• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

шкільний автобус

Спрощена закупівля проводиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) та Закону України «Про публічні закупівлі».

Завершена

2 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження: 21.07.2022 14:21 - 27.07.2022 00:00
Вимога
Вирішена

ВИМОГА щодо внесення змін в тендерну документацію

Номер: 9a02921b487a4c8ca9e842857ce864b1
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-21-004877-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ! Звертаємось з даною вимогою і наголошуємо на порушенні Вами, як Замовником торгів, принципів здійснення публічних закупівель, що встановлюють дискримінаційні вимоги до учасників відповідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та частини четвертої статті 22 Закону, а саме: 1. В Додатку 2 до тендерної документації « Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», окрім іншого, зазначено: «3. Вимоги до кількості місць для пасажирів та планування салону: - автобус повинен мати не менше 27 місць для школярів; - автобус повинен мати не менше 3 місць для супроводжуючих осіб; 4. Вимоги до робочого місця водія: - автобус повинен мати 1 місце для водія та 1 місце для члена екіпажа;» Зазначена вимога Тендерної документації є необгрунтованим обмеженням, не передбаченим ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Пунктом 4 «Технічні вимоги» в ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» регламентовано, що Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів (автобуси ІІІ класу) призначені для перевезення більше 22 пасажирів. Визначення Замовником в тендерній документації мінімальної кількості місць саме не менше 32 є дискримінаційним, таким, що звужує коло потенційних учасників тендеру, та штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах. 2. Щодо пункту 2 Додатку 24: - «Автобус повинен мати дизельний двигун, об’єм двигуна – не менше 5500 cм куб.». Звертаємо увагу, що держаний стандарт – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» не містить вимог щодо об’єму двигуна – не менше 5500 см. куб Наголошуємо, що КОНКРЕТИЗАЦІЯ та УТОЧНЕННЯ технічних характеристик (а саме, встановлення вимоги щодо об’єм двигуна – не менше 5500 cм куб.) - є особистою вимогою Замовника, що, в свою чергу, не відповідає і не кореспондує із ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» та є дискримінаційними умовами, що призводить до значного звуження кола учасників. Згідно умов Тендерної документації, запропонований учасниками Товар повинен відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). ДСТУ 7013:2009, на який посилається Замовник, встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус. Зазначений стандарт визначає ВСІ технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Шкільний автобус, який ми хочемо запропонувати Вам, як Замовнику, має сертифікат типу та сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу. Шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу. У зв’язку з вищезазначеним, вимагаємо усунути зазначені порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень та у відповідності до ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги». Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ дослідив дану ситуацію і надав відповідні роз’яснення, що єдиним нормативним документом, який регулює параметри автобусів, призначених для перевезення школярів є національний стандарт України ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (https://amcu.gov.ua/news/1). З огляду на цю позицію було задоволено скаргу у закупівлі UA-2021-04-06-001364-с, UA-2021-11-05-002686-a тощо. 3. В Додатку № 2 до тендерної документації також вимагається: Учасники, які є офіційними представниками, дилерами, дистриб'юторами виробника товару, повинні надати: «……-копію або оригінал договору про співпрацю із виробником». 9.1.1. Повідомляємо, що ми є офіційним дилером дистриб’ютора шкільних автобусів українського виробника, і тому у нас немає і не може бути прямого договору з виробником автобусів. Натомість ми можемо довести свою надійність щодо можливості постачання шкільного автобусу, надавши в складі тендерної пропозиції дилерський договір з дистриб’ютором, договір Дистриб’ютора з виробником, а також гарантійний лист від Виробника щодо постачання автобусу Замовнику. Проте, вимога тендерної документації надати копію дилерського договору саме з виробником не дозволяє нам, як Учаснику даної закупівлі, подати свою тендерну пропозицію, так як вона буде відхилена через невідповідність вищевказаній умові тендерної документації. На нашу думку, це є дискримінаційною умовою до нас, як до потенційного учасника і потребує коригування даної вимоги в Додатку 4, виклавши дану умову, накшталт: «Учасники, які є офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами виробника товару повинні надати: а) гарантійний лист від виробника товару або копію договору про співпрацю із виробником або інший документ, який підтверджує можливість постачання шкільного автобусу замовнику торгів згідно з умовами тендерної документації». Внесення вищезазначеної зміни в Додаток 4 до тендерної документації забезпечить рівні можливості для усіх потенційних учасників у даній закупівлі, та буде відповідати законодавству в розумінні пп.4 п.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (недискримінація учасників і рівне ставлення до них). У разі незадоволення Вами, як Замовником торгів цієї вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! На Вашу вимогу Відділ освіти Глухівської міської ради повідомляє, що спрощена закупівля оголошена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами). По суті викладених у вимозі питань повідомляємо наступне: 1.Щодо кількості місць: для школярів не менше 27 та не менше 3 місць для супроводжуючих осіб На даний час у Замовника існує потреба здійснювати перевезення шкільним автобусом 27 школярів. Відповідно до п. 70 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 17 (Далі – Правила), а саме: при перевезенні організованих груп дітей, Замовник послуг зобов'язаний призначити для кожної групи з десяти дітей керівника, відповідального за супроводження їх під час поїздки, а для групи з 30 і більше дітей - медичного працівника та провести інструктаж з правил поведінки і техніки безпеки. 2. Щодо кількості місць:1 для водія та 1 для члена екіпажа Відділ освіти Глухівської міської ради планує використовувати шкільний автобус для перевезення школярів на далекі відстані (екскурсії, змагання, олімпіади, тощо). Згідно з п. 21 Правил екіпаж автобусу це водій (водії), який (які) керує (керують) автобусом та стюард (стюардеса), який (яка) виконує функції з обслуговування пасажирів. Також відповідно до п. 65 Правил на маршрут, що виходить за межі населеного пункту та протяжність якого становить понад 250 кілометрів, повинні направлятися два водії. 3. Щодо об’єму двигуна – не менше 5500 см. куб Вимога щодо його об’єму пов’язана із необхідності більшої потужності двигуна, яка необхідна, щоб їздити по дорогам сільської місцевості, що на сьогодні не є ідеальними, а в зимовий період за умов снігопадів потужність двигуна вирішує взагалі можливість виїзду автобусу на маршрут. Потужність малого об’єму двигуна досягається за рахунок використання його в постійному режимі на великих обертах, що знижує моторесурс двигуна, пришвидшує його фізичний знос та призводить до поломок і необхідності проведення ремонтів. 4. Щодо договору про співпрацю із виробником Дана вимога встановлена Замовником з метою підтвердження спроможності Учасника, який не є виробником шкільних автобусів своєчасно, в повному обсязі та відповідно до вимог оголошення спрощеної закупівлі здійснити поставку Товару. Враховуючи вищезазначене, відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні