• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти – за кодом ДК 021:2015 - 09130000-9 (Бензин марки А-95 та дизельне паливо для Віньковецького РЕМ, Дунаєвецького РЕМ, Новоушицького РЕМ)

Торги не відбулися

1 270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 350.00 UAH
Період оскарження: 06.07.2022 09:47 - 12.07.2022 12:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: c988ca29de1c411293cd35a6fcc7575a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-06-000846-a.b1
Назва: Дискримінація
Вимога:
В п. 5 Додатку 3 ТД визначено: «Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб'єктом господарювання, ЩО ЗДІЙСНЮЄ РЕАЛІЗАЦІЮ ТОВАРУ (бензину та дизельного палива) на АЗС, які вказані Учасником у пропозиції відповідно до вимог даної закупівлі, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та дизельного палива), А ТАКОЖ ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИЩЕВКАЗАНИХ СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЩОДО ГОТОВНОСТІ НА ВІДПУСК/ПОСТАВКУ ТОВАРУ (БЕНЗИНУ ТА ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА) НА КОРИСТЬ ЗАМОВНИКА В КІЛЬКОСТІ ТА З ЯКІСНИМИ ПОКАЗНИКАМИ, ПЕРЕДБАЧЕНИМИ ЦІЄЮ ЗАКУПІВЛЕЮ, ІЗ ПОСИЛАННЯМ НА ІДЕНТИФІКАТОР (НОМЕР) ЗАКУПІВЛІ. Договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про кількість товару, який постачається Учаснику, перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для Замовника.» 1. Щодо договору, укладеного з суб’єктом господарювання, що безпосередньо здійснює відпуск палива з АЗС: Зазначена умова документації є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які мають партнерські відносини з емітентами талонів. Структура мереж АЗС дуже складна, різні юридичні особи здійснюють господарську діяльність, пов'язану з відпуском палива. Юридична особа – емітенн талонів не здійснює безпосередній відпуск палива з АЗС, однак за талонами, емітованими такою юридичною особою, відпуск з АЗС палива здійснює власник АЗС. Тобто, просимо внести зміни до тендерної документації в частини дозволу на участь тим учасникам, які мають відносини з емітентами талонів мережі АЗС. 2. Щодо листа від партнера: Відповідно до договору, укладеного між нами та партнерськими АЗС – наші партнери здійснюють продаж палива. Це їх основний вид діяльності. Вони не здійснюють друк та розсилку кореспонденції. За 2020 рік, а це 10 місяців, наше підприємство прийняло участь у більше ніж в 1 000 закупівлях. Кожен раз просити партнера надати листи - є не етично з нашого боку, а ми здійснюємо добросовісну діяльність та цінуємо час нашого партнера. Варто зауважити, що Замовник може звернутися за підтвердженням наданої у складі пропозиції інформації. Доказом наявності співпраці є не лист, а сам договір. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ у своєму рішенні №17363-р/пк-пз від 15.09.2020: «За таких умов взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати листи-гарантії від партнерів учасника (третіх осіб) з обов’язковою умовою, що відповідний діючий партнерський договір буде пролонгований на 2021, 2022 та 2023 роки, із посиланням на номер і дату цього партнерського договору, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, зокрема, пояснення Замовника, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині» Таким чином, На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме п. 4 ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Документи необхідно надати відповідно до технічного завдання.
Статус вимоги: Відхилено