю на те законних підстав».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Проект Договору

Номер: 733e6c4d69914164a3876a323701005a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-29-007461-a.b1
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! 1) Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії". Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 2 ст. 2 вказаного Закону, основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема: правилами роздрібного ринку. Відповідно до п. 1.2.6 постанови НКРЕКП № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», Оператор системи, який здійснює розподіл (передачу) електричної енергії безпосередньо до електроустановок споживача, отримує плату за послуги з розподілу (передачі) електричної енергії або від споживача, або від електропостачальника за вибором споживача (крім постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг). Вибір споживача зазначається в договорі про постачання електричної енергії споживачу (обраній споживачем комерційній пропозиції). Пунктом 4.2 постанови НКРЕКП №312 зазначено, послуги з розподілу або передачі електричної енергії оплачуються відповідно до умов договору споживача з електропостачальником або споживачем, або електропостачальником на зазначений у відповідних договорах поточний рахунок оператора системи. Проектом договору не визначено, чи включений до ціни за одиницю товару розрахунок тарифу на послуги з передачі електричної енергії, чи має можливість (укладено договір з оператором системи передачі) замовник здійснювати розрахунок напряму ОСП НЕК «УКРЕНЕРГО»? Якщо ні, необхідно включити до умов проекту договору, в розрахунку ціни за одиницю товару, тариф на послугу з передачі електричної енергії. 2) Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17). Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов». Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства. В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні (позиція суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду по справі №927/491/19 від 18.06.2021р.), щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору: - перерахунку ціни (порогові показники); - формули розрахунку нової ціни; - якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку; - цінове застереження (підстава для дострокового розірвання); - підстави для розірвання умов договору у зв’язку з недосягненням згоди щодо зміни ціни. Адже замовник не може не розуміти волатильність ціни на електричну енергію, а отже має встановити однаковий та прозорий критерій перегляду ціни за одииницю товару для кожного учасника, в іншому випадку договір без зазначеня вказаних критеріїв розглядається, як договір з фіксованим тарифом (позиція об’єднаної палати). Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору. Вимагаємо надати роз’яснення, замовник вважає за можливе здійснювати постачання електричної енергії з фіксованим тарифом? Або привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Щодо формування ціни закупівлі електричної енергії. Закупівля електричної енергії відповідно до порядку визначення предмета закупівлі ( наказ 708 від 15.04.2020 р.) є товаром та відповідає коду згідно ЄЗС ДК 021:2015 - 09310000-5 – Електрична енергія, послуги з розподілу відповідно до того ж класифікатора відповідають коду 65310000-9 Розподіл електричної енергії, тобто закупівля електричної енергії і її розподіл це – два окремі предмети закупівлі, тому ціна за 1 кВт.год не включає вартість послуг з розподілу електричної енергії, які оплачуються Споживачем самостійно Оператору системи розподілу. Щодо інших складових ціни на електричну енергію то про це зазначено в п 6 та п 7 Додатку 3 до тендерної документації. 2. На вимогу учасника щодо зазначення порядку та підстав зміни ціни договору внесено зміни до Додатку 4 тендерної документації, а саме доповнено пп. 2 п 6.2 Розділу 6 проекту Договору необхідними на наш погляд критеріями. Підстави розірвання Договору про закупівлю електричної енергії зазначені в п.6.4 Проекту Договору.
Статус вимоги: Задоволено