-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
835 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 175.00 UAH
Період оскарження:
25.07.2022 14:37 - 06.08.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Проект Договору
Номер:
b0539a3321bf4f8e892f662be0259679
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-25-005239-a.b1
Назва:
Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник!
1) Відповідно до ч. 3 ст. 6 ЦК України, Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Ч. 6 ст. 179 ГК України, Суб'єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв'язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов'язкові умови таких договорів.
Відповідно до ч. 1 ст. 275 ГК України, окремим видом договору енергопостачання є договір постачання електричної енергії споживачу. Особливості постачання електричної енергії споживачам та вимоги до договору постачання електричної енергії споживачу встановлюються Законом України "Про ринок електричної енергії".
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про ринок електричної енергії», основні умови діяльності учасників ринку електричної енергії та взаємовідносин між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження цього Закону, зокрема: правилами роздрібного ринку;
Відповідно до п. 4.12 постанови НКРЕКП «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» від 14.03.2018 № 312, 4.12. розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
Положення п. 5.7 проекту договору є такими, що встановлюють невизначений термін для розрахунку, а отже суперечать нормам чинного законодавства.
Вимагаємо привести п. 5.7 у відповідність п. 4.12 постанови НКРЕКП №312, або визначити умовами договору термін для розгляду та затвердження Споживачем атків приймання-передачі.
2) Підпунктом 8 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, що є нормою спеціального законодавства (позиція верховного суду щодо застосування норм матеріального права викладена, зокрема постановою від 30.01.2018р. по справі №916/1491/17).
Тобто, зазначеною статтею законодавець визначив імперативну норму Закону - «з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов».
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства.
В свою чергу судова практика, що склалася на сьогодні, щодо внесення змін до умов договору, які укладені на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», з використанням конкурсної системи публічних торгів, та враховуючи імперативні вимоги пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону, (вимоги до тендерної документації) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, суд наголошує на зазначені в проекті договору:
- перерахунку ціни (порогові показники);
- формули розрахунку нової ціни;
- якими саме документами має підтверджуватися коливання цін на ринку;
- цінове застереження тощо.
Проект договору не містить перерахованих критеріїв, що в подальшому може призвести до негативних наслідків при виконанні умов договору.
Вимагаємо привести проект договору у відповідність пп. 8 ч. 2 ст. 22 Закону.
3) Підпунктом 2 пункту п. 13.3 проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів».
Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням, просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можна в такому разі, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»?
Пов'язані документи:
Замовник
- Договір 02.08.2022 17:32
Дата подачі:
28.07.2022 16:52
Вирішення:
Академією розглянуто ваші зауваження щодо проекту Договору. За результатами розгляду вказаних зауважень повідомляємо наступне.
Щодо першого питання:
Академія погоджується з тим, що у п. 5.7 проекту договору, встановлено невизначений термін для розрахунку. Для приведення у відповідність до п. 4.12 постанови НКРЕПК «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» від 14.03.2018 № 312, пропонуємо викласти п. 5.7 договору у наступній редакції:
«Оплата рахунку Постачальника за цим Договорм має бути здійснена Споживачем у строк, визначений у рахунку, який не може бути меншим 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання його Споживачем, або протягом 5 (п’яти) робочих днів від дати, зазначеної у комерційній пропозиції, щодо оплати рахунку, оформленого Споживаачем ».
Щодо другого питання:
У проекті договору не може бути зазначено цінових критеріїв, а саме перерахунок ціни (порогові показники), формули розрахунку нової ціни, якими самими документами має підтверджуватися коливання ціни на ринку, цінове застереження, оскільки ціни на електроенергію встановлюється державним регулятором ринку електроенергії (НКРЕКП).
Щодо третього питання:
Академія вважає, що Споживачем не може бути встановлено перелік умов суттєвого порушення умов договору, так як у п. 13.3 проекту договору передбачається право розірвати договір Постачальником, тому визначити ймовірні суттєві порушення може Постачальник. Також Академія вважає, що непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», можна вважати порушенням умов договору, тому що ціни на електроенергію встановлюється державним регулятором ринку електроенергії (НКРЕКП) і зміни до Договору вносяться за згодою сторін.
З повагою,
Уповноважена особа
Закрой Валентина
Статус вимоги:
Задоволено