-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
Завершена
671 525.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 716.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 716.00 UAH
Період оскарження:
21.07.2022 13:57 - 04.08.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
a6219232d3f246cd8e5cbc2e9a640633
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-21-004480-a.a2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Учасник, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕД Темп» (код ЄДРПОУ 33107701) (надалі - «Учасник»), бере участь у відкритих торгах на закупівлю (Номер в Prozorro UA-2022-07-21-004480-a) «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт». За результатами аукціону від 08.08.2022 року, найнижчу ціну запропонувало Приватне підприємство «Укрбудсервіс і Ко», однак рішенням від 12.08.2022 року «Протокол № 128» - ПП «Укрбудсервіс і Ко» було дискваліфіковано. Після цього кваліфікацію проходив Учасник, що запропонував наступну найнижчу ціну за результатами аукціону – ТОВ «ЕД Темп». 15 серпня 2022 року уповноваженою особою Замовника Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради - Черешнею Л.О (надалі - «Замовник») було надано період для виправлення невідповідностей до 16:21 год. - 16 серпня 2022 року.
У складі невідповідностей, Учасника було повідомлено про необхідність усунути недоліки, а саме надати копії аналогічних договорів з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копій документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт про виконання аналогічного договору, у зв`язку з тим, що на думку Замовника, Договір №27/19-КР від 14.11.2019 р. «Капітальний ремонт і реставрація. Будівельно-монтажні роботи по об’єкту «Ремонт підвального поверху з розміщення архіву у корпусі №2 Будинку Уряду України по вул. Михайла Грушевського, 12/2 у Печерському районі м. Києва. Капітальний ремонт» не відповідає вимогам тендерної документації.
На вимогу Замовника про усунення невідповідностей, Учасником надано Лист про усунення недоліків від 16.08.2022 року за вих. № 1608-1 в додатках якого додано підтвердження виконання аналогічного договору та усі відповідні документи до нього на підтвердження виконання умов тендерної документації. Даними діями Учасник виконав належним чином зобов’язання та усунув заявлені невідповідності.
Після того, Замовником Управлінням будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради відповідно до ст. 10 та ч.2 ст. 31 ЗУ « Про публічні закупівлі» було опубліковано Протокол № 133 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення пропозиції учасника – ТОВ «ЕД Темп».
Учасник у відкритих торгах на закупівлю: «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт» ТОВ « ЕД Темп» проаналізувавши результати кваліфікації та протоколу № 133 повідомляє, що категорично не згоден з рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», тендерній документації та додаткам до нього з наступних причин:
1) Учасник закупівлі ТОВ «ЕД Темп» в повній мірі виконав вимоги виправлення невідповідностей пропозиції. Даний факт підтверджується тим, що в своєму протоколі уповноважена особа не повідомляє, про те, що невідповідність так і не була усунута. Зважаючи на це, Учасник вважає це мовчазною згодою про те, що виправлення відбулось згідно з вимогами Замовника.
2) В своєму протоколі Уповноважена особа Черешня Л.О. дискваліфікує ТОВ «ЕД Темп» усвідомлюючи, що наша тендерна пропозиція повністю відповідає умовам Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації і починає використовувати власну інтерпретацію законодавства, щоб знайти хоча б маленьку спірну невідповідність, для того аби дискваліфікувати ТОВ «ЕД Темп».
На підтвердження цього в протоколі № 133 від 17 серпня 2022 року міститься абзац
«Погодження з Проектом договору передбачає заповнення та візування підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки – «X. Місцезнаходження та банківські реквізити сторін. Генпідрядник.» та заповнення відомостей щодо Генпідрядника, передбачених у вступній частині (преамбулі) проекту договору. Даний абзац Уповноваженою особою невідомо звідки був взятий, ніякого посилання на нормативний акт або додаток договору він не містить. Більш того, після аналізу тендерної документації та додатку «проект договору», Учаснику стає зрозуміло, що навіть власна інтерпретація про ніби то те, що візування договору на кожному аркуші якимось чином може не відповідати умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не допомагає Замовнику. Тому він вирішив видумати якісь підстави, які не вимагаються в тендерній документації та регламентовані ні ЗУ «Про публічні закупівлі» ні ЦКУ ні ГКУ тільки для того аби дискваліфікувати Учасника.
Відповідно до ч.3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.»
Крім того, Учасник закупівлі ТОВ «ЕД Темп» вважає надання часу для виправлення невідповідностей, а потім дискваліфікацію Учасника суперечить принципам Закону України
«Про публічні закупівлі».
Згідно зі ст.5 Закону, одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є ефективність. Для замовника, як правило, порівняно з якістю, дуже важливим є терміновість проведення конкретної закупівлі, аби якомога швидше закупити необхідні товар, послугу чи роботу.
Сама поява в новій редакції Закону можливості надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей спрямована якраз на ті випадки, коли учасник під час підготовки пропозиції допустив помилку в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Якщо пропозиція учасника не містить іншої інформації чи документа, виправлення якого за Законом не дозволяється, у замовника відсутня необхідність додатково надавати час на усунення невідповідностей.
Адже надаючи таку можливість, замовник перестає дотримуватися принципу ефективності, втрачаючи, як мінімум, можливість відхилити пропозицію учасника протягом наступних 24 годин, допоки не пройде час на усунення виявлених невідповідностей. Крім того, навіть усунувши невідповідності щодо кваліфікаційних критеріїв чи щодо права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, пропозиція учасника міститиме інші невідповідності, виправляти які не можна за Законом. До речі, на практиці доволі часто замовники обнадіюють учасників, надаючи можливість усунути невідповідності, і потім однак відхиляють їхні пропозиції через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації або через невідповідність встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Такі дії замовників не мають жодного практичного сенсу, крім додаткової можливості відхилити учасника через невиправлені або некоректно виправлені недоліки, зазначені у відповідному повідомленні.
Таким чином навіть якщо учасник закупівлі не надав жодного документа, який вимагався за умовами тендерної документації, або у складі пропозиції не надано інформацію/документ, який не підпадає під можливість усунення невідповідностей згідно з ч. 16 ст. 29 Закону, замовник має право відразу відхилити тендерну пропозицію учасника із підставами, визначеними ст. 31 Закону, не надаючи додаткової можливості усувати невідповідності у документах щодо кваліфікаційних критеріїв згідно зі ст. 16 Закону чи щодо права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
2020 році Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради зробив запит №1332/2020 Уповноваженому органу з метою отримати відповідь на запитання: чи повинен замовник надавати учаснику 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам тендерної документації (відсутні технічні розрахунки, інші документи або довідки відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону)?
У відповідь на запит № 1332/2020 Уповноважений орган повідомив, що перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений ст. 31 Закону. Якщо під час розгляду виявлено виключно невідповідності, визначені ч. 16 ст. 29 Закону, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Водночас якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених ч. 16 ст. 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно з відповідними підставами, визначеними у ст. 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.
Таким чином у своїй відповіді Уповноважений орган чітко зазначив, що додаткової необхідності надавати учаснику 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника однак не відповідає іншим вимогам тендерної документації, які не підлягають виправленню згідно з ч. 16 ст. 29 Закону, немає.
Крім того, відповідно до ч.3 Розділу 6 тендерній документації «Учасник у складі тендерної пропозиції надає лист-згоду з проектом договору, засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки ( у разі використання), а також підписаний уповноваженою особою учасника та з відбитком його печатки ( у разі використання). Проект договору ) без зазначення ціни та без додатків до нього), що викладений в Додатку № 5 до цієї тендерної документації.» Зважаючи на це, Учасник не розуміє у зв`язку з чим його було дискваліфіковано. Більш того в ч.3 Розділу 6 також міститься положення «Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проекту договору про закупівлю, що є Додатком 5 до цієї тендерної документації, на базі заповненого та поданого Учасником у складі тендерної пропозиції проекту договору згідно Додатку 5 та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником» - звертаємо увагу, що це проект договору. Тобто навіть, якщо і є якісь несуттєві помилки в проекті договору, їх можна просто виправити уклавши договір після оголошення переможцем.
Крім того, після реалізації права Учасника передбаченого ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» на отримання додаткової аргументації стосовно дискваліфікації ТОВ «ЕД Темп». Замовник в своїй відповіді на вимогу від 22.08.2022 Протокол № 139 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» фактично так і ненадав ніякої додаткової аргументації. Замовник так само вважає, що засвідчення підписом і печаткою кожного аркушу проекту договору вважається його фактичним неподанням.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ТОВ «ЕД Темп» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель у т.ч. принципів здійснення закупівель. ТОВ «ЕД Темп» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов`язання Замовника здійснити нищезазначені дії
Керуючись статтями 5,18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду
2. Визнати рішення Замовника від 17.08.2022 року про дискваліфікацію Учасника ТОВ «ЕД Темп» неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника 17.08.2022 року, а саме Протокол № 133 « Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» щодо дискваліфікації ТОВ «ЕД Темп»
4. Зобов`язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким визнати Учасника, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕД Темп» (код ЄДРПОУ 33107701) що бере участь у відкритих торгах на закупівлю (Номер в Prozorro UA-2022-07-21-004480-a) «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт» - переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі.
Уповноважена особа заступник директора ТОВ «ЕД ТЕМП» Лариса ДІДЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №5 Договір.doc 26.08.2022 13:06
- Вимога про надання додаткової інформації.pdf 26.08.2022 13:06
- Документи до пропозиції кваліфікація.pdf 26.08.2022 13:06
- Протокол №133 відхилення ТОВ ЕД ТЕМП (1).pdf 26.08.2022 13:06
- Протокол №139 розгляд Вимоги ТОВ ЕД ТЕМП.pdf 26.08.2022 13:06
- Скарга в АМКУ.pdf 26.08.2022 13:06
- Тендерна документація.docx 26.08.2022 13:06
- IMG_0004.pdf 26.08.2022 13:06
- IMG_0003.pdf 26.08.2022 13:06
- Акт 6,7,8.pdf 26.08.2022 13:06
- Акт № 1,2.pdf 26.08.2022 13:06
- Акт №3,4,5.pdf 26.08.2022 13:06
- Акт №9,10.pdf 26.08.2022 13:06
- Акт №11.pdf 26.08.2022 13:06
- ДУ №1 від 08.09.2021.pdf 26.08.2022 13:06
- Договір підряду №147 від 07.09.2021.pdf 26.08.2022 13:06
- Лист-відгук на виконані роботи (ЦНАП).pdf 26.08.2022 13:06
- Рішення від 30.08.2022 № 5585.pdf 30.08.2022 14:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.09.2022 № 5759.pdf 09.09.2022 12:58
- Рішення від 08.09.2022 № 5759.pdf 13.09.2022 14:14
- Додаток №1.doc 01.09.2022 15:05
- Додаток №6.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток № 4.doc 01.09.2022 15:05
- Відповідь АМКУ на скаргу ТОВ ЕД ТЕМП.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №6 згода на обробку персон даних.docx 01.09.2022 15:05
- Протокол №118.pdf 01.09.2022 15:05
- Оголошення ВТ Іванівський зак освіти.docx 01.09.2022 15:05
- Додаток №1.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №2.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №4.pdf 01.09.2022 15:05
- Оголошення про відкриті торги.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №5 Договір.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №3 Технічне завдання.docx 01.09.2022 15:05
- Тендерна документація.pdf 01.09.2022 15:05
- Додаток №5 Договір.doc 01.09.2022 15:05
- Тендерна документація.doc 01.09.2022 15:05
- Додаток №2. ст.17.doc 01.09.2022 15:05
- Відповідь АМКУ на скаргу ТОВ ЕД ТЕМП.doc 01.09.2022 15:05
- Додаток №3 Технічне завдання.pdf 01.09.2022 15:05
- Протокол №130.pdf 01.09.2022 15:21
- Протокол №133 відхилення ТОВ ЕД ТЕМП.pdf 01.09.2022 15:21
- Протокол №139 відхилення вимога ТОВ ЕД ТЕМП.docx 01.09.2022 15:21
- Протокол №118.pdf 01.09.2022 15:21
- Протокол №130 невідповідності Іванівська.docx 01.09.2022 15:21
- Протокол №133 відхилення ТОВ ЕД ТЕМП.docx 01.09.2022 15:21
- Протокол №139 розгляд Вимоги ТОВ ЕД ТЕМП.pdf 01.09.2022 15:21
- Протокол № 118 Іванівський ЗЗСО.docx 01.09.2022 15:24
- ТОВ ЕД ТЕМП.zip 01.09.2022 15:43
- 1 ТОВ ЕД ТЕМП.zip 01.09.2022 15:53
- 2 ТОВ ЕД ТЕМП.rar 01.09.2022 15:53
- Протокол №156 скасування рішення №133.pdf 14.09.2022 13:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2022 13:28
Дата розгляду скарги:
08.09.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.08.2022 14:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.09.2022 14:14
Дата виконання рішення Замовником:
14.09.2022 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИРІШИЛА:
Виконати рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.09.2022 № 5759-р/пк-пз, яка зобов’язала СКАСУВАТИ рішення Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради від 17.08.2022 Протокол №133 щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕД ТЕМП» за процедурою закупівлі — "Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт":
- Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЕД ТЕМП», яке оформлено протоколом № 133 від 17.08.2022.
Оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення.
Уповноважена особа Черешня Л.О.
Вимога
Є відповідь
Вимога про надання додаткової інформації
Номер:
8b0f32f1e40143038f35fc85a5b222a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-21-004480-a.c1
Назва:
Вимога про надання додаткової інформації
Вимога:
Уповноваженій особі
Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради
55001, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, буд.23, кабінет №87
Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації
Учаснику, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕД Темп» (код ЄДРПОУ 33107701) (надалі - «Учасник»), що бере участь у відкритих торгах на закупівлю (Номер в Prozorro UA-2022-07-21-004480-a) «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт» 15 серпня 2022 року уповноваженою особою Замовника Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради - Черешнею Л.О (надалі - «Замовник») було надано період для виправлення невідповідностей до 16:21 год. - 16 серпня 2022 року.
У складі невідповідностей, Учасника було повідомлено про необхідність усунути недоліки, а саме надати копії аналогічних договорів з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копій документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт про виконання аналогічного договору, у зв`язку з тим, що на думку Замовника, Договір №27/19-КР від 14.11.2019 р. «Капітальний ремонт і реставрація. Будівельно-монтажні роботи по об’єкту «Ремонт підвального поверху з розміщення архіву у корпусі №2 Будинку Уряду України по вул. Михайла Грушевського, 12/2 у Печерському районі м. Києва. Капітальний ремонт» не відповідає вимогам тендерної документації.
На вимогу Замовника про усунення невідповідностей, Учасником надано Лист про усунення недоліків від 16.08.2022 року за вих. № 1608-1 в додатках якого додано підтвердження виконання аналогічного договору та усі відповідні документи до нього на підтвердження виконання умов тендерної документації. Даними діями Учасник виконав належним чином зобов’язання та усунув заявлені невідповідності.
Після того, Замовником Управлінням будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради відповідно до ст. 10 та ч.2 ст. 31 ЗУ « Про публічні закупівлі» було опубліковано Протокол № 133 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення пропозиції учасника – ТОВ «ЕД Темп».
Учасник у відкритих торгах на закупівлю: «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт» ТОВ « ЕД Темп» проаналізувавши результати кваліфікації та протоколу № 133 повідомляє, що категорично не згоден з рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», тендерній документації та додаткам до нього з наступних причин:
1) Учасник закупівлі ТОВ «ЕД Темп» в повній мірі виконав вимоги виправлення невідповідностей пропозиції. Даний факт підтверджується тим, що в своєму протоколі уповноважена особа не повідомляє, про те, що невідповідність так і не була усунута. Зважаючи на це, Учасник вважає це мовчазною згодою про те, що виправлення відбулось згідно з вимогами Замовника.
2) В своєму протоколі Уповноважена особа Черешня Л.О. дискваліфікує ТОВ «ЕД Темп» усвідомлюючи, що наша тендерна пропозиція повністю відповідає умовам Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації і починає використовувати власну інтерпретацію законодавства, щоб знайти хоча б маленьку спірну невідповідність, для того аби дискваліфікувати ТОВ «ЕД Темп».
На підтвердження цього в протоколі № 133 від 17 серпня 2022 року міститься абзац
«Погодження з Проектом договору передбачає заповнення та візування підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки – «X. Місцезнаходження та банківські реквізити сторін. Генпідрядник.» та заповнення відомостей щодо Генпідрядника, передбачених у вступній частині (преамбулі) проекту договору. Даний абзац Уповноваженою особою невідомо звідки був взятий, ніякого посилання на нормативний акт або додаток договору він не містить. Більш того, після аналізу тендерної документації та додатку «проект договору», Учаснику стає зрозуміло, що навіть власна інтерпретацію про ніби то те, що візування договору на кожному аркуші якимось чином може не відповідати умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не допомагає Замовнику і він вирішив видумати якісь вимоги, які не вимагаються в тендерній документації та не суперечать ні ЗУ «Про публічні закупівлі» ні ЦКУ ні ГКУ тільки для того аби дискваліфікувати учасника.
Відповідно до ч.3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.»
Крім того, Учасник закупівлі ТОВ «ЕД Темп» вважає надання часу для виправлення невідповідностей, а потім дискваліфікацію Учасника суперечить принципам Закону України
«Про публічні закупівлі».
Згідно зі ст.5 Закону, одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є ефективність. Для замовника, як правило, порівняно з якістю, дуже важливим є терміновість проведення конкретної закупівлі, аби якомога швидше закупити необхідні товар, послугу чи роботу.
Сама поява в новій редакції Закону можливості надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей спрямована якраз на ті випадки, коли учасник під час підготовки пропозиції допустив помилку в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Якщо пропозиція учасника не містить іншої інформації чи документа, виправлення якого за Законом не дозволяється, у замовника відсутня необхідність додатково надавати час на усунення невідповідностей.
Адже надаючи таку можливість, замовник перестає дотримуватися принципу ефективності, втрачаючи, як мінімум, можливість відхилити пропозицію учасника протягом наступних 24 годин, допоки не пройде час на усунення виявлених невідповідностей. Крім того, навіть усунувши невідповідності щодо кваліфікаційних критеріїв чи щодо права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, пропозиція учасника міститиме інші невідповідності, виправляти які не можна за Законом. До речі, на практиці доволі часто замовники обнадіюють учасників, надаючи можливість усунути невідповідності, і потім однак відхиляють їхні пропозиції через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації або через невідповідність встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Такі дії замовників не мають жодного практичного сенсу, крім додаткової можливості відхилити учасника через невиправлені або некоректно виправлені недоліки, зазначені у відповідному повідомленні.
Таким чином навіть якщо учасник закупівлі не надав жодного документа, який вимагався за умовами тендерної документації, або у складі пропозиції не надано інформацію/документ, який не підпадає під можливість усунення невідповідностей згідно з ч. 16 ст. 29 Закону, замовник має право відразу відхилити тендерну пропозицію учасника із підставами, визначеними ст. 31 Закону, не надаючи додаткової можливості усувати невідповідності у документах щодо кваліфікаційних критеріїв згідно зі ст. 16 Закону чи щодо права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
2020 році Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради зробив запит №1332/2020 Уповноваженому органу з метою отримати відповідь на запитання: чи повинен замовник надавати учаснику 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника не відповідає іншим вимогам тендерної документації (відсутні технічні розрахунки, інші документи або довідки відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону)?
У відповідь на запит № 1332/2020 Уповноважений орган повідомив, що перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений ст. 31 Закону. Якщо під час розгляду виявлено виключно невідповідності, визначені ч. 16 ст. 29 Закону, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Водночас якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених ч. 16 ст. 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно з відповідними підставами, визначеними у ст. 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.
Таким чином у своїй відповіді Уповноважений орган чітко зазначив, що додаткової необхідності надавати учаснику 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника однак не відповідає іншим вимогам тендерної документації, які не підлягають виправленню згідно з ч. 16 ст. 29 Закону, немає.
Крім того, відповідно до ч.3 Розділу 6 тендерній документації «Учасник у складі тендерної пропозиції надає лист-згоду з проектом договору, засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки ( у разі використання), а також підписаний уповноваженою особою учасника та з відбитком його печатки ( у разі використання). Проект договору ) без зазначення ціни та без додатків до нього), що викладений в Додатку № 5 до цієї тендерної документації.» Зважаючи на це, Учасник не розуміє у зв`язку з чим його було дискваліфіковано. Більш того в ч.3 Розділу 6 також міститься положення «Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проекту договору про закупівлю, що є Додатком 5 до цієї тендерної документації, на базі заповненого та поданого Учасником у складі тендерної пропозиції проекту договору згідно Додатку 5 та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником» - звертаємо увагу, що це проект договору. Тобто навіть, якщо і є якісь несуттєві помилки в проекті договору, їх можна просто виправити уклавши договір після оголошення переможцем.
У зв`язку з вищевикладенним, відповідно ч.3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Замовника та просимо надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, а саме:
1) Як підписання та відбиток печатки проекту договору на кожному аркуші впливає на те, що прийнято рішення про дискваліфікацію Учасника, у зв`язку з тим, що він не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації ?
2) Просимо надати підтвердження, посилаючись на тендерну документацію, додатків до неї або законодавства, де Замовник вимагає підпису та відбитку печатки лише на останньому аркуші.
3) Просимо пояснити чому дії замовника суперечать принципам Закону України «Про публічні закупівлі» роз`ясненням Уповноваженого органу (надання часу для виправлення невідповідностей, а потім все рівно дискваліфікація учасника). Крім того викликають недовіру та підозри стосовно корупційних ризиків, зважаючи на те, що Замовник використовує власну інтерпретацію законодавства навіть не посилаючись на нього, просто щоб нас дискваліфікувати.
Повідомляємо, що у разі невизнання ТОВ «ЕД Темп» переможцем закупівлі нами буде подана скарга до Антимонопольного комітету України як органу оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі/ Уповноважена особа заступник директора ТОВ «ЕД ТЕМП» Лариса ДІДЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про надання додаткової інформації.pdf 19.08.2022 11:50
- Протокол №139 розгляд Вимоги ТОВ ЕД ТЕМП.pdf 22.08.2022 15:19
Дата подачі:
19.08.2022 11:50
Вирішення:
І.Надати пояснення по суті вимоги, ідентифікатор вимоги: UA-2022-07-21-004480-a.c1 про причини невідповідності пропозиції Учасника ТОВ «ЕД ТЕМП» умовам тендерної документації, а саме:
1) Як підписання та відбиток печатки проекту договору на кожному аркуші впливає на те, що прийнято рішення про дискваліфікацію Учасника, у зв`язку з тим, що він не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації ?
2) Просимо надати підтвердження, посилаючись на тендерну документацію, додатків до неї або законодавства, де Замовник вимагає підпису та відбитку печатки лише на останньому аркуші.
3) Просимо пояснити чому дії замовника суперечать принципам Закону України «Про публічні закупівлі» роз`ясненням Уповноваженого органу (надання часу для виправлення невідповідностей, а потім все рівно дискваліфікація учасника). Крім того викликають недовіру та підозри стосовно корупційних ризиків, зважаючи на те, що Замовник використовує власну інтерпретацію законодавства навіть не посилаючись на нього, просто щоб нас дискваліфікувати.
Замовником після розкриття тендерних пропозицій Учасника ТОВ «ЕД ТЕМП» в процедурі відкритих торгів по закупівлі послуг по об’єкту: «Поточний ремонт приміщень в Іванівському закладі загальної середньої освіти Южноукраїнської міської ради під розміщення дошкільного підрозділу згідно ДК 021:2015 код 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт», Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт, ідентифікатор закупівлі: ID:UA-2022-07-21-004480-a було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, про що було повідомлено Учасника 15.08.2022р. час 16:21 год. в електронній системі закупівель (згідно пункту 1 Розділу 5 Тендерної документації), а саме:
Згідно пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку № 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» цієї тендерної документації: - На підтвердження інформації необхідно надати копії аналогічних договорів з додатками (якщо такі зазначені у договорі), а також копій документів, які підтверджують виконання договорів, такі як акти виконаних робіт. До договорів необхідно надати оригінали листів-відгуків від замовників контрагентів, з якими було укладено договір із зазначенням дати і номеру договору, на який надано відгук, ціни (вартості) договору, суми виконаних робіт, інформації про належне виконання договору, посаду та контактний телефон виконавця. У розумінні даної тендерної документації, вважатиметься аналогічним(и) договір(ори) на виконання робіт/послуг за своєю специфікою з видами робіт, що передбачені даною закупівлею.
Так ТОВ «ЕД ТЕМП» надав Довідку вих. № 0805-14 від 05.08.2022 р. про наявність виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі, в якій було вказано: Аналогічний договір - Замовник №1: Управління адміністративних будинків Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України, Договір №27/19-КР від 14.11.2019 р. «Капітальний ремонт і реставрація. Будівельно-монтажні роботи по об’єкту «Ремонт підвального поверху з розміщення архіву у корпусі №2 Будинку Уряду України по вул.Михайла Грушевського, 12/2 у Печерському районі м. Києва. Капітальний ремонт»; Аналогічний договір - Замовник №2: Відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради, Договір №273 від 20.07.2021 р. «Капітальний ремонт приміщення їдальні Тальнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Тальнівської міської ради Черкаської області (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)». По Аналогічному договору - Замовнику №1 був вказаний Договір, який за своєю специфікою по видам робіт не відповідав вимогам Технічного завдання (Додаток №3) до цієї Тендерної документації: так Технічним завданням (Додаток№3) передбачено виконання сантехнічних робіт із установлення умивальників, змішувачів, унітазів, прокладання трубопроводів водопостачання, прокладання трубопроводів каналізації, установлення бойлера, а у вищезазначеному Договорі такі роботи не виконувалися. Тому, вищевказаний Договір не може вважатися аналогічним договором у розумінні даної тендерної документації. Замовником було запропоновано Учаснику ТОВ «ЕД ТЕМП» усунути невідповідності та надати аналогічний Договір, згідно вимог пункту 3 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» (Додаток №1) до цієї Тендерної документації, що відповідає видам робіт, передбаченим Технічним завданням (Додаток №3) тендерної документації.
Відповідно пункту 1 Розділу 5 цієї Тендерної документації Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах (ч.16 статті 29 Закону): 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Тобто якщо виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось виключно Додатком 1 даної тендерної документації. 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Тобто якщо виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось виключно п. 4 Розділу 6 даної тендерної документації.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж Учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження (ч.16 статті 29 Закону).
Замовник розглянув подані тендерні пропозиції Учасника ТОВ «ЕД ТЕМП» з урахуванням виправлення та було встановлено наступне:
- Відповідно до абзацу 1 пункту 3 «Проект договору про закупівлю», розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» цієї Тендерної документації, Учасник повинен надати:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надає лист-згоду з проектом договору, засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки (у разі використання), а також підписаний уповноваженою особою учасника та з відбитком його печатки (у разі використання) Проект договору (без зазначення ціни та без додатків до нього), що викладений в Додатку № 5 до цієї тендерної Документації. Договір про закупівлю укладається відповідно до умов цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа. Остаточна редакція договору про закупівлю складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі проекту договору про закупівлю, що є Додатком 5 до цієї тендерної документації, на базі заповненого та поданого Учасником у складі тендерної пропозиції Проекту договору згідно Додатку 5 та надсилається переможцю у спосіб, обраний замовником.
Замовник відповідно до ч.1 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», розмістив проект договору (Додаток №5 до цієї тендерної документації) в електронній системі закупівель для загального доступу у сканованому вигляді та у форматі word, щоб учасники мали змогу його заповнити та підписати.
Учасник ТОВ «ЕД ТЕМП» надав Лист-згоду Учасника з проектом договору про закупівлю № 0805-7 від 05.08.2022 р., засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки, а також надав Лист-погодження з умовами та проектом Договору № 0805-20 від 05.08.2022 р., засвідчений підписом уповноваженої особи Учасника та з відбитком його печатки, і до цього листа додаток – сканований Проект договору згідно Додатку №5 цієї тендерної документації на 6 аркушах, кожен аркуш цього додатку був засвідчений підписом уповноваженої особи учасника та з відбитком його печатки.
Учасник ТОВ «ЕД ТЕМП» не надав заповнений, підписаний уповноваженою особою учасника та з відбитком його печатки Проект договору (без зазначення ціни та без додатків до нього), що викладений в Додатку № 5 тендерної документації, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 3 «Проект договору про закупівлю», розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» цієї Тендерної документації. У разі неподання або подання учасником у складі пропозиції документів/інформації передбачених п. 3 Розділу 6 цієї тендерної документації не у відповідності до встановлених вимог, то Замовником буде відхилено тендерну пропозицію Учасника, так як учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства (абз.2, п.1, ч.1, ст.31 Закону «Про публічні закупівлі»).
ІІ. Враховуючи вищевикладене, вважаємо за потрібне відхилити Вашу вимогу. Сподіваємось на порозуміння та співпрацю в подальшому.
Уповноважена особа Черешня Л.О.
Статус вимоги:
Відхилено