-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з постачання програмного забезпечення
Завершена
1 809 200.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 18 092.00 UAH
мін. крок: 1% або 18 092.00 UAH
Період оскарження:
02.11.2017 13:41 - 16.11.2017 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства:
Номер:
3d7bc31d722748c8b418b8602981791b
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-02-001549-a.c3
Назва:
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства:
Вимога:
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства:
1) Вимагати від учасника-переможця аукціону обов’язкової публікації в остаточній пропозиції ОБОХ параметрів, які ідентифікують продукцію: точного коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. Публікувати остаточну пропозиції на порталі Prozorro.
2) Вказувати у специфікаціях договорів, які укладаються з переможцем торгів ОБИДВА параметри, які ідентифікують продукцію: точний коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника.
ПОЯСНЕННЯ
Останнім часом, на протязі 2017 року, у публічних закупівлях поширюється схеми шахрайства у проведенні тендерів і закупівель на програмне забезпечення. Найбільше поширення ці схеми набули у закупівлях ліцензій та програмного забезпечення Microsoft.
Суть шахрайства полягає в підміні предмета закупівлі на етапі постачання.
Основні методи шахрайства:
1) Підміна ліцензій OLP або легалізації, які було оголошено предметом закупівлі, ліцензіями OEM, які дешевше. Дана схема є нелегальною, оскільки ліцензії OEM призначені виключно для виробників персональних комп’ютерів (ПК), які виробляють ПК під власною торговою маркою. Ліцензії OEM не можуть продаватися окремо від ПК кінцевому користувачу.
Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошується на придбання ліцензій FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, але на етапі укладення договору підміняється ліцензіями FQC-08909 Microsoft Windows 10 Pro 64-bit Russian 1pk DVD, які значно дешевші.
2) Підміна закупівлі ліцензій закупівлею електронних ключів, які дешевше, але мають обмеження у способах використання, не закріплюються за організацією, яка їх придбала і можуть бути вільно використані поза її межами, та привласнені сторонніми особами, а також не враховуються у обсягах закупівель, що позбавляє організацію можливості отримання знижок на наступні закупівлі продукції Microsoft. На даний момент, електронні ключі офіційно не постачаються в Україну, але їх можна придбати на зовнішніх ринках, наприклад у Росії. Якщо партнер Microsoft, таким чином, займається реекспортом – він порушує ліцензійні правила Microsoft, що означає припинення статусу офіційного партнера Microsoft. З іншого боку, такі дії мають бути розглянуті на відповідність діючому законодавству про санкції.
Приклад, який зафіксовано:
Постачання електронних ключів FQC-09131 Microsoft Windows 10 Professional 32-bit/64-bit All Lng PK Lic Online DwnLd NR,
постачання електронних ключів: FQC-08788 Windows 10 Professional 32/64-Bit USB
3) Підміна рівня знижки для державних установ. Існує три рівня знижки і три відповідних ліцензії на кожний продукт: OLP A Gov, OLP B Gov, OLP C GOV. Причому, ціна на OLP C Gov значно нижча за OLP A Gov. Річь у тім, що знижка С GOV надається замовникам, які досягли певного обсягу закупівель продуктів Microsoft або взяли на себе відповідні зобов’язання. Шахрайська схема працює наступним чином: Замовник оголошує закупівлю ліцензій OLP A Gov але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії A Gov на ліцензії C Gov, які значно дешевші. Дана схема реалізується виключно за домовленістю з замовником, який, оголошуючи торги, має рівень знижки OLP A Gov, але очікує отримати OLP C Gov до закінчення закупівлі, про що повідомляє лише одному з учасників.
Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій 021-10587 OfficeStd 2016 UKR OLP A Gov, але на етапі поставки постачальник підміняє їх на ліцензії 021-10555OfficeStd 2016 UKR OLP C Gov
4) Підміна типу ліцензій, наприклад – замовник оголошує торги на «коробочну» версію продукту, але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії коробочної версії на ліцензії легалізації, або OLP, які значно дешевші.
Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій FQC-09128 Win Pro 10 32-bit/64-bit Ukrainian USB, але на етапі укладання договору ці ліцензії підміняються ліцензіями FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, які значно дешевші.
Всі ці схеми працюють наступним чином: шахраї приймають участь у закупівлі та етапі аукціону пропонують ціну, яка нижче собівартості, або майже дорівнює собівартості, і виграють аукціон. Після чого, на етапі укладення або виконання контракту здійснюють підміну предмету закупівлі та отримують неправомірну вигоду за рахунок державних коштів. Є підстави вважати що більшість цих випадків відбуваються за попередньої змови або згоди замовника.
Маємо звернути увагу на той факт, що:
1) підміна ліцензій, описана вище не підпадає під дію терміну «або еквівалент». У всіх випадках мова йде про піратський спосіб отримання програмного забезпечення, аналогічний способу використання піратським чином згенерованих ключів. Але в даному випадку, за ліцензії, отримані піратським шляхом замовник сплачує державними коштами.
2) Наведені вище схеми, та їх варіанти є прямим порушенням закону «Про публічні закупівлі» у багатьох статтях.
3) Виявити шахрайські схеми можна по таким ознакам:
- Замовник не надає кодів та найменувань ліцензій у тендерній документації, хоча всі ці коди та найменування добре відомі. Замовник відмовляється надати такі коди та найменування, посилаючись на «досвід» учасників, які самі мають їх обрати.
- Учасник, не надає відповідних кодів а ні у пропозиції, ані у остаточній пропозиції, ані у договорі.
- Коди ліцензій та їх найменування у договорі та остаточній пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.11.2017 18:11
Вирішення:
Ваша вимога прийнята тендерним комітетом до уваги.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Компетентно про компетенції
Номер:
a0d21b44b9164d6982b634f2efb316a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-02-001549-a.b2
Назва:
Компетентно про компетенції
Вимога:
Шановні добродії! Уважно вивчивши тендерну документації щодо закупівлі суто товарних позицій, ми, у додатку 5, натрапили на таку вимогу:
"Учасник має надати копію сертифікату або лист авторизації від виробника, що підтверджують його учать в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення). "
Маємо повідомити шановному замовнику, що вказані у документації компетенції (як і ті, що, чомусь, не вказані) не мають жодного відношення до спроможності партнера Microsoft здійснювати поставку ліцензій, що є предметом закупівлі. Детальний опис та призначення компетенцій є загальнодоступними на офіційних інтернет-офіційних ресурсах компанії Microsoft і ми просимо шановного замовника ознайомитися з ними при нагоді та пересвідчитися, що дані компетенції підтверджують спроможність партнера Microsoft надавати послуги, жодна за яких не є предметом закупівлі.
Таким чином, дана вимога є суто дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію та призводить до завищення закупівельної ціни, що вступає в протиріччя одразу з декількома статтями закону України "Про публічні закупівлі"
Відповідно, вимагаємо вилучити вимогу, процитовану вище, з тендерної документації. Маємо надію на розуміння та сподіваємося на економію п'яти тисяч гривень на оскарження.
Пов'язані документи:
Замовник
- 79.pdf 14.11.2017 10:34
Дата подачі:
08.11.2017 18:31
Вирішення:
Стосовно вимоги (ідентифікатор вимоги: UA-2017-11-02-001549-a.b2), щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з постачання програмного забезпечення), ідентифікатор закупівлі: UA-2017-11-02-001549-a, роз’яснюємо про наступне:
Послуги з постачання програмного забезпечення включають в себе постачання примірників комп’ютерних програм з постачанням ліцензій. Ліцензії надають користувачу право на використання комп’ютерної програми впродовж певного періоду, право на одержання оновлення комп’ютерної програми впродовж певного періоду та право на технічну підтримку комп’ютерної програми.
Якість та обсяг технічної підтримки комп’ютерної програми можуть бути різними. Надання послуг з постачання програмного забезпечення постачальником, який бере участь в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions (або еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення), забезпечить ті технічні вимоги до послуг з постачання програмного забезпечення (в тому числі послуг з оновлення програмного забезпечення та послуг з технічної підтримки програмного забезпечення, що є предметом закупівлі за тендерною процедурою), які вимагаються Замовником.
З метою оптимізації тендерної документації та з метою уникнення невірних трактувань та неточних технічних описів предмета закупівлі Замовником було вирішено використати термін «надання послуг постачальником, який бере участь в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions (або еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення)», а не детально описувати технічні вимоги предмета закупівлі, адже даний термін є загальнодоступним та вміщає в себе саме ті технічні вимоги, яких потребує Замовник.
Послуги з певними технічними характеристиками можуть поставляти будь-які особи, які досягли певного технічного рівня, при цьому ніхто не обмежує осіб в досягненні певного технічного рівня.
Таким чином, вважаємо, що умова щодо наявності у учасника даної процедури закупівлі сертифіката або листа авторизації від виробника, що підтверджує участь учасника в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions, є технічною вимогою до предмета закупівлі, яка визначає технічний рівень послуг, а не направлена на дискримінацію суб’єктів закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, підстави для внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення (ідентифікатор закупівлі: UA-2017-11-02-001549-a) відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога стосовно дискримінаційних умов у тендерній документації
Номер:
a1844928c5734036aadb24f5e58ddb7e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-11-02-001549-a.c1
Назва:
Вимога стосовно дискримінаційних умов у тендерній документації
Вимога:
Відповідно до положень частини 2 Статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі “ Замовник може установити один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв :
- наявність обладнання та матеріально технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації ;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору .
В тендерній документації встановлено непередбачені законом кваліфікаційні критерії ,які видаються за Технічні вимоги до предмета закупівлі, та визначаються таким чином:
- Учасник має надати копію сертифікату або лист авторизації від виробника, що підтверджують його учать в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions
Викладена вимога не є технічною вимогою до предмета закупівлі , а є вимогою до учасників та їх кваліфікації, що приводить до дискримінації учасників та обмежує конкуренцію.
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до законодавства та видалити із тендерної документації вимогу про наявність у учасника сертифіката або листа авторизації від виробника ,що підтверджують компетенції не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions
Пов'язані документи:
Замовник
- 79.pdf 14.11.2017 10:32
Дата подачі:
08.11.2017 16:42
Вирішення:
Стосовно вимоги (ідентифікатор вимоги: UA-2017-11-02-001549-a.c1), щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Послуги з постачання програмного забезпечення), ідентифікатор закупівлі: UA-2017-11-02-001549-a, роз’яснюємо наступне.
Послуги з постачання програмного забезпечення включають в себе постачання примірників комп’ютерних програм з постачанням ліцензій. Ліцензії надають користувачу право на використання комп’ютерної програми впродовж певного періоду, право на одержання оновлення комп’ютерної програми впродовж певного періоду та право на технічну підтримку комп’ютерної програми.
Якість та обсяг технічної підтримки комп’ютерної програми можуть бути різними. Надання послуг з постачання програмного забезпечення постачальником, який бере участь в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions (або еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення), забезпечить ті технічні вимоги до послуг з постачання програмного забезпечення (в тому числі послуг з оновлення програмного забезпечення та послуг з технічної підтримки програмного забезпечення, що є предметом закупівлі за тендерною процедурою), які вимагаються Замовником.
З метою оптимізації тендерної документації та з метою уникнення невірних трактувань та неточних технічних описів предмета закупівлі Замовником було вирішено використати термін «надання послуг постачальником, який бере участь в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions (або еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення)», а не детально описувати технічні вимоги предмета закупівлі, адже даний термін є загальнодоступним та вміщає в себе саме ті технічні вимоги, яких потребує Замовник.
Послуги з певними технічними характеристиками можуть поставляти будь-які особи, які досягли певного технічного рівня, при цьому ніхто не обмежує осіб в досягненні певного технічного рівня.
Таким чином, вважаємо, що умова щодо наявності у учасника даної процедури закупівлі сертифіката або листа авторизації від виробника, що підтверджує участь учасника в глобальній партнерській мережі Microsoft Partner Network (або відповідними еквівалентами від інших виробників програмного забезпечення) з компетенціями не нижче Silver Collaboration and Content та Silver Small and Midmarket Cloud Solutions, є технічною вимогою до предмета закупівлі, яка визначає технічний рівень послуг, а не направлена на дискримінацію суб’єктів закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, підстави для внесення змін до тендерної документації щодо закупівлі послуг з постачання програмного забезпечення (ідентифікатор закупівлі: UA-2017-11-02-001549-a) відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено