-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт, заміна вікон будівлі Калинівської філії I-II ступенів Калинівського ОЗЗСО I-III ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області для облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Завершена
422 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 220.00 UAH
Період оскарження:
07.07.2022 22:34 - 13.07.2022 00:00
Вимога
Відхилено
неправмомірне визначення переможця
Номер:
82d6a50cd018401a8efac0b6d8f4955a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-07-007814-a.a4
Назва:
неправмомірне визначення переможця
Вимога:
Протокольним рішенням уповноваженої особи з проведення публічних закупівель Калинівського опорного закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 25 липня 2022 року визначено переможцем закупівлі UA-2022-07-07-007814-a ТОВ «КІК».
Проте пропозиція ТОВ «КІК» не віповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до Додатку 3 Оголошення Учасник для підтвердження досвіду виконання аналогічних договір надає документально підтверджену інформацію про повне виконання принаймні 2-х (двох) аналогічних Договорів.
Аналогічним вважається договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції в районах з підвищеною сейсмічною активністю.
1. Учасник ТОВ «КІК» надав у складі пропозиції Копії аналогічних договорів про виконання робіт: Договір № 8 від 04 вересня 2019 року та договір № 134 від 12 листопада 2019 року.
Згідно Договору № 8 від 04 вересня 2019 року предметом закупівлі є першочергові протиаварійні роботи пам’ятки архітектури XVII ст. охор. № 216 дерев’яної церкви Зіслання Святого Духа в с.Колочава Міжгірського району, Закарпатської області. Коригування».
Відповідно до Додатку 3 Оголошення Аналогічним вважається договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції в районах з підвищеною сейсмічною активністю.
Замовником в Оголошенні Закупівлі вимагалось для надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договір документально підтверджену інформацію про повне виконання принаймні 2-х (двох) аналогічних Договорів.
Тому Учасник ТОВ «КІК» не надав 2-х аналогічних договорів виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції в районах з підвищеною сейсмічною активністю. Відповідно ТОВ «КІК» не виконав вимоги Оголошення.
2. Крім цього вимагається надання аналогічного договору на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції в районах з підвищеною сейсмічною активністю.
Згідно Копій аналогічних договорів № 8 від 04 вересня 2019 року та договору № 134 від 12 листопада 2019 року та Листа-пояснення наданих Учасником ТОВ «КІК» у складі своєї пропозиції роботи проводились у с.Колочава Міжгірського району та с.Вільхівці Тячівського району Закарпатської області.
Проте відповідно до таблиці Додатку А ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України с.Колочава Міжгірського району та с.Вільхівці Тячівського району Закарпатської області не відносяться до населених пунктів розташованих у районах з підвищеною сейсмічною активністю.
Тому ТОВ «КІК» не виконав вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
3. Відповідно до Додатку 3 умов Оголошення для документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Учасник повинен заповнити запропоновану таблицю та надати копії повністю виконаних договорів з усіма додатками до них.
Згідно Таблиці Учасник зазначає код ЄДРПОУ Замовника. ТОВ «КІК» зазначив у таблиці код ЄДРПОУ Колочавської сільської ради – 04354777.
Проте відповідно до копії аналогічного договору №8 від 04 вересня 2019 року та даних відкритих реєстрів код ЄДРПОУ Колочавської сільської ради – 04350777. Тобто код ЄДРПОУ Колочавської сільської ради зазначений ТОВ «КІК» у Таблиці є невірним та не відповідає дійсності.
Окрім цього ТОВ «КІК» в Таблиці про наявність досвіду аналогічних договорів вказав невірну назву Замовника, а саме вказано: Вільховецька сільська рада Тячівського району. Проте згідно договору № 134 від 12 листопада 2019 року правильна назва Замовника: Вільховецька сільська рада Тячівського району Закарпатської області.
Тому ТОВ «КІК» не виконав вимоги Додатку 3 до Оголошення.
Враховуючи вищевикладене ТОВ «КІК» належним чином не підтвердив наявність досвіду виконання аналогічних договірів.
Тому пропозиція ТОВ «КІК» не відповідає вимогам Оголошення та підлягає відхиленню.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.07.2022 14:26
Вирішення:
Шановний Учаснику ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЛОРІЯ-В». Вдячні Вам, що звернули увагу на нашу закупівлю та брали участь у аукціоні в даній спрощеній закупівлі.
На Ваше перше запитання вимоги зазначаємо, що Учасник ТОВ «КІК» надав Договір №8 від 4 вересня 2019 року «Першочергові протиаварійні роботи пам’ятки архітектури XVII ст. охор.№ 216 дерев’яної Церкви Зіслання Святого Духа в с. Колочава Міжгірського району Закарпатської області. Коригування. ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи». Предметом вказаного договору є ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи, в який входить 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Тому наданий аналогічний договір відповідає вимогах зазначеним у Додатку 3.
На Ваше друге запитання вимоги зазначаємо, що Учасник ТОВ «КІК» підтвердив, що надані ним аналогічні договори виконувались в населених пунктах розташованих у районах з підвищеною сейсмічною активністю, так як с. Колочава Міжгірського району та с. Вільхівці Тячівського району Закарпатської області належить до зон сейсмічної активності в 7 балів - Рисунок Б.1- карта загального сейсмічного районування 3 СР-2004-А території України згідно Додатку Б (обов’язковий) ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України».
На Ваше четверте запитання вимоги зазначаємо, що вказані Вами помилки є формальними помилками.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Неправомірне відхилення
Номер:
e884f771b75e474e9926c4a8cc19f12b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-07-007814-a.a3
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Вимога
Шановний Замовнику!
Протокольним рішенням уповноваженої особи з проведення публічних закупівель Калинівського опорного закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 25 липня 2022 року відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОРІЯ-В».
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» вважає таке відхилення безпідставним виходячи з наступного.
1. Відповідно до п.14.6 Оголошення Учасник у складі пропозиції повинен надати «Лист-погодження Учасника з умовами проекту Договору, що міститься в Додатку 2 з долученням підписаного проекту Договору». Тобто Учасник надає підписаний проект договору саме в редакції та зі змістом, який надано Замовником.
Жодних вимог про те, що Учасник повинен надати календарний графік в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі не міститься. Тобто календарний графік виконання робіт надається переможцем закупівлі під час підписання договору.
Тому на виконання вимог Оголошення ТОВ «ГЛОРІЯ-В» у складі пропозиції надали Лист-погодження з умовами проекту Договору, що міститься в Додатку 2 з долученням підписаного проекту Договору, відповідно до Додатку 2.
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» повністю виконали вимоги оглошення.
2. Щодо підстави для відхилення про ненадання Витягу з реєстру платників податку на додану вартість повідомляємо наступне.
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» у складі пропозиції надали Копію Витягу з реєстру платників податку на додану вартість. Відповідно до п.183.11. Податкового кодексу України Витяг діє до внесення змін до реєстру. Оскільки внесення змін до реєстру не було, Витяг з реєстру платників податку на додану вартість наданий нами у складі пропозиції є діючим.
Крім цього, оскільки зараз діє воєнний стан доступ до реєстрів є обмеженим. І сформувати Витяг з реєстру платників податку на додану вартість за 2022 рік через Електронний кабінет платника податків на сайті Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/) на сьогодні та на час подання пропозиції є неможливо.
На підтвердження чого ми надаємо Додаток 1 до Вимоги: «Скрін екрану з елекронного кабінету платника податків ТОВ «ГЛОРІЯ-В» під час формування запиту на отримання Витягу з реєстру платника податку на додану вартість».
Тому, дана підстава для відхилення є неправомірною.
3. Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів ТОВ «ГЛОРІЯ-В» надали у складі пропозиції копії двох аналогічних договорів. Згідно цих договорів роботи з капітального ремонту проводились згідно договору № 1732 від 10.11.2020 року за адресою м.Вінниця, пров. Литовський, 6, та згідно договору № 1670 від 30.10.2020 року за адресою: Вінницька область, м.Хмільник, вул. 1-го травня, 39.
Відповідно до таблиці Додатку А ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, м. Вінниця та м. Хмільник належать до населених пунктів розташованих у районах з підвищеною сейсмічною активністю.
Також повідомляємо, що Замовник у відповіддях на запитання в електронній системі закупівель сам надав відповідь, що Вимоги щодо проведення будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Ці будівельні норми встановлюють обов’язкові вимоги, яких треба дотримуватися при проектуванні, новому будівництві, реконструкції і експлуатації будівель і споруд різного призначення, що зводяться або розміщені на майданчиках із сейсмічністю 6 балів і вище за шкалою сейсмічної інтенсивності відповідно до ДСТУ Б.В.1.1-28:2010, з метою захисту від негативного впливу сейсмічних подій на безпеку людей та збереження матеріальних і культурних цінностей.
Про надання додаткового підтвердження, про те, що об’єкти зазначені в договорах знаходяться в районах з підвищеної сейсмічною активністю жодних вимог у Оголошенні немає.
ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України є у відкритому доступі та дані про населені пункти, які знаходяться у районах з підвищеною сейсмічною активністю легко перевіряються.
Тобто ТОВ «ГЛОРІЯ-В» повністю виконало вимоги Замовника відповідно до Оглошення. Тому дана підстава для відхилення також є неправомірною.
4. Щодо підстави для відхилення яка зазначена Замовником як: невірно заповнений показник «вартість договору» в наданій учасником довідці про підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, повідомляємо наступне.
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» надали довідку про підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору згідно зразку та вимог Додатку 3 Оголошення.
Вартість договору в довідці про підтвердження виконання аналогічного договору є зазначеною вірно та повністю відповідає вартості договору, яка зазначена в копіях договорів які надані у складі пропозиції та вимог Замовника.
Крім цього відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовник залишає за собою право не відхиляти пропозиції учасників у випадку допущення ними формальних (несуттєвих) помилок. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тобто, навіть якщо Замовник вважає, що в довідці про підтвердження виконання аналогічного договору вартість договору є зазначеною невірно, це є формальною помилкою, яка не впливає на зміст пропозиції і не є підставою для відхилення.
Тому дана підстава для відхилення є неправомірною.
Враховуючи вищезазначене найбільш економічно вигідна пропозиція ТОВ «ГЛОРІЯ-В» відхилена неправомірно. Тому просимо надати додаткову аргументацію підстав відхилення нашої пропозиції та скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ГЛОРІЯ-В».
В іншому випадку ТОВ «ГЛОРІЯ-В» вважатиме, що Замовник лобіює інтереси Учасника ТОВ «КІК» та порушує чинне законодавство України, за що передбачена відповідальність, в тому числі кримінальна.
У випадку не виконання нашої вимоги ми звертатимемося до органу, що здійснює контроль над Замовником та до правоохоронних органів.
Додатки до Вимоги:
1. Скрін екрану з елекронного кабінету платника податків ТОВ «ГЛОРІЯ-В» під час формування запиту на отримання Витягу з реєстру платника податку на додану вартість.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 26.07.2022 13:07
Дата подачі:
26.07.2022 13:07
Вирішення:
Шановний Учаснику ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЛОРІЯ-В». Вдячні Вам, що звернули увагу на нашу закупівлю та брали участь у аукціоні в даній спрощеній закупівлі.
Повідомляємо, що на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону Вашу пропозицію було відхилено та обґрунтування було викладено в протоколі розгляду.
На Ваше перше запитання вимоги зазначаємо, що відповідно до пункту 14.6 Оголошення Учасник у складі пропозиції повинен надати, крім іншого, завізований проект Договору згідно з Додатком № 2. У Пункті 2.6. проекту Договору зазначено, що терміни виконання окремих обсягів робіт передбачені календарним планом (додаток №1), який є невід’ємною частиною цього Договору. Також в розділі 14 проекту договору зазначено, що додатками до договору є Календарний план виконання робіт та договірна ціна. Вами не надано Календарний план виконання робіт.
На Ваше друге запитання вимоги зазначаємо, що витяг платника ПДВ можливо отримати не тільки в онлайн-режимі, а і в територіальних органах ДПС України. Жодної інформації з ДПС України про неможливість надати витяг у складі пропозиції Вами надано не було.
На Ваше третє запитання вимоги зазначаємо, що для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), аналогічним вважається договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції будівель, споруд в районах з підвищеною сейсмічною активністю. Учасник у складі пропозиції не підтвердив, що об’єкти зазначені в договорах знаходяться в районах з підвищеною сейсмічною активністю.
На Ваше четверте запитання вимоги зазначаємо, що у довідці про підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору у графі «Вартість договору» необхідно зазначити вартість аналогічного договору у тис. гривень. Зазначена Вами вартість договорів не відповідає вартості у наданих копіях договорів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Скарга про дикримінаційні виоги замовника
Номер:
a9499c8abcf64658b2a5ee9eff40b2b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-07-007814-a.b2
Назва:
Скарга про дикримінаційні виоги замовника
Вимога:
КАЛИНІВСЬКОМУ ОПОРНОМУ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ ДУБІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ТЯЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код за ЄДРПОУ: 25452358)
СКАРГА
У закупівлі UA-2022-07-07-007814-a «Капітальний ремонт, заміна вікон будівлі Калинівської філії I-II ступенів Калинівського ОЗЗСО I-III ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області для облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), Додатком № 3, Ви передбачили підтвердження належного виконання принаймні 2-х (двох) аналогічних договорів. Аналогічним вважаєте договір на виконання робіт з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції в районах з підвищеною сейсмічною активністю.
Вважаю, що ця Ваша вимога є дискримінаційною. Оскільки до районів з підвищеною сейсмічною активністю належать лише райони, які знаходяться на території Закарпатської і Одеської областей. Таким чином, вважаю, що Ви лобіюєте якогось конкретного учасника із Закарпатської чи Одеської областей.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами максимальної економії бюджетних коштів, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. А частина 4 цієї статті та частина 5 статті 14 Закону взагалі забороняє замовникам встановлення жодних дискримінаційних вимог до учасників, що обмежують конкуренцію.
Статтею 44 Закону за порушення уповноваженими (службовими) особами замовників вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, передбачена відповідальність (стаття 191 Кримінального кодексу України – Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).
Оскільки Замовник свідомо, з дискримінаційною метою порушив вимоги пунктів 1, 2, 3, 4, 5, 6 частини 1 статті 5, частини 3, 4 статті 5; частини 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись статтею 5, частиною двадцятою статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЮ:
1. Внести зміни в оголошення про проведення закупівлі UA-2022-07-07-007814-a «Капітальний ремонт, заміна вікон будівлі Калинівської філії I-II ступенів Калинівського ОЗЗСО I-III ступенів Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області для облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація шляхом вилучення дискримінаційної норми щодо потенційних учасників.
У разі не задоволення цієї законної вимоги, залишаю за собою право звернутися до органів державного фінансового контролю, суду та правоохоронних органів, які, відповідно до законодавства України, здійснюють боротьбу з корупцією і зловживанням владними повноваженнями.
ФОП Лівандовський О.М.
12 липня 2022 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА ЗАМОВНИКУ.pdf 12.07.2022 11:47
Дата подачі:
12.07.2022 11:47
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику. Вдячні Вам, що звернули увагу на нашу закупівлю.
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
Вимоги щодо проведення будівництва в районах з підвищеною сейсмічною активністю передбачені ДБН В.1.1-12:2014 «Будівництво у сейсмічних районах України» затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Ці будівельні норми встановлюють обов’язкові вимоги, яких треба дотримуватися при проектуванні, новому будівництві, реконструкції і експлуатації будівель і споруд різного призначення, що зводяться або розміщені на майданчиках із сейсмічністю 6 балів і вище за шкалою сейсмічної інтенсивності відповідно до ДСТУ Б.В.1.1-28:2010, з метою захисту від негативного впливу сейсмічних подій на безпеку людей та збереження матеріальних і культурних цінностей.
Перелік населених пунктів України, розташованих у сейсмічно небезпечних районах наведено у додатку А (обов’язковий) згаданого ДБН і там перелічена велика кількість населених пунктів різних областей України, не тільки Одеська і Закарпатська область, про які Ви вказуєте у вимозі. У додатку Б (обов’язковий) згаданого ДБН окрім населених пунктів, зазначених у додатку А (обов’язковий) визначаються інші населені пункти безпосередньо за вказаними картами.
Згідно постанови Президії Національної академії наук України №244 від 08.10.2008 року сейсмічні райони з прогнозованою інтенсивністю сейсмічних впливів 6-9 балів за шкалою MSK-84 в Україні займають близько 20% території (майже 120000 км. кв.), на якій проживає понад 10 млн. населення. Райони з інтенсивністю 7-9 балів за шкалою MSK-84 складають близько 12% території, де проживає більше 7 млн. населення. До сейсмічно небезпечних районів відносяться території Автономної Республіки Крим, частина Одеської і Чернівецької областей, Карпатський регіон, Кіровоградська, Вінницька, Львівська, Тернопільська області і деякі райони Донбасу. Значну загрозу для території України становлять вогнища підкорових землетрусів із сейсмоактивної зони Вранча (Румунія) і локальні неглибокі землетруси Криму, Закарпаття і Передкарпаття.
Враховуючи викладене, Замовник вважає що вимога зазначена в Додатку 3 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не носить дискримінаційний характер так як значна частина потенційних Учасників в Україні (значно більше 2) здатні забезпечити вказану вимогу Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, тож вищезазначена вимога не є дискримінаційною.
Довідково: Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
кваліфікаційні критерії, що виходять за рамки обґрунтованих вимог
Номер:
e96cb066df9144a0a0c44966170d53d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-07-007814-a.b1
Назва:
кваліфікаційні критерії, що виходять за рамки обґрунтованих вимог
Вимога:
Пунктом 14.15. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено документальне підтвердження, що учасник пройшов аудит та має діючий сертифікат на систему управління якістю, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України. Сфера сертифікації має відповідати виду робіт відповідно до технічного завдання. Учасник також має надати сертифікат на систему екологічного управління, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та сертифікат системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, що підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ІSО 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Шановний Замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-який суб'єкт господарювання може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме:
1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок;
2) Відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентовані вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею.
3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентовані вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги. OHSAS 18001 «Системи менеджменту безпеки праці та охорони здоров'я» - містить вимоги до системи менеджменту безпеки праці та охорони здоров'я. OHSAS 18001 є стандартом, на підставі якого проводиться аналіз системи менеджменту професійної безпеки та здоров'я. Передумовою його розробки стала потреба компаній в ефективній роботі з охорони праці, безпеки і здоров'я працівників. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу.
Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з Оголошення про проведення спрощеної закупівлі як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2022 09:55
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику. Вдячні Вам, що звернули увагу на нашу закупівлю.
За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001.
Вимога оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі щодо наявності вказаних Сертифікатів дещо звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, однак, оскільки в Україні є значна кількість суб’єктів господарювання, які пройшли вказану сертифікацію та підтвердили високий рівень організації роботи, що відповідає міжнародним стандартам в галузі управління якістю, екологічного управління та управління охороною здоров’я та безпекою праці, то вказана вимога Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі є повністю обґрунтованою, не може бути визнана дискримінаційною.
Довідково: Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, а також необхідно зазначити, що значна частина компаній в Україні (значно більше 2) здатні забезпечити вказану вимогу Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, тож вищезазначена вимога не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено