• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реконструкція приміщень терапевтичного відділення по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниця (коригування)»

Завершена

13 330 774.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 66 653.87 UAH
Період оскарження: 04.07.2022 21:18 - 16.07.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Протокол огляду об’єкта (Додаток № 6 до тендерної документації)

Номер: dfba41c95cbb40ea800226bc9d35646d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-07-04-007032-a.b1
Назва: Протокол огляду об’єкта (Додаток № 6 до тендерної документації)
Вимога:
Відповідно до абзацу шостого пункту 1 розділу 3 тендерної документації та Додатку № 6 до тендерної документації замовником вимагається надання Протокол огляду об’єкта (далі – Протокол), що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта в період уточнень інформації про закупівлю, підписується уповноваженими (відповідальними) представниками учасника та замовника, передбачає ідентифікацію потенційних учасників процедури закупівлі до проведення електронного аукціону. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки замовник на власний розсуд та не залежно від учасників може не підписати Протокол. Замовник бажає завчасно ідентифікувати потенційних учасників тендеру та знати про можливість корупційного зловживання (маніпуляції) з боку замовника до учасників. Замовник може вирішувати підписувати чи не підписувати Протокол у необхідні терміни, а саме до завершення терміну звернень за роз’ясненнями по даній закупівлі (не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій). Це суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та принципам проведення закупівель, зокрема, що інформація про учасників відкритих торгів розкривається лише після аукціону. Порядок звернення до замовника стосовно роз’яснень щодо тендерної документації процедури відкритих торгів, визначено у статті 24 Закону. Закон визначає, що усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписання Протоколу щодо підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт відповідно до предмета закупівлі для обстеження об’єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує принципи та норми Закону, адже відвідування об'єкту потенційним учасником та підписання уповноваженою особою замовника Протоколу до подання пропозиції та проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням вищевказаного документа. Звертаємо увагу, що замовник навмисно встановлює дискримінаційну вимогу в тендерній документації, ставлячи таким чином потенційних учасників у залежність під свою волю, оскільки саме він вирішує чи підписувати документ, що підтверджує здійснення учасником огляду об’єкта. Дії замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо відвідування об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій – є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення замовником вимоги щодо надання учасником у складі пропозиції відповідного документа за підписом представника замовника (про фактичне відвідування об’єкту) містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання Протоколу та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого замовника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Вважаємо, що оскільки обсяги виконання робіт, технічні вимоги до предмету закупівлі є визначеними, замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги тендерної документації. Зазначена вимога тендерної документації є предметом багаторазового оскарження в Антимонопольному комітеті України, а саме: Рішення Колегії під час розгляду аналогічного питання Підтвердженням правомірності нашої скарги є аналогічні рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: - Рішення №23471-р/пк-пз від 18.10.2021, згідно з яким встановлено наступне: "За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати акт обстеження об’єкту, підписаний Замовником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі Скаржника). Крім того, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника"; - Рішення № 21058-р/пк-пз від 15.09.2021, згідно з яким встановлено наступне: «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт обстеження (огляду) об'єкту за підписом пpедстaвникa Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника»; - Рішення № 2680-р/пк-пз від 09.02.2022, згідно з яким встановлено наступне: «Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги тендерної документації у наведеній редакції. За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин на власний розсуд може не підписати вищезазначені акти, що в подальшому стане підставою для відхилення пропозиції учасника, що є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі невнесення змін до тендерної документації щодо даної вимоги, будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування строків проведення процедури закупівлі, що є вкрай негативним в умовах воєнного стану.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон) визначено, які відомості мають міститися в тендерній документації (надалі – ТД). В ч. 3 ст. 22 Закону, зазначено, що ТД може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції (надалі - ТП) протоколу огляду об’єкту за формою визначеною в додатку 6 до ТД, замовник скористався своїм правом щодо включення до ТД іншої інформації, яку вважає за необхідне включити без порушення вимог та принципів передбачених чинним законодавством в сфері публічних закупівель. Зазначаючи дану вимогу замовник не встановлює жодних дискримінаційних вимог до потенційних учасників закупівлі, не обмежує їх права щодо участі в аукціоні та не проводить зустрічей, переговорів з учасниками до завершення подання ТП. Дані твердження скаржника є надуманими та необґрунтованими. Відвідування потенційними учасниками об’єкта виконання робіт з подальшим складанням акту (протоколу) огляду об’єкта проведення робіт не є підставою для твердження, що такий учасник прийме участь в закупівлі. Навпаки таке відвідування об’єкту надасть потенційному учаснику можливість детальніше зрозуміти обсяг та складність робіт, які мають бути виконані та відповідно прийняти для себе виважене рішення щодо участі чи не участі в закупівлі. На думку учасника відвідування об’єкту потенційними учасниками та підписання уповноваженою особою замовнику протоколу огляду до подання ТП та проведення аукціону є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки спілкування між учасниками та замовниками можливе лише без ідентифікації особи та на електронному майданчику. Скаржник стверджує, що такі «особисті зустрічі» є порушенням. Заперечуємо даний факт, як безпідставний та звертаємо увагу потенційного учасника, що огляд об’єкту реконструкції не є «особистою зустріччю»; правом огляду об’єкту реконструкції може скористатись будь-який господарюючий суб’єкт, який бажає взяти участь в закупівлі. Також оскаржуваною вимогою замовник «навмисно» не встановлює жодних дискримінаційних вимог в ТД (як стверджує скаржник), оскільки для огляду об’єкту реконструкції може прийти будь-який учасник і працівник замовника надає доступ до об’єкт для огляду з підписанням відповідного документу без залишення собі копії чи будь-яких інших документів потенційного учасника. Також в вимозі учасник зазначає, що «дії замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо відвідування об’єкту та підписання за результатами зустрічі відповідного документу до розкриття їх ТД є неправомірним, оскільки є впливом на кількість учасників та їх склад». Замовник звертає увагу потенційного учасника, що огляд об’єкту реконструкції не є ініціюванням та проведенням переговорів з будь-якими учасниками і таке твердження скаржника є безпідставним та необґрунтованим. Крім того, необґрунтованим та безпідставним є твердження скаржника, що фактичне відвідування об’єкту містить корупційні та дискримінаційні ознаки. Відповідно до чинного законодавства корупція – це використання особою, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей (ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції»). При встановленні в ТД вимоги щодо здійснення огляду об’єкту реконструкції приміщення терапевтичного відділення замовником не вчинено жодної дії, яка має ознаки корупції чи дискримінації. Також звертаємо увагу учасника та наполягаємо, що огляд об’єкту реконструкції та складання за результатами огляду відповідного документу залежить саме від бажання учасника прийняти участь в закупівлі та розуміння обсягів робіт, які необхідно буде виконати.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.07.2022 21:27