-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з проведення сертифікаційного аудиту системи управління якістю (СУЯ) ОНМедУ на відповідність вимогам стандартів ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015
Торги не відбулися
94 350.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 471.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 471.75 UAH
Період оскарження:
08.07.2022 12:07 - 14.07.2022 18:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
cedde992a54448539b9c33bce3aa5e7e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-08-003409-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Публічна закупівля «Послуги з проведення сертифікаційного аудиту системи управління якістю (СУЯ) ОНМедУ на відповідність вимогам ISO 9001:2015», ідентифікатор закупівлі: UA-2022-07-08-003409-a не відповідає вимогам антикорупційного, антимонопольного законодавства та законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Вимоги до учасників публічної закупівлі, які встановлені у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», є дискримінаційними та обмежують конкуренцію, а саме:
п. 5.1. учасник повинен мати право на надання послуг з сертифікації системи управління якістю згідно міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління Якості. Вимоги та настанови щодо застосування» (далі - ISO 9001:2015), національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 в галузі медичної освіти;
п. 5.2. учасник повинен мати наявність акредитації за вимогами ISO/IEC 17021 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту» на проведення робіт по відповідності систем менеджменту якості системі міжнародної акредитації відповідно до Закону України «Про акредитацію в області оцінки відповідності» зареєстровану в UKAS;
п. 5.3. учасник повинен мати наявність акредитації за вимогами ISO/IEC 17021 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів, що здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту» на проведення робіт по відповідності систем менеджменту якості системі міжнародної акредитації відповідно до Закону України «Про акредитацію в області оцінки відповідності» зареєстровану в НААУ.
Обидві акредитації UKAS (United Kingdom Accreditation Service) та НААУ (Національне агентство з акредитації в України) має єдиний орган з сертифікації систем менеджменту якості - ТОВ «Бюро Верітас Сертифікейшн Україна» (https://www.ukas.com/find-an-organisation/ та https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov).
Відповідно вимоги, які містяться у тендерній документації, унеможливлюють перемогу будь-якого учасника, окрім ТОВ «Бюро Верітас Сертифікейшн Україна».
UKAS та НААУ, як і багато інших органів з акредитації, є підписантами Багатосторонньої угоди про взаємне визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF MLA) у сферах акредитації: сертифікація систем менеджменту – ISO/IEC 17021-1 (див. https://iaf.nu/en/home/). Акредитації, що надаються UKAS чи НААУ, є еквівалентною акредитації, що надається національними органами з акредитації – підписантами IAF MLA у більш ніж 80 країнах світу. Сертифікати відповідності систем менеджменту, які видаються органами з сертифікації, є взаємовизнаними.
Згідно Наказу від 24.02.2016 № 51 «Про внесення змін до наказу №221 від 31.12.2015» ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» національний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) прийнято методом підтвердження. Національний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 це є переклад міжнародного стандарту ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (див. національний вступ стандарт ДСТУ ISO 9001:2015). Відповідно, вимоги двох стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 та ISO 9001:2015 є абсолютно ідентичними.
Тому за своєю суттю, предметом даної тендерної закупівлі, є фактично «подвійна сертифікація» по одному і тому ж стандарту (ДСТУ ISO 9001:2015 це переклад та повний аналог ISO 9001:2015).
Вимогу закупівлі, щодо подвійної акредитації UKAS та НААУ, можна розцінювати як обмеження конкуренції та дискримінацію до учасників. Якщо орган з сертифікації, має акредитацію від національного органу з акредитації, який є підписантом IAF MLA, це дає йому право проводити сертифікації у будь-яких з цих країн і які є взаємовизнаними. Відсутня необхідність мати дві та більше акредитації по одному і тому ж стандарту.
2. Замовник не може результативно провести публічну закупівлю та отримати відповідну послугу з проведення сертифікації системи менеджменту якості, це вже сьоме оголошення з даним предметом закупівлі (ID: UA-2022-02-14-013062-b, UA-2022-01-28-010685-b, UA-2022-02-14-002295-c, UA-2022-06-21-005706-a, UA-2022-01-28-012427-b, UA-2021-10-29-001293-c) що підтверджує дискримінаційність вимог по відношенню до потенціальних учасників закупівлі. Більш того, дивним чином змінилися вимоги та кваліфікаційні критерії для учасників закупівлі, які були у закупівлі UA-2021-10-29-001293-c, а саме: «щодо членства учасника закупівлі в мережі IQNet є також інструментом для просування бренду Університету (додаткові конкурентні переваги) з метою залучення студентів до ОНМедУ з країн, в яких є органи сертифікації - члени IQNet. Оскільки університет дбає про імідж України серед провідних країн світу та ставить високі вимоги щодо визнання дипломів здобувачів вищої освіти Університету». У наступних закупівлях була відсутня вимога щодо членства IQNet. Це свідчить або про те, що Замовник вже не дбає про імідж Університету або про те, що вимога про членство в мережі IQNet була абсолютно дискримінаційною та незаконною, з завідомо відомим переможцем, якого і було зазначено у вимозі до закупівлі UA-2021-10-29-001293-c.
Встановлені критерії та вимоги до учасників даної публічної закупівлі порушують:
Частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням та інше.
Частина 4 статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частина 5 статті 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога: привести тендерну закупівлю у відповідність з антикорупційним, антимонопольним законодавством та законодавством у сфері публічних закупівель, шляхом внесення відповідних змін у тендерну документацію, а саме: розділити публічну закупівлю UA-2022-07-08-003409-a на два лоти, якщо дійсно потрібні, Замовнику, два взаємозаміняємих сертифікати відповідності ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015: перший лот «Послуги з проведення сертифікаційного аудиту системи управління якістю (СУЯ) ОНМедУ на відповідність вимогам стандартів ISO 9001:2015» та другий лот «Послуги з проведення сертифікаційного аудиту системи управління якістю (СУЯ) ОНМедУ на відповідність вимогам стандартів ДСТУ ISO 9001:2015».
Це дасть можливість перемогти, у публічній закупівлі, органу з сертифікації який має один з двох акредитацій UKAS або НААУ.
Або лишити одну послугу з сертифікацією СУЯ на відповідність міжнародного стандарту ISO 9001:2015.
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення Відповідь на вимогу ISO.pdf 13.07.2022 11:41
Дата подачі:
12.07.2022 10:51
Вирішення:
Акредитація є добровільною (див. ст. 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності), і будь-якому органу з сертифікації не заборонено отримати ту акредитацію, яка вимагається умовами закупівлі Замовника. Тому, немає обмеження конкуренції та дискримінації до учасників.
Національний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) не є повним аналогом, а є іншим стандартом, який прийнятий методом перекладу ISO 9001:2015. Мова не йде про «подвійну сертифікацію» по одному і тому ж стандарту (ДСТУ ISO 9001:2015 і ISO 9001:2015), а про різні сертифікації, які засвідчені різними органами з акредитації того, що орган з сертифікації відповідає вимогам певного стандарту. Замовник сертифікації має право визначати і обирати орган з акредитації, та кількість таких органів з акредитації у відповідності зі своєю маркетинговою політикою і стратегією. Тобто, кожний обирає і купує те, що йому потрібно, чито UKAS, ANAB, НААУ тощо. Тому, немає обмеження конкуренції та дискримінації до учасників.
Пропозиція щодо розділення лоту на два лоти призведе до того, що Замовник буде платити двічі: окремо за сертифікацію з акредитацією UKAS і окремо за сертифікацію з акредитацією НААУ. Ця пропозиція штучно примушує Замовника платити за те, що йому не потрібно.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.07.2022 11:46