• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 72260000 - 5 - Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (послуги з постачання програмного забезпечення Microsoft Windows 10 Pro).

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження: 05.12.2017 16:57 - 08.12.2017 17:30
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо попередження закупівель контрафактної продукції за державні кошти

Номер: b4290684e49a4f2d8855e6ec163edfd0
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-05-004016-c.b1
Назва: Вимога щодо попередження закупівель контрафактної продукції за державні кошти
Вимога:
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та запобігання придбання контрафактної продукції за державні кошти: 1) Вимагати від учасника-переможця аукціону обов’язкової публікації в остаточній пропозиції ОБОХ параметрів, які ідентифікують продукцію: точного коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. Публікувати остаточну пропозиції на порталі Prozorro. 2) Вказувати у специфікаціях договорів, які укладаються з переможцем торгів ОБИДВА параметри, які ідентифікують продукцію: точний коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. ЗАУВАЖЕННЯ: На даний момент на територію України постачається лише один тип корпоративних ліцензій Windows 10Pro. Це ліцензія: FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA. Оскільки переможець торгів не опублікував код та назву ліцензії і в той же час був неодноразово помічений у спробах продажу продукції, яка офіціфно не постачається на територію України - просимо виконати вимоги, викладені вище з огляду на розяснення, викладене нижче. За додатковими поясненнями Замовник має звернутися безпосередньо до представництва компанії Microsoft та отримати вичерпне пояснення. ПОЯСНЕННЯ ВИМОГ. Останнім часом, у публічних закупівлях поширюється схеми маніпуляцій у проведенні тендерів і закупівель на програмне забезпечення. Найбільше поширення ці схеми набули у закупівлях ліцензій та програмного забезпечення Microsoft. Суть маніпуляцій полягає в підміні предмета закупівлі на етапі постачання. Основні методи маніпуляцій: 1) Підміна ліцензій OLP або легалізації, які було оголошено предметом закупівлі, ліцензіями OEM, які дешевше. Дана схема є нелегальною, оскільки ліцензії OEM призначені виключно для виробників персональних комп’ютерів (ПК), які виробляють ПК під власною торговою маркою. Ліцензії OEM не можуть продаватися окремо від ПК кінцевому користувачу. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошується на придбання ліцензій FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, але на етапі укладення договору підміняється ліцензіями FQC-08909 Microsoft Windows 10 Pro 64-bit Russian 1pk DVD, які значно дешевші. 2) Підміна закупівлі ліцензій закупівлею електронних ліцензій, які дешевше, але мають обмеження у способах використання, не закріплюються за організацією, яка їх придбала і можуть бути вільно використані поза її межами, та привласнені сторонніми особами, а також не враховуються у обсягах закупівель, що позбавляє організацію можливості отримання знижок на наступні закупівлі продукції Microsoft. На даний момент, електронні ключі офіційно не постачаються в Україну, але їх можна придбати на зовнішніх ринках, наприклад у Росії. Якщо партнер Microsoft, таким чином, займається реекспортом – він порушує ліцензійні правила Microsoft, що означає припинення статусу офіційного партнера Microsoft. З іншого боку, такі дії мають бути розглянуті на відповідність діючому законодавству про санкції. Приклад, який зафіксовано: Постачання електронних ліцензій: FQC-09131 Microsoft Windows 10 Professional 32-bit/64-bit All Lng PK Lic Online DwnLd NR, постачання електронних ліцензій: FQC-08788 Windows 10 Professional 32/64-Bit USB постачання у державний сектор контрафактних електронних ліцензій продуктів Office, Project, Visio замість ліцензій рівня GOV (OLP GOV) 3) Підміна рівня знижки для державних установ. Існує три рівня знижки і три відповідних ліцензії на кожний продукт: OLP A Gov, OLP B Gov, OLP C GOV. Причому, ціна на OLP C Gov значно нижча за OLP A Gov. Річь у тім, що знижка С GOV надається замовникам, які досягли певного обсягу закупівель продуктів Microsoft або взяли на себе відповідні зобов’язання. Шахрайська схема працює наступним чином: Замовник оголошує закупівлю ліцензій OLP A Gov але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії A Gov на ліцензії C Gov, які значно дешевші. Дана схема реалізується виключно за домовленістю з замовником, який, оголошуючи торги, має рівень знижки OLP A Gov, але очікує отримати OLP C Gov до закінчення закупівлі, про що повідомляє лише одному з учасників. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій 021-10587 OfficeStd 2016 UKR OLP A Gov, але на етапі поставки постачальник підміняє їх на ліцензії 021-10555OfficeStd 2016 UKR OLP C Gov 4) Підміна типу ліцензій, наприклад – замовник оголошує торги на «коробочну» версію продукту, але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії коробочної версії на ліцензії легалізації, або OLP, які значно дешевші. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій FQC-09128 Win Pro 10 32-bit/64-bit Ukrainian USB, але на етапі укладання договору ці ліцензії підміняються ліцензіями FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, які значно дешевші. Всі ці схеми працюють наступним чином: шахраї приймають участь у закупівлі та етапі аукціону пропонують ціну, яка нижче собівартості, або майже дорівнює собівартості, і виграють аукціон. Після чого, на етапі укладення або виконання контракту здійснюють підміну предмету закупівлі та отримують неправомірну вигоду за рахунок державних коштів. Є підстави вважати що більшість цих випадків відбуваються за попередньої змови або згоди замовника. Маємо звернути увагу на той факт, що: 1) підміна ліцензій, описана вище не підпадає під дію терміну «або еквівалент». У всіх випадках мова йде про піратський спосіб отримання програмного забезпечення, аналогічний способу використання піратським чином згенерованих ключів. Але в даному випадку, за ліцензії, отримані піратським шляхом замовник сплачує державними коштами. 2) Наведені вище схеми, та їх варіанти є прямим порушенням закону «Про публічні закупівлі» у багатьох статтях. 3) Виявити маніпулятивні схеми можна по таким ознакам: - Замовник не надає кодів та найменувань ліцензій у тендерній документації, хоча всі ці коди та найменування добре відомі. Замовник відмовляється надати такі коди та найменування, посилаючись на «досвід» учасників, які самі мають їх обрати. - Учасник, не надає відповідних кодів а ні у пропозиції, ані у остаточній пропозиції, ані у договорі. - Коди ліцензій та їх найменування у договорі та остаточній пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації. (До моменту публікації кодів та назв ліцензій, це звернення не є оскарженням вибору переможця торгів, не є звинуваченням або підозрою у скоєні переможцем або учасниками або замовником будь-яких маніпуляцій. Вимоги стосуються забезпечення прозорості закупівлі, шляхом унеможливлення дій щодо вибору пропозицій, в яких не розкрито, який саме продукт або ліцензія пропонуються.)
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.