-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуга з атестації робочих місць
Завершена
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження:
08.07.2022 08:49 - 14.07.2022 08:54
Вимога
Вирішена
ВИМОГА про усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
64577a4dfc2b47eca73a5c771dde499f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-08-000242-a.c1
Назва:
ВИМОГА про усунення порушень Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» в Замовника є право вимагати в Виконавця інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям, серед яких наявність: обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. https://kodeksy.com.ua/pro_publichni_zakupivli/16.htm.
Вимога щодо наявності «Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі власної акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій”» є неправомірною та безпідставною. Ця процедура (ДСТУ ISO/IEC 17025:2006) є обов’язковою лише для випробувальних лабораторій, які проводять випробування з метою оцінки відповідності продукції технічним регламентам. У законі України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», продукція – це речовина, препарат або товар виготовлений у ході виробничого процесу. Під поняття «продукція» не підпадають:
біоматеріали людини;
об’єкти навколишнього природнього середовища;
фактори виробничого середовища та трудового процесу;
будь-які об’єкти, які вже введені в експлуатацію (транспортні засоби, дороги, електрообладнання, засоби індивідуального захисту тощо).
Керуючись Постановою №442 від 01 серпня 1992 р. «Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці», а саме п.7 змістом якого є положення про те, що гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу проводяться лабораторіями, атестованими Держпраці і МОЗ в порядку ( z0905-18 ), визначеному Міністерством соціальної політики разом із Міністерством охорони здоров’я.
Відтак, аналізуючи вищезгадане нормативне положення, просимо виключити із Додатку 1 до оголошення пункт із Документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» п. 1.2. Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі власної акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій”.
В той же час, просимо внести зміни до додатку шляхом внесення інших документів, що відповідають вимогам законодавства, зокрема:
● Лист про визнання лабораторії атестованою виданий ДЕРЖАВНОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
● Витяг з Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на право проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що розміщений на офіційному веб-сайті Держпраці (dsp.gov.ua/informatsiia-pro-atestovani-laboratorii) з переліком фізичних, хімічних та психофізіологічних факторів, відповідно до “Порядку атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу”, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 травня 2018 року № 784/1012 та постанови КМУ „Про порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці” від 01.08.1992 № 442 (зі змінами).
Саме цей перелік документів є юридично коректним та може надаватися для підтвердження вимог щодо достовірності результатів проведених вимірювань/випробувань (оцінка факторів виробничого середовища) згідно чинного діючого законодавства.
Також, звертаємо Вашу увагу, що у відповідності із статтею 26 ”Порядок подання тендерних пропозицій” ч. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен вимагати документи які не передбачено законодавством.
Більше того, відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зазначена умова є завідомо дискримінуючою, такою, що порушує один з основних принципів у сфері публічних закупівель, визначений п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також ймовірно спрямованою на усунення потенційних конкурентів, забезпечення перемоги у процедурі закупівлі конкретних учасників чи створення передумов для недобросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель. Окрім цього, відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, вказана у тендерній документації вимога порушує вищевказані вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», що, у свою чергу, може стати підставою для звернення з відповідною скаргою на дії Замовника у відповідні контролюючі органи, та притягнення винних осіб до відповідальності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.07.2022 09:53
Вирішення:
Внесено зміни в оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено