-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
736 346.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 363.46 UAH
мін. крок: 1% або 7 363.46 UAH
Період оскарження:
28.07.2022 16:26 - 09.08.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Проект Договору
Номер:
ad9fca857d5d4ab38225030032757dfc
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-28-004570-a.b1
Назва:
Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник!
1) Абзацом 3, п. 3.1.1., глави 3.1., розділу ІІІ Правил роздрібного ринку енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312 (далі - ПРРЕЕ) встановлено, що Електропостачальники мають інформувати своїх споживачів про зміну будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. Електропостачальники зобов’язані повідомляти споживачів в установленому порядку про будь-яке збільшення ціни і про право споживачів припинити дію договору, якщо вони не приймають нові умови.
П.п. 16, п. 5.5.1., глави 5.5., розділу V ПРРЕЕ, споживач має право отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору про постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення цих змін та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником без оплати передбачених договором штрафних санкцій за його дострокове припинення;
П.п. 21, п. 5.2.2., глави 5.2., розділу V ПРРЕЕ, Постачальник зобов'язаний, інформувати своїх споживачів про зміну будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. Якщо зміна умов договору полягає у зміні ціни, викликаній зміною її складової на оплату послуг розподілу/передачі електричної енергії, то повідомляти споживача електропостачальник зобов’язаний негайно після отримання повідомлення від оператора системи;
Оскільки, відповідно до абзаців 2,3, п .1.1.1., глави 1.1., розіду І ПРРЕЕ, Учасниками роздрібного ринку є: електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, у тому числі оператори малих систем розподілу, споживачі, основні споживачі, субспоживачі, виробники електричної енергії, які підпадають під визначення розподіленої генерації, та інші учасники ринку, які надають послуги, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу з метою використання ним електричної енергії на власні потреби.
Ці Правила є обов’язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.
Враховуючи вище викладене, пункт 5.1 проекту договору, де зазначено, що Сторона яка має бажання змінити ціну (тариф) постачання електричної енергії зобов’язана направити другій Стороні мотивовану письмову пропозицію, не пізніше ніж за 2 місяці до дати пропонованої зміни ціни (тарифу)", є таким, що не відповідає постанові НКРЕКП «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» №312 від 14.03.2018р. Також, реалізувати попередження за 2 місяці до зміни ціни неможливо, оскільки ціну на електричну енергію за два місяці наперед неможливо спрогнозувати, вказаний пункт договору є неможливим для виконання, а отже - дискримінаційний. Вимагаємо привести п. 5.1 у відповідність ПРРЕЕ.
2) Підпунктом 2 пункту 13.4 проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів». Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням.
Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".
Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно.
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
Підпункт 2 пункту 13.4 порушено вимоги ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" щодо чіткості і ясності положень умов договору.
Просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можє Постачальник, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», в порядку 13.8 проекту договору?
Також просимо звернути уваги на правову позицію Верховного Суду у складі Об’єднаної Палати Касаційного цивільного суду в рамках справи № 753/11000/14-ц, провадження № 61-11сво17 (ЄДРСРУ№ 73500675) від 18 квітня 2018 року де зазначено, що «аналіз змісту договору купівлі-продажу свідчить, що правила встановленні статтею 213 ЦК України не дають можливості визначити справжній зміст відповідної умови договору купівлі-продажу щодо порядку проведення розрахунку, тому потрібно застосовувати тлумачення contra proferentem. Contra proferentem (лат. verba chartarum forties accipiuntur contra proferentem – слова договору повинні тлумачитися проти того, хто їх написав). Особа, яка включила ту або іншу умову в договір, повинна нести ризик, пов'язаний з неясністю такої умови. Це правило застосовується не тільки в тому випадку, коли сторона самостійно розробила відповідну умову, але й тоді, коли сторона скористалася стандартною умовою, що була розроблена третьою особою.
3_) Редакція п. 13.7 проекту договору не враховує можливість електронного листування, а також використання особистого кабінету на сайті постачальника.
Враховуючи військову агресію РФ, Указ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» з подальшим продовженням його дії, наказ № 75 від 25.04.2022 року Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 30 травня 2022 року», список яких постійно оновлюється, трагічні події 24.02.2022р. змусили багатьох мешканців країни покинути свої місця проживання та місця роботи, доводиться облаштовуватись дистанційно.
Оскільки небезпечність ситуації продовжує загрожувати відповідними наслідками (несправною роботою «укрпошти», інших поштових відділень, фізичної неможливості доставки важливої кореспонденції, збільшення термінів доставки, тощо), єдиним належним способом листування Сторонами договору, що вже давно є звичаєм ділового обороту, є електронне листування.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.
Враховуючи вищевикладене, пункт 13.7 проекту договору пропонуємо викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору, рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача.», або зазначити іншу редакцію, однак з урахуванням можливості використання електронного документообігу.
4) П. 4 комерційної пропозиції неможливо реалізувати технічно.
Відповідно до ч. 7 ст. 179 ГК України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів. Абз. 2 ч. 1 ст. 275 ГК України визначено, що окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".
Відповідно до ч. 9 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно. Відповідно до ч. 2 ст. 2 вказаного Закону, основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема: правилами роздрібного ринку.
Відповідно до п. 4.12. постанови НКРЕКП № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», та постанови НКРЕКП «Про затвердження Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії електропостачальниками та операторами систем розподілу на перехідний період» від 28.12.2018 № 2118, а саме, п. 6.8.-6.12. де вказано, що до 16.00 7 числа М+1 ОСР/НЕК надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б".
До 16.00 8 числа М+1 ОСР/НЕК та електропостачальники узгоджують фактичні сумарні обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М.
Отже, звірення фактичних обсягів споживання електричної енергії споживачем між учасниками ринку електричної енергії здійснюється лише до 8 числа, що унеможливлює постачальника надавати рахунок/акт приймання-передачі з фактичними даними споживання до 5 числа.
Пропонуємо до 12го числа місяця наступного за розрахунковим, або протягом 3 робочих днів, коли Постачальник отримає фактичні обсяги споживання по Споживачу.
Пов'язані документи:
Замовник
- 05. Протокольне рішення УО про внесення змін до ТД.docx 04.08.2022 16:41
Дата подачі:
01.08.2022 10:56
Вирішення:
Дякуємо за звернення,
Шановний учаснику! При підготовці Проекту договору до цієї закупівлі Відділ культури, молоді, туризму та охорони культурної спадщини Бершадської міської ради керувався Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, враховано та дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог щодо складення тендерної документації та її складових. Вимоги тендерної документації складені з урахуванням можливостей потенційних Учасників, відповідальних та надійних постачальників товару, який є предметом закупівлі, реалізації принципу добросовісної конкуренції серед Учасників, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них.
Візьмемо до уваги Ваші вимоги щодо внесення змін до Проекту договору.
Статус вимоги:
Задоволено