-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою.Застосовані критерії оцінки – ціна.
Торги відмінено
3 188 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 880.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 880.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2022 15:31 - 19.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
a64d6a5e8072485bbbdb143b2a981ead
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-19-006559-a.b2
Назва:
Скарга щодо встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Комунальним підприємством "Черкасиводоканал" Черкаської міської ради (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги щодо закупівлі Вугілля кам’яного за кодом CPV за ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу – UA-2022-07-19-006559-a).
Ознайомившись з тендерною документацією щодо цієї закупівлі, затвердженою протоколом уповноваженої особи Замовника № 247 від 19.07.2022 (далі – Документація), вважаємо, що Замовником встановлені незаконні необґрунтовані вимоги, що обмежують конкуренцію і дискримінують учасників, зокрема ПП «ЛІДЕР АКТИВ». Більш детально.
1. Згідно Додатку до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
-скан-копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" або ВП "УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ" ДП "НТЦ "ВУГЛЕІННОВАЦІЯ" (його підрозділом, або іншою уповноваженою організацією), на товар що є предметом даної закупівлі, дійсного на весь період дії договору поставки вугілля, що буде укладений за результатами даної процедури закупівлі.
Вважаємо дану вимогу незаконною з наступних підстав:
ПП «ЛІДЕР АКТИВ» не є виробником продукції, а закуповує її у інших суб’єктів господарювання, зокрема ТОВ «ІМПЕКС ФОРМ», на чиє ім’я видано сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик вугілля марки ДГ 13-100. Строк дії даного сертифікату з жовтня 2018 року по жовтень 2022 року включно.
Тобто сертифікат є чинний на момент подання тендерних пропозицій та буде чинний на момент укладання договору.
Також, Скаржник в складі тендерної пропозиції надасть гарантійний лист від ТОВ «ІМПЕКС ФОРМ» про те, що по завершенню строку дії чинного сертифікату виробник вугільної продукції надасть Замовнику новий сертифікат, який буде чинний з жовтня 2022 року.
Відповідно до вимог пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації.
Сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик передбачений для виробників вугільної продукції та видається строком на чотири роки. Жодним нормативним документом не визначено, вимоги про те, що сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик під час укладання договору повинен діяти на весь період дії договору поставки.
Крім того законодавством не обмежена повторно звертатись за отриманням сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик у разі завершення строку дії наявного сертифікату.
Таким чином, Замовник обмежує участь в закупівлі лише тими учасниками, які отримали сертифікати генетичних технологічних та якісних характеристик на пару місяців пізніше за ТОВ «ІМПЕКС ФОРМ».
Крім того, звертаємо увагу, що закупівля оголошена 19.07.2022 року, а строк подання пропозицій встановлено до 04.08.2022. За такий короткий проміжок часу провести лабораторні дослідження та отримати новий сертифікат неможливо.
Наше підприємство постійно приймає участь у торгах, що проводяться на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», але не має можливості та обов'язку постійно отримувати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик під кожного Замовника окремо з метою забезпечення своєї участі в торгах.
Крім того за проведення якісних досліджень лабораторіями стягується відповідна плата, що покладає на учасників Процедури закупівлі додаткові матеріальні витрати, що може призвести до здороження предмета закупівлі, що є порушенням принципу здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність.
Тобто, станом на момент участі в торгах ПП «ЛІДЕР АКТИВ» маючи дійсний сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на марки вугілля на вугілля марки ДГ 13-100, не має можливості прийняти участь в закупівлі.
Таким чином прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають сертифікати зі строком дії на весь період дії договору.
За таких обставин Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до Документації, зокрема встановити вимогу наступного змісту: «У разі, якщо строк дії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля діє не на весь період дії договору, учасник повинен надати гарантійний лист про надання діючого сертифікату після втрати чинності наданого в складі тендерної пропозиції сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик».
Аналогічної думки дотримується постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні № 10324-р/пк-пз від 11.05.2021р. та № 4917-р/пк-пз від 21.06.2022р.
2. Відповідно до умов Додатку 4 тендерної документації вміст сірки вугілля повинен бути не більше 3 %.
Таку вимогу вважаємо дискримінаційною з огляду на наступне:
Такий показник як загальна сірка міститься у ДСТУ 7146:2010, в розділі «показники якості, що характеризують безпечність вугілля».
Так, для збагаченого вугілля показник загальної сірки повинен становити не більше 3%, а для незбагаченого вугілля – не більше ніж 4%.
При цьому, ця вимогу відноситься до всього вугілля, що вказується у ДСТУ 7146:2010, зокрема і до вугілля ДГ 13-100.
Замовник не зазначив, що він вимагає виключно збагачене вугілля.
Таким чином, встановивши вимогу, що загальна сірка повинна бути не більше ніж 3%, Замовника фактично обмежив коло потенційних учасників до тих, які пропонують лише збагачене вугілля.
ПП «ЛІДЕР АКТИВ» у даній закупівлі пропонує незбагачене вугілля, яке закуповується у виробника ТОВ «ІМПЕКС ФОРМ». А отже, на нас поширюється вимога ДСТУ 7146:2010 щодо того, що загальна сірка повинна бути не більше 4%.
Таким чином, маючи вугілля, яке цілком і повністю відповідає вимогам ДСТУ 7146:2010, взяти участь у закупівлі ми не зможемо.
Враховуючи вказане, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації та встановити показник загальної сірки на рівні не більше 4%, за для того, щоб у закупівлі могли взяти участь як ті учасники, що пропонують збагачене вугілля, так і ті, що пропонують незбагачене вугілля.
Пов'язані документи:
Учасник
- сертифікат генетичних характеристик.pdf 30.07.2022 23:29
- ДСТУ.PDF 30.07.2022 23:29
- скарга Черкасиводоканал.docx 30.07.2022 23:29
- Скарга щодо встановлення дискримінаційних вимог.PDF 30.07.2022 23:29
- Лист укрндівуглезабагачення (1).pdf 30.07.2022 23:29
- договір з виробником.PDF 30.07.2022 23:29
- рішення від 02.08.2022 № 5259.pdf 02.08.2022 15:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2022 № 5379.pdf 12.08.2022 12:09
- рішення від 11.08.2022 №5379.pdf 15.08.2022 11:14
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ ТОВ ЛІДЕР АКТИВ.pdf 05.08.2022 19:28
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ АМКУ ПП ЛИДЕР АКТИВ.docx 05.08.2022 19:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2022 23:30
Дата розгляду скарги:
11.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.08.2022 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.08.2022 11:15
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2022 13:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
fa5f45bd1002446dbec6918189a2e296
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-19-006559-a.b1
Назва:
СКАРГА НА УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи № 247 від 19 липня 2022 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- ЛИСТ.pdf 30.07.2022 17:35
- Договір поставки.pdf 30.07.2022 17:35
- 17.Документи на транспорт -2.pdf 30.07.2022 17:35
- dsty_7146-2010-8.pdf 30.07.2022 17:35
- Скарга АМКУ.pdf 30.07.2022 17:35
- Скарга АМКУ.pdf.asice (5).zip 30.07.2022 17:35
- Документи на перевезення.pdf 30.07.2022 17:35
- рішення від 02.08.2022 № 5257.pdf 02.08.2022 15:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2022 № 5377.pdf 12.08.2022 12:12
- рішення від 11.08.2022 №5377.pdf 15.08.2022 11:09
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ ТОВ ПРОМТОПРЕСУРС.pdf 05.08.2022 19:22
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ НА СКАРГУ АМКУ ТОВ ПРОМТОПРЕСУРС.docx 05.08.2022 19:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2022 18:03
Дата розгляду скарги:
11.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.08.2022 15:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.08.2022 11:09
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2022 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, були внесені відповідні зміни до тендерної документації.