-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Подарункові наручні годинники
Завершена
195 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 950.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 950.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2022 16:43 - 24.07.2022 16:30
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
fa16ed2507e446aba31ff38d4b82e00f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-19-007774-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановні Панове!
Даною вимогою висловлюємо рішучий протест у зв’язку з ПОВТОРНОЮ фальсифікацією Управлінням майном спільної власності Львівської обласної ради Оголошення UA-2022-07-19-007774-a в інтересах конкретного підприємства ТОВ «Київський годинниковий завод» шляхом не лише повного прописання технічних характеристик предмета закупівлі під товар ТОВ «Київський годинниковий завод», але й відвертої фальсифікації в зазначеному Оголошенні технічних характеристик, які заявлені до закупівлі артикули не мають, зокрема - гільошированих циферблатів (коштовні ювелірні циферблати ручної роботи) та ременів з цільного шмату натуральної шкіри, що дуже легко довести та навіть явно видно з розміщених Замовником світлин годинників
Нагадуємо, шановному Замовнику, що аналогічну спрощену закупілю UA-2022-01-28-001565-b абсолютно однакового товару у ТОВ «Київський годинниковий завод», Управління майном спільної власності Львівської обласної ради оголошувало 28 січня 2022р. з повним пристосуванням предмета закупівлі під товар ТОВ «Київський годинниковий завод» та ВНЕСЕННЯМ до Оголошення UA-2022-01-28-001565-b , технічної специфікації та проекту договору всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» ПРОТИПРАВНИХ та БЕЗПІДСТАВНИХ ЗМІН, зокрема виключення Управлінням майном спільної власності Львівської обласної ради можливості для інших учасників надання ЕКВІВАЛЕНТІВ предмета закупівлі та зазначення неіснуючих характеристик предмета закупівлі. Дана закупівля після численних скарг була відмінена 3 лютого 2022р. через «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель»
Тому зараз викликає величезний подив та занепокоєння, що під час широкомасштабних військових дій, в умовах тотального дефіциту бюджетних коштів навіть на життєво необхідні витрати, в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента В. Зеленського та Прем’єр-міністра України – Д. Шмигаля щодо максимально ефективного та економного використання бюджетних коштів у військовий час, а також взятих обов’язків перед іноземними партнерами, Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, даним Оголошенням ПОВТОРНО грубо порушує вимоги законодавства, ухиляючись від стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції!
Подібне здійснюється Замовником з єдиною метою – повної дискримінації й недопущення до участі в аукціоні інших учасників ринку, крім ТОВ «Київський годинниковий завод», та закупівлі товару виключно у зазначеного учасника у ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ. Зазначені дії безперечно містять ознаки корупції та мають отримати негайну реакцію відповідних правоохоронних та контролюючих установ, депутатів Львівської обласної ради, а також громадськості як щодо цієї так і щодо інших подібних закупівель, особливо під час війни та відсутності коштів на закупівлю найнеобхіднішого!
Більш того, аналогічні закупівлі аналогічних годинників за завищеною як мінімум у 2 рази ціною (у порівнянні з еквівалентними годинниками) через спрощену процедуру у ТОВ «Київський годинниковий завод» Замовник вже двічі здійснив у 2021 році без надання жодної публічної відповіді у «Прозорро» по суті пред’явлених скарг! Учасникам ринку незрозуміло чому Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, яке має захищати українські національні інтереси на обласному рівні під час війни з РФ та дотримуватися вимог чинного законодавства та ЗУ «Про публічні закупівлі», вже цілеспрямовано позбавляє інших учасників можливості взяти участь у зазначеній спрощеній закупівлі, вимагаючи ВИКЛЮЧНО й БЕЗАЛЬТЕРНАТИВНО ЛИШЕ товар підприємства ТОВ «Київський годинниковий завод», заснованого особами з країни-агресора, які до недавнього часу (до 2019 р.) перебували у складі його засновників
Управлінням майном спільної власності Львівської обласної ради ЗНОВ, як і у попередньому році, НЕ проводить відкриті торги з метою стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції. Замість цього, Замовник, в черговий раз, всупереч вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі, протиправно вдається до спрощеної процедури закупівлі за завищеною ціною у одного конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод»
ДЕТАЛЬНІШЕ ПОРУШЕННЯ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЗАМОВНИКОМ ВИКЛАДЕНІ НИЖЧЕ:
1. Грубо порушуючи ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник НЕ передбачає надання еквівалентів визначеним ним конкретним моделям годинників TM “time-r” та «kleynod”, тим самим обмежуючи конкуренцію до участі єдиного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» та збирається здійснити закупівлю за В ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з іншими пропозиціями та ринку на еквівалентні годинники!
Предмет закупівлі (подарункові наручні годинники) у кількості 107 шт. на загальну суму 195 000 грн. відповідно до «Технічної специфікації» (Додаток 3 до Оголошення) знов прописаний Замовником виключно під конкретні моделі годинників “time-r” та «kleynod” в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», БЕЗ можливості надання еквівалентів , що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за В ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі!
Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО БЕЗАЛЬТЕРНАТИВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника “time-r” та конкретну марку годинника «kleynod” та конкретні моделі зазначених марок, що належать ТОВ «Київський годинниковий завод»:
Годинник наручний чоловічий “time-r” 319-523 у подарунковому футлярі – 70 шт
Годинник наручний жіночий “time-r” 431-523 у подарунковому футлярі– 30 шт
Годинник наручний чоловічий «kleynod” K114-513 у подарунковому футлярі – 4 шт
Годинник наручний жіночий «kleynod” K134-523 у подарунковому футлярі– 3 шт
Замовник планує закупити на загальну суму 195 000,00 гривень платників податків:
- всього 100 годинників примітивної комплектації на суму 160 000,00, що складає, в середньому, 1 600 грн. за один годинник! Зазначена сума як мінімум у 3 (ТРИ) рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники з заявленими Замовником характеристиками! При чому, в поважних інтернет-магазинах можна легко знайти аналогічні годинники з японським механізмом по ціні від 200 грн. за одиницю (і це роздрібна, а не гуртова ціна!) За встановлену Замовником очікувану вартість на рівні 1 600 грн. можна закупити високоякісний годинник набагато кращих технічних характеристик зі ШВЕЙЦАРСЬКИМ МЕХАНІЗМОМ!
- всього 7 годинників найпростішої комплектації з на суму аж 35 000,00, що складає, в середньому, 5 000,00 грн. за один годинник! Зазначена сума як мінімум у 2 (ДВА) рази перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники з заявленими Замовником характеристиками! За таку вартість можна закупити високоякісний годинник набагато кращих технічних характеристик зі ШВЕЙЦАРСЬКИМ МЕХАНІЗМОМ!
Оскільки Замовник ПРОТИПРАВНО ВИКЛЮЧАЄ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ переліченим моделям годинників торгових маркок “time-r” та «kleynod”, він свідомо готується закуповувати годинники як мінімум за ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у конкретного постачальника - «Київський годинниковий завод», а більш конкурентні пропозиції інших постачальників будуть дискримінаційно відхилені Замовником лише на тій підставі, що їх продукція не є годинниками заявлених моделей ТМ “time-r” та «kleynod” ТОВ «Київський годинниковий завод»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника.
Зазначене підтверджують висновки Державної аудиторської служби України:
закон не дає можливості Замовнику, навіть у спрощених закупівлях, дискримінувати інших учасників, тому посилання деяких замовників на абз.2 ч.4 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якого нібито «в спрощених закупівлях у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників» є необґрунтованим, оскільки зазначене положення Закону може не зобов’язувати Замовника зазначати еквіваленти ВИКЛЮЧНО ПРИ УМОВІ, що Замовником ДОТРИМАНІ ІНШІ ВИМОГИ даного Закону. Таким чином, ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», на яку посилаються деякі замовники, може застосовуватися лише у випадку, якщо вона узгоджується з ч. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А зазначення конкретної марки та моделей годинників, що належать ТОВ «Київський годинниковий завод» якраз ДИСКРИМІНУЄ інших учасників ринку, у тому числі вітчизняних виробників, які готові запропонувати більш якісну продукцію за набагато нижчою ціною, повністю позбавляючи їх такого права
Важливо зазначити, що відповідно до рішень Державної аудиторської служби, Замовник, навіть у спрощених закупівлях, зобов’язаний обов’язково зазначати можливість надання еквівалентів у всіх випадках, коли він посилається на будь-які торгові марки. Замовник має обов’язково вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, оскільки інакше – він грубо порушує п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та інші наведені у наших скаргах норми чинного законодавства, т.я. відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель
Таким чином, через подібні дії Замовника, в зазначеній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників ринку, ЯКІ МОЖУТЬ ЗАПРОПОНУВАТИ ЗНАЧНО НИЖЧУ ЦІНУ НА БІЛЬШ ЯКІСНУ ПРОДУКЦІЮ НАБАГАТО КРАЩИХ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК (але через протиправну вимогу Замовника виключно конкретних моделей конкретних ТМ “time-r” та «kleynod” дискримінаційно позбавлені участі), закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника
Зазначене також свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель.
Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності.
3. Додаток 3 до Оголошення «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» прописаний Замовником ВИКЛЮЧНО під конкретні конструкції перелічених моделей годинників торгових маркок “time-r” та «kleynod”постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію, вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ не лише щодо конкретної торгової марки та моделей годинників, але й щодо певної конструкції корпусів годинників, включаючи розміри корпусів (з точністю до мм), матеріалу корпусів, конкретної торгової марки, країни виробництва та калібру механізму, а також кольору циферблатів та їх дизайну (включаючи тип та колір індикації), вводить обмеження щодо методу нанесення зображення на циферблат виключно методам тамподруку (при існуванні набагато якісніших та екологічніших методів, як наприклад шовкодрук).
Так, Замовник протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиву ТМ “Time-R” 319-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форму корпусу ДІАМЕТРОМ 42 мм
- виключно найпростіший японський кварцовий механізм (без можливості надання еквівалентів!), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами або з набагато якіснішими багатофункціональними японськими механізмами
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники в корпусі з набагато якіснішого та дорожчого матеріалу - сталі)
- покриття латунного корпусу IPS (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з покриттям корпусу позолотою IPG)
- мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
- циферблат світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору – римські цифри та позначки між ними. Три стрілки сріблястого кольору
А для жіночого годинника Замовник також протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі “TIME-R” 431-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форма корпусу ДІАМЕТРОМ ВИКЛЮЧНО 36мм
- виключно найпростіший японський кварцовий механізм (без можливості надання еквівалентів!), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами або з набагато якіснішими багатофункціональними японськими механізмами
- корпус годинника виключно з латуні (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники у високоякісному сталевому корпусі)
- покриття латунного корпусу IPS (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з покриттям корпусу позолотою IPG)
- циферблат світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
– римські цифри та позначки між ними. Три стрілки сріблястого кольору
Так, для чоловічого годинника Замовник протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі «Kleynod» K 114-513, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форму корпусу ДІАМЕТРОМ 42 мм
- виключно кварцовий швейцарський Ronda 705 (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами з додатковими функціями), пристосований виключно під параметри конструкції зазначеної вище моделі чоловічого годинника
- мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
- циферблат «ГІЛЬОШИРОВАНИЙ» (який відсутній у моделі, що вимагається) світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
А для жіночого годинника Замовник також протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі «Kleynod» K 138-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форма корпусу ДІАМЕТРОМ 36мм
- виключно кварцовий швейцарський Ronda 763, пристосований виключно під параметри конструкції зазначеної вище моделі жіночого годинника (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами з додатковими функціями)
- мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
- сталь без покриття, хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з покриттям золотом
- циферблат світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
Для іншого типу чоловічого годинника Замовник протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі «Kleynod» K 114-513, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форму корпусу ДІАМЕТРОМ 42 мм
- виключно кварцовий швейцарський Ronda 705 (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами з додатковими функціями), пристосований виключно під параметри конструкції зазначеної вище моделі чоловічого годинника
- мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
- циферблат «ГІЛЬОШИРОВАНИЙ» (який відсутній у моделі, що вимагається) світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
А для іншого типу жіночого годинника Замовник також протиправно вимагає певну конструкцію корпусу, властиві ЛИШЕ моделі «Kleynod» K 134-523, встановлюючи наступні обмеження з точністю до ММ (!), які жодним чином НЕ обґрунтовані та НЕ впливають на якість та функціональні характеристики годинників:
- круглу форма корпусу ДІАМЕТРОМ 36мм
- виключно кварцовий швейцарський Ronda 763, пристосований виключно під параметри конструкції зазначеної вище моделі жіночого годинника (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарськими механізмами з додатковими функціями)
- мінеральне скло (хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним САПФІРОВИМ склом)
- відсутність водозахисту – 3 АТМ (бризко відштовхування), хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з водозахистом 5 АТМ або 10 АТМ
- сталь без покриття, хоча на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з покриттям золотом
- циферблат світлого кольору з накладними металевими значками сріблястого кольору, три стрілки сріблястого кольору
Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкції годинників ТОВ «Київський годинниковий завод» “Time-R” 319-523 та “Time-R” 431-523, а також «Kleynod» K 114-513 та K 134-523, для того щоб унеможливити відповідність годинників ІНШИХ постачальників ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів предмету закупівлі, а також за обраним асортиментом!
Існує дуже широкий модельний ряд різноманітних японських механізмів кращої якості різних брендів та виробників, вже не кажучи про більш якісні механізми інших країн виробництва, у т.ч. Швейцарії. Але, замість того, щоб зазначити необхідні характеристики механізмів, Замовник протиправно обмежує конкуренцію, вимагаючи механізм виключно конкретної країни виробництва Японії та конкретної країни виробництва Швейцарії, певного виробника Ronda та ще й конкретного калібру, параметри яких розраховані на конкретні конструкції корпусів наведених вище конкретних моделей годинників ТОВ «Київський годинниковий завод». При цьому, Замовник, навіть, не зазначає яким характеристикам мають відповідати механізми, які йому необхідні, отже, вимагає їх абсолютного НЕОБГРУНТОВАНО, так само як і конкретні розміри корпусів, всупереч пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Наприклад, інші постачальники, які можуть запропонувати годинники діаметром з абсолютно непомітною різницею в 1-3 мм, з набагато якіснішими механізмами або з іншими цифрами (наприклад, арабськими, а не римськими, або римськими без позначок між ними) тощо - ВІДРАЗУ ПОЗБАВЛЯЮТЬСЯ ПРАВА БРАТИ УЧАСТЬ У ЦИХ ТОРГАХ!
Перелічені вимоги, такі як зазначені з точністю до міліметру (!) розміри та форма корпусів годинників, механізми виключно конкретної торгової марки та калібру та країни виробництва (при наявності величезної кількості країн-виробників якісних механізмів), колір та індикація циферблатів, тощо, які аж ніяк не впливають на якість та технічні характеристики предмету закупівлі, а лише порушують ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну торгову марку, конструкцію або тип предмету закупівлі і, звісно, обмежують конкуренцію на користь конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», дискримінуючи всіх інших учасників й ведуть до закупівлі ЗА ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ
Якщо б Замовник надавав би дійсно орієнтовні характеристики та орієнтовний зовнішній вигляд годинників, що плануються до закупівлі, він би безпідставно не посилався би на конкретну конструкцію годинників та не вимагав би конкретну торгову марку та модель й відповідність настільки детальному опису та розмірам (до мм), які жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі. І при цьому БЕЗ можливості надання еквівалентів!
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо параметрів конструкції корпусів годинників, циферблатів та механізмів конкретної країни виробництва, торгової марки та калібру, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, не впливають ані на якість, ані на інші особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО переліченим моделям годинників торгових марок “time-r” та «kleynod”постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет явно завищену ціну, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретних ТОРГОВИХ МАРОК конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розмірів та конструкції корпусу, а також механізмів конкретної країни виробництва, конкретної торгової марки та калібру (пристосованих до конкретної моделі конкретного постачальника), типу та кольору індикації циферблату, тощо!
Виходячи з викладеного, можна констатувати порушення Замовником ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також порушення Замовником ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
4. Замовник, нехтуючи не лише ЗУ «Про публічні закупівлі», але й Кримінальним кодексом України, вдається до відвертих ФАЛЬСИФІКАЦІЙ (!), вимагаючи такі технічні характеристика, які ВІДСУТНІ у моделях «Kleynod» K 114-513 та K 134-523, а також у “Time-R” 319-523 та “Time-R” 431-523,що може бути легко доведено, зокрема:
4.1. Замовник вимагає чоловічий годинник з «ГІЛЬОШИРОВАНИМ ЦИФЕРБЛАТОМ»*, який відсутній у моделі «Kleynod» K 114-513, що видно навіть з розміщеної Замовником в Оголошенні світлини зазначеної моделі
(*довідково: «гільоширований» циферблат – це циферблат виконаний з використанням мистецтва «гільоше» (з фр. quilloche – візерунок ліній, які переплітаються) - декоративної обробки поверхні циферблата, корпуса, інших деталей шляхом вирізання на них складних візерунків. Методом гільошировання за допомогою спеціального обладнання (як правило зробленого на початку XXст.) на циферблат, корпус або частини годинникового механізму наноситься орнамент, який візуально здається динамічним: метал немов оживає на очах, пропонуючи чарівну гру тіней та об’ємів. Це витончена ювелірна робота - товщина ліній становить не більше десятої частини міліметра, переплітаючись між собою, вони складають дивовижний візерунок – «гравюру». Для вирізки одного циферблата методом гільошировання необхідно декілька днів. Зазначений метод притаманний переважно швейцарським годинникам «Breguet», який використовується у самих дорогих ювелірних годинниках цього бренду, виконаних з золота та срібла»)
Крім того, вартість одного гільошированого циферблата набагато вища ніж очікувана вартість годинника, заявлена Замовником, тому навіть з цього цілком очевидно, що чоловічий годинник, який вимагає Замовник, аж ніяк не може містити «гільоширований» циферблат
4.2. Замовник вимагає ремені з натуральної шкіри «природньої структури (цільна, не пресована)», при цьому ремені, якими комплектуються годинники ТОВ «Київський годинниковий завод» “time-R” 319-523, 431-523 та «kleynod» K 114-513, K 134-523 (які вимагає Замовник у якості предмета закупівлі), якраз НЕ відповідають зазначеним вимогам, що видно навіть з розміщених Замовником в Оголошенні світлин ременів зазначених моделей годинників. Крім того, у цьому можна легко пересвідчитися навіть при розрізі будь-якого ременя ТОВ «Київський годинниковий завод» з попередніх поставок й побачити пресовану шкіру та всередині наповнення типа «волокноподібних агломатеріалів з’єднаних в’яжучою речовиною, полімерної природи».
Таким чином, Замовник свідомо намагається поставити учасників у нерівні умови та прийняти годинники у ТОВ «Київський годинниковий завод» з циферблатами та ременями, знаючи, що вони не відповідають встановленим Оголошенням вимогам, а також що він порушує ЗУ «Про публічні закупівлі». Наголошуємо, що у 2020 та 2021 році Замовник неодноразово приймав годинники у ТОВ «Київський годинниковий завод» з іншими технічними характеристиками ніж було встановлено Замовником, що підлягає відповідному розслідуванню
5. Обтяжуючою обставиною є те, що Замовник регулярно проводить аналогічні закупівлі у постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» таких саме годинників за ЗАВИЩЕНОЮ у декілька разів ціною у порівнянні з ринковими пропозиціями на еквівалентні годинники, що вже заподіяло значні бюджетні втрати
Так, у липні 2021 Управління майном спільної власності Львівської обласної ради вже розміщувало Оголошення на закупівлю персональних хронометрів UA-2021-07-14-008228-c на суму 100 000,00 грн. також з як мінімум ВДВІЧІ ЗАВИЩЕНОЮ очікуваною вартістю закупівлі, також прописане ВИКЛЮЧНО під конкретну торгову марку та моделі годинників “«kleynod» ” конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» та через це дискримінаційне обмеження виключало участь у торгах інших учасників з набагато конкурентнішими пропозиціями! Зазначене порушення дозволило Замовнику протиправно закупити товар за завищеною ціною у постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод», завдав як мінімум 50 000,00 грн. збитків обласному бюджету, в умовах тотального недофінансування витрат на охорону здоров’я під час пандемії короноврусу!
У липні 2021 року Замовник закупив всього 20 годинників ТМ «kleynod» K 114-513 (чол.) та K 134-523 (жін.) на загальну суму 100 000 гривень, що складає, в середньому, близько 5 000 грн. (!) за ОДИН годинник посередньої комплектації з найпростішим механізмом Ronda, без жодних ДОДАТКОВИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ! Зазначена сума як мінімум ВДВІЧІ перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники інших торгових марок (навіть швейцарського виробництва!) з заявленими в Оголошенні характеристиками!
У листопаді 2021 року Замовник розмістив Оголошення UA-2021-11-11-011943-a на закупівлю «подарункових наручних годинників (код ДК 021:2015 (CPV): 18530000-3 – Подарунки та нагороди)» на суму 75 000,00 грн. ЗНОВ з грубим порушенням чинного законодавства прописано Замовником ВИКЛЮЧНО в інтересах єдиного учасника ТОВ «Київський годинниковий завод» та ВИКЛЮЧНО під його товар – годинники TM «TIME-R» конкретних артикулів TIME-R 319-523 та 431-523 та встановив нічим необґрунтовану ВТРИЧІ (!) ЗАВИЩЕНУ очікувану вартість закупівлі
В результаті, на суму 75 000,00 Замовник закупив всього 50 годинників TM TIME-R найпростішої комплектації артикулів TIME-R 319-523 та TM TIME-R 431-523 того ж самого постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» по ціні 1 500,00 грн. за одиницю, тобто за ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ у порівнянні з діючими на ринку пропозиціями на аналогічні годинники! І це відбувалося в умовах тотального недофінансування витрат на охорону здоров’я під час пандемії короновірусу! Та навіть годинники зі ШВЕЙЦАРСЬКИМИ МЕХАНІЗМАМИ, які закуповував Замовник раніше коштували значно дешевше ніж встановлена у листопаді 2021р. Замовником вартість за одиницю на рівні аж 1500 грн. за годинники з найдешевшими механізмами, якими зазвичай комплектуються всі дешеві китайські годинники, тому визначення Замовником очікуваної вартості закупівлі та вибір предмета закупівлі підлягає відповідному розслідуванню уповноваженими установами, службовому розслідуванню та оцінці депутатами Львівської обласної ради та їх виборцями.
І, нарешті, у січні 2022 року Замовник намагався з численними порушеннями чинного законодавства протягнути спрощену закупівлю на такі ж самі годинники, яку, після обґрунтованих скарг в прозоро, сам скасував, посилаючись на «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель», проте зараз, рід час повномасштабних військових дій знов вдається до аналогічного грубого порушення Закону, що є абсолютно неприйнятним та виглядає вкрай цинічно!
Через подібні дії Замовника, в даній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників ринку, закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
Тому не викликає жодних сумнівів, що має місце факт змови Замовника з ТОВ «Київський годинниковий завод» з метою недопущення до участі в закупівлі інших постачальників та проведення закупівлі за завищеними цінами.
Виходячи з викладеного, можна констатувати порушення Замовником ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, а також порушення Замовником ст.3 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Через навмисно закладені протиправні обмеження до Оголошення, участь у зазначених торгах зможе взяти лише ТОВ «Київський годинниковий завод», під товар якого прописаний предмет закупівлі та який продасть свій товар за в декілька разів завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників ринку
Таким чином, Замовник БЕЗ жодного обґрунтування, в порушення чинного законодавства, ЗНОВ (як у 2021р. та січні 2022р.) протиправно вимагає конкретні моделі годинників ТМ “time-r” та «kleynod” конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» ЗА НЕОБГРУНТОВАНО ЗАВИЩЕНОЮ І ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ЦІНОЮ БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ (що згідно відповідних висновків Державної аудиторської служби є грубим порушенням законодавства про публічні закупівлі в частині спрощених закупівель), а також обмежує характеристики предмета закупівлі специфічними параметрами, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретній конструкції конкретної моделі годинників
Викладене вище повністю доводить, що Замовник не зацікавлений в економії бюджетних коштів платників податків, оскільки збирається з порушенням чинного законодавства закупити годинники виключно конкретних торгових марок “time-r” та «kleynod” у конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» за В ДЕКІЛЬКА РАЗІВ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ за спрощеною процедурою закупівлі й встановленими обмеженнями дискримінувати інших учасників ринку, не допустивши їх до участі!
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО внести зміни до Додатку 3 до Оголошення UA-2022-07-19-007774-a, прописаного Замовником під зазначені моделі годинників конкретних торгових марок “time-r” та «kleynod”, з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Прибрати протиправне посилання на торгові марки “time-R” та «kleynod» та відповідно моделі “time-R” 319-523, 431-523 та «kleynod» K 114-513, K 134-523, які зазначені Замовником виключно в інтересах їх постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» АБО відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачити можливість надання ЕКВІВАЛЕНТІВ
2. прибрати протиправні вимоги щодо конкретних конструкцій годинників разом з притаманними ним технічними характеристиками - форми та будь-яких конкретних розмірів годинників, кольору покриття корпусів, матеріалу корпусів, специфічного дизайну циферблатів (кольору та типу цифр), кольору стрілок, тощо
3. для годинників типу “time-R” прибрати протиправну вимогу щодо виключно японських механізмів, тим більш, що на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з швейцарськими механізмами або складними японськими – автоматичними або з додатковими функціями, АБО відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачити можливість надання ЕКВІВАЛЕНТІВ
4. для годинників типу «kleynod» прибрати протиправну вимогу механізму конкретної торгової марки Ronda, конкретних калібрів 705 (для чоловічих годинників), 763 (для жіночих годинників), тим більш, що на очікувану вартість закупівлі можна безпроблемно закупити годинники з високоякісним швейцарським механізмами з додатковими функціями АБО відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачити можливість надання ЕКВІВАЛЕНТІВ
5. прибрати протиправне обмеження методу нанесення зображення виключно тамподруком, допустивши більш якісні та екологічні методи, як наприклад, шовкодрук
6. привести вимоги до циферблатів та ременів у відповідності з розміщеними ескізами годинників, зокрема прибрати вимогу «гільошированого» циферблату, який відсутній в моделі чоловічого годинника та ременів з цільного шмату шкіри, які відсутні у моделях, які збирається закуповувати Замовник
7. провести службове розслідування та виявити зацікавлених посадовців, які нехтують обов’язком проводити всебічне дослідження ринку, посадовими інструкціями та внутрішніми документами, у т.ч. щодо запобігання корупції, вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 7 Бюджетного Колексу, іншими нормами чинного законодавства та навмисно намагаються прописати предмет закупівлі в інтересах конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» з метою закупівлі товару за в декілька разів ЗАВИЩЕНОЮ ЦІЕОЮ та протиправного позбавлення участі в аукціоні інших учасників ринку (у т.ч. шляхом згаданих вище фальсифікацій)
8. надати публічну позицію голови та депутатів Львівської обласної ради з приводу неодноразового протиправного підлаштування Оголошень під конкретний товар та в інтересах конкретного постачальника – ТОВ «Київський годинниковий завод» та нанесення збитків обласному бюджету через регулярну закупівлю за завищеними цінами, а також стосовно даної закупівлі та допущених фальсифікацій – як у протиправній й безпідставній зміні даних Оголошення, так і зазначенні в Оголошенні завідомо неправдивої інформації відносно технічних характеристик товару, яких він не має
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.07.2022 12:57