• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

33600000-6 Фармацевтична продукція (наркотичні лікарські засоби –ЛОТ № 1 - Кетамін (Ketamine); ЛОТ № 2 - Сибазон (Diazepam); ЛОТ № 3 - Фентаніл (Fentanyl))

Більш детально викладено у тендерній документації

Завершена

1 204 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 159.00 UAH
Період оскарження: 11.07.2022 10:46 - 23.07.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: a16f2c493a8c4fbfabcbcc38a5365751
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-11-001540-a.a1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, нами виявлено умови, які штучно звужують коло потенційних учасників та порушують принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною четвертою статті 5 Закону передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частиною першою статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Вимога до лікарських засобів іноземного виробництва про надання « сертифікатів якості та висновків про якість ввезеного лікарського засобу на товар, який вже знаходиться на території України, пройшов весь необхідний контроль та термін придатності якого становить не менше 85% від загального строку придатності визначеного виробником (термін придатності, який вказано у сертифікаті якості та у висновку про якість ввезеного лікарського засобу на товар має бути не менше 85% від загального строку придатності визначеного виробником) » що означає, цей товар має бути не тільки виготовлений, але і ввезений на територію України. А якщо пропонується товар вітчизняного виробництва, то жодних вимог для цього товару не встановлено (окрім надання гарантійного листа від самого ж учасника), такий товар може бути виготовлений, в будь-який час, наприклад, у 2022 році, коли договір про закупівлю за результатами закупівлі вже буде укладено. Вимога щодо надання під час подання тендерних пропозиції «сертифікату якості на товар, який вже знаходиться на території України, пройшов весь необхідний контроль та термін придатності якого становить не менше 85% від загального строку придатності визначеного виробником» жодним чином не обґрунтована Замовником та є надмірною. Крім того, Замовник в проекті договору пункт 2.1. (Додаток №5 до тендерної документації) вказав: ««ПОСТАЧАЛЬНИК» повинен поставити «СПОЖИВАЧУ» товар, якість яких відповідає умовам нормативно-технічній документації». В нормативно-технічній документації не вказується конкретний термін придатності, а це означає, що Замовник навмисне встановлює вимогу щодо терміну придатності 85%. Також відповідно до рекомендацій вказаних в листі Мінекономрозвитку №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року, п.5: «Під час визначення у тендерній документації вимог до термінів придатності лікарських засобів на момент поставки та строків поставки рекомендовано враховувати прогнозовані часові затрати постачальника на транспортування, проходження митниці та зберігання у складських приміщеннях лікарських засобів, а також враховувати строк, протягом якого даний лікарський засіб планується бути використаним і вимоги галузевих нормативних актів». Закупівля здійснюється, виходячи, щонайбільше, з річної потреби замовника, отже вимога щодо терміну придатності не менше 85% від, наприклад, загального терміну придатності 3 роки, тобто більше 2,5 років на момент поставки, є необґрунтованим, суперечить рекомендаціям МОЗ та МЕ і призводить до дискримінації учасників та перевитрачання бюджетних коштів. Враховуючи, що загальні терміни придатності на лікарські засоби можуть бути різними 2 або 3 роки (згідно з реєстраційними посвідченнями лікарських засобів), встановлена вимога про термін придатності не менше 85%- неправомірна, та явно обмежує коло потенційних учасників. З вищевказаного, в тендерній документації встановлені відверто нерівні умови для національних та іноземних товарів, які дискримінують товари іноземного виробництва, і, як наслідок, суб'єктів господарювання, які їх пропонують. Вочевидь, що учасники, які запропонують товар іноземного виробництва поставлені в гірші умови ніж учасники, що запропонують товар вітчизняного виробництва. Наголошуємо: відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо змінити вимоги в тендерній документації, шляхом внесення змін в тендерну документацію, а саме: 1. Встановити термін придатності не менше 75% або 12 або 15 місяців від загального терміну придатності,що розширить коло потенційних учасників та в майбутньому призведе до значної економії бюджетних коштів. 2. Видалити вимогу про надання сертифікатів якості та висновків про якість ввезеного лікарського засобу на товар, який вже знаходиться на території України, пройшов весь необхідний контроль та термін придатності якого становить не менше 85% від загального строку придатності визначеного виробником (термін придатності, який вказано у сертифікаті якості та у висновку про якість ввезеного лікарського засобу на товар має бути не менше 85% від загального строку придатності визначеного виробником) . Замінити на вимогу про надання сертифікатів якості без указання про конкретний термін придатності, так як на момент поставки товару може бути вказана інша серії з кращим терміном придатності.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно пункту 3 статті Статті 22 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про публічні закупівлі»: « Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Враховуючи правовий режим воєнного стану, що дії на території України, труднощі з логістикою установа повинна мати гарантії вчасного отримання якісного товару з належним строком придатності та належним чином сертифікованого.
Статус вимоги: Відхилено