• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин А-95)

Торги не відбулися

55 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 275.00 UAH
Період оскарження: 18.07.2022 15:22 - 22.07.2022 08:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги що обмежує коло потенційних учасників

Номер: f2b5d8f583734a7694fc0575ad75fe70
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-18-006031-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги що обмежує коло потенційних учасників
Вимога:
Просимо Вас прибрати з Додатку 1 (Технічні вимоги) та Оголошення про проведення спрощеної закупівлі « Документи (у вигляді кольорової сканованої копії у форматі PDF), які учасник подає для підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників, а саме вимогу: 14.8. Копія ліцензії, видана уповноваженим державним органом, на право здійснення господарської діяльності, пов'язаної із зберіганням та торгівлею нафтопродуктами. 14.11.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива; 14.11.4. Копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі. 1. Просимо вилучити наступну дискримінаційну умову тендерної документації а саме: п.14.8. Тендерної документації та Додатку 1 ТД - 14.8. Копія ліцензії, видана уповноваженим державним органом, на право здійснення господарської діяльності, пов'язаної із зберіганням та торгівлею нафтопродуктами. Встановивши вимогу щодо надання ліцензії пов'язаної із зберіганням та торгівлею нафтопродуктами.– ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо також повідомляємо що у нашому виді діяльності не потрібна ліцензія на зберігання палива,. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право пов'язаної із зберіганням та торгівлею нафтопродуктами – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku . Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Тому просимо пункт 14.8. викласти в такій редакції: 14.8. копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності). 2. Просимо вилучити наступну дискримінаційну умову тендерної документації а саме п.14.11.1 Тендерної документації та Додатку 1: 14.11.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива; Ми вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною з урахуванням того що : Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» від 1 серпня 2013 р № 927 (надалі - Технічний регламент № 927) встановлені вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що вводяться в обіг та реалізуються на території України, з метою захисту життя та здоров`я людини, тварин, рослин, національної безпеки, охорони навколишнього середовища та природних ресурсів. Відповідно до п. 3 Технічного регламенту № 927 документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Згідно із п. 5 Технічного регламенту № 927 дозволяється виготовлення, введення в обіг і обіг палива, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту. Звертаємо увагу, що пунктами 8, 9 Технічного регламенту № 927 встановлено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити: дату видачі і номер документа; назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива; назву та адресу підприємства - виробника; назву та адресу розповсюджувача (за наявності); дату виготовлення палива; дату відбирання проби та дату проведення випробування; нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту; відомості щодо декларації про відповідність; посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо; номер партії (резервуара); дані про вид та кількість добавок (присадок); підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою; гарантійний строк зберігання. Пунктом 20 Технічного регламенту № 927 обумовлено, що виробником перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту № 927, правила та методи випробувань, у тому числі відбирання проб, необхідних для виконання вимог цього Технічного регламенту, та проведення оцінки відповідності, встановлюються національними стандартами, перелік яких затверджується і оприлюднюється відповідно до законодавства, а в разі їх відсутності (до прийняття національних стандартів) - нормативними документами. Виходячи з системного аналізу наведених норм, слід дійти висновку, що виготовлення паспорту якості, що містить всі передбачені законодавством елементи та складові, на конкретне паливо є обов`язком виробника. Враховуючи таку вимогу Замовника надати необхідні документи, обмежується коло потенційних учасників, а зокрема не дає можливість брати участь нам у закупівлі, оскільки ми є емітентами талонів, однак не є виробником палива чи власниками АЗС (співпрацюємо з АЗС на підставі партнерських договорів) і немає такої необхідності в отриманні НАМИ такого сертифікату і відповідних документів оскільки кожний із партнерських АЗС надає нам Паспорти якості, виготовлення яких, є обов’язком Виробника палива. З урахуванням зазначеного, Просимо вимогу Замовника: « Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива» Оскільки ми не співпрацюємо саме з Виробником палива, а співпрацюємо безпосередньо з Власниками АЗС на підставі партнерських договорів просимо привести у відповідність, а саме забрати з Додатку 1 та Оголошення про проведення спрощеної закупівлі наступний текст: «виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива». 3. Просимо вилучити наступну дискримінаційну умову тендерної документації а саме п.14.11.4 Тендерної документації та Додатку 1 до ТД: 14.11.4. Копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі. Вимагаючи від Учасників надання копії атестату акредитації лабораторії – Вважається дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі, оскільки у Документації також вимагаються інші документи, які підтверджують якість запропонованого товару, зокрема: - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо) виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.; - паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива, виданий підприємством-виробником палива; - декларацію про відповідність палива Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015; Що є достатнім, для підтвердження якості палива та його відповідності ДСТУ, та можливість Нами поставити товар відповідно до вимог Замовника. Сертифікати відповідності видаються на підставі протоколів випробувань акредитованих лабораторій, що мають відповідні атестати акредитації з якими можна ознайомитися на веб-сайті Національного агентства з акредитації України. У разі відсутності або припинення дії атестату акредитації орган з оцінки відповідності (орган з сертифікації) не зможе видати сертифікат відповідності. Власні випробувальні центри мають такі головні «гравці» паливного ринку як: ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТРАНСНАЦІОНАЛЬНА ФІНАНСОВО-ПРОМИСЛОВА НАФТОВА КОМПАНІЯ "УКРТАТНАФТА" та ТОВ «ВОГ-РІТЕЙЛ». Вважаємо, що вимагаючи надання копії атестату акредитації лабораторії та копії договору із цією лабораторією, Замовник обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у Процедурі закупівлі. Просимо забрати пункт - 14.11.4. Копію атестату (свідоцтва) про акредитацію за належною сферою (галуззю) органу з сертифікації (акредитованої лабораторії), яким (и) було видано сертифікат відповідності на товар, який є предметом закупівлі. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі в частині Інша інформація зазначено наступне: - Якщо документи, які вимагаються у складі пропозиції не передбачені для Учасника законодавством України, Учасник повинен надати довідку у довільній формі про те, що ці документи не подаються з посиланням на відповідні норми законодавства України. Окрім цього при наявності партнерських договорів, Учасник може подати документи партнерської сторони для підтвердження ліцензії та сертифікатів, паспортів на товар.
Статус вимоги: Відхилено