-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 111 Деснянського району міста Києва, вул. Оноре де Бальзака, 55-А (заміна вікон, капітальний ремонт будівель та прибудинкової території, капітальний ремонт приміщень). Код закупівлі згідно за ДК 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи.
Закупівля здійснюється відповідно до Постанови КМУ від 28.02.2022 р. № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» з урахуванням змін
Торги не відбулися
1 802 302.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 023.02 UAH
мін. крок: 1% або 18 023.02 UAH
Період оскарження:
29.07.2022 15:09 - 04.08.2022 09:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до складу тендерної документації
Номер:
4a74e3e1f4ae486fbf773845f72b523f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-29-006184-a.b1
Назва:
Вимога до складу тендерної документації
Вимога:
Вих № 603 від 01.08.2022р.
Уповноваженій особі
Закупівля UA -2022-07-29-006184-a
Вимога
(щодо внесення змін в документацію закупівлі )
При ознайомленні з тендерною документацією закупівлі «Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №125 комбінованого типу Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Лаврухіна, 13-Б (заміна вікон, капітальний ремонт приміщень).» виникає враження , що закупівля проводиться не під час дії військового стану в Україні.
Документація містить вимоги , які є заздалегідь прописані під одного учасника, потенційного переможця і цінова пропозиція не буде відповідати методиці оцінки тендерної пропозиції учасників – «Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією».
- Прописана наявність добровільної сертифікації ISO, сертифікатів придбаних до війни і які не потрібні при виготовленні і монтажі віконних блоків, а саме «14.1.4. Надати діючі сертифікати учасника закупівлі на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018.», яка не має впливу на якість віконних блоків , виготовлених у відповідності до вимог ДСТУ, та змонтованих у відповідності до вимог ДБН та ДСТУ України.
- Прописано наявність Ліцензії, яка не потрібна при виконанні даного виду робіт. Згідно з Порядком ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2012 № 148), Держархбудінспекція України здійснює ліцензування господарської діяльності, пов’язаної з будівництвом об’єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності. Будівництво об’єкта архітектури ( нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) відповідно до ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» здійснюється згідно із затвердженою проектною документацією, державними стандартами , нормами і правилами. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України, від 30 березня 2016 року № 256, та змінами до даної постанови від 07.06.2017 р.№ 401, ліцензуванню у сфері провадження господарської діяльності з будівництва, підлягають об’єкти IV-V категорії складності. З списку виключені : - роботи з проектування;Роботи з будівництва об‘єктів I-III категорії складності( клас наслідків СС-1 та СС-2), як такі, не належать до об’єктів із середніми та значними наслідками. Роботи з капітального ремонту ( заміни вікон) віднесені до класу наслідків СС-1, та не підлягають ліцензуванню. Відповідно ліцензія на такі роботи не передбачена.
- В вимогах до Декларації відповідності прописано вимоги , які не мають відношення до даного виду робіт, саме «Верхолазні роботи та промисловий альпінізм. Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: крани та підйомники.» Які верхолазні роботи на дитячому садочку та все таке інше.
З огляду на вищенаведене не важко зробити висновок, що військовий стан введений в Україні сам по собі, а спроба Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації жити по старому сама по собі.
Вимагаємо навести лад в тендерній документації, провести закупівлю з максимальною економією бюджетних коштів, зробити все щоб закупівля була прозорою та добросовісною.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.08.2022 16:57
Вирішення:
Шановний учаснику, зверніть увагу, що предмет цієї закупівлі є «Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 111 Деснянського району міста Києва, вул. Оноре де Бальзака, 55-А (заміна вікон, капітальний ремонт будівель та прибудинкової території, капітальний ремонт приміщень)», а не «Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №125 комбінованого типу Деснянського району міста Києва, вул. Миколи Лаврухіна, 13-Б (заміна вікон, капітальний ремонт приміщень)».
Відповідно до п.п. 14.1.4. оголошення про проведення спрощеної закупівлі при проведенні даної процедури закупівлі Замовник встановлює наступні вимоги до учасників: Надати діючі сертифікати учасника закупівлі на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018.
Враховуючи той факт, що відповідно до Наказу ДП «НДІ «Система» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника щодо надання у складі пропозицій Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), що підтверджує відповідність учасника міжнародним та національним стандартам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності забезпечити якісне виконання робіт, що задовольняє вимоги Замовника. Зазначена вимога не порушує принцип недискримінації учасників, що підтверджується численними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, та має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості організації учасником виконуваних за предметом закупівлі робіт. На сьогоднішній день досконала система управління якістю поступово стає невід'ємним атрибутом розвинутого виконавця, спроможного виконувати складні багаторівневі інформаційно-аналітичні системи, оскільки докладне знання бізнес-процесів власного підприємства, наявність актуальних інструкцій, які передбачають усі можливі ситуації на підприємстві, суттєво підвищують якість робіт, оперативність їх надання та знижують ризик неправильних рішень. Впровадження системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Враховуючи специфіку предмета закупівлі, принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній їх якості, відповідності встановленим технічним вимогам, діяльність учасника закупівлі повинна відповідати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), оскільки це є прийнятим державним і міжнародним стандартом і така вимога жодним чином не суперечить Закону та не є дискримінаційною.
ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT), затверджений Наказом ДП «НДІ «Система» від 21.12.2015 № 203, установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Цей стандарт забезпечує досягнення запланованих результатів системи екологічного управління, які будуть корисними для довкілля, самого учасника та замовника. Цей стандарт застосовується до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, які вона може контролювати чи на які вона може впливати: збереження стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього; сприяння у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог; контролювання виконання робіт організацією, що сприятиме запобіганню негативного впливу на довкілля; обмінювання екологічною інформацією з відповідними зацікавленими сторонами тощо. Зазначена вимога не порушує принцип недискримінації учасників, що підтверджується численними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, та має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією дотримання учасником під час виконання робіт за предметом закупівлі екологічних законодавчих вимог, використання безпечних матеріалів і не завдання шкоди довкіллю навколо навчального закладу.
ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT), затверджений Наказом ДП «НДІ «Система» від 26.12.2019 № 502, установлює вимоги до забезпечення здоров’я й безпеки працівників і тих, на кого так чи інакше впливає діяльність учасника. Застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці спрямоване на те, щоб дати змогу учаснику забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я шляхом проведення результативних запобіжних заходів. Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, яка прагне створити, впровадити й забезпечити функціювання систему управління, щоб покращити охорону здоров’я і безпеку праці, унеможливити небезпеки та зменшити ризики у сфері управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимога про надання сертифіката учасника на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 не порушує принципи закупівель, що підтверджується численними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, та має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією забезпечення учасником під час виконання робіт за предметом закупівлі охорони здоров’я і безпеки праці.
Для Замовника є необхідним, щоб виконання робіт за предметом закупівлі здійснювалося учасником-переможцем, який може забезпечити у відповідності до затверджених і діючих українських та міжнародних стандартів належний рівень організації управління якістю виконання ним робіт, дотримання екологічних законодавчих вимог, використання безпечних матеріалів і не завдання шкоди довкіллю, а також забезпечити охорону здоров’я і безпеку праці робітників учасника. З огляду на зазначене Замовником встановлена вимога п.п. 14.1.4. оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Підтвердження учасником його відповідності національним та міжнародним стандартам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та ISO 45001:2018 не є корупційною складовою.
Варто зауважити, що усі в сукупності сертифікати, що підтверджують відповідність зазначеним стандартам, має значна кількість суб’єктів господарювання на території України. Таким чином, зазначена вище вимога не є дискримінаційною та не порушує принципи публічних закупівель, а отже відсутні підстави для внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині її видалення.
Відповідно до п.п. 14.4.7. оголошення про проведення спрощеної закупівлі при проведенні даної процедури закупівлі Замовник встановлено вимогу про надання діючої ліцензії учасника разом з додатком з будівництва об’єктів.
Твердження про те, що роботи з капітального ремонту (заміни вікон) віднесені до класу наслідків СС-1 та не підлягають ліцензуванню та що ліцензія на такі роботи не передбачена не відповідають дійсності.
Відповідно до Постанови КМУ від 30 березня 2016 року № 256 зі змінами господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, підлягає ліцензуванню.
Згідно з положеннями пунктів 3.2, 3.7, 3.21 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», будівництво - це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.
Предметом цієї закупівлі є Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 111 Деснянського району міста Києва, вул. Оноре де Бальзака, 55-А (заміна вікон, капітальний ремонт будівель та прибудинкової території, капітальний ремонт приміщень). Кошторисна частина проектної документації на виконання робіт «Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 111 Деснянського району міста Києва, вул. Оноре де Бальзака, 55-А» затверджена Експертним звітом КП «Київекспертиза» №220102 від 01.07.2022 року.
Для виконання робіт за предметом цієї закупівлі необхідна наявність в учасника ліцензії на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками.
З огляду на зазначене відсутні підстави для внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині видалення вимоги п.п. 14.4.7. щодо надання ліцензії учасника разом з додатком з будівництва об’єктів.
Відповідно до п.п. 14.4.8. оголошення про проведення спрощеної закупівлі при проведенні даної процедури закупівлі Замовник встановлено вимогу про надання наступних дозвільних документів, виданих учаснику відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 із змінами, а саме чинний на дату розкриття пропозицій дозвіл Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України або Державної служби України з питань праці чи їх територіальних органів, або зареєстрована у територіальному органі Держпраці декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання наступних робіт підвищеної небезпеки: Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; Верхолазні роботи та промисловий альпінізм. Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: крани та підйомники.
Зазначена вимога встановлена з огляду на зазначення робіт підвищеної небезпеки та устаткування підвищеної небезпеки в дефектному акті та відомості ресурсів, наявними у складі кошторисної документації на виконання робіт «Капітальний ремонт будівлі пошкодженої внаслідок воєнних дій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 111 Деснянського району міста Києва, вул. Оноре де Бальзака, 55-А» затвердженої Експертним звітом КП «Київекспертиза» №220102 від 01.07.2022 року.
Зокрема передбачені роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; роботи на висоті понад 5 метрів (тобто верхолазні роботи та промисловий альпінізм) (встановлення світлоаераційного ліхтаря алюмінієвого з енергозберігаючим, армованим склопакетом, що здійснюється в стелі та на даху будівлі); нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо) (Полiпшене фарбування полiвiнiлацетатними водоемульсiйними сумiшами укосiв пiдготовлених пiд фарбування; Фарба водоемульсійна IN 51 STANDARD База А; Грунтовка глибокого проникнення СТ-17; Шпаклівка Knauf HP-Finish 25 кг; Шпаклівка клейова); зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я (Будівельні машини і механізми: СН204-502 Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму] маш. год 5,012528); Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів (Будівельні машини і механізми: СН203-1090 Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т маш. год 11,40107332; СН203-1080 Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т маш. год 0,942636125); Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: крани та підйомники (Будівельні машини і механізми: СН202-1244 Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 25 т маш. год 12,53132; СН202-1141 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т маш. год 0,849546584) та решта робіт. Ви можете ознайомитись із повним переліком робіт, на виконання яких необхідно мати дозвільні документи, та ресурсів у технічному завданні у складі оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Додатково варто зауважити, що згідно Постанови КМУ № 165 від 28.02.2022р. «Про зупинення строків надання адмінімістративних послуг та видачі документів дозвільного характеру», Постанови КМУ № 357 від 23.03.2022р. «Про деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану», Постанови КМУ № 314 від 18.03.2022р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» не скасовано виконання небезпечних робіт, передбачених згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 із змінами, виключно за наявності відповідних дозвільних документів.
Постановою КМУ № 357 від 23.03.2022р. «Про деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану» передбачено можливість виконання визначених цією Постановою робіт, на виконання яких до початку війни необхідним був дозвіл, на період дії воєнного стану на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Зверніть увагу на зміст вимоги п.п. 14.4.8. оголошення про проведення спрощеної закупівлі, згідно якого передбачено надання за визначеним переліком робіт дозвіл АБО зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Отже, для виконання робіт за предметом цієї закупівлі необхідним є наявність дозволу або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки за встановленим переліком. Здійснення відповідних робіт без наявності дозвільних документів є порушенням вимог чинного законодавства України, що є неприпустимим з боку Замовника. Тому відсутня підстава для внесення змін до оголошення в цій частині.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.08.2022 16:00