-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нове будівництво двоповерхової адміністративної будівлі циклу вибухотехнічної підготовки ДУ Житомирський навчальний центр підготовки поліцейських за адресою: м. Житомир, вул. Сергія Параджанова, 133, частина 2-ї черги
Завершена
3 575 367.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 753.67 UAH
мін. крок: 1% або 35 753.67 UAH
Період оскарження:
18.07.2022 09:39 - 30.07.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Номер:
52322a4cccc64beea99ad533a35999ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-18-000610-a.b1
Назва:
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Вимога:
Замовники при проведенні процедур закупівель у своїй діяльності керуються Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон). ДУ Житомирський навчальний центр підготовки поліцейських оголосив закупівлю робіт «Нове будівництво двоповерхової адміністративної будівлі циклу вибухотехнічної підготовки ДУ Житомирський навчальний центр підготовки поліцейських за адресою: м. Житомир, вул. Сергія Параджанова, 133, частина 2-ї черги». Відповідно до пункту 3.6.1 тендерної документації цієї закупівлі: 3.6.1. Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», яка формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У пункті 5.1 Настанови встановлено вичерпний перелік обов’язкових складових, які включаються учасниками закупівлі в розрахунок договірної ціни пропозиції, а саме: прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У пункті 5.33. Настанови наведено порядок та особливості включення однієї з складових, що формують розмір договірної ціни учасника пропозиції, а саме – визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Також, хочемо зауважити, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Рішенням уповноваженої особи від 08.08.2022 № 2 тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгова компанія «Лідер» визнано такою, що відповідає технічним та кваліфікаційним умова закупівлі, а даного учасника визнано переможцем. Проте, при детальному розгляді поданих документів вищезазначеного учасника, а саме - договірної ціни (файл - 5.2. Розрахунок ДЦ.pdf) можна зробити висновок, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгова компанія «Лідер» не включили до договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (зазанчено «-»), як того вимагає тендерна документація та «Настанови з визначення вартості будівництва». Тобто пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгова компанія «Лідер» не відповідає тендерній документації та підлягає відхиленню відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону. Одночасно звертаємо, Вашу увагу, що з розгляду даного питання існує практика АМКУ - рішення №25833-р/пк-пз від 17.11.2021, процедура закупівлі UA-2021-09-22-004439-b. Одночасно звертаємо Вашу увагу, що з рогляду даного питання існує практив Деражвної аудиторськіої служби України (Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-14-006020-a). Вимагаємо самостійно скасувати незаконно прийняте рішення про визначення переможця Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгова компанія «Лідер» (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №2 від 08.08.2022 року) та продовжити розгляд наступних учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДАСУ.pdf 11.08.2022 10:20
- Протокол УО 16.08.2022 08:12
Дата подачі:
11.08.2022 10:20
Вирішення:
Відповідно до п.п. 3.1.1. п. 1 Розділу 3 Тендерної документації, тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися із, зокрема:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) згідно з Додатком 2, та інші відомості що передбачено тендерною Документацією.
Відповідно до п.п. 3.6.1. п. 3.6 Розділу 3 Тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», яка формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Ціна Тендерної пропозиції вказується з ПДВ (стосується Учасників, які є платниками ПДВ) та з урахуванням сплати інших необхідних податків та зборів, що передбачені чинним законодавством.
Відповідно до п.п. 3.6.2. п. 3.6 Розділу 3 Тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, наведеним у технічному завданні, та які повинні бути складені відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - КНУ), зокрема: 1. Договірна ціна.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва» до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи наведене, умови тендерної документації та «Настанови з визначення вартості будівництва» передбачають вимоги щодо включення до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Разом з тим, тендерна документація не містить окремих вимог щодо розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Крім того, пункт 5.33 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва» також не містить вимог щодо розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, які учасник процедури закупівлі повинен включати в ціну пропозиції, а також не містить обмежень щодо мінімального розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, у зв'язку з чим відсутні будь-які підстави вважати, що розмір вищезазначених коштів не може дорівнювати нулю.
Також, ні тендерна документація, ні «Настанова з визначення вартості будівництва» не містять порядку формування розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також окремих вимог щодо оформлення таких витрат у договірній ціні.
В складі тендерної пропозиції учасника міститься, зокрема, Договірна ціна (Файл «5.2 Розрахунок ДЦ.pdf»), в якому зазначено Розрахунок N12 - Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – «-».
З огляду на викладене, розмір коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, які учасник процедури закупівлі включив до договірної ціни складає 0 гривень.
Звертаємо увагу, що Розрахунок N12 не містить позначки «не враховано» або «не зазначено», у зв'язку з чим відсутні підстави вважати, що учасником процедури закупівлі не враховано коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Враховуючи вимоги п.п. 3.6.1. п. 3.6 Розділу 3 Тендерної документації про те, що не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні тендерної пропозиції, замовник вважає, що:
1) учасник процедури закупівлі свідомо передбачив розмір коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, які учасник процедури закупівлі включив до договірної ціни - 0 гривень;
2) в разі, якщо у зв'язку з інфляційними процесами сума вартості складових договірної ціни виросте – ціну договору про закупівлю не буде збільшено, враховуючи вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки учасником процедури закупівлі свідомо було не враховано кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а всі витрати, які додатково можуть у зв'язку з цим з'явитися - будуть покладені виключно на учасника процедури закупівлі.
Таким чином, твердження про те, що до складу договірної ціни переможець не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, не відповідає дійсності, оскільки переможець на власний розсуд зазначено даний показник у розмірі 0 гривень («-»).
З огляду на викладене, зокрема те, що учасником процедури закупівлі в договірній ціні враховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 0 гривень, вважаємо, що вимоги тендерної документації та «Настанови з визначення вартості будівництва» не були порушені у цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено