-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Медичні відходи категорії «В», що утворились в результаті медичної діяльності)
Завершена
365 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
Період оскарження:
04.07.2022 14:55 - 16.07.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
c3db32f6738c4a80b8a252d5f135434a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-04-004651-a.a3
Назва:
Скарга на рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Від 05 серпня 2022 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
Код в ЄДРПОУ 01993730
Юридична адреса 03037, Україна, Київська область, Київ, вулиця Лобановського Валерія, будинок 2
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190
Інформація про закупівлю:
ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Медичні відходи категорії «В», що утворились в результаті медичної діяльності)
Ідентифікатор закупівлі UA-2022-07-04-004651-a
Очікувана вартість закупівлі 365`000.00 Гривня (з ПДВ)
Скарга
на рішення Замовника в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 04.07.2022 року Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Медичні відходи категорії «В», що утворились в результаті медичної діяльності), ідентифікатор закупівлі UA-2022-07-04-004651-a.
За результатом розгляду та оцінки тендерних пропозицій, Замовником 27.07.2022 року було оприлюднено Протокол розгляду пропозицій №44, відповідно до якого тендерну пропозицію учасника ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" було відхилено із наступною аргументацією: «Оскільки посвідчення про проходження навчання працівниками надані Учасником втратили чинність та не відповідають вимогам Додатку 1 тендерної документації про закупівлю, також Учасником не надано у довільній формі інформації що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами) пропозиція ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" підлягає відхиленню».
Проте, учасник ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" категорично не погоджується із вказаним рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції та звертає увагу Антимонопольного комітету на упереджений та необ’єктивний розгляд його тендерної пропозиції.
По-перше, у пункті 7 Протоколу розгляду пропозицій № 44 Замовником зазначено:
«7. Пропозиція Учасника надана для участі у відкритих торгах на закупівлю послуг з утилізації медичних відходів категорії «В», що утворилися в результаті медичної діяльності, код ДК 021:2015:90520000-8 –Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними,медичними та небезпечними відходами, не відповідає вимогам тендерної документації закупівлю товару, викладеним у Додатку 1 (Технічні (якісні) вимоги до послуги) та Додатку 2 (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”):
Зокрема, в п. 13. Додатку 1 зазначено що учасник має надати копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
- санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами;
- з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
- з питань охорони праці.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про охорону праці» та Наказу Держнаглядохоронпраці України №15 від 26.01.2005 року «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та переліку робіт з підвищеною небезпекою» особи що безпосередньо працюють на роботах з підвищеною небезпекою проходять спеціальне навчання із щорічною перевіркою знань з питань охорони праці, а посадові особи керівного складу 1 раз на три роки.
В посвідченнях наданих ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО":
- Посвідчення про проходження навчання видані екологу Чуприні С.О.:
- №05668 видане згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №286 від 11.11.2018р. – втратило чинність (недійсне).
- №055929 видане згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №222 від 28.09.2018р. – втратило чинність (недійсне).
- №054196 видане згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №178 від 21.06.2018р. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №454-24-20 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №454 від 22.05.2020р. видане оператору котельні Шаяхметову Д.Ф. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №454-22-20 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №454 від 22.05.2020р. видане оператору котельні Заріцькому В.М. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №49-53 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №49 від 30.11.2016р. видане оператору котельні Шаяхметову Д.Ф. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №49-58 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №49 від 30.11.2016р. видане оператору котельні Заріцькому В.М. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №49-57 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №49 від 30.11.2016р. видане майстру дільниці Черничуку А.Д.– втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №055928 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №222 від 28.09.2018р. видане головному інженеру Шаяхметову Д.Ф. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №054195 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №178 від 21.06.2018р. видане головному інженеру Шаяхметову Д.Ф. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №054198 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №178 від 21.06.2018р. видане майстру дільниці Заріцькому В.М. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №055926 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №222 від 28.09.2018р. видане майстру дільниці Черничуку А.Д.– втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №209 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №115 від 11.05.2021р. видане оператору обладнання термічної обробки відходів Жовтобрюху С.С. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №208 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №115 від 11.05.2021р. видане оператору обладнання термічної обробки відходів Заріцькому В.М. – втратило чинність (недійсне).
- Посвідчення №207 про проходження навчання згідно протоколу засідання комісії з перевірки знань №115 від 11.05.2021р. видане оператору обладнання термічної обробки відходів Черничуку А.Д.– втратило чинність (недійсне)».
Так, відповідно до частини 1 Розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», встановлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема, інформацію, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації; інформацію щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно з додатком № 22 до тендерної документації).
Пунктом 13 Додатку 1 «Технічні (якісні) вимоги до послуги» до тендерної документації встановлені вимоги до учасників та спосіб їх підтвердження, зокрема необхідно було надати копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
- санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами;
- з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
- з питань охорони праці.
Учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» на виконання вказаної вимоги тендерної документації та у чіткій відповідності сформованих вимог, було надано у складі документів тендерної пропозиції копії посвідчень на працівників про навчання та перевірку знань санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами; з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ); з питань охорони праці.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на те, що вимоги тендерної документації були викладені у наступній редакції:
«…копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
- санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами;
- з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
- з питань охорони праці….»
Отже, учасником у чіткій відповідності до вимог тендерної документації були надані усі необхідні документи, чим повністю виконано умови Замовника, крім того тендерна документація по даній процедурі закупівлі не містила посилання на норми Закону України «Про охорону праці» та Наказу Держнаглядохоронпраці України №15 від 26.01.2005 року «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та переліку робіт з підвищеною небезпекою» із зазначенням того, що особи що безпосередньо працюють на роботах з підвищеною небезпекою проходять спеціальне навчання із щорічною перевіркою знань з питань охорони праці, а посадові особи керівного складу 1 раз на три роки, а тому висновок Замовника про їх невідповідність таким нормам є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не відповідає умовам тендерної документації.
Крім того, у Протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-07-04-004651-a, що сформовано автоматично електронною системою закупівель відповідно до інформації, зазначеної Замовником під час публікації свого рішення про відхилення Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» вказано: «Не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації оскільки посвідчення про проходження навчання працівниками надані Учасником втратили чинність та не відповідають вимогам Додатку 1 тендерної документації про закупівлю, також Учасником не надано у довільній формі інформації що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами) пропозиція ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" підлягає відхиленню».
Водночас, у самому Протоколі розгляду пропозицій №44 від 27.07.2022 року Замовником у резолютивній її частині вказано: «Вирішила:
Оскільки посвідчення про проходження навчання працівниками надані Учасником втратили чинність та не відповідають вимогам Додатку 1 тендерної документації про закупівлю, також Учасником не надано у довільній формі інформації що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами) пропозиція ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" підлягає відхиленню.»
Відповідно до абзацу 3 частини 12 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», вказано, що протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Стаття 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає виключні підстави відхилення тендерних пропозицій.
У Протоколі розгляду пропозицій №44 від 27.07.2022 року Замовником не вказано перелік тендерних пропозицій та підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону Учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», що є підставою для його скасування, як такого, що не відповідає вимогам Закону.
Водночас, вказана вимога безпосередньо стосується відповідності учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, а саме кваліфікації працівників, як і сам Замовник зазначив у пункті 7 Протоколу розгляду пропозицій № 44 від 27.07.2022 року.
Крім того, відповідно до ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Водночас статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені кваліфікаційні критерії процедури закупівлі.
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Також, частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Вимога тендерної документації щодо надання копій посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань відноситься до кваліфікаційних критеріїв, а отже Замовник був зобов’язаний у разі виявлення (на його думку) невідповідностей інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону надати такому учаснику ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" можливість їх усунути, чим було грубо порушено права скаржника та вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
По-друге, пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації визначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Інформація про відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону, надається учасниками відповідно до вимог зазначених у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель та в порядку визначеному електронною системою закупівель. Учасник процедури закупівлі, подаючи свою тендерну пропозицію, підтверджує відсутність підстав, передбачених частиною першою статті 17 Закону шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель та завантаження відповідних документів у разів становлення такої вимоги.
Інформація, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами), яка надається УЧАСНИКАМИ у довільній формі. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої 17 статті.
Так, згідно статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі:
1. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції";
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
2. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
3. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
4. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
5. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
6. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
7. У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті.
Учасник ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» на виконання вимог тендерної документації, подаючи свою тендерну пропозицію підтвердив відсутність підстав, передбачених частиною першою статті 17 Закону шляхом заповнення відповідної інформації в електронній системі закупівель, так як іншого вираження підтвердження вказаної інформації тендерною документацією встановлено не було, в той час як учасником не могло бути передбачено, що саме Замовник мав на своїй увазі, передбачаючи таке визначення.
До відома, поняття «довільна (-ий, -е)» відповідно до Словника української мови «Академічний тлумачний словник» (1970—1980) визначено, як - нічим не обмежений; який виникає, здійснюється за власним бажанням.
Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на те, що умовами тендерної документації не було визначено ані чіткої визначеної встановленої форми та виду, в якому така інформація повинна була бути надана, проте вказано – «у довільній формі», а отже умови тендерної документації не містили вимоги щодо надання будь-якого визначеного документу, тому висновки Замовника є необґрунтованими та не підтвердженими.
Також, нормами Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, що учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» і було зроблено, в той час як визначеного документу, який необхідно надати також не встановлено.
Абзацем 2 частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тобто, Учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надано усі необхідні документи, та у повній і чіткій відповідності виконано усі вказані вимоги тендерної документації, а отже підстави, наведені у протоколі є безпідставними, необґрунтованими і такими, що не мають жодного підтвердження.
Отже, Замовником було грубо порушено принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням, безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" та оформлення результатів такого розгляду Протоколом розгляду пропозицій №44 від 27.07.2022 року, Замовником грубо порушено як норми Закону взагалі так і права скаржника та вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
З метою запобігання корупційним діям і зловживанням, беручи до уваги, те що вищевказані порушення встановленого порядку процедури закупівель впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівель, а також захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і в наслідок яких порушено право та законні інтереси, керуючись ст. 55 Конституції України, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняту скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (Код в ЄДРПОУ 01993730) скасувати своє Рішення, оформлене Протоколом розгляду пропозиція №44 від 27.07.2022 року про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» по закупівлі ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Медичні відходи категорії «В», що утворились в результаті медичної діяльності), ідентифікатор закупівлі UA-2022-07-04-004651-a.
Додатки (докази):
1. Тендерна документація КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК № 5» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), Затверджена рішенням уповноваженої особи відповідальної за проведення закупівель Протокол №42 від 04 07.2022 р.
2. Протокол розгляду пропозицій №44 від 27.07.2022 року.
3. Копії посвідчень працівників ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО».
4. Скриншот із заповнених вимог ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» зазначених у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель.
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2022-07-04-004651-a.
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Посвідчення,сертифікати,свідоцтва працівників.pdf 06.08.2022 14:39
- Скріншот із заповнених вимог ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» зазначених у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель(1).pdf 06.08.2022 14:39
- UA-2022-07-04-004651-a-awards.pdf 06.08.2022 14:39
- Договір_проєкт _дод_6 (1).doc 06.08.2022 14:39
- Додатки ст16_17 (1).docx 06.08.2022 14:39
- додаток 1 (1).doc 06.08.2022 14:39
- Додаток 4 відомості про учасника (1).docx 06.08.2022 14:39
- Додаток ПД (1).doc 06.08.2022 14:39
- Додаток_3_іст_умови_дог (1).doc 06.08.2022 14:39
- Додаток_5_ТП (1).doc 06.08.2022 14:39
- Протокол розгляду пропозицій №44 від 27.07.2022 року.doc 06.08.2022 14:39
- скарга АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.docx 06.08.2022 14:39
- Скріншот із заповнених вимог ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» зазначених у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель.doc 06.08.2022 14:39
- ТД (3).doc 06.08.2022 14:39
- рішення від 09.08.2022 № 5349.pdf 09.08.2022 13:18
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.08.2022 № 5466.pdf 19.08.2022 13:23
- рішення від 18.08.2022 № 5466.pdf 22.08.2022 14:23
- Договір_проєкт _дод_6.doc 11.08.2022 10:02
- Додатки ст16_17.docx 11.08.2022 10:02
- додаток 1.doc 11.08.2022 10:02
- Додаток 4 відомості про учасника.docx 11.08.2022 10:03
- Додаток ПД.doc 11.08.2022 10:03
- Додаток_3_іст_умови_дог.doc 11.08.2022 10:03
- Додаток_3_іст_умови_дог.doc 11.08.2022 10:03
- Додаток_5_ТП.doc 11.08.2022 10:04
- Оголошення.doc 11.08.2022 10:04
- Рішення_44 утил._дискв.docx 11.08.2022 10:04
- ТД.doc 11.08.2022 10:05
- Договір_проєкт _дод_6.pdf 11.08.2022 10:05
- Додатки ст16_17.pdf 11.08.2022 10:05
- Додаток 1.pdf 11.08.2022 10:05
- Додаток 4 відомості про учасника.pdf 11.08.2022 10:05
- Додаток ПД.pdf 11.08.2022 10:06
- Додаток_3_іст_умови_дог.pdf 11.08.2022 10:06
- Додаток_5_ТП.pdf 11.08.2022 10:06
- Оголошення.pdf 11.08.2022 10:07
- Протокол_УО_РП_42_2022_утилізація медвідходів.pdf 11.08.2022 10:07
- Рішення_44 утил._дискв.pdf 11.08.2022 10:07
- ТД.pdf 11.08.2022 10:08
- Протокол_скасування Олестас ЕКО.doc 08.09.2022 12:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.08.2022 14:43
Дата розгляду скарги:
18.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.08.2022 13:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.08.2022 14:24
Дата виконання рішення Замовником:
08.09.2022 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.08.2022 №5466-р/пк-пз
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційне рішення про відхилення пропозиції
Номер:
322d1e9cf0eb4c4d8b6267d8adfc0622
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-04-004651-a.a2
Назва:
Дискримінаційне рішення про відхилення пропозиції
Вимога:
Шановний Замовник!
Протоколом №44 розгляду пропозицій від 27.07.2022 року найбільш економічно вигідна пропозиція нашого товариства була відхилена Вами було зазначено
«Пропозиція Учасника надана для участі у відкритих торгах на закупівлю послуг з утилізації медичних відходів категорії «В», що утворилися в результаті медичної діяльності, код ДК 021:2015:90520000-8 –Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними,медичними та небезпечними відходами, не відповідає вимогам тендерної документації закупівлю товару, викладеним у Додатку 1 (Технічні (якісні) вимоги до послуги)
Зокрема, в п. 13. Додатку 1 зазначено що учасник має надати копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
- санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами;
- з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
- з питань охорони праці.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про охорону праці» та Наказу Держнаглядохоронпраці України
№15 від 26.01.2005 року «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та переліку робіт з підвищеною небезпекою» особи що безпосередньо працюють на роботах з підвищеною небезпекою проходять спеціальне навчання із щорічною перевіркою знань з питань охорони праці, а посадові особи керівного складу 1 раз на три роки.»
Вами було надано перелік посвідчень, які Ви вважаєте не дійсними, але чомусь Ви не ЗВЕРНУЛИ УВАГУ НА посвідчення №204, 205, 206, які Є ДІЙСНИМИ ТА ПОВНІСТЮ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
В Додатку 1 Вами вказано:
«Копії посвідчень або сертифікатів працівників про навчання та перевірку знань:
- санітарно-протиепідеміологічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами;
- з питань технічної експлуатації установок очистки газу (ГОУ);
- з питань охорони праці.»
Вами, в тендерній документації, не було вказано ані кількості працівників, ані їх посад.
Громадяни, вказані в посвідченнях №204, 205, 206 є ПРАЦІВНИКАМИ нашого товариства та безпосередньо задіяні в процесах поводження з відходами.
Тому, надані нами посвідчення повністю відповідають вимогам документації.
Вашим рішення порушує наші права згідно Закону «Про публічні закупівлі».
Вважаючи наведене вимагаємо скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції та провести неупереджену оцінку нашої пропозиції.
Пов'язані документи:
Замовник
- Утилізація.docx 02.08.2022 16:08
Дата подачі:
28.07.2022 15:01
Вирішення:
Учасником не підтверджено своєчасне проходження спеціального навчання і перевірки знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці працівниками, безпосередньо зайнятих на роботах з підвищеною небезпекою (операторів обладнання термічної обробки відходів
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційне рішення щодо відхилення пропозиції
Номер:
d91330c0299943a58eb8ec0d3f65c56e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-04-004651-a.a1
Назва:
Дискримінаційне рішення щодо відхилення пропозиції
Вимога:
Шановний Замовник!
Протоколом №44 розгляду пропозицій від 27.07.2022 року найбільш економічно вигідна пропозиція нашого товариства була відхилена Вами було зазначено
«Пропозиція Учасника надана для участі у відкритих торгах на закупівлю послуг з утилізації медичних відходів категорії «В», що утворилися в результаті медичної діяльності, код ДК 021:2015:90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними,медичними та небезпечними відходами, не відповідає вимогам тендерної документації закупівлю товару, викладеним у Додатку 2 (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”) -
Інформація, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (із змінами), яка надається УЧАСНИКАМИ у довільній формі. Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої 17 статті»
Категорично не погоджуємось з Вашим рішенням та хочемо наголосити, що під час подачі тендерної пропозиції електронною системою торгів визначнео обов’язкове заповнення окремих полів щодо відповідності учасника СТ.17 Закону. Без заповнення цих полів тендерна пропозиція не приймається електронною системою.
Крім цього, відповідно до п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено:
«16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.»
Вами було виявлено таку невідповідність згідно ст. 16 Закону, яка стала, на Вашу думку, однією з причин відхилення нашої НАЙБІЛЬШ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНОЇ ПРОПЗИЦІЇ, ТА грубо порушено Закон та наші права як учасника торгів - не надано повідомлення щодо усунення такої невідповідності.
Вважаючи наведене вимагаємо скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції, розглянути нашу пропозицію та виконати вимоги Закону шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідностей згідно вимог Закону.
Пов'язані документи:
Замовник
- Утилізація_2.docx 03.08.2022 11:08
Дата подачі:
28.07.2022 14:11
Вирішення:
оцінку пропозиції ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» надано відповідно до вимог чинного законодавства, підстави для задоволення необґрунтованої вимоги щодо скасування прийнятого рішення відсутні
Статус вимоги:
Не задоволено